Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Main objective is to provide support for the extension of the deinstitutionalization process by realizing of models for quality alternative care for children and/or youngsters housed in a Home for Children Deprived of Parental Care „As.Zlatarov“(HCDPC)in  Vratsa, including for children with disabilities.Project activities are:preparation and conduction of public procurement,staff selection and hiring,activities for relocation of children and youngsters of target group and their placement in new opened services,staff training and supervision,provision of social services“Center of family-type accommodation for children” (CFTAC),“Transitional home for children aged 15-18”(TH),“Monitored home for youngsters aged 18-21”(MH),“Daycare support center for children and young people with heavy multiple disabilities and their families”(DCSCCYPHMDTF)and“Center for Public Support”(CPS),including the provision of emergency services for children or children and parent/persons in part of CPS (up to 4 seats). Target groups are:of CPS-children and families at risk;children removed from specialized institutions and placed in residential services.At present,42 children with disabilities use residential services.Potential users are also children from HCDPC-Vratsa with 43 children and youngsters;of DCSCCYPHMDTF-children with heavy multiple disabilities and their families using the CFTAC;of CFTAC-children deprived of parental care,exhausted with options for staying and returning to biological family, placement in a family of close, relatives or foster family;of TH-children aged 15-18y derived from specialized institutions; of MH-people aged 18-21y who leave specialized institutions, TH and PH and are about to lead an independent life.The need that will be satisfied by implementation of the project is target groups to receive accompanying public social services.Expected results are closure of HCDPC-Vratsa and expansion the scope of social services on territory of The municipality of Vratsa.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и провеждане на обществени поръчки: Дейността включва изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде съгласно ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1.Доставка на специализирано транспортно средство (специализиран микробус 9+1 с платформа за лица с увреждания);; 2.Доставка на работно облекло за персонала; 3.Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонала, ангажиран в социалните услуги за деца и/или младежи, предвидени да бъдат разкрити на територията на община Враца: Екипите на ЦНСТ, ПЖ, НЖ, ДЦДМТМУТС и ЦОП са определени съгласно Методиката за определяне на длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността и са както следва: -ЦНСТ - 10,5 служители: ръководител- 0.5 бр., социален работник- 1,5 бр., социален сътрудник - 1 бр., детегледач- 6 бр., мед. сестра- 1 бр., 0,5 бр.-трудотерапевт. -ПЖ- 5,5 служители: социален работник-1 бр., трудотерапевт-1,5 бр., социален сътрудник- 3 бр. -НЖ- 1 служител: 0.5 бр.- ръководител, 0.5 бр.- социален работник -ДЦДМТМУТС- 12 служители: Ръководител- 0.5 бр., социален работник-1 бр., психолог-1 бр., педагог- 1,5 бр., рехабилитатор-1 бр., логопед-1 бр., мед. сестра-1 бр., трудотерапевт-1 бр., детегледач- 2 бр., шофьор -1 бр. и хигиенист-1 бр. -ЦОП- 20 служители: Ръководител- 0.5 бр, социален работник- 4, психолог- 4 бр., педагог-3,5 бр. , логопед-1 бр., социален сътрудник- 4 бр., хигиенист -1 бр., касиер-домакин-1 бр., работник по поддръжката -1бр. За всички служители ще се закупи работно облекло и ще Ще се осигури обслужване от служба по трудова медицина, съгласно Законът за здравословни и безопасни условия на труд (ЗЗБУТ). 1 400.82 0.00
