Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Persons from vulnerable groups have the need to provide integrated integrated cross-sectoral services and actions to expand their opportunities for independent and independent living and to increase motivation and opportunities for participation in employment. In order to promote the social integration of people with disabilities, it is necessary to provide for a number of specific measures in view of their social status. Considerable attention needs to be paid to personal and professional development opportunities, providing a supportive and positive environment, and hence reducing the risk of falling into poverty of families with foreign dependents.

MAIN OBJECTIVE - Promoting social inclusion (including labor market inclusion) of persons with disabilities and carers for dependent family members through the implementation of measures to develop skills for autonomy, learning and work and support for personal development.

Target group: 38 people with disabilities and carers for dependent family members.

In order to achieve the goals, the following activities are envisaged: Trainings, consultations, individual work and support, provision of social inclusion services, etc.

Expected results:
• Improving the integration and quality of life of people with disabilities and their families
• Creating prerequisites for active fight against poverty and social exclusion of vulnerable target groups
• Providing access to tools to form skills for self-reliance and personal development
• Integration and social inclusion of 38 people with disabilities and carers for dependent family members
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Мотивационна и психологическа подкрепа за целевите групи, според тяхната индивидуална потребност - Осигуряване на съдействие за психологическо и мотивационно консултиране на целевата група, чрез провеждане на обучения и индивидуална подкрепа: Основната цел на дейността е предоставяне на възможности за активно участие в обществото на хората с увреждания, както и на други уязвими групи чрез психологическо и мотивационно консултиране на целевата група Често средата, в която живеят и се развиват хората с увреждания и техните семейства, е от затворен тип, което оказва неблагоприятно влияние на тяхното личностно и професионално развитие. Контактите с малък брой лица (предимно семейство и приятели) предопределя липсата на подходящи условия за развиване на умения за социална комуникация, което от своя страна рефлектира и върху тяхната мотивация за промяна и водене на пълноценен начин на живот. За постигане основната цел на дейността ще използваме Мултидисциплинарния модел. Мултидисциплинарният модел включва обучение по различни теми. Знанията и уменията, които са предвидени да бъдат получени в отделните тематични области се допълват и целят да обхванат ценна информация и насоки, които ще бъдат от изключителна полза на лицата, за да се адаптират успешно в социално-икономическата среда. Работата в група ще предостави възможност на хората с увреждания да видят гледната точка и начина на мислене на всеки един от останалите участниците и да придобият нови познания. Участие в обучението ще вземат всички представители на целевата група – 38 лица с увреждания. Избраните обучения са следните: Обучение №1: Развитие на познавателно-психичните процеси и стимулиране на уменията за социална комуникация Обучението ще засегне следните теми: • Развитие на социалните умения; • Ефективни стратегии за справяне в проблеми ситуации; • Различието като акумулатор на идеи; • Повишаване на капацитета за разпознаване на емоции, практикуване на самооценка. Обучение №2: Мотивацията – стъпка към успеха Обучението ще засегне следните теми: • Мотивацията – що е то? • Защо е важно хората с увреждания да бъдат мотивирани? • Целите като източник на мотивация • Действието – път към успеха • Трикове за мотивация за лица с увреждания След преминаване на обученията се предвижда 1 месец за индивидуална работа и подкрепа с всеки един член на целевата група. Необходимостта от индивидуален подход към лицата след преминатите обучения е продиктуван от техните специални потребности и специфични нагласи. Индивидуалната работа ще позволи да се мултиплицира ефекта от придобитите знания и компетенции и да се затвърди тяхното положително влияние върху всяко лице. В рамките на няколко сесии всяко лице ще има възможност да обсъди с ментор своята гледна точка по разглежданите теми и да се обобщят какви са специфичните стъпки, към които лицето трябва да се придържа, за да се постигне максимален положителен резултат от обучението, чрез който да се спомогне за повишаване на мотивацията и социалното му приобщаване. Специалистите ще подпомагат лицата с увреждания в процеса на мотивация и комуникация и ще напътстват личностното развитие на лицата спрямо индивидуалните му характеристики и особености. 0.00 36 999.75
Подкрепа за намиране на работа и други подкрепящи услуги за подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания и на лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството : Основната цел на дейността е да спомогне за ефективното интегриране на лицата с увреждания от целевата група по проекта в реалната социално-икономическа среда. За постигане целите на дейността ще използваме Мултидисциплинарния модел. Този подход позволява да се инициират творческите заложби и личностните качества на обучаемите, като те могат да ги демонстрират свободно чрез участието си в ролеви игри, инкубатор за идеи, дискусии и т.н. Мултидисциплинарният модел включва обучение по различни теми. Знанията и уменията, които са предвидени да бъдат получени в отделните тематични области, се допълват и целят да обхванат ценна информация и насоки, които ще бъдат от изключителна полза за хората с увреждания, за да се адаптират успешно в социално-икономическата среда като пълноправни членове на обществото. Груповата форма на обучение благоприятства за значително разширяване на педагогическото общуване между преподавателя и обучаемите, от една страна, и между самите обучаеми, от друга. Тя позволява да се прилага диференциран подход към различните обучаеми, стимулира развитието на самостоятелното им мислене и творческото им въображение, допринася за формиране на организационната им култура. Именно поради тази причина избрахме този метод на обучение, имайки предвид заложените в дейността цели и резултати. Участие в обученията ще вземат 38 представители на целевата група, разпределени в 4 групи за всяка отделна тема. Избраните обучения са следните: Обучение №1: Развитие на умения за самостоятелен начин на живот и интегриране в обществения живот. Обучението ще засегне следните теми: • Кой съм аз и какъв искам да бъда? • Личностна характеристика – път към себе си и околните • Aз мога да бъда самостоятелен човек • Специфични потребности на личността • Взаимодействие с обществото • Активно гражданско участие Обучение №2: Професионално информиране и консултиране Обучението ще засегне следните теми: • Трудови права на лицата с увреждания • Осигурителни права на лицата с увреждания • Достъп до услуги за кариерно развитие • Възможности за трудова кариера • Професионално консултиране на хора с увреждания • Дистанционна работа за лица с увреждания • Специални потребности на работното място • Допълнителни изисквания, свързани с полагането на труд от лица с увреждания • Борба с дискриминацията на работното място Обучение №3: Кариерно развитие Обучението ще засегне следните теми: • Познавам ли достатъчно добре себе си - собствените си заложби, знания, личностни особености, интереси, желания, ценности. • Професионалната автобиография: изисквания, съществени данни. Упражнение по писане на професионалната автобиография; молба за работа; • Мотивационно писмо. Теоретични познания. Упражнение по писане на мотивационно писмо; • Стъпки за подготовка на интервю за работа; • Интервю за постъпване на работа. Общуване. Вербална и невербална комуникация. Ролеви игри; • Съставяне на лични планове за професионално развитие и дискусия. 0.00 0.00
Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности - провеждане на обучения по ключови компетенции КК2 „Общуване на чужди езици – английски език“ и КК4 „Дигитална компетентност“: В днешно време хората живеят в сложен социален и политически свят. Всекидневно се сблъскваме с нови неща, които ни задължават да се адаптираме към променящата се ситуация. Ученето през целия живот в най-широкия смисъл на думата, е от ключово значение за научаване и разбиране на това как се посрещат тези предизвикателства. Ключовите компетенции за учене през целия живот представляват комбинация от знания, умения и нагласи, от решаващо значение за развитието на човека, социалното включване, конкурентоспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и работа, правят хората социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. Ключовите компетенции играят особено важна роля за интегриране на хората в неравностойно положение, в т.ч. и хората с увреждания, които са уязвими от безработица и социално изключване. В повечето страни в Европейския съюз (ЕС) съществуват различни възможности за обучение на тези, които търсят знание с необходимите умения и квалификация. Често лицата с увреждания се чувстват изолирани от обществото и процесите, протичащи в него. Техните проблеми, класифициращи ги в неравностойно положение, излизат на преден план, с което хората се чувстват ненужни и неоценени. Често именно такива лица имат ниска мотивация за надграждане на личностните и професионалните си знания и умения. Ключовите компетенции се явяват инструмент, чрез който лицата могат да развият себе си и своите качества, като същевременно подобряват пригодността си за заетост. Основната цел на дейността е да предостави възможност на представителите на целевата група да подобрят и повишат знанията и уменията си посредством преминаване на обучения по ключови компетенции, като по този начин спомогне за изграждане на път чрез учене през целия живот за устойчивост и заетост, и същевременно подпомогне неутрализирането на процеса, включващ социалното им изключване. Чрез реализиране на дейността имаме за цел да повишим ключовите компетентности на представителите на целевата група, чрез придобиване на знания по дигитална компетентност и английски език. За провеждането на заложеното за изпълнение обучение по КК4 „Дигитална компетентност“ е необходимо наличието на компютър за всяко лице, в тази връзка предвиждаме закупуването на преносими компютъра/лаптоп, като по този начин ще гарантираме, че всеки представител на целевата група ще разполага с необходимите за безпроблемното и ефективно участие в дейността инструменти. 0.00 23 400.00
Инициативи за информиране и предоставяне на възможности за активно участие в обществото на хората с увреждания, както и на други уязвими групи - Предоставяне на услуга за социално включване на лица с увреждания - развиване на талант за създаване на блог: Блогърството предоставя възможност на всеки човек, който има желание да сподели своите чувства, мисли и гледна точка по дадена тема в онлайн пространството, което създава предпоставка публикациите да достигнат до голям брой от хора. Често лицата с увреждания имат какво да споделят с обществото във връзка със своята гражданска позиция по дадена тема, проблем или събитие, но тяхното мнение не достига до широката общественост по различни причини. Основната цел на дейността е да запознаем представителите на целевата група с един алтернативен инструмент за социализация, изразяване на позиция и създаване на контакти. Блогърите в България са сплотено общество, което често обединява усилия в стремежа да се акцентира върху даден обществен проблем, най-често теми, засягащи по-голямата част от обществото. Именно това е и причината да заложим настоящата дейност за реализиране по време на изпълнението на проект „Ново начало за теб“. Ежедневно ставаме свидетели на превеса, който взима виртуалното общуване над реалната комуникация. В особена степен това важи за хората, които имат трудности със социалните контакти. Освен това блогърството може да се използва като инструмент лицата от целевата група да изразяват своите чувства и мисли по-лесно именно в интернет пространството, което да спомогне за тяхната социализация и създаване на контакти. Блогърството може да се превърне и в професия, ако се инвестира нужното време и усилия е развиването на необходимите за целта знания и умения. Предвиждаме провеждането на дейността да засегне основните стъпки при стартиране на блог, а именно: • работа с платформи за блогъри • привличане на аудитория • създаване на съдържание, което да привлича голяма аудитория. Днес много хора по света смятат блоговете за много по-достоверен източник на информация от традиционните медии, създавани от професионални журналисти. Броят на блоговете нараства лавинообразно. Фирми и организации в различни сфери създават свои блогове. Освен публикуването (постването) на текстове, блогът дава възможност за публикуване на снимки, видео, допълнителни текстови и други файлове. Важна особеност е включването на връзки (линкове) към други страници – към всичко, което авторите смятат за интересно и заслужаващо да се сподели с читателите. Друг елемент са коментарите. След всеки текст, читателите могат да коментират – да изразят мнение, да допълнят полезна информация. Така всяка публикация може да бъде начало на интересна и полезна дискусия. 0.00 24 159.90
Информационни кампании за информиране на работодателите и обществото за възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля за обществеността като цяло.: Целта на дейността от една страна е чрез организирането и провеждането на две информационни кампании да се информират работодателите и широката общественост за нуждите и потребностите на хората с увреждания, и от друга страна да се наблегне на възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля за обществеността като цяло. За постигане на заложената цел, ще бъдат планирани и проведени две информационни кампании. Информация за тях ще бъде публикувана на уеб страницата на сдружение „Бокая“, както и в информационни сайтове на община Видин. На тях ще бъдат поканени следните целеви групи: - Работодатели, които осъществяват икономическа дейност на територията на община Видин; - Представители на местната власт; - Представители на целевата група – лица с увреждания; - Неправителствени организации; - Други заинтересовани страни. Всички присъстващи гости ще бъдат запознати с целевата група по проекта и нейните специфични потребности във връзка с борбата срещу бедността и социалното изключване. Ще бъде направен анализ на включването на лица с увреждания на пазара на труда в рамките на община Видин и ще бъдат предложени мерки за поетапно включване на представители на целевата група в трудовия пазар. Във връзка с реализирането на дейност 5 ще бъдат изработени информационни материали. Те ще бъдат раздадени по време на информационните кампании и ще целят информиране на широката общественост с нуждите и потребностите от включване на хората с увреждания в социалния и трудов живот. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).