Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project will support the social inclusion and professional integration of the vulnerable group of long-term unemployed, inactive and disabled people, including those up to 29 and over the age of 54, through establishment of a new social enterprise in the structure of KASITE LTD and the opening of nine new jobs for representatives of the above mentioned vulnerable target group.
Project activities include equipping the newly created jobs and providing employment for the target group for up to 12 months. We will help to change the specific social attitudes of local communities in the LAG's territory to engage in the creation of a socially responsible society supporting disadvantaged groups.
As part of the project, organizational and management activities as well as information and publicity will be carried out. 
Specific trainings for preparing and promoting local recipes, working with the community cultural centers (chitalishta) as part of the publicity and social enterprise promotion campaign will not only promote the understanding of the territorial identity but also the recognition of the social economy as a real sector with potential for solving social problems and of utmost importance for the development of the Bulgarian society.
As a result of the implementation of the activities a functioning and sustainable social enterprise - a bakery,  will be created. It will be excellently positioned on the market due to the precise work of the social enterprise manager and production organizer. With its own funds KASITE LTD will provide alongside the provision of employment for 9 persons from vulnerable groups for a period of up to 12 months training and psychological support on the job and thus will contribute to increasing the economic autonomy and the independence of the persons of the target group and their social integration.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оборудване на новосъздадените работни места: Оборудването, което ще бъде закупено е съобразено с производствения процес в предприятието и броя на персонала. В новото социално предприятие - пекарна - ще се произвеждат тестени и хлебни изделия, традиционни закуски и сладкарски изделия. Производственият процес започва с размесването на тестото. Ще бъде закупена тестомесачка. След като се размесят суровините, е необходим работен плот за формоване на изделията, който също ще бъде осигурен. Ще бъдат закупени форми за хляб, набор от тави, както и различни допълнителни приспособления. Впоследствие за същинското приготвяне на тестените изделия са необходими високо качествени фтасални камери и фурни или комбинирана фурна с фтасална. За излагането, съхранението и продажбата им - хладилни и топли витрини и хладилници за съхранение на суровини и готова продукция, щанд за продавача. Ще бъде оформен и малък клиентски кът за консумация на място. За персонала ще има отделен санитарно - битов кът, оборудван с гардероб или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи. Ще бъде оформен и изолиран кът или шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване. Висококачественото оборудване ще бъде гаранция за високото качество на изработваната продукция и ефективно разходване на суровините, като с това се даде възможност за по-голяма норма на печалба и от там - по-голяма възможност за отделяне на средства за целевата група - не само за работни заплати, но и за бъдещи мерки, свързани с повишаване на самооценката им и мотивиране за работа. Оборудването е бюджетирано като единна ставка в бюджетно перо 2.1. на т. 5 Бюджет от формуляра и е включено в размера на 40% ОТ ДОПУСТИМИТЕ ПРЕКИ РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за лицата от целевата група за период до 12 месеца: Като част от дейността ще бъдат наети девет лица от целевата за проекта група, идентифицирани според нейните характеристики, нужди и проблеми, подробно описани в т. 11.3., където е детайлно разписан и подходът, който ще се прилага при подбора на представителите на целевата група. Създаването на социално предприятие в сферата на хранителната промишленост е нова дейност за организацията и поражда необходимостта от обезпечаване на дейността с персонал, който да бъде пряко ангажиран в процеса на работа. За целта се предвижда да бъдат наети девет безработни лица на следните позиции: - пекар - 1 бр. - сладкар - 2 души на сменен режим - ръководител - 1 бр. - организатор производство/технолог - 1 работник. - продавач - 2 души на сменен режим; 2 бр. на едносменен режим; Производството ще бъде обезпечено с 6 пряко ангажирани работници, от които 4 на сменен режим (продавачи и пекари). За следенето на пазара и търсенето на услугите ще отговаря ръководителят на предприятието, който ще извършва и договарянето на готовата продукция - освен на място, пекарната се предвижда да сключи договори за доставка на хлебни изделия с различни магазини и заведения за обществено хранене. Особено през летния туристически сезон предвиждаме тази услуга да бъде много търсена. Ще отговаря за доброто позициониране на продуктите на пазара и ще търси възможности за реализиране на продукцията. Организаторът производство ще се грижи за заявките на суровини, рецептите, постоянния производствен процес. Той/тя ще бъде отговорен/а и за организацията на обученията за представяне на традиционните рецепти и връзката с читалищата, описани в т. 11.4. на този формуляр. Хигиенистът ще отговаря за чистотата на помещението (подове, плотове, фурни, витрини) и на съдовете за печене, както и на останалото кухненско оборудване - тави, форми за хляб, за хлебни изделия и за сладкарски изделия. Ще бъдат подбрани най-подходящите кандидати, представители на целевите групи на проекта. Всички те ще бъдат назначени на трудови договори, за което ще получават възнаграждение за период до 12 месеца. От кандидатите за обявените позиции, особено тези, които са заети в прякото производство, няма да се изисква опит и квалификация, те може да бъдат и с ниско ниво на квалификация, ще им бъде предоставено допълнително обучение по време на работа и психологическа подкрепа, описани в т. 11. 7. на формуляра. Малкият екип за управление на социалното предприятие е продиктуван от стремежа за ефективно и ефикасно разходване на средствата. Всички разходи за персонал, който ще бъде зает в социалното предприятие са описани в т.5 Бюджет, както следва: - разходите за възнаграждения и осигуровки на 9 бр. лица от целевата група - в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца, както следва по кодове от НКПД, брой работници, заплати, осигуровки, общо: 75122010 Пекар - 1 x (560,00+102,48) =7.949,76 (или сходен код) 75121021 Работник, сладкарско производство – 2 х (560,00+102,48)= 15.899,52 (или сходен код) 11207023 Организатор, производство - 1х (582,00+106,51) = 8.262,07 (или сходен код) 52120002 Продавач, закуски и напитки - 4 х (560,00+102,48) = 31.799,04 (или сходен код) 11207023 Управител социално предприятие 1 х (831,00+152,07) = 11796,88 (или сходен код). Общо за 12 месеца - 75.707,27 10 % Предвидено увеличение на МОД за 2020 г. - 7.570,73 Общо разходи за трудови възнаграждения - 83.277,99 лв 0.00 80 923.24

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).