Description
The project proposal was developed in connection with procedure No.BG16FFPR002-2.002"Reclamation of regional landfills/cells of regional municipal waste landfills" of 2021-2027 Environment Program.The activity of depositing non-hazardous waste in Cell 1 of Regional landfill for non-hazardous waste Harmanli - area of 36770,00m2/3,68 ha has been terminated by Order No.38 dated 29.06.2020 of Regional environment and water inspection-Haskovo,due to reaching the filling capacity.In connection with the obligations under Art.112,paragraph 2 of the Waste Management Act,Harmanli municipality prepared a working project for the reclamation of the cell.The project envisages technical and biological reclamation.Technical reclamation is the subject of the present project proposal and includes the activities:shaping the collected waste;laying a leveling layer of soil as well as of leachate recirculation system;gas drainage and gas collection system;sealing layer of synthetic upper insulating screen;drainage system for atmospheric water infiltrated through the reclamation layer;gas transmission system;reclamation layer of soil over the stormwater drainage system;humus layer;implementation of the surface water drainage system and benchmarks for monitoring the deformations of the landfill by the monitoring system;gas well construction.The biological reclamation will be implemented with funds from the accumulated guarantees under Art. 60 of the Waste Management Act.Valuation analysis,consolidated documentation to prove climate resistance,and documentation for public procurement have also been pre-prepared.Construction and author supervision, organization and management,as well as visibility,transparency and communication activities will be implemented.With the implementation of the activities,Cell 1 of Regional environment and water inspection Harmanli will be closed,which will contribute to reducing the risk of further environmental pollution and preventing risks to human health.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Проектиране и авторски надзор.: Дейността включва изготвяне на инвестиционен проект за рекултивация на клетка 1 на регионално депо за неопасни отпадъци за общините Харманли, Маджарово, Любимец, Тополовград, Симеоновград и Свиленград. Необходимостта от работен проект е обоснована в обяснителната записка на част "Техническа рекултивация". В прикачени документи е приложен първоначално одобрения проект. Проектът се разработва в работна фаза и предвижда нови проектни рашения, водещи до оформяне на отпадъчното тяло, съгласно нормативните изисквания и осигуряване на устойчивостта на дапълване на клетката. Проектират се техническа и биологична рекултивация. Проектиранито на техническата рекултивация се извършва, съгласно Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци, Наредба № 26 от 1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт и законовите и подзаконови нормативни изисквания на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Техническа рекултивация включва следните видове работи:оформяне на отпадъчното тяло; полагане на изравнителен слой почва; полагане на системата за рециркулация на инфилтрата; направа на газови кладенци; полагане на газовия дренаж и газосъбирателната система; полагане на запечатващ пласт от синтетичен горен изолационен екран; полагане на дренажната система за инфилтрирали през рекултивационния слой атмосферни води; полагане на газопреносната система; полагане на рекултивиращия слой почва над дренажната система за атмосферни води; полагане на пласта хумус; изпълнение на системата за отвеждане на повърхностните води; изпълнение на реперите за следене деформациите на депото от системата за мониторинг. Биологичната рекултивация включва хидропосев и поддържащи грижи. Към момента на подаване на настоящото проектно предложение дайността по проектирането е приключила. Изготвен е инвестиционен проект в работна фаза. За проекта е изготвена Оценка на съответствието с основните изисквания на строежите, с която е установено, че са спазени са изискванията на чл. 142, ал.5 от ЗУТ. Проектът е съгласуван и одобрен от главния архитект на община Харманли. Издадено е Разрешение за строеж втора категория, което е влязло в сила. Дейността включва и осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на строително монтажните работи и спазване на технологичния процес на разработените проектни рарзаботки. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ. Дейността по авторския надзор ще започне със стартиране на строително-монтажните работи. | 53 040.00 | 0.00 |