Дейности по преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в новоразкритите услуги от резидентен тип или в алтернативна грижа, както и ползването на дневните и консултативните форми на социални услуги: Дейността е свързана с провеждане на опознавателни срещи, които ще се извършат между децата и младежите, които ще бъдат настанени в услугите ЦНСТ, ПЖ, НЖ и екипите назначени за предоставянето им, както и с подаване на документи за ползването на дневните и консултативните форми на социални услуги. Част от дейността е подготовката на всички социални услуги, преди настаняването и ползването им от потребителите, както и заплащане на режийните им разходи за период от 3 месеца. В рамките на три месеца от проекта ще бъдат извършени опознавателни срещи между децата/младежите, които ще бъдат настанени в услугите ЦНСТ, ПЖ, НЖ и екипите назначени за предоставянето им. Първата среща е предназначена за лицата, предоставящи социалните услуги до момента и персонала в новите услуги. В нея ще се разгледат досиета на потребителите, ще се обсъдят характерни прояви, състояния и потребностите им. Втората, третата и четвъртата среща ще се проведат в услугите, които към момента ползват потребители съвместно с екипите от двете услуги. Времетраенето на една опознавателна среща ще е в рамките до 2 академични часа. При случай, че потребителите на новооткритите социални услуги не се намират на територията на град Враца, екип до пет представители на новите услуги ще ги посетят на място в услугите. За тях се планират същият брой срещи за опознаване, предвидени са средства за гориво, за осъществяване на срещите, както и за командировъчни на служителите 80 147.48 87 047.49
Център за настаняване от семеен тип за деца: В центъра е създадена среда близка до семейната, при която децата получават необходимата им индивидуализирана грижа и подкрепа за личностно съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите в него са насочени към създаването на условия и нагласи на децата за равнопоставено участие в живота на местната общност. Предоставянето на социалната услуга ще се осъществи при изпълнение на стандартите и прилагане на критериите, регламентирани в Приложение 3 на Наредба за критериите и стандартите за социални услуги за деца и съгласно утвърдено от Изпълнителен директор на АСП и Председателя на ДАЗД и Методическо ръководство за предоставяне на социалната услуга ЦНСТ. Екипът на ЦНСТ ще е от 10,5 служители: ръководител- 0.5 бр., социален работник- 1.5 бр., съциален сътрудник -1 бр. и детегледач- 6 бр., мед. сестра- 1 бр. , 0.5 бр.-трудотерапевт. В ЦНСТ ще се осигури специална аптечка в работния офис на персонала, в която ще има основни лекарства за оказване на първа помощ и оказване на първични здравни грижи. Децата няма да имат достъп до аптечката с лекарствата. Изписването и даването на лекарствени средства се осъществява съобразно назначенията от лекар и медицинските разпоредби и се отразява в медицинската документация, водена в ЦНСТ. Храненето на всяко дете ще е съобразено с необходимостта от спазване на определена диета и ще се извършва съобразно индивидуалните нужди. 583 182.56 562 237.05
Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст: Преходно жилище (ПЖ) е услуга от резидентен тип за деца в риск по смисъла на Закона за закрила на детето от 15 до 18-годишна възраст, осигуряваща настаняване на 8 деца като мярка за закрила, в която получават подкрепа от специалисти за придобиване на знания и практически умения за водене на относително самостоятелен начин на живот и подготовката им за включване в живота на общността. Капацитетът на услугата е 8 деца. Социалната услуга ПЖ ще се предоставя и управлява от Община Враца. Услугите, предоставяни в ПЖ са в съответствие с критериите и стандартите за местоположение и материална база, за хранене, здравни грижи, образователни услуги и информация, организация на свободното време и личните контакти и квалифициран персонал, който се състои от 5,5 служители: социален работник-1 бр., трудотерапевт-1,5 бр., социален сътрудник- 3 бр. В преходното жилище потребителите на социалната услугата ще бъдат стимулирани да развиват личните си умения и навици, да се чувстват сигурни и готови за предприемане на следваща стъпка към интеграция в общността. Услугата се предоставя в среда и условия, наподобяващи в максимална степен домашните условия и атмосфера и начин на общуване в семейството. За всеки потребител се извършва оценка на потребностите и планиране при предоставяне на социалната услуга, като се зачита мнението на потребителя и възможността му за самостоятелно вземане на решение. Всяко потребител ще бъде записан на подходяща форма на обучение в учебно заведение, съобразно възрастта. Личните контакти ще се организират съгласно Плановете за действие. 226 850.37 218 977.42
Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 г.: Наблюдаваното жилище (НЖ) е форма на социална услуга за оказване на подкрепа и консултиране на лица, навършили 18 години, които напускат специализирана институция, преходно жилище или защитено жилище и им предстои да водят независим начин на живот, както и с цел превенция на настаняването им в специализирана институция. Услугите са основани на социална работа, при прилагане на индивидуален подход и са съобразени с конкретните потребности на всяко прието лице. Услугата Наблюдавано жилище оказва на подкрепа и консултиране на лица, навършили 18 години, които напускат специализирана институция, преходно жилище или защитено жилище и им предстои да водят независим начин на живот. Възможно е и приемането на лица до 21 г. възраст в риск от общността, които нямат семейства или не получават семейна подкрепа и се нуждаят от професионална помощ в прехода към самостоятелен живот. Екипът на услугата включва ръководител-1/2 бр. и социален работник-1/2 бр. Ръководителят организира, ръководи и контролира цялостната дейност на НЖ, спазвайки нормативните изисквания. Основните цели са: Оказване на подкрепа на младежи в неравностойно социално положение, чрез предоставяне на социални услуги, обезпечаващи техните възможности за справяне с трудностите, свързани както с реинтеграцията им към общността, така и с успешната професионална реализация; Да подпомага социалната интеграция и професионалната реализация на младите хора в неравностойно социално положение като развива личностните ресурси и съдейства за създаване на тесни връзки и сътрудничество между младежите в нужда и местните институции и общността; Да предостави условия за самостоятелен и независим живот на младите хора, под наблюдението и с подкрепата на екип от професионалисти. В НЖ са създадени условия за подпомагане, взаимопомощ, ефективна защита и социална интеграция на потребителите на социалната услуга; Осъществяване на дейности за постигане на социално включване;Осигуряване на пълноценен и самостоятелен начин на живот в подходяща среда, близка до семейната, с възможност за подкрепа и изява. При работа с потребителите се прилага индивидуален подход. 105 004.94 87 820.77
Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с тежки множествени увреждания и техните семейства с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги: Дейността е свързана с предоставянето на услугата Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с тежки множествени увреждания и техните семейства с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги. В дневния център ще се осигури включваща, приемаща и стимулираща развитието среда. Центърът ще насърчава и подкрепя социалното, емоционалното и културно развитие на всеки потребител като доказателство на това, че всеки човек може да развие потенциала си и да бъде ценен участник в живота на общността. Дневният център подкрепя социализацията и интеграцията на децата чрез индивидуален подход, съобразен с нуждите и потребностите. Предоставяните услуги имат за цел да отговорят най-пълно на потребностите и желанията на децата и младежите с цел осигуряване на тяхното благополучие. Всички услуги ще се предоставят целодневно и почасово. Ще се оказва психологическа подкрепа на семействата в областите, в които срещат трудности при възпитанието и развитието на своето дете. Дават се насоки за работа вкъщи, като се проследяват получените резултати. Дневният център /ДЦ/ ще подкрепя социализацията и интеграцията на децата и/или младежите чрез индивидуален подход,съобразен с нуждите и потребностите. Специалистите ще се грижат, подкрепят и подпомагат потребителите в процеса на изграждане на навици за самостоятелен живот. Предоставяните услуги имат за цел да отговорят най-пълно на потребностите и желанията на децата и младежите с цел осигуряване на тяхното благополучие. Дневния център предлага специализирано оборудване и обзавеждане, в зависимост от конкретните потребности на децата/или младежите,както и предоставянето на храна, задоволяването на ежедневните,здравните, рехабилитационните потребности, организацията на свободното време и личните контакти. Предвид целевата група по проекта, а именно деца с физически и тежки множествени увреждания закупуването на превозно средство по проекта е наложително. Специализираните транспортни средства за хора с увреждания, с които разполага Община Враца, са недостатъчни за ежедневното извозване на деца с увреждания, посещаващи детски градини и училища и дневни центрове и