Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The main objective of the Project is to provide adequate and effective social infrastructure which contributes to increasing the efficiency of the services provided in the existing day care center for disabled children through its restructuring and implementation of separate programs for upgrading existing activities including also the following activities: early interventions related to the disabilities; Individual pedagogical support; Mobile work, targeted activities to support children with disabilities in family environment, mediation, counselling, part-time care, working with children with mental health problems, assessing needs, providing support for access to other services, etc. It is envisaged that the activities of the Project and the realization of the  Day Care Center for Support of Disabled Children and their Families will be carried out in the premises of the first floor of the building of the student dormitory of "Ivan Momchilov" Secondary School in Elena, 2 Paisii Hilendarski Str., with an area of ​​282.4 m2. The main activities include: reconstruction of two of the available rooms and dividing them into a psychosensory room and recreation facilities for children with disabilities; The courtyard with appropriate facilities for children with disabilities, with a view to providing Support of Disabled Children and their Families ; Supply and installation of equipment and furniture for the separate new premises and the yard and as part of the overall renovation of the equipment; Improving access for people with disabilities to these premises and the yard. The project envisages these activities to be implemented through engineering / design, construction, design and construction supervision procedure, which will be announced after the signing of the Contract with the OPRD MA . The delivery of the provided equipment / furnishings will  will fully meet the parameters and the technical requirements to them according to the current norms and standards.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Дейността включва: • Организиране на цялостното изпълнение на проекта; • Сформиране на екип за организация и управление и изготвяне на подробен план за действие за изпълнението на проекта; • Организирането и провеждането на процедури за възлагане на обществена поръчка; • Управлението на сключените договори – контрол на изпълнението на дейностите, постигането на резултатите и спазването на сроковете; • Следене на индикаторите за изпълнение на проекта; • Управление на рисковете и разрешаване на възникнали проблеми; • Управление на промените; • Контрол на изпълнението на дейностите за информация и публичност; • Следене за нередности и уведомяване на УО на ОПРЧР при констатиране. • Цялостното отчитане на Проекта и кореспонденцията с УО ще бъдеизвършвано в електронната система ИСУН 2020 1 632.32 1 502.63
ИНЖЕНЕРИНГ: Основната цел на дейността е да бъдат създадени условия за преструктуриране и прилагане на обособени програми за надграждане на съществуващите дейности в съществуващия дневен център за деца с увреждания /ДЦДУ/,занимания и игра на открито в съответствие с действащата в страната нормативна уредба . В момента Община Елена реализира в тези помещения Проект „Услуги за ранно детско развитие в община Елена “- договор BG05M9OP001-2.004-0015-С01 финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020, който надгражда и развива успешно създадените и реализирани дейности по Проекта за социално включване (ПСВ) и интегрирани услуги за ранно детско развитие. Самите помещения са обособени, ремонтирани и обзаведени също по този проект финансиран от МТСП и Световната банка. Проектът предвижда: - Преустройство на две от наличните помещения и обособяване на психосензорна стая, помещения за почивка на деца с увреждания и обособяване на зона за трудотерапия в помещенията ; - Преустройство и ремонтиране на дворното пространство с подходящи съоръжения за деца с увреждания, с оглед предоставяне на услугата Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства/ЦСРИ/ съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда; - Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обособените нови помещения и дворното пространство и като част от цялостното обновяване на оборудването; - Подобряване достъпа за хора с увреждания до тези помещения и двора. Обособяването на помещенията ще бъдат съобразени с разпоредбите на Закона за устройство на територията (ЗУТ), както и подзаконовите актове в областта на достъпност на сградата и помещенията, санитарно-хигиенни изисквания и осигуряване на безопасност при пожар. 39 500.00 47 400.00
