Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Creating of Municipal Center for hourly provision of social services for disadvantaged people, which will provide integrated social and health services to people/children with disabilities and their families, to people over 65 years with limitations or with inability for self-service. Staff will be appointed to manage the Municipal Center and for providing social and health services at home - from a total of 56 unemployed people, who will be trained and consulted for providing of complex innovative social health services, because one of the main priorities is poverty reduction and employment ensuring.  Our goal is the Center to cover a larger number of beneficiaries, so it provides each beneficiary to receive a maximum of 80 hours integrated social and health services within one month, depending on individual assessments of eachperson. Thus, the center will serve about 30% of the deprived persons with disabilities and inability for self-service or about 56 customers will receive integrated health and social services for 18 months. It is envisaged in the project the Center to provide social service "Personal Assistant", specialized health services and provision of psychological support and motivation counseling the staff providing social services according to beneficiaries' individual needs.
It is envisaged that the services offered at the Center to be provided for 6 months after completion of the project, but in greatly reduced volume as Satovcha Municipality, has very limited own resources.
The project proposal is consistent with the needs of the region and will complement and develop the effect of already implemented similar projects with a social focus.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Назначаване на екип за организация и управление на проекта : По тази дейност се предвижда наемане на екип за организация и управление на проекта състоящ се от ръководител на проекта, координатор и счетоводител на проекта за периода на изпълнение на проекта 1. Ръководител на проекта - който да отговаря и контролира за цялостното изпълнение на проекта, сравнява постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за успеха на проекта, проследява изразходването на средствата по проекта да се извършва в съответствие с проектният бюджет. Изготвя графици и планове за изпълнение, възлага задачи на екипа за организация и управление, определя методите за документиране и архивиране на проектната документация, изготвя технически междинни и окончателен отчет на български език, съвместно със счетоводителя на проекта съгласува междинните и окончателен финансов отчет, изготвя авансови и междинни плащания по проекта. Ще бъде наето лице с висше образование с опит с предоставяне на услуги в социалната сфера. С ръководителя на проекта ще бъде сключено допълнително споразумение към основен трудов договор към ОбА Гърмен, при непълно работно време, съгласно трудовото законодателство за период от 20 месеца. 2. Координатор на проекта - Подпомага ръководителя на проекта за организиране и реализация на всички предвидени дейности по проекта, разработва предварителни програми, планове, процедури и проектни документи, медийно оповестяване, възлагането и изпълнението на договорите с външни изпълнители. Препоръчително е лицето да притежава висше образование . С координатора на проекта ще бъде сключен трудов договор при пълно работно време, съгласно трудовото законодателство и спазване на процедурите по настоящата схема на финансиране за период от 20 месеца 3.Счетоводител на проекта - подпомага ръководителя на проекта, изготвя финансови планове, междинни и окончателен финансови отчети, авансови и междинни искания за плащане, спазва процедурите за законосъобразното изразходване на средствата съгласно указанията за изпълнение и отчитане на проектните дейности по настоящата процедура за финансиране. Предвижда се да бъде наето лице с висше икономическо образование и по възможност да притежава опит в изпълнението на проекти финансирани по линия на ЕС. Със счетоводителя на проекта ще бъде сключено допълнително споразумение към основен трудов договор към ОбА Гърмен, при непълно работно време, съгласно трудовото законодателство и процедурите по настоящата схема на финансиране за период от 20 месеца. 30 000.00 29 347.56
Подбор на персонал за организация и управление на Нов център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение. : Дейността ще стартира реализацията си с публикуване на обяви за набиране на персонал за организация и управление на Нов център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение. За участие в подбора ще бъдат допуснати безработни лица и членове на семейства на хора с увреждания. Същият ще се извърши по реда на трудовото законодателство , а лицата които ще бъдат избрани , ще бъдат наети на срочни трудови договори, при спазване на всички законодателни изисквания. Персонала за организация и управление на новосъздаденият център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение, ще се състои от ръководител на центъра, двама социални работника и одобрени 56 лични асистенти. За комплексното предоставяне на социални и здравни услуги в центъра се предвиждат да бъде нает квалифициран персонал със специфично образование, което да гарантира качественото изпълнение на предоставените услуги и функциониране на