центрове за почасови услуги. Ще се закупи един брой фабрично ново и неупотребявано специализирано транспортно средство за хора с увреждания за нуждите на Община Враца, категория М2, снабдено със съответните 9+1 места, оборудвано с хидравлична платформа за качване на хора с инвалидни колички и сгъваема електрическа степенка на входната врата за трудно подвижни пътници, както и с устройство за укрепване на инвалидни колички. Необходимо е транспортното средство да бъде оборудвано и с колани за закрепване на инвалидна количка към пода, триточкови колани за всички седалки с автоматично натягане, колани с регулираща височина, с ограничител на усилието, климатроник. Пътническата част трябва да е остъклена. 507 934.14 486 580.74
Център за обществена подкрепа, включително осигуряване на услуги за спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация чрез създаване в част от ЦОП до 4 места за спешно настаняване : Център за обществена подкрепа е комплекс от социални услуги предназначени за деца и семейства с цел предотвратяване на изоставянето на децата и настаняването им в специализирани институции, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции, консултиране и подкрепа на семейства в риск, оценяване, обучение и подкрепа на приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми и прояви. В ЦОП се осигуряват услуги за спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация. Създадени са 4 места за спешно настаняване. Капацитета е 100 консултативни случаи. В ЦОП се оказва психологическа подкрепа и консултиране на деца за: възстановяване и подобряване на връзките им със семейството; развитие на умения за живот; справяне с агресия, трудно поведение, подобряване на взаимоотношенията с връстници, педагогическа подкрепа на деца, които срещат трудности в училище; подкрепа на семейството, информиране и консултиране на родителите за: осигуряване на безопасна и сигурна среда за детето, повишаване на уменията им за полагане на добри грижи за детето, предотвратяване на риск от насилие; изготвяне и подаване на различни документи в местни и държавни институции; търсене и намиране на работа; получаване на здравни услуги-избор на личен лекар профилактични прегледи, необходимост от лечение в болница; възможностите за ползване на други услуги, както и осигуряване на спешен прием на деца или деца и родител/лица, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация-4 места за спешно настаняване. Услугите се предоставят от екип от 20 служители, състоящ се от: Ръководител- 0.5 бр., социален работник-4, психолог- 4 бр., педагог-3,5 бр., логопед-1 бр., социален сътрудник-4 бр., хигиенист-1 бр., касиер-домакин-1 бр., работник по поддръжката-1 бр. Във връзка с предоставяне на услугата е планирано да се закупят 10 брой конвекторни печки, за осигуряване на необходимата температура във всички помещения, тъй като е констатирано, че монтираните климатици не са достатъчни. Средствата са планирани в бюджетен ред 5.5. В ЦОП се води цялата задължителна документация съгласно нормативните документи. Поддържането и начините на ползване на документацията се определят при спазване на изискванията за поверителност, достъпност и съхранение. Ползвателите ЦОП са: Деца от 0до18 години в риск и техните семейства; Бременни жени, родители/законни представители на дете в риск; Кандидати за или вече одобрени приемни семейства или осиновители; Лица-бъдещи родители, близки и роднини на дете, което ползва ЦОП, чиито потребности попадат в обхвата предоставяната подкрепа; Деца и младежи от специализирани институции, услуги от резидентен тип, приемни семейства; Младежи, напускащи специализирани институции, услуги от резидентен тип, приемни семейства. Насочването става чрез ОЗД, МКБППМН, Детска педагогическа стая, полиция, съд, прокуратура и само заявили се клиенти, които по своя преценка са се насочили към ЦОП. При изготвяне на индивидуална оценка, детето е в центъра на вниманието; вземат се предвид факторите на средата; включва се работа с децата и семействата; оценката е насочена към използване и развиване на наличните предимства, както и към определяне на проблемите; Тя се основава на подход на сътрудничество между компетентните институции и служби; включва обективна и методично събрана информация; гарантира равни възможности. 557 378.86 527 983.81

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).