Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project proposal represents the aspiration of Vi Art Foundation to create a new sustainable tourist product in the RR by developing a tourist marketing strategy of the destination, tourist attractions, festival events and advertising campaign.
The needs and potential of the FLAG - Pazardzhik region are part of the priority development sectors set out in the VOMR strategy. At the moment, the available potential and opportunities of the territory are not used, so we relied on the strengths of fishing and cultural tourism to solve the problems in this area. And they are related to lack of sufficient funds, lack of competencies for marketing and advertising on the territory, lack of competencies among tourism service providers and insufficient use of the network for advertising destinations, insufficient investment in regional tourism development. 
To solve these problems, Vi Art Foundation offers a set of measures to stimulate and develop tourism in the region. Through developed and implemented marketing and advertising strategies and the creation of a new tourist product and attractions, the aim is to achieve the development of sustainable fishing and cultural tourism in the RR of FLAG - Pazardzhik.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Проучване и разработване на туристическа маркетингова стратегия за РР на МИРГ - Пазарджик: Маркетинговата стратегия представлява стратегическия документ, който ще очертае развитието на туристическия потенциал на РР на МИРГ - Пазарджик, ще разработи и позиционирана на пазара туристическия продукт, като повиши туристическия поток в територията. Това ще доведе до повишаване на привлекателността на рибарския район като място за живеене и за подобряване средата на живот чрез инвестиции в риболовния туризъм, насърчаване на туризма в областта на културните дейности и културно-историческото наследство. В синхрон със стратегията на ВОМР и целите на процедурата, прилагането на подобни мерки ще даде възможност за диверсификация на дейностите в рибарския район и повишаване потенциала за създаване на заетост и възможности за укрепване на чувството за местна идентичност. Процесът на маркетинговата стратегия на дестинацията на РР на МИРГ - Пазарджик ще включва най-общо следните етапи: - Анализ на настоящата ситуация в дестинацията; - Особености на пазара; - Фактори, оказващи влияние върху туризма; - Външна и вътрешна маркетингова среда; - Идентифициране на продукта; - Подбор на целевите пазари; - Формулиране на цели; - Стратегия за насърчаване предлагането на туристическия продукт; - Резултати и оценка. Стратегията ще обхване всички дейности и процеси, които са необходими, за да се преодолее дистанцията между купувачите и продавачите на туристическия продукт. Посредством проучване - анкета, ще се определят акцентите в туристическия продукт. Анкетата ще съдържа минимум следните реквизити: Период на анкетата, начин на провеждане, Анкетирани рибовъдни стопанства, кметства и заинтересовани страни, Видове и брой туристически атракции, Цел на анкетата. Ще бъде извършено обобщение на анкетите и окончателен доклад за систематизиране на информацията. Посредством проучването ще бъде направен анализ за развитие и потенциала на РР на МИРГ - Пазарджик. Стратегията ще бъде качена на страницата на Фондацията и в социалните мрежи, от където ще бъде достъпна за всички заинтересовани страни. 8 100.00 8 010.00
Дейност 2 Разработване и маркетинг на туристически продукт и включени атракции в РР на МИРГ - Пазарджик: Разработването и маркетингът на даден туристически продукт e една от най-важните дейности в туризма и в управлението на дестинацията. Обединяването в маркетинговото позициониране на всички участници в сферата на туризма на местно ниво, може да предложи адекватна туристическа възможност на потребителя. Туристическият маркетинг има за цел да развие конкретна регионална икономика. Той създава, управлява и прилага методи, чрез които потенциалните клиенти да бъдат провокирани, информирани и мотивирани да посетят рибарския регион. За да постигнем тези резултати ще обединим любителския риболов, природните и културно-исторически дадености в един общ туристически продук, разпознаваем за аудиторията. С изпълнение на дейността ще създадем туристически продукт за РР и ще го издадем в Книжка, в която ще бъде специално и уместно представен обхвата от продукт, услуги и атракции, които да представят комплексността на дестинацията на МИРГ - Пазарджик и да я позиционират като уникална и привлекателна за туриста със своите възможности в две основни направления: 1. Риболовен туризъм. Риболовът на територията на РР е традиция и има голямо икономическо и обществено значение. Главната водна артерия в МИРГ - Пазарджик е р. Марица с притоците й. Любителски риболов може да се практикува освен по брега на Марица, също така и във влажните зоните около реката в общината, които не са малко предвид, че голяма площ от тях са в Натура 2000 и във вътрешните водоеми. По поречието на реката риболовът може да се практикува и като форма за приятно прекарване на свободното време и туристическа атракция. Официално по данни ИАРА на територията функционират 6 фирми, които отглеждат аквакултури. Има изградени и се стопанисват редица места за спортен риболов, като допълнение към рибопроизводството, както и 16 микроязовира. Активните рибовъдни стопанства са няколко - Рибовъдно стопанство "Алеко", "Мало Конаре", "Величково", Мирянци, Овчеполци, Сбор, Звъничево, язовир "Танова могила", др. Всички тези възможности предполагат развитието на риболовен туризъм, което ще увеличи конкурентоспособното участие на секторите на рибарството и аквакултурите в устойчивото развитие на рибарския район и ще насърчи иновативни подходи за осигуряване на растеж и работни места посредством добавяне на стойност към продуктите от риболов и аквакултури. 