Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 674 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Secondary school “Vasil Levski” is the only one of its kind in the area of Roman Municipality. The school is determined as community school. 
Roman Municipality is located in the northwest part of Bulgaria. Regarding to the demographic processes and economic development of the area can be described some of the following negative trends: population decline, negative population growth, aging population, intensive emigration. Quality education insurance and the use of different methods of educational integration of marginalized community students is going to improve their life quality and future achievements. The project meets the necessity for social inclusion through educational integration of the students as well as active parents’ participation in the educational process. 
Planned activities under the project:
Activity №1 "Read, think, understand, recreate!"
Activity №2 Local History Club
Activity №3 Club "Art Atelier"
Activity №4 Virtual Journey Club
Activity №5 Club "Theater Workshop"
Activity №6 Club "Science and Environmental Protection"
Activity №7 Sports at school - table tennis - two groups / boys and boys /
Activity №8 Club "Let's sing together"
Activity №9 Carpentry Workshop Club
Activity №10 "My class in the library"
The activities are developed in accordance with the priorities for developing an active educational environment for social inclusion and integration of marginalized communities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност №1 "Прочети, помисли, разбери, пресъздай!" - Група за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности: Дейността има за цел да увеличи възможностите за образование и развитие на ученици от маргинализираните групи чрез активизиране на интереса им и засилване на мотивацията им да участват пълноценно в работата и да усвояват максимум знания и умения в часовете по български език и литература. С работата в допълнителните часове се цели попълване на пропуските в знанията и уменията на учениците.Интересите, потребностите и възможностите на всяко дете са различни. При учениците от маргинализирани групи силно влияние върху успеха оказват и типични за възрастта на децата фактори: неустойчиво внимание, неорганизираност, липса на самоконтрол, липса на системност в учебната работа . Активизирането на интереса и засилването на мотивацията на учениците да участват пълноценно в работата и да усвояват максимум знания и умения в часовете по български език и литература водят до повишаване на нивото на постиженията на тези деца и по други учебни предмети.Ниските резултати на някои ученици показват необходимост да се работи допълнително с тях, за да може всяко дете да придобие необходими ключови компетентности, важни за реализацията на всеки човек. Диференцираният подход е част от усилията на педагогическия екип в СУ “Васил Левски” да осигури условия за образование и развитие на всеки ученик и да намали значително риска от нередовно посещаване на учебните часове и ранно напускане на образователната система. Практиката ни конкретно в СУ “Васил Левски” показва, че активното взаимодействие с родителите на тези ученици(повечето от ромски произход) успява да промени отношението на незаинтересованост към учението. И все повече хора от ромската общност осъзнават образованието като приоритет в живота на човека. Проектът е мотивиран и от желанието на повече родители децата им да усвоят и владеят българския език. Работата е диференцирана според пропуските и трудностите, компенсира недостига на учебно време и дава възможност на децата да работят в съответствие с индивидуалните си възможности. Предвидени са учебни часове за ученици с повече пропуски в знанията, а също и за ученици с по-малко пропуски. Дейността на проекта изисква индивидуална или на малки групи работа с деца, които имат затруднение при усвояване на граматиката, пунктуацията и правописа по български език. Обяснения и упражнения под формата на тестове за изясняване и затвърждаване на материала. Помощ при създаването на умения за създаване на писмен текст - различните видове преразкази, съчинения и есе.В своята мисия проекта по български език и литература се ръководи от желанието „да се разчупят“ определени стереотипи и да се разкрие образът на една съвременна иновационна форма за работа с ученици от маргинализирани групи.Тя дава възможност за усвояване на важни комуникативни умения и умения за работа в екип. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 355.78 лв. копирна хартия А4 тетрадки химикалки папки PVC класьори джобове кламери перфоратор телбод телчета органайзер с консумативи Разходи за оборудване и обзавеждане (активи на стойност под прага на същественост) - 764.80 лв. лаптоп мултифонкционално устройство обща стойност на материалите - 1 120,58 лв. за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. обща стойност за дейността - 7 120,58 лв. 6 000.00 5 700.11
