Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

With the implementation of the project "Cardinal renovation and furnishing of "Mara Baleva" kindergarten - town of Iskar and improvement of yard space - I stage", it is planned to perform the following:
• Dismantling works - demolition of old pavements, bathrooms and dismantling of old playgrounds' equipment;
• Implementation of new pavements;
• Landscaping;
• Delivery and installation of children's play'ground equipment;
• Delivery and installation of benches, tables and waste bins;
• Restoration of a fence;
• Renovation of bypass alleys to the facilities;
• Installation of energy saving lighting;
• Grassing.

After the implementation of the planned construction and installation activities, the quality characteristics of the existing park environment of the kindergarten will be improved, which is a prerequisite for improving the quality of life in the municipality of Iskar.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Строително-монтажни работи, доставка и монтаж на оборудване по проект „Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап“: С реализацията на проект "Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап" ще се постигне: •проектно и технологично решение, обезпечаващо технически параметри съгласно действащата нормативна база; •подобряване на експлоатационните качества и носимоспособността на настилките и съоръженията, и осигуряване на безопасни условия за спорт и отдих; •проектно решение за осъществяване на оптимално съчетаване на отдиха и физическото развитие на населението от общината. Проектът цели да възстанови оптималната среда на използване на дворното простарнство на ДГ Мара Балева и да го адаптира за съвременните нужди на детска градина. За обекта се предвиждат общо 4 площадки за градински групи, 1 яслена, 1 площадка за градинарство и 1 спортна площадка. За площадките за игра се предвиждат необходимият брой съоръжения и се създават условия за следните видове игри – люлеене, пързаляне, въртене, балансиране, клатушкане, пазене на равновесие, катерене, игри със сюжети и роли, учене, общуване, спорт, колективни игри. В инвестиционният проект е представено обзавеждане с детски съоръжения, основните видове игри, необходимата площ на падане, настилки, паркова мебел. Елементите на обзавеждането ще са разположени така, че да не затрудняват и възпрепятстват играта и достъпа на ползватели с увреждания. Водеща роля при избора на съоръжението за игра е съответствието с изискванията на БДС EN1176. Основите на съоръжението за игра се монтират така, че съоръжението да е стабилно при поемане на определените натоварвания. Не се допуска при изпълнение на фундаментите на съоръжението и на елементите на обзавеждането техническите елементи да остават стърчащи над повърхността на настилката, които биха могли да причинят препъване, нараняване и други. Предвиден е един пясъчник при яслената площадка с площ 10кв.м. готов елемент. Пясъчника е самостоятелен елемент за игра. Не се допуска комбинирането му с пързалка или други видове съоръжения за игра. Пясъкът ще е промит и дезинфекциран с фракция от 0.2 до 2 мм, без глинести части. На територията на площадката пясъчника е разположен извън минималните пространства за разполагане на съоръженията за игра. От юг към ЦГЧ се предвижда изместване на входа с цел удовлетворяване изискванията на - Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, както и за запазването на едроразмерно съществуващо дърво. Подхода се зазижда и се пробива нов с ширина 2.5м с двукрила врата. Изгражда се рампа и стъпала съгласно приложени детайли в графичната част. Площадките за подвижни игри са с настилка от 4см. саморазливен каучук. Спортната площадка е с изкуствена трева с дължина на влакната 4см. Пешеходните настилки са с бетонови плочи 20/20/6см, цвят сив, заключваща система. Площадката за зареждане до стопанския вход е с асфалтова настилка и се предвижда да се преасфалтира. Бордюрите са предвидени тип „Палисада“ 9,4/6/25см, цвят антрацит. Проектирана е система от нови градински осветителни тела. Предвидени са кошчета за смет , пейки с подлакътници, беседки и др. Предвиден е ремонт на съществуващата ограда. Ограда по регулационните граници на имота / съществуваща ограда/ - плътната част ще се възстановят компрометираните участъци, ще се измаже с нови мазилки, ще се изпълни нова шапка от естествен камък със заоблени ръбове д- 2см. Ажурните пана и врати ще се ремонтират – изправяне или подновяване на липсващи мет. елементи 5%, заваряване, шкурене, грундиране и боядисване. Предвидени са три беседки в близост до и на площадките за градински групи. Обзавеждането от детски съоръжения е по техническа спецификация с размери, дадени в графична част Обзавеждане. Ще се извърши затревяване на двора, в 3 етапа. 373 834.44 448 125.11
Строителен надзор по проект „Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап“: Строителният надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразено изискванията на Закона за устройство на територията, Изискванията на Наредба 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в Република България. Изпълнителят осъществяващ строителният надзор е длъжен: а)да притежава валиден Лиценз за извършване на дейностите по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ; б)да упражнява строителен надзор в съответствие с чл.168 от Закон за устройство на територията, като носи отговорност за: -законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; в) да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност” съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ ; Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще извършва следните дейности: а)подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба №: 3 от 31.07.2003г.; представлява Възложителя и защитава неговите интереси пред строителя; в)вписва всички свои предписания и заповеди в заповедната книга на строежа; г)се задължава след завършване на строежа да състави технически паспорт, съгласно чл. 176А от ЗУТ, в обхвата и съдържанието на Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите (в случай, че е необходимо съгласно закона и извършените СМР); д)следи за наличие на всички предвидени от законодателството разрешителни документи (лицензи, сертификати и др.), издавани от упълномощените контролни органи; е)следи за осигурени от строителя безопасни условия на труд при извършване на СМР, наличие на актуализирани инструкции по безопасност и здраве на труда, необходимите предпазни и информационни средства и др.; ж)следи за осигурени от строителя средства за индивидуална защита на всеки работник в съответствие с нормативните изисквания. з)следи за навременното изграждане от строителя на всички временни съоръжения като скелета, подходи, диги, рампи и др., необходими за извършване на строително-монтажните работи на обекта, както и за тяхното отстраняване след приключване на работата. и)следи за спазване на всички изисквания по НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; к)при нарушаване на техническите правила и нормативи лицето, упражняващо строителен надзор, е длъжно да уведоми регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя; Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. 5 585.56 3 200.00
Авторски надзор по проект „Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап“: Дейностите, който ще извършва изпълнителя на дейността авторски надзор по проект „Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап“ са следните: - Осъществява пълни, адекватни и съобразени изцяло с изискванията па Възложителя дейности за упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР по изготвения инвестиционен проект във всички отделни негови части до издаване на „Разрешение за ползване”, респективно „Удостоверение за въвеждане в експлоатация”. - Посещения на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор. Изпълнителят се явява за упражняване на авторски надзор при всяко повикване от страна на инвеститорския контрол в срока, посочен от него, като не възпрепятства изпълнението на СМР; - Съдействие на община Искър при реализацията на проекта; - Експертни дейности и консултации; - Изготвяне и заверка на екзекутивна документация; - Участие в приемателна/и комисия/и; - Упражнява качествено авторски надзор, съгласно нормативните изисквания, касаещи проектирането и изпълнението на строителството - Закон за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове към него. - Упражнява Авторски надзор по смисъла на чл. 162 от ЗУТ и носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения инвест. проект и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3/31.07.2003г.; - Контролира изпълнението на всички СМР в съответствие с проекта, техническите правила, условия и изисквания; - Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; - Упражнява авторски надзор в присъствието на инвеститорски контрол, посочен от Възложителя на обекта; - Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от Възложителя; - Нарежда чрез вписване в заповедната книга на обекта отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдения проект, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; - За проблеми, възникнали при изграждането на обекта, да дава незабавно компетентни решения и оказва техническа помощ, в срокове посочени от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. - Представя становища и предписания, като вписва в заповедната книга на обекта всички взети решения, промени и/или уточнения на възникналите въпроси в хода на строителството. - Записва в заповедната книга на строежа предписания за изпълнението на строителството или на отделни СМР при установени нарушения и отклонения от утвърдения проект; - Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството; - Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; - Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазването на условията за безопасност, съгл. проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазване на изискванията за ЗБУТ и ВОБД; - Участва в удостоверяването с акт годността на конструкцията преди започване на довършителните работи; - Предлага на Възложителя да не изплаща на строителя некачествено извършени СМР, когато не са отстранени или поправени своевременно. 550.00 5 550.00