ИЗГОТВЯНЕ НА ДОКЛАД ЗА СЪОТВЕТСТВИЕ: Основната цел на Дейността е извършване на оценка за съответствие на изготвения технически проект със съществените изисквания, съгласно чл. 169, ал. 1 от ЗУТ, при спазване на изискванията на чл. 142, ал. 5 от ЗУТ за обекта, включително проверка за съответствие с: - Предвижданията на подробния устройствен план; - Правилата и нормативите за устройство на територията; - Изискванията на нормативните актове и техническите спецификации съгласно чл. 169 (1) от ЗУТ (в зависимост от съдържанието на проекта за конкретната сграда) - Взаимната съгласуваност между частите на проекта; - Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; - Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; - Специфичните изисквания към строежа съгласно нормативен акт, ; - Изготвяне на доклад за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти, които да отговарят на изискванията на чл.142, ал.6, чл.142, ал.10, чл.166, ал.1,т.1, чл.166, ал.4, чл.169, ал.1-3 от ЗУТ. 500.00 0.00
ДОСТАВКА НА ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ: Основната цел на дейността е доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за новообособените помещения и зони, като част от цялостното им обновяване. Интериорът на помещенията ще бъде съобразен със спецификата на дейностите, предлагани в услугата; Мебелировката ще осигурява удобство и ще позволява вещите и пособията за занимания да се съхраняват в шкафове и етажерки; Разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители с намалена подвижност; - В зоната за трудотерапевтични дейности е предвидено оборудване за възстановяване и трениране на дейности от ежедневието и елементи от основни трудови навици; занимателна/игрова терапия – за изграждане на умения за самообслужване под формата на ролеви игри и подобряване на фината моторика. В кабинета се осигуряват различни тематични играчки: дневен кът с мека мебел/пуфаве/; напълно оборудван кухненски кът, вкл. с пералня и сушилня; кът за хранене; кът за работа с компютър; Кухнята ще позволява участието на децата, вкл. в инвалидни колички, в готвенето или наблюдаването на приготвянето на храна; - В помещението за почивка се придвижда: кушетка "Люлка" , " пуфове" за почивка, сгъваем кът за сядане; - В психосензорната зала се предвижда оборудване за мултисензорна стимулация и психомоторика. Универсален софтуер за комуникация, обучение и използване на интернет. за използване на помагащи технологии за допълваща и алтернативна комуникация. Компютри, лартоп и таблети за използване на софтуера. 39 800.00 41 251.03
СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Основната цел на дейността е упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строителните и монтажни работи, контрол на строително-монтажните работи, съставяне на окончателен доклад за строежа на обекта . Дейностите на строителен надзор, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, включват: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за оценка на енергийната ефективност; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите, съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност за количествено и качествено изпълнение на строително- монтажните работи по одобрената количествено-стойностна сметка за обекта; - отговорност да изготви окончателен доклад , след приключване на строително - монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 1 000.00 906.00
ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ: Основна цел на дейността е да се информира обществеността, относно получената подкрепа от ЕС за изпълнение на проекта. Всички предвидени дейности са в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. и включват: - ИЗРАБОТВАНЕ НА БАНЕР - Информационен банер - изработване и дизайн на 1 бр. информационен банер с размер 200 см. Х 80 см. ; - ИЗРАБОТВАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ ДИПЛЯНИ - Дипляна -250 бр. -ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА 2 БРОЯ ПРЕСКОНФЕРЕНЦИИ - Първа пресконференция - Предвижда се първата конференция да се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъдат представени целите, предстоящите дейности и очакваните резултати от проекта, финансиращата програма и екипът за управление. На събитието ще бъдат поканени различни местни и регионални медии, както и представители на целевите групи и други заинтересовани страни. Втора пресконференция - При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейности и мерки по проекта. - ПУБЛИКУВАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТА НА ИНТЕРНЕТ САЙТА НА ОБЩИНА ЕЛЕНА- създаване на линк към проекта на сайта на Общината и редовно публикуване на информация за дейностите , напредъка и материали от изпълнението на Проекта. 816.16 904.62

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).