Дейност №2 Клуб "Краезнание" : Краезнанието не като самостоятелен предмет за изучаване в училище, а като обучение и възпитание под различна и интересна извънкласна форма, чрез материали от местната история, география, култура, етнография, фолклор все повече се превръща във важно средство за повишаване на качествата на знанията, способства за пълноценно и трайно овладяване на материала и съдейства за изграждане на трайни народностни добродетели – любов към родината и родния край, трудолюбие и почит към традициите. Историята на родния край, като средство за възпитание и изграждане на ценности. Реализацията на дейността цели повишаване на мотивацията на учениците от маргинализираните групи. Това е една многопосочна по своето съдържание дейност, включваща изучаването на история, география, природа, етнография, топонимия, фолклор и други. Следователно краезнанието е многофункционално, защото съчетава в себе си обучаващ, възпитаващ и развиващ ефект. Използването на краеведски материали активизира мисловната дейност в учениците, а краеведската дейност води до установяване на трайни връзки на участниците с културните институции, местното население и обществените организации, стимулира учещите към участие в общественополезни дейности.В своята мисия проекта по краезнание се ръководи от желанието „да се разчупят“ определени стереотипи и да се разкрие образът на една съвременна иновационна форма за работа с ученици от маргинализирани групи, каквато е краеведската дейност. Освен това в основата на проекта е заложена идеята чрез изучавания материал учениците сами да си изградят представи за недалечното минало на българите, за тяхната вяра, по актуални въпроси, свързани с духовния, културния и материалния начин на живот на народа ни, за миналото и настоящето. Опознаването на този кръг проблематика и национални ценности предпоставя осмислянето на българското народно богатство, около което е необходимо да се обединим, за да съществуваме като народ и в бъдеще . Заниманията по Краезнание ще се провеждат в компютърния кабинет, в класната стая, в музея, на терен при посещение на природни, исторически местности и паметници. Участниците ще са поставени в различна обстановка, в нова организация на работа, в нови отношения и поведение, благодарение на което те ще преодолеят бариерата на общуването. В дейностите по Краезнание могат бъдат включени различни специалисти /географи, историци, биолози, еколози, етнографи, музейни и читалищни дейци/ – в зависимост от естеството на дадена дейност по проекта и естеството на посещаваните обекти с цел повишаване резултатите, приобщаване на учениците от маргинализираните групи мотивиране.Тематично програмата по Краезнание ще бъде съобразена с възрастовите особености и подчертания интерес на учениците към историческото познание. Чрез нея се формират знания, умения и ключови компетентности за работа с документи и снимков материал, изследователска дейност. Програмата стимулира развитието на интересите въз основа на съхранения архивен материал. Тя дава възможност за усвояване на важни комуникативни знания и умения за работа в екип. В тази връзка ще бъдат посетени природно-исторически забележителности в района.Чрез дейността се съхранява и развива културната идентичност, взаимно се опознават учениците и се възпитава се дух на толерантност към културното многообразие и ангажираност към родния край. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 414.99 лв. копирна хартия А4 копирна хартия А3 химикалки папки PVC с перфораия класьори джобове кламери перфоратор теблод телчета органайзер с консумативи фолио за ламиниране Разходи за оборудване и обзавеждане (активи на стойност под прага на същественост) - 1710.90 лв. лаптоп мултимедиен проектор фотоапарат ламинатор А3 обща стойност на материалите - 2 125,89 лв. за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. обща стойност за дейността - 8 125,89 лв. 6 000.00 6 090.39
