Description
The project My World of Interests will promote a positive attitude towards diversity in all areas of human life in the municipalities of Burgas and Sredets. The target groups are: • Children and students whose native language is not Bulgarian – 127; • Children and students with Bulgarian as their native language – 110; • Parents whose native language is not Bulgarian – 127; • Parents whose native language is Bulgarian – 110; • Pedagogical and non-pedagogical staff – 50. Through the implementation of various forms of intercultural interaction, we will achieve the project goals for a positive intercultural environment, in which children will not only acquire new knowledge and skills but will also learn respect, tolerance, and empathy towards different cultures. With the creation of 19 groups within 5 interest clubs and the activities, thematic meetings, and external events held, the project encourages the development of effective multicultural communities and strengthens interaction with stakeholders. The project also ensures equal access to education for children who do not speak fluently Bulgarian language, children with special needs, and children from socially disadvantaged families, providing them with special care to enable their full participation in the educational process. Equal access means that every child wii get care and attention defined according to their different needs and interests. Attention will be focused on raising community awareness of manifestations of discrimination and overcoming negative attitudes and stereotypes. This will happen during the information campaign “Tolerant Together.” Moreover, raising the competence for democratic culture within the framework of intercultural education in a multicultural environment for pedagogical and non-pedagogical specialists in the three partner schools of the project will contribute to expanding the competence for democratic culture within the teams of the educational communities.

Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.: Основната цел на дейността е да подпомогне личностното развитие на децата, включени в проекта чрез разнообразни форми и средства за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Дейност 1 ще се реализира чрез следните форми: ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ – формирани клубове по интереси, които се провеждат в детските градини- партньори. Ще бъдат разкрити следните клубове: Клуб „МАЛКИ ТВОРЦИ“ – 5 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 3 групи по 14 деца, в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 2 групи по 12 деца или общо 66 деца от тях 34 чийто майчин език не е български, и 32 деца, чийто майчин език е български Клуб „ТРАДИЦИИ И ЗАНАЯТИ“ – 3 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 14 деца, в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 1 група с 10 деца или общо 38 деца от тях 22 чийто майчин език не е български, и 16 деца , чийто майчин език е български Клуб „Здрави и щастливи“- 4 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас- 3 групи по 13 деца; ДГ „Бърборино“- гр Средец- 1 група с 10 деца или общо 49 деца от тях 23, чийто майчин език не е български, и 26 деца , чийто майчин език е български Клуб „Танци и музика“ – 3 групи ; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 13 деца; в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 1 група с 10 деца. или общо 36 деца от тях 20 чийто майчин език не е български, и 16 деца , чийто майчин език е български Клуб „Дизайн шампиони“ – 4 групи; в ДГ „Звездица Зорница“ гр. Бургас– 2 групи по 12 деца; в ДГ „Бърборино“ гр. Средец – 2 групи по 12 деца. или общо 48 деца от тях 28 чийто майчин език не е български и 20 деца, чийто майчин език е български. Общо ще бъдат изградени 5 клуба с 19 групи по интереси, общо 237 участника, от които на 127 деца, за които българският език не е майчин и 110 деца, на които българският език е роден. 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И ЗАНЯТИЯ Клубовете „Малки творци“ и „Традиции и занаяти“ в ДГ „Звездица Зорница“ ще организират 2 път на срок работилници, които ще бъдат посещавани и от групите на ДГ „Бърборино“. 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ Четирите групи от Клуб „Дизайн шампиони“ ще проведат по 2 изнесено занимание на срок в научен център „Планет Ум“- гр. Бургас с цел разглеждане на различни експозиции. 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) с участието на двете детски градини партьори по проекта ще организират и проведат за времето на проекта всеки учебен срок тематични и музикални концерта „Ден на приятелството“, „Ръка за ръка към мечтите“ – единият проведен в Актовата зала на ДГ “Звездица Зорница“, другият в ОДК Средец. ЕТАПИ: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец; 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 1-24 месец; 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 1-24 месец; 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - 12-24 месец; | 200 979.20 | 0.00 |
2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Целта на дейността е да допринесе за повишаване на компетентностите за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда на педагогическите и непедагогическите специалисти в детските градини -партньори по проекта. Един от най-важните фактори, които влияят върху устойчивия растеж на всяка държава, е качеството на образованието. Постигането на високо качество е свързано с подготвеността на педагогическите специалисти и тяхното продължаващо обучение и квалификация. Промените в обществените отношения, появата на имуществени различия, етническото разнообразие в българското училище, различните езикови, поведенчески и битови практики изискват съответни промени в ролята и компетентностите на учителя. Нарастват неговите задължения и отговорности, и това поражда необходимостта от непрекъснато повишаване на квалификацията в педагогическата и в конкретната предметна област, както и в областта на новите информационни и комуникационни технологии, с оглед на динамиката на научната и информационната среда и задълбочаването на интердисциплинарните връзки. Планираме обучения на педагогическите специалисти от детските градини да преминат обучения с присъждане на 1 квалификационен кредит и обучения без присъждане на квалификационен кредит. Планираните обучения ще са по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и са съобразени с разработените Анализ-Декларации от директорите на учебните заведения. Получените резултати от проведеното проучване от Департамента за информация и усъвършенстване на учители проучване с 359 педагогически специалисти от 9 области в страната през 2020 г. показват висок процент на педагогическите специалисти, които смятат, че имат нужда от квалификация, и голямо увеличение в броя на учителите, които повишават своята професионално квалификационна степен. По-голямата част от педагогическите специалисти осъзнават нуждата от повишаване на личната квалификация. Тревожен, обаче, е фактът, че 56% от учителите не са удовлетворени от качеството на провежданите обучения. Някои от посочените отговори в анкетите са, че не са научили нищо ново, обучението е било „загуба на време“, „проформа“, че не са доволни от преподавателите, обученията са теоретични и не виждат практическо приложение, че присъствените 8 часа се превръщат в 6 и дори по-малко. Продължаващата квалификация се извършва от висши училища, научни организации, специализирани обслужващи звена или обучителни организации, чиито програми са одобрени от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице. Затова ще търсим обучаваща организация, която да има опит в провеждането на квалификационно обучение на учителите и нейните програми да съответстват на темите от Референтната рамка на компетенциите. Провежданите обучения трябва да отговарят на следните принципи - научност, нагледност, активност, достъпност, системност и последователност, трайно овладяване на знанията и уменията, индивидуален подход и връзка с практиката. Ще бъдат изградени общо 6 групи от ПС за придобиване на 1 квалификационна степен с общо 46 участника от двете детски градини - партньори по проекта. Планираме провеждане на 6 обучения без придобиване на квалификационна степен на ПС и образователни медиатори с общо 50 участника с продължителност 4 академични часа и 6 обучения на ПС и образователни медиатори с общо 50 участника и продължителност 8 академични часа. Общо участниците в обученията от детските градини - партньори ще са 50. При така направеното разпределение на участниците всеки педагогически специалист ще премине по 3 обучения по проекта на различна тема, а образователните медиатори ще преминат по 2 обучения по проекта по различни теми. | 3 780.00 | 0.00 |
3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Целта на дейността е да окаже подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители. Това ще постигнем чрез провеждане на периодични срещи на родителите; подобряване на взаимодействието между родителите и училището, мотивирането им за активно включване в живота на училището и дейностите по интеркултурно образование. Фокусът е върху родители на деца , чийто майчин език не е български, родители от уязвими групи. Планираме не само работа с родители на деца, чийто майчин език не е български, но и с родители, чийто майчин език е български. Значимите възрастни в живота на едно дете, са неговите родители и учители. Затова училището трябва да бъде място за човешки отношения и знания, пространство, което създава училищна общност, в която са включени децата, учителите и родителите. Редица