Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 666 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The current project proposal will be implemented by IBC Balkan JSC in an employer capacity. The company was established in 1998 in Sofia and operates in the field of risk management and insurance services by serving more than 15 000 companies throughout the country. The company operates in sector K "Financial and insurance activities" with NACE 66.22 "Activities of insurance brokers and agents".
The project proposal includes measures to increase the knowledge of key competencies of 60 employees in the company. The focus of the project proposal is human capital development to adapt employees to rapid business and technology development. As a marketing strategy, the enterprise constantly adapts the services offered to the latest trends in the industry. The aim of the project is to improve the qualifications of employees and to retain their long-term staff who are threatened by the inadequacy of their knowledge and skills.
In order to meet the objectives, the following activities will be implemented:
1) Training for Key Competencies for Employees under the European Qualifications Framework on: Key Competence 2 "Foreign Language Communication" for 35 persons employed on a labor contract;
2) Training for Key Competences for Employees under the European Qualifications Framework on: Key Competence 4 "Digital Competence" for 25 persons hired on a labor contract;
Total project cost: 30750 BGN. Under Art. 47 of the VAT Act, the companies operating in the insurance industry are exempt from VAT, which is why VAT is declared as eligible expenditure in the project and the value of the training in the project is pledged with VAT.
Duration: 14 months
The project budget doesn't entail project organization and management costs and costs for information and communication, according to the OP's rules to charge these costs ex-officio.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Ефективното изпълнение на работните задължения на целевата група по проекта изисква определено равнище на ключова компетентност. В тази връзка е необходимо провеждането на обучения по езикови компетенции като част от политиката на дружеството за развитие на служителите и повишаване на техните знания и умения. Допълнително, знанието на чужд език допринася и за повишаване на печалбите на предприятието и увеличаване на доходите на работещите и от гледна точка на спецификата на професията. Основната идея на ръководството на фирмата е да разшири и утвърди познанията на служителите, като същевременно създаде положителни нагласи към избраната професия и ги утвърди като достоен и перспективен избор за професионална реализация. Предвидените обучения по "Общуване на чужди езици" съответства на нуждите на работодателя, дейността на фирмата и е в съответствие със задълженията на обучаващите се. Като утвърден на пазара на труда застрахователен брокер, дружеството се развива с бързи темпове като работи с все повече чуждестранни партньори и клиенти, чиито документация е изцяло на чужд език. Освен ежедневните бизнес контакти, служителите боравят с работни и учебни материали на английски език, за да следят тенденциите в бранша, както и посещават международни събития. През 2016 г., дружеството откри свой офис в Румъния. Основният език, който голяма част от екипа на кандидата използва е английски. В предприятието са назначени служители с богат опит в застрахователното и финансово дело, но с основни или никакви познания по език. Езиковата бариера създава ежедневни предпоставки за грешка и понижаване удовлетвореността на служителите от работата им. С цел адаптиране на тези служители към съвременните изисквания за работните места, кандидатът предвижда обучение по английски език за 35 наети лица. Преодоляването на стреса от липсващите знания по чужд език на служителите ще доведе до траен ефект върху мотивацията им за работа. Придобиването на допълнителна квалификация ще повиши адекватността на уменията им съобразено с актуалните нужди на бизнеса, ще се повиши производителността на труда им и ще се създадат условия за устойчива заетост и съответно заемане на по-качествени работни места. Развитието на търсени на пазара на труда знания ще подобри възможностите на лицата да се реализират в най-различни сектори, освен в предприятието на кандидата. По дейността е предвидено обучение по Английски език за 35 лица. Лицата, които са целевата група за тази дейност, са назначени на длъжност: - Самоосигуряващо се лице (управител на фирмата) , код по НКПД: 1120-7023– 1-но лице; - Застрахователен брокер, код по НКПД: 3321-3003– 6 лица; - Отчетник, уреждане на застрахователни полици, код по НКПД: 4312-2010 – 26 