Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 781 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project "Labor mediation - an adequate way to reform the judiciary by removing part of the labor disputes outside the courts - upgrade" aims at supporting the processes of adaptation, development and improvement of alternative methods for dispute resolution /mediation/ in the field of labor activity by upgrading completed activities under Project BG05SFOP001-3.003-0059. Activities and projected results are aimed at analyzing and transferring existing best practices in the field of mediation; implementation in practice of the main guidelines of Recommendation R (2002) 10 of the Council of Europe on mediation in civil matters, examined in the analysis prepared under the first stage of the project; increasing public awareness and confidence in mediation; effective involvement of civil society organizations in the mediation process; improving administration processes, public information and overall effectiveness in choosing dispute resolution through mediation; strengthening the role and potential of labor mediators; creation of a set of standard documents to facilitate access to labor dispute mediation. As a result of the implementation of the project, the civil control over the reform of the judiciary will increase, the achieved results will be upgraded, mediation will be widely publicized as an alternative to litigation, will help the administration with prepared standard documents and forms to apply mediation in case of labor disputes, the judiciary will be relieved of disputes that could be resolved through mediation and not reach the court at all, the introduction of alternative methods for resolving legal disputes in order to improve the judicial system will be promoted and good European and world practices will be transferred.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на Пътна карта и Наръчник по трудова медиация: В рамките на тази основополагаща дейност ще бъдат осъществени следните действия от експертите на водещата организация: І. Изготвяне на Пътна карта – на база обобщаване на изготвения по предходно финансирания проект BG05SFOP001-3.003-0059 анализ, взимайки предвид събраната информация за прилаганите добри практики и препоръки и съобразявайки ги с действащата в България нормативна уредба. Ще се достигне до обобщен актуализиран документ, който по достъпен и разбираем начин, ще насочва заинтересованите страни към стъпките за успешното прилагане на медиация по трудови спорове. По един модерен и интерактивен начин ще бъде поднесена обобщена информация, която да насочва и съпровожда страните при вземане на информирано решение за решаване на спора им чрез медиация. Пътната карта ще сочи и към източници на подробна информация, с което и ще популяризира медиацията и ще повиши обществената нагласа за използване на алтернативни методи за решаване на споровете им. Изготвената Пътна карта на база анализите на текущото състояние, наред с идентифицирането и преноса на добри действащи практики в областта на медиацията, с фокус върху трудови спорове и проблеми, ще доведат до конкретна помощ на целевите групи до възможност за информиран избор и разтоварване на съдилищата, чрез увеличаване броя на: • извънсъдебно решените спорове; • прекратените в резултат на медиация съдебни дела; • приключените със съдебно решение дела, след одобрена медиационна спогодба ІІ. Съставяне на наръчник по екологична медиация - в рамките на тази дейност на базата на изготвения по предходно финансирания проект BG05SFOP001-3.003-0059 анализ, както и отчитайки специфичните поведенчески особености на целевите групи (работници, работодатели, съдилища, държавни органи, ангажирани в законодателния процес), ще бъде разработен електронен документ, в който на достъпен език ще поднесе основна информация относно: - същност на медиацията; - по какви видове спорове може да се използва; - кога и как е най-подходящо да се подходи към медиация за разрешаване на спора; - подходящ ли е спора за разрешаване чрез медиация; - как да изберем медиатор; - какви действия следва да се извършат в подготовка на медиационната процедура - участници); - ролята на трети лица в медиационната процедура - адвокати, експерти, юрисконсулти и др. - провеждане на медиация, постигане на споразумение, форма на споразумението, валидност на споразумението; - неизпълнение на споразумението и принудително изпълнение. 17 775.00 17 766.64
Надграждане на съществуващ информационен портал за трудова медиация с нови функционални възможности с цел предоставяне на ползвателите на портала на възможност за провеждане на медиация във виртуална среда: Дейността цели вкючване и надграждане с нови функционални възможности в специализирания електронен портал за трудова медиация - www.mediatoronline.eu, създаден по Проект BG05SFOP001-3.003-0059. На първо място предвиждаме да бъде създадена възможност за провеждане на медиационна процедура в онлайн среда, без да е необходимо физическо събиране на страните и медиатора на едно място. За целта ще бъде обособена част от портала, в рамките на която ще бъдат създадени онлайн досиета за отделни медиационни процедури. Достъп до досието на съотвентата процедура ще имат само участниците в нея - страните и медиатора. При направено запитване от страна по спора системата ще избира медиатор измежду регистрираните на сайта и ще осъществява контакта между страните и медиатора. Тя ще дава възможност страните да депозират становища и други писмени документи, имащи значение за случая. Ще се даде възможност и за онлайн контакт между заинтересованите лица, които ако решат, ще могат да пристъпят към реално разрешаване на казуса или спора си чрез медиация. Информационният портал ще ще се превърне в своеобразен виртуален център по медиация, с насоченост в сектор "Предоставяне на труд и работна сила. Информационният портал, като своеобразен център ще бъде първоначалната контактна точка, която раздвижва интереса към медиацията и създава доверие в нея. На следващо място предвиждаме да бъде продължена дейността по подбор и публикуване на актуални новини от сферата на медиацията от страната и света, засилване на фокуса към превантивната медиация и ползите от нея; информация за предстоящи форуми, срещи и други активности в сферата на медиацията. По този начин ще бъде подобрена информираността на работниците и работодателите относно новостите в областта на медиацията и в частност на трудовата медиация. Порталът ще даде възможност за актуално публикуване на важна информация, възможност за коментари и обмен на позиции, становища, експертни мнения, включително и възможност за електронна кореспонденция и обратна връзка от медиаторите. Порталът ще съдържа изчерпателна информация за действащата нормативна уредба. В рамките на проекта ще се популяризира портала по трудова медиация и ще се насърчава използването на форума, в който ще могат да задават въпроси и казуси целевите групи, както и медиатори и специалисти да дават насоки и мнения. Платформата ще публикува изготвената Пътна карта, Наръчник по трудова медиация, Методология за изготвяне на типови споразумения по трудови спорове, опростени процедури по посочени типови казуси в сферата на предоставянето на труд и работна сила. 32 715.00 32 706.63
Изготвяне на Методология с типови споразумения по различни казуси в сферата на предоставянето на труд и работна сила: В рамките на тази дейност ще бъде разработена Методология за изготвяне на типови споразумения по трудови спорове, която ще улесни в значителна степен целевите групи, които ако постигнат съгласие при проведена медиация, ще могат да използват същата за оформяне на постигнатите договорености. Тази активност е в съответствие с насоките в Препоръка R(2002) 10 на СЕ за медиация по граждански въпроси, съгласно която, за да подпомогне страните Държавата следва да разработи и одобри стандартизирани споразумения, които да бъдат използвани. Разработването на Методика за изготвяне на споразумения при решаване на трудови спорове чрез медиация е важна стъпка за цялостно имплементиране и утвърждаване на медиацията по тези спорове. Сектор "Предоставяне на труд и работна сила" е силно нормативно регулиран, приложими са множество нормативни разпоредби в множество закони, наредби, правилници. Тази свръх регулация и фактът, че става дума за трудови отношения от една страна би затруднила медиаторът във всеки отделен случай да предложи законосъобразно споразумение, доколкото то трябва да отговаря на множество нормативни изисквания. Имайки предвид, че някои работодатели не разполагат със щатен юрисконсулт, както и натовареността на техните административни зена, предлаганата методика, ще облекчи дейността и ще способства страните да подходят към медиация, тъй като така процесът по сключване на споразумение ще бъде значително улеснен 17 775.00 17 766.65
Публичност и информираност: Дейности по информиране и публичност се основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Всички, предвидени за изпълнение елементи, ще бъдат съобразени с техническите характеристики заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г., в съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014. С цел осигуряване на подходяща публичност и визуализация на дейностите, ще бъдат осъществени мерки по информация и комуникация в проекта, както следва: - Изготвяне и разпространение на информационна листовка; - Изготвяне и монтиране на информационен плакат; - Провеждане на информационно събитие. Информационната листовка ще съдържа най-малко: - Емблемата на ЕС; - Упоменаването „Европейски съюз“; - Наименованието на съфинансиращия фонд - ЕВРОПЕЙСКИ СОЦИАЛЕН ФОНД; - Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА “ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ”; - Наименованието на проекта; - Адреса на единния информационен портал - http://eufunds.bg/. Информационните плакати ще бъдат изготвени във формат А3 и ще съдържат най-малко: - Емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“ - Наименованието на съфинансиращия фонд - ЕВРОПЕЙСКИ СОЦИАЛЕН ФОНД; - Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА “ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ”; - Наименованието на проекта и главната му цел; - Общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - Началната и крайна дата на изпълнение на проекта. Информационното събитие по проекта ще бъде проведено онлайн, като освен екипа по изпълнение на проекта, ще бъдат поканени представители на целевите групи по проекта, гражданското общество, медиатори. 0.00 27 295.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).