центъра. Ръководителят на центъра ще отговаря за комплексното функциониране на Новият център за почасово предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение, затова е задължително същият да притежава висше образование, образователно квалификационна степен магистър с опит в предоставянето, управлението и координирането на социални услуги или управлението на проекти финансирани по оперативните програми. Същият ще следи за качественото предоставяне на социалните услуги в центъра, ще изготвя предварителни графици и планове за изпълнение, както и да осигурява допълнително финансиране на центъра за разширяване и гарантиране на устойчивост на предлаганите услуги в новосъздаденият център. Социалните работници , ще отговарят за предоставените социални услуги в центъра, като изготвят месечните индивидуални планове на потребителите на социални услуги в центъра, на база на изготвените оценки на потребителите, ще подкрепят и напътстват назначените "Лични асистенти" за начина по който трябва да бъдат предоставени социалните услуги, начина на отчитането им и ще осигурява постоянна комуникация с потребителите за качеството на предоставяните в центъра услуги. Социалните работници, ще отговарят за документирането и архивирането на документите, които ще гарантират и доказват качественото изпълнение на предоставяните услуги. По проекта се предвижда в центъра да се предоставят специализирани медицински грижи , социална услуга "Личен асистент" и психологична подкрепа в продължение на 18 месеца. Психологическата подкрепа ще се извършва от външен изпълнител. Чрез специализираните медицински грижи ще се извършва индивидуална терапия както в центъра така и на терен. Тези грижи ще се извършват от двамата социални работника, които ще притежават професионална квалификация - Медицинска сестра, Акушерка или Фелдшер. Специализираните здравни грижи (измерване на кръвно налягане, медицински манипулации по поставяне на инжекции, включване на системи, почасово предоставяне на лекарства и други здравни грижи) на потребителите ще се извършва по предварително изготвен график за посещение на потребителите, съобразно изготвените оценки на потребностите им в продължение на 18 месечен период на предоставяне на услугата. Личните асистенти - ще предоставят почасово услугата "Личен асистент" в домашна среда, които ще обслужват 56 потребители от общо 59, до сега ползващи услугата . Наемането на персонала на центъра ще се извърши по предварително изготвени процедури за всяка от длъжностите от екипа по организация и управление на проекта. Психологичната подкрепа на потребителите ще се провежда от външен изпълнител. За целта ще бъде наето лице със квалификация Психолог. Подборът ще бъде извършен по документи и чрез провеждане на интервю. 21 932.00 20 975.86
Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на назначеният персонал за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги: В тази дейност се предвижда да бъде проведено 1 въвеждащо обучение в рамките на един ден, за наетия персонал, за лица които до момента не са били обучавани за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги по други подобни проекти или програми, но не повече от 56 човека; Провеждане на едно поддържащо обучение и професионална мотивация за преодоляване на риска от възникнали трудности при изпълнение на служебните си задължения в рамките на един ден на наетият персонал подбор, за лица които не са били обучавани за същите дейности по други подобни проекти или програми, но не повече от 56 човека; Осигуряването на въвеждащото обучение на наетия персонал за предоставяне на социални и здравни услуги в умения за предоставяне на качествени такива, повишаване на компетентностите при предоставяне на комплексни социални и здравни услуги, изцяло съобразени с потребностите на потребителите. Осигуряване на поддържащо обучения с цел повишаване квалификацията на вече наетите лица и професионалната им мотивация и подобряване на качеството на предлаганите услуги и справяне с възникнали трудности при изпълнение на служебните задължения. 1 500.00 1 500.00
Информиране подбор и оценка кандидат- потребители : Тази дейност ще стартира с обявяване на покана за набиране на кандидат потребители ще бъде публикувана в общинският вестник, на информационните табла в общината и на сайта на общината. Ще се търси активно съдействие от цялата общинска администрация, дирекция "Социално подпомагане", медии и местни практикуващи лекари. Ще бъде осъществен прием на заявления от всички желаещи кандидат потребители. По проект се предвижда да бъде проведен един етап на подбор на кандидат -потребители. При стартиране на проекта всички приети заявления на кандидат -потребители ще бъдат оценени по предварително разработена процедура за подбор и методология за оценка, разработена от екипа на проекта. Оценката на потребностите на всеки кандидат-потребител , ще се извърши от специално наети за целта външни оценители или от членовете на екипа на центъра по утвърдена методика за целите на настоящата процедура. С наетите външни оценители, ще бъдат сключени граждански договори, като за тях са предвидени 2000 лева от бюджета на проекта. По този начин, ще се въведе допълнителен контролен механизъм за гарантиране на достъпа на действително нуждаещите се лица до предлаганите от центъра социални и здравни услуги. Класирането на кандидат- потребители ще бъде извършено от специално назначена за целта комисия. Която ще разгледа предварителните оценки и на база на тях, ще извърши класиране на кандидатите. С 56 от най-нуждаещите се потребители ще бъдат сключени договори за предоставяне на Социална Услуга "Личен асистент" , "Специализирани здравни грижи " и психологическа подкрепа , като се има в предвид да бъдат обхванати и потребители от сега действащата схема на финансиране, "Нови алтернативи". Като отново се обявят покани и се осигури широко мащабна информираност към кандидат-потребителите. 2 000.00 2 000.00
Почасово предоставяне на иновативни , комплексни социални и здравни услуги : Създаденият Нов център за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение ще предоставя следните социални услуги: - Социална услуга "ЛИЧЕН АСИСТЕНТ" , която се изразява в помощ при поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства предписани от лекар, придружаване до учебно или болнично заведение, пазаруване, поддържане на хигиена в жилището, приготвяне на храна и други съобразно специфичните нужди на потребителите. Тази услуга, ще се предоставя чрез общо 56 Лични асистента. От общо 59 потребители по проект"Нови възможности за грижа" 56 ще получат услугата "Личен асистент" в капацитет от 80 часа/месечно в продължение на 18 месеца - или общо 80 640 часа предоставени услуги ЛА на обща стойност 317 520 лева; "СПЕЦИАЛИЗИРАНИ МЕДИЦИНСКИ ГРИЖИ"- ще се извършва индивидуална терапия както в центъра така и на терен. Тя се изразява в измерване на кръвно налягане, проследяване на здравен статус, слагане на инжекции, включване на системи, помощ при вземане на лекарства предписани от лекар, смяна на превръзки и други според потребностите на всеки потребител. Тази услуга ще се предоставя от назначените 2-ма социални работника (медицински специалисти), които ежедневно ще предоставят специализирани медицински грижи на всеки потребител съобразно спецификата на нуждите му. В центъра ще се предоставят 320 часа месечно в продължение на 18 месеца специализирани здравни грижи,както и в домовете на потребителите. Общо ще се предоставят 5760 часа специализирани здравни услуги за потребители по предварително изготвени графици за посещение. На обща стойност 18000 лева. "ПСИХОЛОГИЧНА ПОДКРЕПА:"на потребителите ще се оказва от външен изпълнител. Психолога ще извършва индивидуална/ групова терапия, както в Центъра, така и в общността, в продължение на 18 месеца - в капацитет от общо 72 часа. Като всеки потребител може да заяви желание да ползва услугата по негова преценка, като подаде заявление в центъра за това. На обща стойност 432 лева. 353 898.38 342 882.82
Доставка на оборудване за Нов център за предоставяне на социални услуги за хора в неравностойно положение: Целта на тази дейност е осигуряване на материални средства и техническо обезпечаване на социалните услуги. В тази дейност предвижда да бъде закупено следното оборудване за постигане на целите на проекта и за предоставяне на комплексни социални и здравни услуги в Центъра за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение: 1. Закупване и доставка на една компютърна конфигурация; 2. Закупуване и доставка на едно комбинирано мултифункционално устройство ( принтер, скенер и копир); 3. Закупуване и доставка на два апарата за измерване на кръвно налягане; 4. Закупуване и доставка на два медицински статоскопа. Общината поема ангажимента да предостави за своя сметка останалото оборудване от бюра, работни и офис столове, шкафове за съхранение на документи, телефон, доставка на Интернет и други необходими технически средства за нормалното протичане на работният процес в центъра за своя сметка. Цялото закупено и доставено оборудване по проекта , ще бъде използвано от наетият персонал за предоставяне на комбинирани социални и здравни услуги в центъра. Предоставящите услугите в центъра, ще съдействат при писането и изготвянето на различни документи - молби, заявления, декларации, кореспонденция. При наличие на компютър персоналът предоставящ услугите и потребителите ще имат достъп до интернет, като по този начин ще могат да проследяват различни събития на територията на общината, да се информират за новостите и случващите се промени в общественият живот. Закупеният компютър и мултифункционално устройство ще бъде използван и за изготвяне на документацията свързана с предоставяне на услугите - индивидуални планове на потребителите, графици на наетите лица, формуляри за посещение в дома на потребителите, анализ на предоставяните услуги и други. Апаратите за кръвно налягане и медицинските статоскопи ще бъдат използвани изцяло за предоставяне на специализираните здравни услуги от наетите по проекта социални работници с медицинско образование и са изключително необходими за постигане на заложените проектни цели и осъществяване на здравни услуги в центъра. 1 700.00 1 700.00
Провеждане на дейности свързани с информация и публичност с цел популяризиране на проекта, неговите цели и постигнатите резултати при изпълнение.: Целта на дейността е повишаване на обществената информираност, публичност и прозрачност при изпълнение на проекта, популяризиране финансовият принос на ЕС. Дейността ще стартира още през първият месец на стартиране на проекта и ще се осъществява през целият период на изпълнение на проекта, чрез следните конкретни действия 1. Провеждането на информационен ден, на който ще бъдат представен проекта, целите, планираните дейности и очакваните резултати още през първият месец на стартиране на проекта. Участие ще вземат представители на информационни и печатни медии от региона, жители на общината, представители на различни институции, НПО и други. 2. Публикации в местни или регионални медии (вестници) - по проект се предвиждат поне 6 официални публикации, 1 публикация при стартиране на проекта, 2 публикации при подбора на персонал за центъра, 2 публикации при подбора на потребителите на социалните услуги предоставяни в центъра, 1 публикация за официалното приключване на проекта и оповестяване на постигнатата ефективност и резултати от реализацията на проекта. 3. На сайта на общината ще има постоянна информация за хода на изпълнението на проектните дейности и предстоящите събития по проекта. 4. Заложено е отпечатването и разпространението на 250 брошури , които ще съдържат информация за целите на проекта, достъпа до социални и здравни услуги, очакваните резултати и предвидените дейности, както и размера на финансирането по ОП "РЧР" с безвъзмездната финансова помощ на ЕСФ. 5. В началото на проекта се предвижда да бъде изработена постоянна информационна табела на проекта, която ще бъде поставена на входа на Общинският център за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение, която ще съдържа информация за наименованието на проекта и всички реквизити заложени в указанията за публикуване на информация и публичност по настоящата схема на финансиране и ОПРЧР. 6. Провеждане на заключителен информационен ден в който ще се оповестят конкретните резултати от реализирането на проекта и постигнатите ефекти в последният месец от стартирането на проекта. 500.00 500.00
Осигуряване на специализиран транспорт на хора с увреждания: В община Гърмен ,в с. Марчево има Дневен център за предоставяне на комплекс от социални услуги, които създават условие за цялостно обслужване на възрастните през деня, свързани с предоставянето на храна,задоволяването на ежедневните, здравните и рехабилитационните потребности, както и организацията на свободното им време и лични контакти.В центъра се извършват дейности като индивидуална и групова работа със социален работник, функционална и занимателна трудотерапия, кинезитерапия, двигателна рехабилитация и лечебна физкултура. Целевата група по проекта е от почти всички населени места в общината. За да се възползват от услугите в центъра е необходимо закупуване на специализирано МПС. Така ще се даде възможност на хората в неравностойно положение , обхванати по проекта да посещават Дневния център в село Марчево и да се възползват от предоставените услуги. Настоящата дейност цели да се подобри достъпа до основни здравни и социални услуги и постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания. 82 263.90 82 263.90
Отчитане, архивиране, управление и администриране на проекта: Целта на настоящата дейност е постигане на максимална яснота и систематичност при практическото изпълнение на проектните дейности в съответствие с регламентите на Договарящият орган и специфичният характер на мащаба на проекта. Изпълнението на дейността ще стартира с назначаване на екип за организация и управление на проекта още през първият месец на изпълнението му, който се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Подборът на който е подробно описан в дейност 1 на настоящото проектно предложение. Екипът за организация и управление на проекта ръководи и управлява цялостното изпълнение на проекта. Екипът ще разработи всички правила, инструкции и процедури за изпълнение на заложените проектни дейности. Цялостното администриране на проекта ще се извърши от екипа за организация и управление на проекта, който ще извършва следното: -Организиране на работни срещи на ръководният екип на проекта с участието на персонала на Общинският център за почасово предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно положение; - Изграждане на ефективна система за комуникация между екипа за организация и управление на проекта, персонала на новосъздаденият общински център за предоставяне на социални услуги и потребителите на услугите. - Водене на цялостната документация по проекта, съхранени и архивиране; Мониторинг ще се осъществява от ръководният екип на проекта и екипа за организация и управление на центъра; Ще се проверява изпълнението на всяка една дейност и воденето на задължителната документация 0.00 0.00
Предоставяне на супервизия на персонала предоставящ социални услуги.: В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведе по една групова супервизия на личните асистенти. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа на личните асистенти и осигуряване на професионална подкрепа. Ще се разработи план график за провеждане на супервизиите. Супервизията ще се провежда от един външен изпълнител, с опит минимум една година в ДСП. 100.00 200.00
Застраховане на придобитото специализирано транспортно средство : По проекта е предвидено да се закупи специализирано транспортно средство за хора с увреждания на което да се извърши застраховане и обслужване 3 656.64 3 723.53
Закупуване на консумативи : По проекта е необходимо създаване на досиета на екипа , персонала, психолога и ползвателите на услугата личен асистент. За създаването им е необходимо закупуването на папки , класьори , хартия и други . 2 153.08 2 153.08

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).