лица; - Касиер, код по НКПД: 52301001 – 1-но лице; - Главен счетоводител, код по НКПД: 2411-6002 – 1-но лице. За тази дейност са предвидени следните средства, съобразени с насоките за кандидатстване по Програмата: по 700 лв., за езиково обучение за всеки език - три нива по езика, всяко с продължителност на не по-малко от 100 учебни часа за 35 служители. Разходите, заложени за тази дейност в бюджета на проекта, са в размер съответстващ на заложения в ПМС № 280 от 15.10.2015 г. за обучения по ключови компетентности и е съгласно описаните в т.14.2 от Условията за кандидатстване стойности. В сумата са включени всички прилежащи разходи във връзка с обучението за учебни материали, наем на материално-техническа база и др. 24 500.00 0.00
Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”: За Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” са предвидени обучения по работа със специализиран софтуер. Обученията са предназначени за 25 лица от служителите на кандидата, назначени на длъжност "Отчетник, уреждане на застрахователни полици", код по НКПД 43122010, които използват Microsoft Office Excel ежедневно и програмата представлява основна инструмент в работата им. В обичайната дейност на кандидата се използват основно таблици за създаване на бази данни. Наетите в момента лица са преминали вътрешно обучение по Microsoft Office Excel, но то е базово и се оказва недостатъчно с развитието на предприятието и разширяване на дейностите. Повишаването на познанията на служителите за работа с таблици чрез специализиран курс ще позволи тяхното професионално израстване, тъй като настоящите им знания са основни и са препятствие в нарастващите изисквания на работодателя. Успешното завършване на курса за работа със специализиран инструмент ще създаде условия за повишаване на качеството на работната сила, устойчивостта на пазара на труда и изпълнението на стратегията за "учене през целия живот". Учебната програма по работа с Microsoft Excel е изцяло практическа и покрива начално, средно и напреднало ниво и има за цел да представи комплекса от фундаментални, основни и приложни знания в областта на работата с електронни таблици. Изучават се основните понятия в Microsoft Excel, работа с клетки, колони и редове, въвеждане на данни и числови формати. Изучава се задълбочено работа с вградени функции, филтриране и сортиране. Съдържанието е структурирано така, че курсистите да придобиват последователно трайни знания и умения за работа с електронни таблици, да могат самостоятелно да съставят и форматират таблици, да правят изчисления и графики, както и да ги форматират. Основната цел на обучението е придобиването на дигитална компетентност и развиване на интерес и положителна нагласа към работата с електронни таблици чрез овладяването на MS Office Excel като най-разпространената програма за боравене с този вид данни в бизнес среда. Междинните цели са поетапното практическо усвояване на възможностите на MS Excel за въвеждане, форматиране, обработка и оформление на различните видове данни и възможните операции с тях. Акцентът на обучението е върху практическите упражнения. В края на обучението всеки от представители на целевата група ще: • Знае какво представляват електронните таблици и обработката на данни в тях • Знае основните понятия в MS Excel • Знае какви възможни операции може да извършва с MS Excel и в кои случаи са приложими • Умее безпроблемно да борави с интерфейса на MS Excel • Умее да създава, въвежда и форматира данни в електронни таблици • Умее да извършва различни видове операции, изчисления и обработка на данни • Умее да визуализира и оформя различни категории данни, като създава съответстващи графики и диаграми • Умее да извършва предпечатна подготовка и отпечатване • Е компетентен в използването на MS Excel • Е компетентен във въвеждането и обработката на данни • Е развил положителна нагласа и склонност към използване на електронни таблици и обработка на данни в Excel или еквивалентна алтернатива в бъдеще Форма: присъствена Обучението завършва с получаването на сертификат за ключова компетентност, съдържащ регистрационен номер и дата на издаване. Разходите, заложени за тази дейност в бюджета на проекта, са в размер съответстващ на заложения в ПМС № 280 от 15.10.2015 г. за обучения по ключови компетентности и е съгласно описаните в т.14.2 от Условията за кандидатстване стойности. В сумата са включени всички прилежащи разходи във връзка с обучението за учебни материали, наем на материално-техническа база и др. За тази дейност са предвидени следните средства, съобразени с насоките за кандидатстване по Програмата: по 250 лв. на курс, всеки с продължителност на не по-малко от 45 учебни часа за 25 служители. 6 250.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).