Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The purpose of this project is to satisfy the need to improve the working conditions, encourage the geographical mobility of the workforce, prevention of work-related risk at a nursing home Residence “Detelina”, Podgorie village, Kostenets municipality. The implementation of the project will  provide the opportunity to upgrade the quality of the new work places by accomplishing planned events related to the comfort, safety and health of the employees of the nursing home. Residence “Detelina” is property of “BELFORT-DETELINA” Ltd , candidate of the current procedure. In the nursing home there are 13 persons that are hired for full-time job. 
The target group of the project covers all persons employed in the company, which are 13, 6 of whom are people over the age of 54.
Aim of the project: improving the work environment in the home for elderly people "Detelina Residence", Podgorie village, Kostenets Municipality by improving the quality of workplaces and ensuring good and safe working conditions for the employed.
Expected results: provided comfortable and safe working conditions; increased security and organization at work; improved quality of the workplaces and as a result - increased satisfaction and sustainability of the team; reduced migration of qualified employees and increased competitiveness of the company.
Activities: 1. Establishment of a human resource development system focusing on extending the working life of employees over 54 years of age; 2. Providing organized transport from the employer to and from the workplace for employees for up to 12 months; 3. Providing safe and healthy working conditions by providing means of collective protection and special work clothes; 4. Providing social benefits to employees by equipping a resting place; 5. Information, communication, organization and project management activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
2. Дейност 2. Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за лицата, заети в"БЕЛФОРТ-ДЕТЕЛИНА" ЕООД , за период от 12 месеца. : Дейността включва осигуряване на организиран транспорт за сметка на работодателя от местоживеене до месторабота за целия екип Резиденция "Детелина", за период от 12 месеца в рамките на изпълнение на проекта. Служители са постоянно наети на пълно работно време при трисменен режим на работа – дневна, нощна и редовна смяна. Резиденция "Детелина" се намира в с. Подгорие, Община Костенец . Лицата от екипа на дружеството живеят в селища на Община Костенец - гр. Костенец, гр. Момин проход и с.Костенец. Нуждата от осигуряване на организиран транспорт е породена от сравнително голямото разстояние между местоживеене и месторабота на служителите, трисменния режим на работа и липсата на транспортни връзки между с. Подгорие и останалите населени места в общината. Тези обстоятелства създават дискомфорт по отношение на организацията на работа както за служителите, така и за работодателя. Липсата на междуселищен транспорт определя автомобилните превози - лични или таксиметрови, като единствена алтернатива за придвижване до Резиденция "Детелина". Това води до чувствително намаляване на доходите на заетите лица. Част от тях са изправени пред невъзможността да осигуряват за собствена сметка придвижването си до и от работното място, което води до напускането му. Веднъж напуснали, хората са застрашени от трайна безработица, ниски доходи, изпадане в бедност и социално изключване. Проблемът е възлов за мениджмънта на дружеството. Неразрешаването му би довело до определяне на работните места в Резиденция "Детелина" като неатрактивни, до високо текучество, липса на висококвалифицирани служители с необходим професионален опит, ниско качество на предлагания продукт и влошена конкурентоспособност. Поради това, към настоящия момент кандидатът осигурява за своя сметка транспорт до и от Резиденция "Детелина" за екипа на дома. Предоставената възможност за подкрепа на работодателите в тази им дейност е една от причините за участие на "БЕЛФОРТ- ДЕТЕЛИНА" ЕООД в настоящата процедура. Превозът е организиран по 2 маршрута, изпълнявани ежедневно в 5 курса, съобразно местоживеенето на лицата, графика за работното време и трисменния режим на работа на служителите: редовна, дневна и нощна смяна. Дейността ще обхване всички служители на Резиденция "Детелина". Те отговарят на изискванията за целевите групи, посочени в т. 15 от Условията за кандидатстване, а именно: 􀀀 местонахождението на работното място е извън населеното място, където лицата са регистрирани по настоящ адрес, но на не повече от 100 км. в едната посока; 􀀀 не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната; 􀀀 трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване; 􀀀 не са наети да осъществяват дейности в сферата на селското стопанство, рибарството и аквакултурите; 􀀀 не са заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната и предприятия, ползващи преференции за организиран транспорт по чл. 57а от Закона за насърчаване на заетостта. Превозът ще бъде извършван от лица, постоянно наети в дружеството-кандидат.“ 22 241.04 14 852.52
3. Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за служителите на Резиденция "Детелина" чрез придобиване на средства за колективна защита.: Дейността включва придобиване на средства за колективна защита за превенция на риска от трудови злополуки и професионални заболявания. Персоналът на дома е изложен на редица здравни рискове, идентифицирани от Служба "Трудова медицина" - биологични инфекции; физическо натоварване; опасност от нараняване от обслужвания контингент, алергични реакции; неблагоприятен микроклимат; стрес, психично напрежение. Грижите за трудно подвижни хора са свързани с многократно повдигане, преместване, подпомагане на движението им. Прекият контакт с болни е предпоставка за заразяване. Прилагането на медицински дезинфектанти за предотвратяване на развитие на зарази създава риск от алергични реакции у персонала. В изпълнение на Програмата за минимизиране на риска от трудови злополуки и профсионални заболявания, в проекта се предвижда закупуване на: 1. За превенция на риска от тежко физическо натоварване и наранявания на персонала:: - Подвижни комбинирани санитарни столове за тоалетна и баня - за предотвратяване на нуждата от повдигане и/или пренасяне и/или поддържане на пациентите в определена поза при обслужването им. В момента обслужването на хората с двигателни проблеми става чрез превозването им да санитарните помещения в стандартни инвалидни колички, след което се налага прилагане на човешка физическа сила за повдигане, поддържане и обслужваане на болния. - Електрически лифтер за повдигане и преместване на трудно подвижни хора и инвалиди, без прилагане на човешка физическа сила при обслужване на болния. В момента процедурата се извършва от служителите на дома. - Поставяне на рампа за инвалидни колички - за улесняване на свободното придвижване на инвалидни колички. В дома няма такова съоръжение. Проектът предвижда рампа за терасата пред столовата на дома. 2. За защита от неблагоприятен микроклимат проектът предвижда поставяне на 5 климатика и 1 абсорбатор. В дома няма поставени такива. - Климатици - за осигуряване на подходящи температура, влажност, скорост на въздушното течение. Ще бъдат монтирани в лекарския кабинет, спортната зала, рехабилитационния кабинет, общата зала и приемната. - Абсорбатор - за защита от миризми. Ще бъде монтиран в кухнята на дома. 3. За относително изолиране от неблагоприятни атмосферни условия /слънчево греене, дъжд, вятър, сняг/ се предвижда поставяне на ветрозащитен екран на незащитена тераса пред столовата на сградата, снабден с механизъм за спускане и прибиране с манивела и допълнителна долна полица за по-добро уплътняване. 4. За защита от пожар: - Изграждане на система от хидранти и шлангове със струйници. Дома е снабден с пожарогасители, но липсва цялостна противопожарна система. 5. За превенция на натравяне при вдишване и алергични реакции: Придобиване на стенна инсталация на серия от сензорно управляеми дозатори за санитарни препарати и дезинфектанти, окомплектована – за предотвратяване на неправилно им дозиране; концентрирани санитарни препарати за дълбоко почистване на подови повърхности и за ежедневно поддържащо почистване, консумативи към дозиращата система. 38 766.00 33 807.45
4. Дейност 4. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за служителите на Резиденция "Детелина" чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Дейността ще бъде изчерпана след закупуване на работно облекло и ЛПС за екипа на Резиденция "Детелина". В дома работят 12 постоянно назначени служители и управителя на дружеството. Кандидатът планира закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички 12 служители , съобразно възможните рискове, предвид функционалните характеристики на заеманите от тях длъжности . Осигуряването на ЛПС и специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания на персонала. Видът и количеството им, планирани в проекта, са съобразени с посоченото в утвърдения Списък на специално работно облекло и ЛПС, изготвен съгласно чл.17 от Наредба №3/19.04.2001 г. на МТСП и МЗ. Към момента кандидатът осигурява за своя сметка изискуемото работно облекло и ЛПС, които служат за защита на работещите. Участието в настоящата схема е продиктувано от възможността за закупуване на по-качествени, функционални и модерни специално рабтно облекло и ЛПС, отговарящи на изискванията на международно признати стандарти и задоволяващо по-пълно нуждите на служителите. Артикулите са определени в изпълнение на предписания от Служба "Трудова медицина", съобразно спецификата на работа и длъжността на всяко от заетите лица. Цели се свеждане до минимум на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Основните рискови фактори за екипа на дружеството, класифицирани по време на работния процес от службата по трудова медицина са: 1. за всички длъжности в дтужеството: болногледач, медицинска сестра, рехабилитатор, санитар, огняр/градинар - риск от работа в поза, натоварваща определени кинематични вериги и предизвикваща статично усилие; неблагоприятен микроклимат (силни въздушни течения през топлия сезон и недостатъчна отопленост през студения сезон; поледици); конфликти с обслужвания контингент; опасност от нараняване на персонала от обслужвания контингент; стрес , психични натоварване; биоаерозоли( бактерии, вируси, гъби, микотоксини, полени и др.); риск от инфекции и алергични реакции; опасност от секване на кръста, контузия, счупване на крайник. 2. В допълнение за лицата, осъвместяващи длъжностите огняр/градинар съществува и риск от изгаряне и поражение от ел. ток. Служба "Трудова медицина" препоръчва закупуване на специалните работни облекла и ЛПС, с оглед превенция от изброените рискови фактори. Предвидените бройки работни облекла, включени в проектното предложение са изчислени на база срок на износване/годност на артикулите, посочен в Утвърдения списък за специално работно облекло и ЛПС. Количеството на предвидените работни облекла е планирано съобразно срока на износването им за времето на изпълнение на проектното предложение - 15 месеца. В изпълнение на Условията за кандидатстване по настоящата процедура, кандидатът не предвижда придобиване на резервни бройки работни облекла. 9 192.00 8 683.76
5. Дейност 5. Оборудване на място за отдих за служителите на Резиденция "Детелина": Дейността предвижда оборудване на място за отдих на персонала в сградата на Резиденция "Детелина". До момента служителите на дома не разполагат с такава придобивка, поради недостатъчен свободен финансов ресурс от страна на работодателя. Тази липса се отразява негативно върху цялостното изпълнение на професионалните им задължения, предвид естеството на работа. В процеса на обслужване и обгрижване на трудно подвижни хора, възрастни хора, хора с дементни заболявания, служителите са натоварени както физически, така и психически. Нуждата за обособяване на отделен кът за почивка, се очертава все по-ясно като належаща - идеята е регламентираните почивки в работния ден да бъдат пълноценни, с изразено възстановяващо въздействие върху служителите. Трудовията процес в дома е организиран в три сменен режим, което води до времевото разминаване на регламентираните почивки на различните служители на дома. Поради това мениджмънтът на дружеството предвижда за оборудване като кът за отдих неголямо, самостоятелно обособено помещение в пределите на Резиденция "Детелина", с размери около 6 мв.м. В бюджета на проекта са включени разходи за закупуване на мека мебел - фотьоли с вграден релакс механизъм; ниска холна маса и бюфет за чаши, чай, кафе, захрар и телевизор. Изпълнението на предвиденото е от съществено значение за поддържане на добри и здравословни условия на труд за наетите лица. За тях възможността за регламентиран отдих в тихо, спокойно и удобно място е от особена важност. Това ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото им натоварване . Изпълнението на дейността ще допринесе за поддържане на доброто здравословно състояние на трудещите се, за подобряване на условията на труд и качеството на работните места в Резиденция "Детелина". Осигурената в рамките на настоящата процедура подкрепа за предприемачеството, като една от четирите приоритетни област на интервенция на СВОМР , ще допринесе пряко за продобряване на бизнес средата в Резиденция "Детелина". Социалните придобивки за заетите лица са съществена част от пътя за поддържане на устойчивост и повишаване на заетостта, в изпълнение на стратегическата цел на СВОМР на МИГ Костенец 2010: "Превръщане на територията на МИГ Костенец 2010 в предпочитано място за живот и бизнес със съхранена природа и собствена идентичност". 4 649.00 4 649.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).