Дейност №3 Клуб "Арт Ателие" : Реализирането на дейностите в Клуб „Арт Ателие“ ще спомогнат за насърчаването на индивидуалните творчески възможности на всеки един ученик, с цел изграждане на самостоятелност, инициативност и креативно мислене. Това е едно пространство, в което чрез изкуство учениците могат да изразяват своите мисли, чувства и преживявания. Това е мястото на различните, будните, активните, плахите. В Клуб „Арт ателие“ учениците от маргинализираните групи ще могат да се развиват познавателни социални умения, чувстват се спокойни, свободни и защитени, могат да създават и да се изразяват с езика на изкуството. Изработените предмети и рисунки са уникален способ да разберем как учениците виждат света, затова изкуството е толкова важно - то дава свободата да се изрази вътрешният свят на човек, както и да се докоснат останалите до него. Проектната идея развива екипната култура между ученици от различни класове и възрасти. Ще се популяризират идеи за ненасилие и недискриминация. Ателието е цветно, вдъхновяващо и креативно екологично пространство, което възпитава учениците в различно отношение към природата и нейното опазване. Учениците ще изработват предмети от отпадъчни материали – картони, кашони, кутии, пластмасови бутилки и други. Включените в програмата дейности предвиждат – изработка на мартеници, изработка на коледна украса и сувенири, декупаж, квилинг, работа с отпадъчни материали и изработка на декори за театрални представления. Програмата предвижда работа през ваканциите, представяне на изработените материали в изложби и базари. В дейностите се предвиждат съвместни занимания на ученици и родители и представяне на изработените материали – „Ден на отворените врати“. Дейностите реализирани в Клуб „Арт ателие“ могат да бъдат надграждани и трайно запазени във времето. Реализираните дейности в Клуб „Арт ателие“, ще бъдат представени чрез презентации, информационни брошури и сайт, чрез които учениците да представят своята работа. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 1755.58 лв. копирна хартия А4 папки PVC класьори джобове кламери перфоратор телбод телчета органайзер с консумативи материали за изработване на мартеници материали за изботване на сувенири материали за квилинг обща стойност на материалите - 1755,58 лв. за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. обща стойност за дейността - 7 755,58 лв. 6 000.00 4 800.24
Дейност №4 "Клуб "Виртуално пътешествие" : В своята мисия Клуб „Виртуално и реално пътешествие“ се ръководи от желанието „да се разчупят“ определени стереотипи и да се разкрие образът на една съвременна иновационна форма за работа с ученици от маргинализирани групи, каквато е работата с компютър и осъществяването на виртуалните пътешествия с помощта на интернет и приложни програми. Основната цел на дейностите и заложено придобиването на знания и умения в сферата на информационните технологии и кариерно ориентиране в тази сфера. Заниманията на клуба ще се провеждат в компютърния кабинет, на терен при посещение на природни, исторически забележителности и паметници. Участниците ще са поставени в различна обстановка, в нова организация на работа, в нови отношения и поведение, благодарение на което те ще преодолеят бариерата на общуването. Работата на клуба е надграждане на дейности по проект „Твоят час“ и „Образование за утрешния ден“. В дейностите на клуба могат бъдат включени различни специалисти, които да представят пред учениците своята работа да ги запознаят по един по-различен начин с дейността си в информационните технологии, да повишат интереса им за развитие в тази област. В дейностите по проекта ще бъдат включени и специалисти от „Враца софтуер общество”. Предвижда се съвместна работа с клуб „Краезнание“, с които съвместно ще се изготви рекламен клип за каньона на река Ръчене и съвместни представителни изяви за „Коледа“ и „Великден“ с Клуб „Арт ателие“. Тематично програмата на клуба ще бъде съобразена с възрастовите особености и подчертания интерес на учениците към информационните технологии. Програмата дава възможност за усвояване на важни комуникативни умения и умения за работа в екип. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 355.78 лв. копирна хартия А4 тетрадки химикалки папки PVC класьори джобове кламери перфоратор телбод телчета органайзер с консумативи Разходи за оборудване и обзавеждане (активи на стойност под прага на същественост) - 1530.00 лв. лаптоп мултимедиен проектор дрон обща стойност на материалите - 1 914,77 лв. за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. обща стойност за дейността - 7 914,77 лв. 6 000.00 6 000.29