2. Културно познавателен туризъм. Развитието на туризма и повишаването на привлекателността на района на МИРГ - Пазарджик ще даде възможност за диверсификация на дейностите в рибарския район и повишаване потенциала за създаване на заетост и възможности за укрепване на чувството за местна идентичност. Културно познавателният туризъм може да бъде изключително вълнуващ и удовлетворяващ. Туристите, които го практикуват, са по-мобилни и харчат повече средства от обикновените туристи за нова информация и преживявания за задоволяване на нуждите им чрез посещение на исторически обекти, артистични и културни прояви извън постоянното им местожителство. РР на МИРГ - Пазарджик е богат на културно-историческите паметници и забележителности; материални културни ценности - художествени предмети, народни занаяти, шевици, култовите предмети; фестивали, спектакли, изложби, панаири и др. Повечето от населените места в рибарския регион провеждат ежегодно редовни събития като празници на селата, тържества и събори, но са богати и на природни и културни забележителности и атракции - „Селищна могила Юнаците“ с. Юнаците, Баткунския манастир „Св. Св. Петър и Павел“ с.Паталеница, църквата „Св. Димитър“ с.Паталеница, църквата „Успение на Пресвета Богородица“ с.Паталеница, православна църква „Света Великомъченица Неделя“ от 1761 г. паметник на културата в с.Дебръщица, Шекспирова театрална школа „Петровден“ с.Паталеница, и др. След разработванета на туристическия продукт с включените атракции, ще бъде издада Книжка с 12 стр. за туристическия потенциал на дестинацията на РР на МИРГ - Пазарджик. 13 680.00 13 500.00
Дейност 3 Организиране и провеждане на рибен фестивал #ФотоФишФест за популяризиране на туристическия потенциал в РР на МИРГ - Пазарджик: Провеждането на фестивални събития е съществена част от цялостното развитие на даден регион, част от популяризиране на туристическия потенциал и част от устойчивостта на даден туристически продукт. Затова настоящето проектно предложение включва създаването и организирането на рибен фестивал #ФотоФишФест на територията на РР в МИРГ - Пазарджик. За планирането и провеждането на събитието ще се създаде Организационен щаб на фестивала и ще се изготви детайлен план и цялостната концепция със следните основни стъпки: - Избор на дата - Избор за мястото - Сценарий - Включване на доброволци - Обезпечаване на мястото - Осигуряване на дежурен медицински екип С помощта на аниматори и доброволци ще се проведе анкета с публиката и участници във фестивала, което ще позволи на организаторите да осъществяват постоянен мониторинг върху нагласите на участниците. Дейностите по време на фестивалните събития ще са свързани основно с провеждане на риболовни инициативи - състезания по риболов, кулинарни изненади и демонстрации за приготвяне на рибни гозби, уъркшоп. В рамките на фестивала ще организираме изложение на риба и рибни продукти, бира и вино, като ще поканим за участие основно местни фирми производители. За още по-широко популяризиране на събитието ще приобщим любители и професионалисти от фотографската общност, които да отразят събитието, но и да бъдат и част от него. Доброволци и аниматори ще осъществяват контрол върху екологичния отпечатък на събитието за постоянно почистване на зоните, шатрите и маршрутите на фестивала. Организационният щаб предварително ще раздаде чували и ръкавици на доброволците и техническите екипи, за да може всички зони да са добре почистени финално. В Приложенията в 8_Programa izpalnenie е представена Индикативна програма на фестивала #ФотоФишФест. 15 900.00 15 780.00
Дейност 4 Рекламна кампания на разработения туристически продукт и фестивал в МИРГ - Пазарджик - подготовка, разработване на визия, изпълнение, изработване на рекламни и информационни материали: За да се наложи определен туристически брад е необходимо създаването на качествена рекламна и промоционална кампания, която да създаде познаваемост на потребителите. Брандът на дадено място е може би най-силното налично средство, което може да се използва за съвременното маркетиране на дестинацията. Много важен фактор за популяризирането е информацията, насочена към различните туристически пазари на местно, национално и международно ниво. Да се създаде ефективна информационна база за дестинацията, тя трабва да е лесно достъпна, с изчерпателна информация, която да е разбираема и с богат илюстративен материал. Основната цел на дейността е разработването на цялостна визия и изработване на рекламни и информационни материали, както и осъществяване н арекламна кампания. За достигане на целевата група участници се предвижда създаване на комуникативна и рекламна организация, промотиране и популяризиране на територията на РР в МИРГ - Пазарджик, представяне на вече изработената Книжка за предлагания туристически продукт и включените атракциии. След създаването на визията и дизайна ще се отпечатат рекламни материали за популяризиране на дейността на РР сред потребителите. Задача на дейността е да бъдат създадени рекламни материали, които да промотират туристическия потенциал на РР за риболовен и познавателен туризъм, както и стопанствата и продуктите от аквакултура в МИРГ - Пазарджик. С помощтта на изпълнение на дейността целим да привлечем максимално голям брой посетители, ползватели на създадения туристическия продукт. Дизайн и отпечатване на стимулиращи потреблението рекламни материали: - плакати - 500 бр - брошури - 3000 бр. - флаери - 5000 бр. Организирането на рекламната кампания ще се осъществи на 3 етапа в 3 различни населени места на територията на РР в МИРГ - Пазарджик. С тази кампания ще обхванем и ще достигнем до максимален брой потребители и хора, които да се запознаят с дейностите по проекта. Като резултат от фестивалните дейности ще организираме фотоизложба, която ще стане част от рекламната кампания на проекта. Всички стъпки от дейността са планирани с цел да се оповести приносът на Европейската общност, Програма за морско дело и рибарство 2014-2020, финансирана от Европейския фонд за морско дело и рибарство, стратегията на ВОМР на МИРГ - Пазарджик в реализирането на настоящото проектно предложение. За постигане на пълна информираност на населението относно реализацията на проекта е планирано на ключови места в РР в МИРГ - Пазарджик да бъдат разпространени плакати, които да информират обществеността за дейностите по проекта. 18 300.00 18 180.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).