Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project envisages the reorganization of a former boarding house of technical high school in chemistry "Professor Dr. Assen Zlatarov" into a Centre for Temporary Accommodation, Dimitrovgrad Municipality for 20 users, aiming at providing similar to the family care to people who are temporarily or permanently homeless. The subject of intervention is situated in Regulated Plot I, square 129, of the City Plan. The Centre will provide a complex of social services to homeless people to satisfy their everyday needs. The Project Proposal has a completed investment project design, compliant to all the requirements of the MLSP and Ministry of Health. A ramp for access to disadvantaged people will also be built. Rebuilding the existing building will not remove brick-bearing walls, but only some non-bearing ones in the toilets of the first and second levels. The new partitions will be made of suitable modern materials. On the site of intervention will be implemented measures for thermal insulation, replacement of the joinery and new roof structure. The Centre will have five storage rooms, a laundry and ironing room and a storage room for clean and dirty linen. On the first floor there will be two separate compartments for two users, a reception office, a staff office, a reception for the disabled, a medical sector, a dining room and a kitchen. At the next level there will be eight more compartments for two users, shared bathrooms and a cabinet.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Организация и управление на проекта (в т.ч. възнаграждения и командировъчни пари)": Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на общината, ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Екипът за изпълнение на проекта ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение, с цел осъществяване управлението на проекта в съответствие с изискванията на процедурата и на всички относими нормативни актове и ръководства на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020 г.". Екипът ще бъде нает на трудови договори, като при определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазват 49 ал. 2 и 3 от ЗУСЕСИФ и ПМС № 189 от юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г., изискванията от Насоките за кандидатстване в частта за допустимост на разходите и отчитане на възнагражденията на лицата, наети във връзка с изпълнението на проектите, финансирани по ОПРР. Екипът за управление на проекта ще включва: -ръководител на проекта - 3 500.00 лв.; -счетоводител (финансист) на проекта - 3 360,00 лв.;; -Технически и финансов персонал-експерт Инвеститорски контрол - 3 360 лв.;; Във връзка с изпълнение на дейността екипът за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи, по предварително изготвен график. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи и изпълнението на дейностите по проекта. За всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане Бенефициентът ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. 10 220.00 9 475.93
Дейност 2 "СМР": Проектът предвижда Преустройство на бивше общ. на хим. техникум "Проф. д-р Асен Златаров" в Център за временно настаняване, Община Димитровград за 20 бр. потребителя. Входът на сградата се запазва. Вляво от него е ще се изгради рампа за достъп на хора в неравностойно положение. С преустройството няма да се премахват носещи тухлени стени. Премахват се само неносещи тухлени стени при тоалетните на коти+/-0.00 и +3.25. Новите преградни стени ще бъдат изпълнени от гипсокартон с дебелина 12 см. По фасадите на сградата ще се изпълнят топлоизолация, подмяна на дограмата и нова покривна конструкция. В сутерена на сградата ще се изградят пет складови помещения, помещение за пране и гладене и склад за чисто и мръсно бельо. На кота +/-0.00 ще има две отделения за по двама души, приемен офис, офис за персонала, приемно за инвалиди, медицински сектор, трапезария и разливна кухня. На кота +3.25 ще има осем отделения за по двама души, общи санитарни възли и кабинет. 420 000.00 515 422.20
Дейност 3 "Упражняване на Авторски надзор": Авторският надзор ще се изпълнява от автора на работния проект, избран в рамките на подготвителните дейности. Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Тъй като дейността ще се упражнява от автора на работния проект няма да се провежда процедура по избор на изпълнител, а ще бъде сключен договор с него. Основни дейности и отговорности: 1. Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; 2. Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; 3. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 4. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; 5. Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 6. Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; 7. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 8. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; 9. Изработване на допълнителни чертежи на детайли; 10. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. 8 300.00 8 200.00
Дейност 4 "Упражняване на строителен надзор": Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности, се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение, съгласно наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключването на СМР Изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. Основни дейности и отговорности: 1. Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; 2. Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството и съдействие за тяхното набавяне; 3. Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; 4. Проверява съответствието и подписва количествените сметки представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им на Възложителя; 5. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 6. Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; 7. Следи за осигуряване на необходимите мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8. Осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; 9. Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; 10. Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството ; 11. Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и др. и информиране на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне; 12. Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на Строежа с действащите норми и правила за изпълнение на строително – монтажни работи, за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект; 13. Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; 14. Съдейства за издаване на всички необходими писмени становища от специализираните контролни органи, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, както и документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл.175 ал.5 от ЗУТ;15. Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка;16. При необходимост, предприема необходимите мерки за навременно получаване на Разрешение за ползване; 12 500.00 5 784.00
Дейност 5 "Разходи за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване на сграда": Обследването за енергийна ефективност предписва необходимите енергоспестяващи мерки за постигане на съответствие с изискванията за енергийна ефективност съгласно разпоредбите на раздел II „Обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради” от ЗЕЕ и при условията и по реда, определен от Наредба 16-1594 от 2013 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. В съответствие с изискванията на тази наредба докладът за енергийното обследване трябва да представи формирани алтернативни пакети от мерки със съответстваща технико-икономическа и екологична оценка. Съставяне на технически паспорти и извършване на конструктивно обследване в съответствие с Наредба №5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите и чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ за всички обекти по отделните обособени позиции. За съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж / сграда ще се извърши обследване за установяване на техническите му характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 – 3 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/. 6 000.00 0.00
Дейност 6 "Разходи за публичност и визуализация": Тази дейност е свързана с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и публичност на всеки проект, финансиран със средства от европейските структурни фондове, намерили отражение в съответните български и европейски нормативни актове. Дейността е изцяло съобразена и с изискванията на УО на ОПРР. Тя гарантира популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица, заинтересовани страни, органи на държавната власт, обществеността и медиите. Реализацията на тази дейност ще повиши информираността на всички заинтересовани страни относно значението на настоящия проект, както и относно възможността за финансиране на полезни проекти в рамките на ОПРР. 5 000.00 5 760.00
Дейност 7 "Разходи за одит": Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. За изпълнение на тази дейност след сключване на договора за безвъзмездна помощ, Община Димитровград, в качеството си на бенефициент, ще сключи договор за извършване на одит на проекта с лицензиран одитор, който ще бъде подробно запознат с договора за безвъзмездна помощ, приложенията към него и всички изисквания на Договарящия орган. Общината ще съгласува с Одитора счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, ще уточни всички изисквания относно попълването на първичните счетоводни документи и ще му предостави достъп до счетоводната документация. На етапа на подготовка на искане за окончателно плащане одиторът ще провери дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора за безвъзмездна помощ и ще изготви доклад за одит по проекта, който ще бъде приложен към искането за окончателно плащане. Предвижда се дейността да се осъществява текущо, като в последния месец от изпълнението на проекта ще се изготви финалния доклад за фактически констатации.Основната задача на Одитора включва осигуряване на качествена услуга за своевременна и независима оценка на разходването на бюджетните средства по проекта. Одиторът ще следи за законосъобразността на съответните обществени поръчки; ще проверява дали дейностите по проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление и по-конкретно дали средствата са изразходени икономично, ефективно и ефикасно. Икономичността се изразява в използването на ресурсите, необходими за осъществяване на проекта навременно, в подходящи количества и с подходящо качество и на най-добрата възможна цена. Ефикасността се изразява в най-доброто съотношение между използваните ресурси и постигнатия резултат. Принципът на ефективността се изразява в постигането на поставените цели и резултати. С оглед постигане на увереност, че операциите се изпълняват съгласно изискванията, одиторът следва да оцени системата за вътрешен контрол на бенефициента в контекста на изпълняваните одиторски процедури. Одиторът следва да прецени доколко всички извършени към момента на одита разходи, свързани с изпълнението на проекта, са допустими съгласно изискванията на регламентите на ЕС и ПМС № 62/2007, ПМС № 245/2007, както и на други актове, определящи допустимост на разходите. За допустимите разходи одиторът следва да провери дали те действително са извършени. Извършва се и проверка за установяване на съответствието между отчитането от страна на Бенефициента на разходи по дейности, залегнали в одобреното проектно предложение, и реда и правилата за отчитане на съответните разходи, определени и описани от Управляващият орган. Извършва се и проверка относно съответствие между декларираните в разходооправдателните документи разходи и дейностите, залегнали в одобрения проект. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават (съответствие между разходите, заявени от бенефициента за възстановяване, и тези, посочени в счетоводните записи и разходооправдателни документи). Одиторът следва да направи проверка дали бенефициентът разполага с необходимите системи и организация, за да поддържа адекватна одитна пътека. За адекватна следва да се счита одитна пътека, която дава възможност за проследяване на всеки разход през детайлния счетоводен запис до първичния документ, пораждащ основание за съответния счетоводен запис, както и до съпътстващите го документи, в контекста на които са извършени разходите (одобрение на помощта и финансирането; документация, свързана с обществените поръчки; доклади за напредъка; доклади от верификации; доклади от проведени одити и пр.). 5 991.00 5 900.00
Дейност 8 "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане": Дейността предвижда да бъдат доставени и монтирани оборудване, съоръжения и обзавеждане според нуждите на центъра, което ще спомогне за повишаване на качеството на живот на хората чрез подобряване на състоянието и степента на изграденост на общинската образователна, културна и спортна инфраструктура съгласно Специфична цел 1.2.1. на ИПГВР и ще позволи предоставянето на съвременни условия и модерни методи за обучение, ще подобри качеството на образованието като фактор за подготовката на конкурентноспособна и адаптивна работна сила. 56 000.00 54 747.88

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).