Дейност №5 Клуб "Театрална работилница" : Дейността на театралният клуб се явява част от механизъм за прилагане на иновативни подходи за работа в мултикултурна среда, като обучение и възпитание под различна и интересна извънкласна форма, като средство за възпитание и изграждане на ценности. Реализацията на дейността цели повишаване на мотивацията на учениците от маргинализираните групи.В основата на замисъла на този проект стоят четири ключови понятия – език, въображение, фантазия и игра. Театърът е универсален език, който не признава културните граници. Според Виготски играта е "въображение в действие”. За Валон играта е място, където детето получава “възможност да изпробва себе си в цялото многообразие на своите способности”. „Театралната работилница“ цели да усъвършенства работата по формиране ключови умения за живот у учениците. Чрез разнообразяване на урочните и извънкласните дейности се надяваме да доизградим и подобрим уменията на младите хора да общуват помежду си и с околните, да повишим тяхната толерантност и социална ангажираност. Животът на хората в наши дни се променя коренно и бързо в цяла Европа. Днешните тийнейджъри са пренаситени от информация, голяма част от времето си прекарват пред компютрите, в чата и това до голяма степен затруднява способностите им за реално общуване. Така учащите губят интерес към традиционните форми на обучение, демотивират се и все по-често прекъсват своето образование. Това породи идеята да приложим един «артистичен подход» в обучението и възпитанието на нашите тийнейджъри. „Театрална работилница“ е ателие за деца, работещо с театър, музика и приложни дейности. В него децата са активни участници – влизат в различни роли; изпълняват задачи, свързани с въображение, координация. Чрез работата в ателието децата разширяват своите способности за изразяване и общуване. Заниманията са адресирани и към емоционалната интелигентност. За децата е важно да възприемат мелодичността на езика, красивите думи, добрите постъпки. Докато растат театърът им помагат да осмислят вътрешните си преживявания. Преплитането и комбинацията от различните творчески активности, насочени в една цел, спомага за цялостното преживяване и възприемане на света.Работата над подбран според възрастта им драматургичен материал, ги научава да разглеждат дадена ситуация от различни гледни точки, да я анализират и взимат решение. Те развиват образно мислене, фантазия и въображение. Програмата включва упражнения по сценична реч, които обогатяват речника, подобряват логиката, артикулацията и образността на езика. Заниманията по пластика ги научават да комуникират чрез езика на позата, жеста, мимиката. В процеса на съвместна работа децата формират умение за концентрация на вниманието и свободно общуване, придобиват умения за групово творчество и работа в екип.Заниманията на „Театрална работилница“ ще се провеждат в кабинета по български език и литература в училището и на сцената в НЧ“ Христо Ботев“ – гр. Роман.Подготовка на постановки за 19 .02. /патронен празник на училището/ и представянето им на сцена: НЧ „ Ботев“ – гр. Роман и читалището в гр. Луковит. Участниците ще са поставени в различна обстановка, в нова организация на работа, в нови отношения и поведение, благодарение на което те ще преодолеят бариерата на общуването. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 323,35лв. копирна хартия А4 химикалки папки PVC с перфораия класьори джобове кламери перфоратор теблод телчета Разходи за оборудване и обзавеждане (активи на стойност под прага на същественост) - 1530.00 лв. лаптоп тонколонки за компютър костюм на турски паша костюмна турски заптиета костюм на български воеводи обща стойност на материалите - 2 406,06 лв. лв. за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. обща стойност за дейността - 8406,06 лв. 6 000.00 6 000.22
Дейност №6 Клуб "Природознание и опазване на околнта среда" : Природознанието и опазване на околната среда е взаимно свързано с обучение и възпитание на подрастващите, под интересна и различна извънкласна форма. Използване на материали и проби от местната почва, въздуха, растенията и животните, природните води все повече се превръща във важно средство за повишаване на знанията, способства за пълноценно и трайно овладяване на материала и съдейства за изграждане на трайни народностни добродетели – любов към природата и родния край. Грижата за природата и природните богатства в нашето населено място е от значение и за възпитанието и изграждането на ценности и мотивация на учениците в маргинализираните групи. Затова природознанието е многофункционално, съчетаващо в себе си обучаващ, възпитаващ и развиващ ефект. Използването на повече забавни и интересни материали, факти, методи и анализи ще допринесе за връзки на учениците към участия в общественополезни дейности. В основата на проекта е заложена идеята учениците сами да вземат и правят анализи на въздуха, почвата, водите, растенията и животните. Опознаването и опазването на природата предпоставя осмисляне на българското народно богатство, около което е необходимо да се обединим, за да съществуваме, като народ и в бъдеще. Определения брой на учениците и извънкласната форма ще позволява индивидуален подход. Заниманията по Природознание и опазване на околната среда ще се провеждат в компютърния кабинет, кабинета по химия, в класната стая, в музея, на терен при посещение на природни местности. Участниците ще са поставени в различна обстановка, в нова организация на работа, в нови отношения и поведение, благодарение на което те ще преодолеят бариерата на общуването. В дейностите по Природознание и опазване на околната среда могат бъдат включени различни специалисти /химици, физици, биолози, еколози/ – в зависимост от естеството на дадена дейност по проекта и естеството на посещаваните обекти с цел повишаване резултатите, приобщаване на учениците от маргинализираните групи мотивиране и стимулиране за отговорно познаване и отношение към родния край и неговите природни, исторически, етнографски и други забележителности. Тематично програмата по Природознание и опазване на околната среда ще бъде съобразена с възрастовите особености и подчертания интерес на учениците към природното познание. Чрез нея се формират знания и умения за работа с документи и снимков материал, изследователска дейност. Програмата стимулира развитието на интересите върху базата на съхранения архивен материал. Тя дава възможност за усвояване на важни комуникативни умения и умения за работа в екип. Чрез дейността се съхранява и развива природната идентичност, взаимно се опознават учениците и се възпитава дух на толерантност към природното многообразие и ангажираност към родния край. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 355.78 лв. копирна хартия А4 тетрадки химикалки папки PVC класьори джобове кламери перфоратор телбод телчета органайзер с консумативи Разходи за оборудване и обзавеждане (активи на стойност под прага на същественост) - 1217.80 лв. - лаптоп - сензор за рН, 0 до 14 - сензор за температурата, от -40 до 135 С - сензор за мътност обща стойност на материалите - 1 573,58 лв. за ръководетел 200ч. * 20.00 лв. - 4 000,00 лв. обща стойност за дейността - 5573,58 лв. 4 000.00 4 199.87
Дейност №7 Спорт в училище - тенис на маса - две групи / момичета и момчета/ : В Средно училище „Васил Левски“ гр. Роман – тениса на маса е с дългогодишни традиции, нашите ученици ежегодно се класират на призови места в ученическите спортни игри. Училището разполага с двама високо квалифицирани специалисти по ФВС за подготовка на учениците. Реализирането на спортни дейности ще спомогнат за насърчаването на индивидуалните възможности на всеки ученик. Мотивиране учениците за здравословен и двигателно-активен живот чрез допълнителни занимания по тенис на маса. Достигане и поддържане на добро ниво на физическа дееспособност. Превенция на зависимостите, възможност за ученици от маргинализирани групи за интегриране и за разширяване на социалните им контакти. Проектната идея развива екипната култура между ученици от различни класове и възрасти. Ще се популяризират идеи за ненасилие и недискриминация. В дейностите се предвиждат съвместни занимания на ученици и родители – „Ден на отворените врати“. Реализираните дейности могат да бъдат надграждани и трайно запазени във времето. Учениците ще се подготвят за участия в ученически игри и състезания. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи материали и спортни пособия - 1276.02 лв. Разходи за екипи 20*65 лв. - 1300 лв. обща стойност на материалите - 2576,02 лв. за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. - група 1 за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. - група 2 обща стойност за дейността - 14576,02 лв. 12 000.00 12 000.62
Дейност №8 Клуб "Да пеем заедно" : Дейността на проекта е създаването на интерес у децата към многостранна артистична дейност и изграждане на висока обща и музикална култура. Заниманията са предназначени за ученици с интерес към музиката и пеенето. Учениците се запознават с музикалната апаратура и ползването й, с микрофоните и микрофонната техника, с поведението на сцена и т.н. Изучават се различни по характер и жанр песни в зависимост от интересите на участниците в занятията. Подготвя се репертоар от песни за участие в тематични годишни училищни тържества, празници и др., съобразен с възрастовите особености на децата, техните умения и желание за участие. В някои от заниманията се работи предимно за артистичност и изразителност на изпълненията, както и за сценично поведение. Заниманията се провеждат в кабинета по музика. Музиката е много близка до емоционалната природа на учениците. Ученето и пеенето на песни развива тяхното мислене, възпитава вниманието и укрепва волята им; повторението на песните и слушането на музика развива паметта им.Основното занимание е върху емоционалната нагласа, развиване на музикално-слуховите представи, правилното дишане, звукоизвличане, ясната дикция, артикулация, увеличаването на диапазона на гласа и работа върху сценичното поведение.Толерантни един към друг, учениците се справят и с изпълнения на двугласни и тригласни песни на обработки в нетърпеливо очакване на следваща сценична изява.Участниците ще са поставени в различна обстановка, в нова организация на работа, в нови отношения и поведение, благодарение на което те ще преодолеят бариерата на общуването. Вокалната група реализира планови и системни извънкласни дейности, които ще се създадат условия за развитие на творческия потенциал на личността на учениците. Включването на децата в клуба има не само важно значение за пълноценното развитие на учениците, но е част от мерките за повишаване на интереса и мотивацията към училище, подобряване на достъпа до образование и обучение и осигуряване възможности за интелектуално и личностно развитие на всяко дете. Участниците да разширят и обогатят песенния си репертоар. Да изработят навици за работа в екип. Да развият вокалната си култура. Да изградят умения за сценично присъствие. Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 323,35лв. копирна хартия А4 химикалки папки PVC с перфораия класьори джобове кламери перфоратор теблод телчета Разходи за оборудване и обзавеждане (активи на стойност под прага на същественост) - 1530.00 лв. лаптоп тонколонки за компютър микрофони уредба - преносима обща стойност на материалите - 2 406,06 лв. лв. за ръководетел 200ч. * 30.00 лв. - 6 000,00 лв. обща стойност за дейността - 8406,06 лв. 6 000.00 5 730.17
Дейност №9 "Моят час в библиотеката": Дейността надгражда съвместната работа на НЧ "Христо Ботев - 1907" гр. Роман и СУ "Васил Левски" гр. Роман. Провеждането на открити уроци в библиотеката на читалището е интересен и различен начин за представяне на учебния материал не само по български език и литература, а и по останалите предмети. Дейността предвижда провеждане на часове с учениците от всички класове, лята работа в библиотеката, запознаване на учениците с работа на библиотекар, представяне на различни автори, подготовка на презентации и проекти, подготовка на информационни материали за стимулиране на четенето не само при децата, но и при възрастните. Учениците ще имат възможност да заменят стандартната класна стая с ново и различно място за обучени и придобиване на компетентности. Учениците ще могат да се докоснат до света на книгите и да повишат общата си култура. Работа в библиотеката. Представяна на книги и автори. Презентации. Необходими матерлиали за реализиране на дейността: Разходи за канцеларски материали и офис консумативи - 355.78 лв. копирна хартия А4 тетрадки химикалки папки PVC класьори джобове кламери перфоратор телбод телчета органайзер с консумативи Разходи за оборудване и обзавеждане (активи на стойност под прага на същественост) - 1953.80 лв. лаптоп мултимедиен проектор книги обща стойност на материалите - 2 309,58 лв. за ръководетел 200ч. * 34.00 лв. - 6 800,00 лв. обща стойност за дейността - 9109.58 лв. 6 800.00 7 039.26

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).