Строително-монтажни работи.: Дейността включва изпълнение на строително-монтажни работи за рекултивация на Клетка 1 на РДНО Харманли. При изпълнение на строителството, ще бъдат спазвани Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци, Наредба № 26 от 1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт и законовите, подзаконови нормативни изисквания на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и техническите изисквания и характеристики залегнали в разработения работен проект. Изпълнява се техническа рекултивация, която включва следните видове работи:оформяне на отпадъчното тяло; полагане на изравнителен слой почва; полагане на системата за рециркулация на инфилтрата; направа на газови кладенци; полагане на газовия дренаж и газосъбирателната система; полагане на запечатващ пласт от синтетичен горен изолационен екран; полагане на дренажната система за инфилтрирали през рекултивационния слой атмосферни води; полагане на газопреносната система; полагане на рекултивиращия слой почва над дренажната система за атмосферни води; полагане на пласт хумус; изпълнение на системата за отвеждане на повърхностните води; изпълнение на реперите за следене деформациите на депото от системата за мониторинг. От биологичната рекултивация се изпълнява само Етап 1 - хидропосев с вкл. семена, вода, тор, мулч и лепило тревно семе – 15 кг/дка. Средствата в размер на 4 871,29 лв. с ДДС са относими към строителния процес. След изпълнение на техническата рекултивация и първи етап на биологичната рекултивация, включващ хидропосев ще се счита, че Клетка 1 на РДНО Харманли е закрита. Етап 2 на биологичната рекултивация - грижи през първата, втората и третата години ще се реализира след приключване на настоящото проектно предложение. Средствата за прогнозираните последващи разходи за биологичната рекултивация са 29 635.31 лв. с ДДС. Разходите за биологична рекултивация (първи и втори етап) общо в размер на 34 506,60 лв. са недопустими за финансиране по процедурата, включени са в поле „Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта (когато е приложимо)“ към секция 8 „Финансова информация – източници на финансиране (в лева)“ от формуляра за кандидатстване и същите ще бъдат осигурени от бенефициента от други източници (натрупаните средства по чл. 60 от Закона за управление на отпадъците). | 3 429 848.10 | 0.00 |
Строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект.: Дейността включва оценка на съответствие с основните изисквания към строежите на всички части на работния инвестиционен проект на основание чл.142, ал.4, ал.5, ал.6, т.2 и чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/. Оценката обхваща проверка за съответствие на проектната документация с предвидените изисквания в чл.142, ал.5, т.1-10 от ЗУТ. Към момента на подаване на настоящото проектно е изготвена Комплексен доклад за Оценка на съответствието с основните изисквания на строежите. Установено е, че са спазени изискванията на чл. 142, ал.5 от ЗУТ и проектът е съгласуван и одобрен от главния архитект на община Харманли. Издадено е Разрешение за строеж втора категория, което е влязло в сила. Дейността включва още изпълнение на услуги, свързани с упражняването на строителен надзор, по смисъла на чл. 168 от Закона за устройство на територията („ЗУТ“) и нормативните актове по неговото приложение, изпълняването на функциите по безопасност и здраве за етапа на строителството, както изготвянето на Окончателен доклад и Технически паспорт на строежа.По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителния надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Окончателният доклад служи за въвеждане на обекта в експлоатация при спазване разпоредбите на Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. | 26 640.00 | 0.00 |
Изготвяне на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост на проекта.: Съгласно чл. 73, т. 2, й) от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и на финансовите правила за тях и за фонд „Убежище, миграция и интеграция“, фонд „Вътрешна сигурност“ и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика инфраструктурните инвестиции, чиято очаквана продължителност е най-малко 5 години, следва да гарантират климатична устойчивост. Във връзка с това, и вземайки предвид извършената на ниво „програма“ оценка относно принципа за „ненанасяне на значителни вреди“, по-конкретно по отношение на целите за смекчаване на последиците от изменението на климата и адаптиране към изменението на климата, за програмен период 2021-2027 г. при подбора на операции Управляващият орган на ПОС 2021-2027 г. следва да гарантира „климатична устойчивост“ на инфраструктурни проектни предложения, с прогнозен период на експлоатация над 5 г. Консолидираната документация за доказване на климатична устойчивост на настоящото проектно предложение е изготвена съгласно структурата и насоките в Приложение № 5 към условията за кандидатстване и Методи-ческите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на клима-тична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменени-ето на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ Анализът, представен в този доклад, обобщава оценката относно климатична неутралност и устойчивост на проект за „Рекултивация на клетка 1 на Регионално депо за неопасни отпадъци за общините Харманли, Маджарово, Любимец, Тополовград, Симеоновград, Свиленград и Стамболово“. | 19 800.00 | 0.00 |