Консултантски услуги за управление и отчитане на проект „Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап“: Предоставянето на Консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проект „Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап“ е важен компонент за реализирането му. Ефективното, управление, изпълнение и отчитане на проекта ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат. В рамките на настоящата дейност на община Искър ще се предоставят консултантски услуги свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта, както следва: - Осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между Община Искър и МИГ „Карлуковски карст – Червен бряг – Искър“ / ДФЗ; - Предоставяне на консултантска помощ на община Искър при изготвянето на доклади, становища, писма и кореспонденция със заинтересованите страни относно управлението, изпълнението и отчитането на проекта, както и участие в срещи между представители на Бенефициента – община Искър и заинтересованите страни; - Предоставяне на консултантски услуги на община Искър в процеса на верификация на разходите по проекта, както и по изготвяне и подаване на искания/заявки за средства чрез ИСУН 2020 пред МИГ „Карлуковски карст – Червен бряг – Искър“ / Държавен фонд «Земеделие» - Разплащателна агенция; - предоставяне на консултантска помощ на община Искър в процеса на осъществяване на документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите по отделните договори фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност. Проверката ще включва проверки на: 1. реквизитите на съответния документ - името на МИГ „Карлуковски карст – Червен бряг – Искър“ / ДФЗ, № на Договора за БФП и името и № на проекта да са посочени в основанието за плащане на фактурите; 2. точността на заявените суми включваща – (1) при договори за услуги ще се проверява дали е спазена схемата за плащане, приемо-предавателните протоколи за свършената работа и платеното до момента; (2) при договори за доставка ще се проверява по съответния договор какво вече е доставено и разплатено; при договори за строителство ще се проверява дали разходите за съответните СМР не са вече поискани); 3. допустимостта на разходите - ще се проверява дали разходът е в съответствие с договора с конкретния изпълнител, с ценовата оферта, когато тя позволява, както и с начинът на плащане, заложен в съответния договорите с изпълнител; 4.приложени документи, за да се получи увереност, че направените разходи отговарят на физическото изпълнение. От съществено значение за успешната реализация и отчитане на проектите е тяхното добро познаване и стриктно изпълнение. В тази връзка консултанта ще извършва цялостен преглед, както на подготвения инвестиционен работен проект, така и на актовете и протоколите по време на строителството, а също и другите подкрепящи документи към исканията за плащане – сертификати, гаранции и др. Успешното управление на паричните потоци по проекта е решаващо за ритмичността на плащанията и верифициране на искания от страна на МИГ „Карлуковски карст – Червен бряг – Искър“ / ДФЗ – Разплащателна агенция. Управлението, изпълнението и отчитането на съответния проект е онзи елемент, който сам по себе си включва същината на реализиране на проекта. Този етап се характеризира с техническото и финансово изпълнение на проекта. Именно в тази си част ще проличи реалната ситуация и роля на проектите, както и практическото им отражение върху местното население и региона като цяло. 2 790.00 2 590.00
Информация и комуникация по проект „Основен ремонт и обзавеждане на ДГ "Мара Балева"- гр. Искър и благоустрояване на дворно пространство - I етап“ : Целта на дейността е осигуряване на публичност и информиране на обществеността за основните цели, дейности, очаквани и постигнати резултати от проекта, както и промотиране на програмата и приноса на Европейския Съюз. Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020, е отговорност на всеки бенефициент. Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта по ПРСР 2014 -2020; информиране широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; информиране за източника на европейско съфинансиране. При изпълнението на дейността ще се следи спазването на мерките за публичност, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на сайта на Държавен фонд "Земеделие" - http://www.dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/prsr--2014-2020-pulic/. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Искър изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, прието от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2. Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта; 3. Общото лого на програмен период 2014-2020 г. Във връзка с изпълнение на дейността община Искър ще включи на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата Оперативна програма за развитие на селските райони се осъществява с подкрепата на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. По време на изпълнение на дейността община Искър ще постави на видно за обществеността място временна информационна табела. На нея ще се отбележи приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименование на Програмата за развитие на селските райони, наименование на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Не по-късно от три месеца след приключване на проекта община Искър ще постави постоянна информационна табела на видимо за обществеността място. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).