образователни модели по света доказват, че системната връзка между родител и учител е нещо постижимо и смислено. Изграждането на доверие и уважение между родители и училище допринася за повишаване на мотивацията на родителите за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, за по-активно включване на родителите в училищни инициативи, за изграждане на подкрепяща и сигурна семейна среда. Работата с родителите се организира по проекта като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор и педагогически специалист. Неговата основна функция е да подкрепя участието на децата от общността в задължителното обучение в училище. Той/тя мотивира участието на родителите в учебния процес на детето в училище и улеснява комуникацията и разбирателството между семействата от общността и училището. Медиаторът осъществява комплексни и разнообразни дейности: събира информация за всички деца от общността, които трябва да посещават задължителното училищно обучение; поддържа контакт с техните семейства, за да получава информация за проблемите на децата; улеснява комуникацията между училището и родителите с цел увеличаване потенциала на образователния процес на децата; организира срещи между представители на училището и родители, като информира последните за постиженията и проблемите на децата им; информира родителите относно развитието на способностите на децата им да се обучават и да комуникират; мотивират родителите да се включват активно в проблемите и в училищния живот на децата; подкрепя учителите в процеса на обучение и др. За повишаване знанията на родителите и изграждане на умения за ефективно взаимодействие и общуване с учителите, изграждане на мотивация за активно включване в дейностите за интеракултурно образование планираме периодични срещи на родителите с педагогически съветник и образователен медиатор; разработване на обучителни материали на достъпен език по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование; лекционни модули по описаните теми. Важен акцент в работата ни с родителите е включването им в планираните по дейност 1 разнообразни форми за личностно развитие на децата им – занимания по интереси, тематични срещи, изнесени занимания, МУД и образователни екскурзии. При изпълнението на дейност 4 родителите ще бъдат включвани в планираните дейност. Важно е да отбележим, че в тези дейности по интеркултурно образование участват, ще работят заедно, ще общуват активно родители от училищата - партньори, чийто език не е български и родители, чийто език е български. | 77 280.00 | 0.00 |
4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Целта на информационната кампания е да допринесе за повишаване на уменията, знанията и компетентностите на децата, учителите и родителите по проекта за превенция, предотвратяване и недопускане на дискриминационни прояви, основани на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, както в училищна, така и в обществена среда. Дейността ще се изпълнява от партньора Сдружение „Верният настойник“ и партньорите по проекта- Община Бургас, ДГ „Звездица Зорница“ ДГ „Бърборино“ . Дейността ще се реализира от Партньор 3 - Сдружение „Верният настойник“ гр. Бургас и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". След стартирането на проекта ще бъде разработена Програма и План за информационна кампания „Толерантни заедно “, която ще обхваща целия период на изпълнение на проекта с 4-ри основни направления: 1. затвърждаване на интеркултурните ценности; 2. превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; 3. преодоляване на негативни нагласи и стереотипи; 4. информационни кампании за борба с фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност. Информационната кампания „Толерантни заедно“, ще е насочена към целевите групи, включени в проекта – деца, учители и родители от партньорите в проекта. В информационната кампания ще участват съвместно представители на целевите групи с различен майчин език. При работа с целевите групи по време на цялото изпълнение на дейността ще бъдат използвани разнообразни форми и методи за да се създаде осведоменост и разбиране за важността на проблемите, да се изградят практически умения за справяне в сложни ситуации. В дейността планираме провеждане на предварително проучване нагласите насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност и разработването на кратък анализ на проучването с кратка анкета към родители и педагогически и непедагогически персонал на учебните заведения участници в проекта. Предварителното проучване е основа за разработването на Програма и План-график за провеждането на информационната кампания. За включване на децата от детските градини в кампанията планираме дейности за емпатия, ролеви игри, конкурси и творчески работилници. | 57 192.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN