Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The population structure in the municipality of Glavinitsa is multi-ethnic and is divided into three groups - Bulgarian, Turkish and Roma. "St. St. Cyril and Methodius" kindergarten is visited by children from all three ethnic groups, as well as children from mixed marriages. The educational process is carried out in ethnically mixed groups. The project will ensure equal access to quality education for all children, regardless of their  social status, religion or ethnicity. Within the framework of the activities, new approaches and forms of work will be developed and implemented in order to overcome the problems and causes that create difficulties in inclusion, leading to overcoming the following identified deficits in children whose mother language is not Bulgarian:
-poor command of the Bulgarian language and, as a consequence, difficult adaptation in kindergarten and subsequently in school;
-insufficient communication between children from different ethnic groups;
-insufficient social and cognitive skills;
-difficulties in pre-school preparation;
-lack of self-confidence in ethnic minority children;
-negative attitudes due to ignorance of different ethnicities and their typical lifestyle, traditions, holidays, customs and crafts;
In response to the problems within the project and through the set activities, a working model for successful socialization of children from different ethnicities will be created, forming an appropriate socio-psychological climate by preserving and developing their cultural identity, transforming ethno-cultural diversity into a source of mutual recognition. , respect and cooperation in a common educational environment, protecting the environment by planting a forest.
With the help of the whole community, with emphasis the parents of the children in the target group will create conditions for ethnic understanding, reducing negative attitudes and increasing the desire for joint activities.
Duration of the project: 29 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Иновативни форми за пълноценна социализация: Основна цел на дейността е включване на деца от маргинализирани групи и на техни съученици в съвместни иновативнни форми за пълноценна социализация. С нея ще се въведат иновативни извънкласни форми за възпитаване на толерантност, взаимопомощ и разбирателство между децата от различните етноси и култури в ДГ, в т.ч. от ромската и турската етническа общност. Дейността отговаря на идентифицираните нужди на целевите групи, а именно: необходимост от равен достъп и самочувствие в рамките на образователната система и от създаване на предпоставки за успешна социализация на децата от етническите малцинства и превенция на агресията, и отпадането от ДГ като въвежда и утвърждава мерки за съхраняване и развитие на културната идентичност на децата от етническите малцинства; за приобщаване на родителите към възпитателения процес; за възпитание на толерантност и съпричастност във всички деца; за превръщане на културното многообразие в източник и фактор за взаимно опознаване и духовно развитие на подрастващите и за създаване на атмосфера на взаимно уважение и разбирателство, както и за формиране на подходящ социално-психологически климат, който да благоприятства реализацията на настоящия проект. За обезпечаване на идентифицираните нужди на целевата група и в унисон с поставените цели се предвижда обособяване на няколко под дейности: - Клуб "Сладкодумник" - играем и учим заедно; - Клуб "Фолклорни песни и танци" - чрез музиката се обединяваме. Водещ метод на клубните дейности е "да се забавляваме заедно“, докато работим за формиране на съзнание за национална принадлежност и ценностна ориентация, свързана с чувството за уважение към другия и към различните и съпричастност към минало и настояще. За целите на клуб "Сладкодумник" ще се възложи разработка и печат на външен изпълнител на помагало "Учим, докато играем". Помагалото ще съдържа добри практики, иновативни похвати и приложни игри, и съвети с образователен и възпитателен характер като допринесе за сплотяване, сприятеляване и социализиране на деца в мултикултурна среда. То ще бъде предназначено не само за педагозите, но и родителите независимо от техния етнос, които ще могат лесно да прилагат тези насоки в домашни условия, извън ДГ. Това ще доведе до съпричастност към дейностите на ДГ и ще развие в положителен аспект отношенията между различните етноси в общината. Клуб "Сладкодумник" ще предоставя актуални, съвместни, динамични игри, които, като средство за общуване, стимулират творческото мислене и изява, овладяване на езиково-говорните норми в българския книжовен език чрез разучаване и пресъздаване на приказки, предания и легенди, характерни за етносите. Образователните игри, са възрастово съобразени, съответстват на потребностите, интересите, уменията и талантите на всяко дете и предоставят възможности, както за забавление, така и за работа в екип. Децата имат шанс да обогатят познанията си, чрез изучаване на особеностите на културата на различните етноси. В дейността се съчетават различни методи на работа, които имат за цел да развият детските способности. Заниманията ще се развият на базата на игри и състезания. Клуб "Фолклорни песни и танци" - запознаване с традициите и обичаите на различните етноси; приобщаване към музикалния, песенен и танцов фолклор и развиване на певчески, танцови и артистични умения. Целта е насърчаване на творческата изява на децата и тяхната лична позиция в областта на музикално-танцовото изкуство, интегрирането, социализирането и приобщаването на деца от маргинализираните групи. 122 514.67 108 430.61
Истинската обич към природата се постига, когато я познаваме отблизо.: Основна цел на дейността е чрез повишаване на познанията и отношението на децата за околната среда да възпита и развие чувство за разбирателство, екипност и общност. Включват се 123 деца от ЦГ, техни родители/настойници и над 100 техни съученици. Участието на децата, родителите, педагозите и други участници от общността в дейности по засаждане на дървета и опознаване на местната флора и фауна ще допринесе за изграждането на екологично съзнание в децата и изострянето на чувствителността, и съпричастността им към проблемите на екологията. В този смисъл проектът е не само поредна стъпка за утвърждаване на екологично мислене и поведение, той е мотивиран израз на разбирането ни, че модерно възпитание и образование се осъществява в екологична образователна среда. Целта на дейността е усвояване на знания за екологията като наука, формиране на екологично мислене, съзнание и поведение за утвърждаване на здравословна околна среда, укрепване на психичното здраве и имунната система на подрастващите. Опазването на околната среда е проблем с глобално значение, поради което в дейността се предвижда освен участието на целевата група от ДГ и прилежащите й филиали, и активно включване на Община Главиница чрез осигуряване на терен и дръвчета за засаждане. Общината ще предостави дръвчета и на местните училища, които също ще се включат в инициативата за засаждане на малка горичка, на над 3 дка. незалесен терен в близост до град Главиница, предоставен от партньора Община Главиница, с цел сплотяване на децата и техните родители, възпитание на положително отношение към природата и опазване на околната среда. Дейността акцентира на приобщаването на семействата и обединяването на различните етноси и култури в мисия за опазването на околната среда, един от най-актуалните и глобални проблеми на 21-ви век. Засаждането на горичката ще се реализира извън учебно време, поради което в бюджета се предвиждат възнаграждения за преподавателите за подготовката и провеждането им. Иновативният подход да сътворят горичка всички заедно изгражда положителен, подкрепящ, творчески и стимулиращ микроклимат (междуличностни взаимоотношения), като сплотява, обединява и сприятелява различните етноси в една кауза - за по-чиста общност. Заедно с това децата повишават знанията си за околната среда - флора и фауна, както и придобиват умения за грижа и внимание към природата. В рамките на дейността ще се засадят 245 дръвчета на терен предоставен от Общината, като дръвчетата са съобразени със специфичните териториални и климатични особености на региона съгласно разписанията на Държавно горско стопанство - град Силистра. Родителите и учителите ще участват в изкопните дейности и разчистването, а децата в позиционирането и полагането на дръвчетата. По време на събитието ще се проведат игри и дискусии с подрастващите, как трябва да се държат, когато са в природата, как трябва да се отнасят спрямо растенията и животните (тези, които летят, ходят или пълзят), има ли правила, които не бива да се нарушават и какви са те? Децата от ДГ ще нарисуват рисунки на тема "Засаждам дърво", "Аз, като част от природата", в тази инициатива децата се опитват да си представят себе си като природен елемент (животно или неодушевен предмет), в който са превърнати от магьосник и да се нарисуват, също така ще събират предмети като пръчки, листа, шишарки и др., като от тях се очаква да изградят творби от събраните обекти - всички те ще бъдат изложени на фестивала "Творим заедно". Културната интеграция означава разширяване и задълбочаване на културните връзки между хората, независимо от тяхната етническа принадлежност и културни различия. В тази връзка Общината ще организира и проведе детски фестивал "Творим заедно". По време на събитието в отделни шатри/павильони и на открита сцена децата ще представят, пред родители, учители и гости от общността, специфични творчески изяви, знания, умения и отношения усвоени в различните клубове и дейности по проекта. 3 746.00 11 074.93
Работа с родителите в полза на образователната интеграция, приемането на различието и преодоляване на негативните стереотипи.: Дейността е насочена, както към родителите от етническите малцинства, така и към родителите от мнозинството. Ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Целта е привличане на родителите/настойниците от маргинализирани семейства и включване на повече родители от всички етноси за съмишленици, съюзници, помощници и активни участници в образователния процес и дейности, с оглед превенция на ранното отпадане от образование. Акцентира се на повишаване капацитета на родителите, мотивирането и активизирането им за участие в предучилищния живот, овластяване на родителите в подкрепа на предучилищните политики за образователната интеграция на децата от целевата група. Част от тези родители са с незавършено основно и дори начално образование, участват рядко в образователния процес и възприемат обучението като "чужда" територия. Образованието и социализирането не е сред водещите ценности и приоритети на общността. В резултат в детската градина няма подкрепа от някои родители, защото те изпитват недоверие към институцията и към педагозите. С цел активизиране на етническите малцинства и ромите ще бъде формиран Родителски клуб и инициативи за съвместно участие в празници и в мероприятията, организирани по проекта. Със съдействието на партньора Община Главиница ще се организират 2 съвместни срещи с 2-ма назначени от общината медиатори и Родителския клуб, целящи да стимулират обединяването на активни родители в клуба. Партньорът ще организира и проведе информационни кампании за преодоляване на негативните стереотипи по повод традиционни и национални празници и конференция с участието на учители, деца, родители, представители на образователните и социалните институции, на общината, на НПО, медиите и други заинтересовани страни. Ще се проведат родителски лектории: за повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране, като се организира цикъл от родителски лектории, включващ лектории на общинско ниво - веднъж на срок, с участието на родители на деца от маргинализираните групи и активни родители. Необходима е и индивидуална работа с родители, които възпрепятстват децата си от редовна посещаемост на ДГ, ще бъде осъществявана перманентно от медиаторите на партньора и от членовете на Родителския клуб. Ще се организират срещи на учители и медиатори с родители от целевата група, в които родителите изработват книга за своето дете. Целта е да се работи върху формиране на визия за детето, възстановяване на неговата история, определяне на мястото му сред другите деца в голямото семейство, формиране на идея за неговото бъдеще. Ще се обясни, че всеки ще направи книга за своето дете. Книгата е посветена на времето преди постъпване на детето на училище, следва страница посветена на детето ученик и страница за порасналото дете, която стимулира родителят да си представи бъдещето на детето си. Тази кратка житейска история на детето дава възможност да се говори за всеки етап от развитието му. Ще се развият форми на родителски мониторинг, по методика разработена от външен изпълнител, за качеството на образование в ДГ и други форми на родителско участие. В края на всеки срок Родителския клуб ще провежда стандартизирана анкета с извадка от родители и фокус-групи за удовлетвореността от образователния процес и предложения за подобряването му. Резултатите ще бъдат споделяни с ръководството на ДГ и ще се търсят начини за съвместно разрешаване на проблемите. 45 557.85 49 078.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).