Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Kaynardja municipality is beneficiary and apply for aid amounting to 1 300 000,00 lv with project "Construction, equipment and furnishing of a new school housing of Professional School of Mechanization of Agriculture N. Y. Vaptcarov, Sredishte, Kaynardja municipality". 
Professional School of Mechanization of Agriculture N. Y. Vaptzarov takes strategic place in Northeast Bulgaria and it's bordered by municipalities of Kaynardja, Tervel, Alfatar, Krushari and Dobrich-Rural. The classrooms are insufficient to conduct quality professional training, so this project proposal is aimed at expanding the school building, consisting of five study rooms with storage and 1 staff room, 860 sq. m. on two floors, meetings modern requirements for quality learning environment, accessibility and equipment of vocational schools from the professional to the state and municipal professional field.
New School Building, new modern equipment and furniture in training rooms, which will be held various academic and extracurricular activities, 
will contribute to raising the quality of education in high school, will contribute to the development of potential of the students, will provide an opportunity for their mental, moral, physical and social development. The creation of modern conditions in educational infrastructure will reduce the drop-out rate education. Providing access to new quality education, will reduce the rate of early school leavers. During the academic year 2016/2017 in high school study 258 students in 11 classes and part-time courses, mainly from the project will benefit 350 students, 
200 of marginalized groups, incl. Roma.
The project will be implemented within 30 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: ефективна организация на дейностите, координация на екипа и участниците за гарантиране на добро управление на процесите и ресурсите с оглед постигане на проектните цели и инидикатори в рамките на планираните ресурси. Проблеми за решаване: яснота и прозрачност на действията и изпълнението на ангажиментите на членовете на екипа; обезпечаване на техническото и финансово изпълнение на проектните дейности; разпределение на функции, отговорности, ресурси, времеви интервал за изпълнение; спазване на нормативните регламенти, правилата и изискванията на процедура "Подкрепа за професионалните училища в Република България"; навременно дефиниране на заплахите, превенция на рисковете, предприемане на корективни действия; текуща оценка на напредъка и потенциала за постигане на крайните цели и резултати; планиране и и координация на действия и ресурси и др. Съдържание: За ефективен мениджмънт на проектните дейности, екипът по проекта ще създаде вътрешно-оперативната организация на работа включваща: - разпределение на задълженията чрез възлагателни договори/заповеди с членовете на екипа; - техническо и материално осигуряване на управлението на проекта; - създаване, поддържане и подобряване при необходимост на организационната структура, формите за комуникация, процедурите за администриране, отчетност, начините и периодиката на информационен обмен между членовете на екипа и с участниците в проектните дейности; - регулярна периодичност на работните срещи на екипа и др. За координация и управление на изпълнението на дейностите ще се установят и поддържат (при необходимост актуализират) формите за информационен обмен между кандидата, екипа и изпълнителите. Стратегическите и важните за изпълнението на проекта действия ще се обсъждат и съгласуват с кандидатата. На оперативно ниво с представители на кандидата ще се извършва детайлизирането и актуализирането при необходимост на параметрите, план-графика, процедурите, етапите и ресурсите за изпълнението им. Ще се извъшва перманентен вътрешен мониторинг и контрол, непрекъснато наблюдение, периодично анализиране и прилагане на корективни действия при необходимост и/или по препоръка от Управляващия орган. Важен елемент е изготвянето и поддържането на техническата и финансова документация по изпълнение на проектните дейности, подготовката на междинни и финален доклади и други отчетни и информационни материали съгласно изискванията на УО и ОПРР. Екипът по проекта включва: ръководител, координатор, счетоводител. Етапи на изпълнение: - сключване на възлагателни договори/ заповеди с членовете на екипа за предоставяне на услуга по управление на проект; - осигуряване на условия за работа на екипа - от кандидата осигуряване на работна среда с достъп до техническо и офис-оборудване; - доставка и осигуряване на материали и консумативи за дейността по управление на проекта; - разпределение на функциите, задълженията и начините за изпълнение и отчитането им - първи месец; - изпълнение на задълженията и функциите по управление на проектните дейности - през периода на договора за БФП; - отчитане на дейността - периодично, съгласно клаузите на възлагателния договор между кандидата и членовете на екипа; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови отчети на изпълнението на проекта пред Управляващия орган; - подготовка на тръжните документации на процедурите по ЗОП и провеждане на тръжни процедури. 21 311.00 19 203.26
Информация и публичност: Цел на дейността: информиране и публичност сред обществеността за финансовата подкрепа на ОПРР, приоритетна ос 3 "Регионална образователна инфраструктура", процедура BG16RFOP001-3.002 "Подкрепа за професионалните училища в Република България". Проблеми за решаване: Община Кайнарджа е от селски тип и информацията много бързо и лесно се разпространява сред населението по неформални канали. В този аспект изключително важно е настоящият проект да бъде популяризиран сред обществеността със средства и форми, достъпни за населението и гарантиращи коректното информиране за целите, резултатите, дейностите по проекта и не на последно място - източникът, който ги финансира. Съдържание: Изпълнението на дейността ще се осъществи в съответствие с условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Всички мерки за информация ще съдържат информация за процедурата, с чиято финансова подкрепа ще се реализира проекта. Конкретните планирани по настоящия проект мерки за информация и публичност включват: -публикуване в Интернет страницата на община Кайнарджа и на гимназията, информация за реализирания с подкрепата на ЕС чрез ОПРР проект; -поставяне на билборд, с размери 4 *3м.; -изработване на постоянна обяснителна табела, която ще се монтира след премахването на билборда; -плакати във формат А3; -пресконференции - 2 броя, в началото на стартирането на дейностите по проекта и в края на проекта; -официална церемония - "Първа копка" -информационни стикери на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане. Етапи на изпълнение: - провеждане на пресконференция по повод стартирането на проекта; - изготвяне и публикуване в сайта на общината и в сайта на гимназията на информация за целите, очакваните резултати, дейностите по проекта, финансиран от ОПРР - първи месец, до 2 дни от сключването на договора за БФП; - изготвяне на типови бланки за ползване при изготвяне на различни по формат документи при изпълнение на проектните дейности – с оформени лого и реквизити, съобразно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 - първи месец - организиране и възлагане изработването на печатните информационни материали в съответствие и съблюдаване на изискваните технически параметри и формати, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 - първи месец; - поставяне на 2 броя табели на видно място в кметството и в гимназията. - залепяне на информационни стикери на доставеното по проекта оборудване и обзавеждане; - популяризиране на процедура ОПРР, приоритетна ос 3, "регионална образователна инфраструктура", процедура BG16RFOP001-3.002 "Подкрепа за професионалните училища в Република България" при участие в информационни форуми и медийни изяви на представителите на кандидата по проекта - през целия период на договора, при провеждане на такива. - провеждане на пресконференция при приключване на проекта за оповестяване на резултатите от реализацията му. 9 664.00 9 658.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) : На площта между старата „учебно административна сграда и оградата граничеща със републикански път ІІ 71 Силистра - Добрич - ще се проектира и изгради нова учебна сграда на два етажа със застроена площ около 400 кв.м. Новата сграда ще има: - 6 класни стаи - 3 хранилища към класните стаи - 1 учителска стая - помещение за чистачки - склад - мъжки и дамски тоалетни - тоалетна за инвалиди - до входа 1 помещение за охрана/ контрол на сигурността - асансьор за хора с увреждания /вътрешен или външен/ - стълбище според стандартите за безопасен достъп и евакуация при бедствия и аварии - фоае - котелно помещение и склад към него в сутерена Разгънатата застроена площ на новопроектираната сграда да е около 860 кв.м. Инвестиционният проект ще се представи в обхват и съдържание, съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както следва:  част Архитектура  част Конструктивна  част Отопление, вентилация и климатизация  част Електрическа  част Водоснабдяване и канализация  част Енергийна ефективност  част Паркоустройство и благоустройство  част Геодезия и вертикална планировка  част Пожарна безопасност  част План безопасност и здраве  част План за управление на строителните отпадъци  част Сметна документация В изпълнение на задълженията си избрания изпълнител проектира, изпълнява строително-монтажни работи и извършва авторски надзор по време на строителството. Във връзка с точното спазване на инвестиционния проект при изпълнение на СМР, авторите на проекта (по отделните части) ще осъществяват авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на авторския надзор от проектанта ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. Инвестиционният проект ще отговаря на всички задължителни енергоспестяващи изисквания. По време на фазата на строителството ще се изпълняват ефективно мерките и условията по дадените решения и/или становища по екологична оценка, ОВОС и ОС на етапа на строителството, ще се осигури ефективен контрол за прилагането на мерки за ограничаване емисиите на прах и вредни вещества в атмосферата и ще се докладва по какъв начин ще се изпълняват мерките. Ще се предвиди място за съхранение на строителни материали и изхвърляне на отпадъци. Ще извършим анализ на източниците на шум на строителната площадка и предприемем мерки за ограничаване шума по време на строителството. Набавяне на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи - 1500,00 лв. без ДДС, включени в б.п 13.1 от Раздел II "Разходи за СМР" 915 152.00 1 115 562.60
Доставка на обзавеждане и оборудване: Доставка на обзавеждане и оборудване на 6 кабинета по професионална подготовка с хранилища и 1 учителска стая: - Кабинет по трактори и автомобили - Кабинет по двигатели с вътрешно горене - Кабинет по растениевъдство - Кабинет по животновъдство - Кабинет по транспортна техника - Кабинет по пътностроителна техника - Учителска стая по професионално направление Всеки професионален кабинет, ще бъде обзаведен с ергономични маси и столове. Предвижда се поставяне на мултимедийни проектори на стойки и бели дъски. Индивидуализиране на учениците с метални шкафчета със заключване. Поставяне на шкафове за награди и изложбени материали в коридорите на новия учебен корпус. Доставка на иновативни и високотехнологични макети на учебно–тренировъчно оборудване за кабинетите по професионлана подготовка. Кабинетите по растиениевъдство и животновъдство ще бъдат оборудвани с нагледни табла. 83 300.00 98 916.91
ОДИТ: Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор с основни задължения изготвяне на доклад за фактически констатации. При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от месец юли 2013г. Одитният доклад следва да съдържа минимум следната информация: - Информация за договора и дейността по проекта (цел, период, предвидени дейности, бюджет, предвидени разходи); - Описание на отговорностите - отговорност на ръководствата на бенефициента и изпълнителите по проекта; - Кратко изложение - цели на одита; обхвата на проверката; основа за изпълнение на ангажимент; източници на информация - Изпълнени процедури и фактически констатации; - Процедури по потвърждаване на допустимостта на разходите, заявени от Бенефициента във финансовия отчет; - Съответствие на финансовия отчет с условията на договора за БФП; - Съответствие на воденето на счетоводството по проекта с условията на договора за БФП; - Съответствие на информацията от счетоводната система с показателите на финансовия отчет по проекта; - Потвърждаване на разходите по проекта - Допустимост на преките разходи по проекта; Допустимост на непреките разходи по проекта; Допустимост на разходите за ДДС; - Извадка (ако е използвана) - описание как е извършена селекцията, какви методи са използвани, каква е теоретичната обосновка, какви параметри са били зададени и пр. Ако не е използвана извадка следва да се каже, че са проверени 100% от транзакциите. - Установени слабости, изводи и препоръки (дават се описание на установената слабост, важност, описание на риска, ако констатацията не бъде отстранена и препоръка за нейното отстраняване) - Друга информация (каквато е релевантна, по мнение на одитора) 10 833.00 10 833.00
Оценка на съответвие на проекта: Избраният изпълнител преглежда проекта и при изготвянето на Комплексения доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти даваа своите становища по всички необходими специалности, включително по части пожарна безопасност и хигиена, с което се избягва необходимостта от съгласуване на проектите от ХЕИ и ПАБ. Специалисти проверяват количеството и качеството на представената проектна документация и с подписват и подпечатват проектите с което гарантират че проектът отговаря на техническите и нормативни изисквания. Фирмата изготвя Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, който се входира в общината заедно със проектите по всички специалности и Главният архитект е задължен да издаде Разрешение за строеж в двуседмичен срок. 2 125.00 2 550.00
ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБЕКТ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ: След завършване на строежа възложителят, проектантът, строителят и лицето, упражняващо строителен надзор, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите за спазване на техническите спецификации и изискванията за достъпна среда, и условията на сключения договор. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания на машините и съоръженията. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя. След съставянето на акта за установяване годността за приемане на строежа, респ. част, етап от него възложителят или надлежно упълномощено от него лице могат да предприемат действия за въвеждане в експлоатация. 1 000.00 1 279.00
Строителен надзор: Дейността „строителен надзор” включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Следи за качеството както на използваните материали, така и на самата работа. Строителният надзор гарантира качествено изпълнение на строително-монтажните работи, както и максимална удовлетвореност от крайния продукт. Освен това спомага за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор е свързан със съгласуването на необходимата документация, с издаване на разрешения за строеж и съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Той включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството ; съставяне на акт за изпълнената конструкция (груб строеж); издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад до ДНСК (Дирекция за национален строителен контрол), РДНСК (Районна дирекция за национален строителен контрол) или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация – ВиК, електроразпределителните дружества и други институции; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация. Освен това строителният надзор осигурява законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. 43 500.00 22 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).