Изготвяне на анализ на остойностяването на проектното предложение.: Анализът на остойностяването е изготвен като самостоятелен документ съгласно образеца на Приложение № 2 към условията за кандидатстване, в който се обосновава как е остойностена всяка една от дейностите, вкл. и по подготовката на проекта, при съобразяване и на изискванията в условията за изпълнение. В анализа е посочено въз основа на какви документи, други анализи или проучвания са остойностени дейностите. Анализът на остойностяването за настоящото проектно предложение показва, че: За биологичната рекултивация е извършено разделение на видовете работи: хидропосев и грижи през първата една година (които се планира да се извършат в рамките на проекта, след изпълнение на техническата рекултивация) и дейностите, които следва да се реализират през втората и третата година. В бюджета е заложена прогнозна стойност в размер на 16 525,19 лв. с ДДС- СФ за хидропосев и грижи през първата една година от отчисления. Средствата в размер на 17 981,41 с ДДС са прогнозираните за последващи разходи по биологичната рекулт. (14 984,51 лв. с ДДС изчислена за следващите две години от оферта 2.1.1.б, увеличена с 20 процента, предвид обстоятелството, че ще се извършва след повече от 24 месеца) от обезпеченията по чл.60 от ЗУО. Общата стойност на проектното предложение е 3 715 141,75 лв. Като се има предвид гореописните суми за биологична рекултивация, стойността на техническата рекултивация е в размер на 3 680,635,15 лв като се отчитат и натрупаните средства по чл. 60 от ЗУО. Площта на рекултивираната клетка е 36 770 м2, следователно стойността на техническа рекултивация е 100,10 лв/м2 площ. | 27 600.00 | 0.00 |
Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки.: Дейността по организация и управление на проекта включва организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (възнаграждения и осигуровки). Кметът на Община Харманли със своя Заповед ще определи ръководител на проекта и членове на екипа за управление на проекта (ЕУП). Екипът за управление на проекта организира, контролира работата, следи за изпълнението на дейностите по проекта, предприема и предлага корективни мерки при трудности, съдейства при проверки от страна на Договарящия орган и други одитни институции и да отговаря за цялостния мониторинг и докладване на проекта. Членовете на екипа щe бъдат вътрешни за организацията служители. Екипът ще е съставен от: 1. Ръководител на проекта; 2. Счетоводител на проекта; 3. Координатор и инженер на проекта, съхранение на информацията и 4. Експерт мониторинг и докладване, видимост, прозрачност и комуникация. Посредством така предложения екип община Харманли ще е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. Основните функции, които ще изпълнява ЕУП са: - Подготовка на дакументите, необходими за извършвания на плащания и за верификация на разходите, доклади, справки и приложения към тях; - Следене за коректното изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности; - Спазване на всички нормативни документи на Програма „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; - Спазване на съответствието на разходите с поетото задължение; - Съблюдава за изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация; При осъществяване на контролните дейности и извършване на мониторинга по изпълнение на проекта екипът ще следи за спазване на клаузите на сключените договори с външни изпълнители. Ще контролира и съблюдава цялостното техническо и финансово изпълнение на отделните дейности. В процеса на техническо съблюдаване ще се проследява физическия напредък при изпълнение на конкретната дейност, като при установяване на разминаване между клаузите на сключените договори, действителното изпълнение на която и да е от дейностите по проекта, изоставане от графика за изпълнение, противоречие с действащата нормативна уредба, противоречие с изискванията на АДБФП и всякакъв вид други пропуски и разминавания, екипът ще предлага на Възложителя предприемане на корективни мерки. При съблюдаване на финансовото изпълнение на отделните дейности екипа ще контролира спазването на плащанията по отделните договори, съвпадението им с финансовия план и залегналите в АДБФП срокове. Дейността за видимост, прозрачност и комуникация ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. В тази връзка ще се изпълнява задължението за указване произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, налични на https://ec.europa.eu/regional_policy/en/information/logos_downloadcenter/. Съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 се предвиждат следните дейности: провеждане на две пресконференции - за начало и за завършване на проекта, изготвяне на 4 публикации и публикуването им сайта на общината, общините от РСУО и социални мрежи, изработване на информационен банер за пресконференциите и за проекта, който ще се постави на сайтовете на общината и оператора на депото, изработка и монтаж на билборд, изработка и монтаж на постоянна табела, изготвяне на рекламни материали. Дейността по подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки се изпълнява като се спазва Закона за обществените поръчки и включва: събиране и анализ на изходни данни и информация; разработване на документации за процедури по ЗОП; изготвяне на писма и становища по сигнали и жалби. | 129 797.60 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN