Description
The overall goal of the Project is to reduce the quantity of disposed biodegradable waste generated in Municipality Montana through separate collection and composting of green and/or biodegradable waste. This goal is compliant with the waste management hierarchy and the EU and national objectives for reducing the quantity of biodegradable waste going to landfills. The project contributes also to improving resource efficiency as the infrastructure built under the project will turn the waste into a useful product – compost. The specific objective of the Project is to ensure the needed infrastructure for separate collection and recovery of green/ biodegradable wastes in the municipality. A composting installation with a capacity 6150 t/y will be constructed that will be located on the territory of the Regional landfill in locality “Nedelishte”, at seven km south-east of town Montana, on the territory of village Krapchene, municipality Montana. As a result of the project, a composting installation will be constructed and put into operation that will recover separate collected green and/or biodegradable waste from the settlements on the territory of municipality Montana and will produce high quality compost. Equipment for introduction of a new municipal service separate collection of green and/or biodegradable waste will be ensured. The social and economic effects from the implementation of the project consist in improved quality of the environment by reducing hazardous emissions related to waste disposal; provision of a new waste management service for the citizens and business in the municipality and provision of high quality compost. New jobs will be created for the operation of the infrastructure built under the project.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Дейност 1. Подготовка на проектно предложение за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-2.005 “Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци” на ОПОС 2014-2020 г.: Дейност 1 е изпълнена преди подаване на проектното предложение. Дейността се извърши в два етапа – първи етап стартира на 25.03.2016 г. с продължителност 4 месеца; и втори етап беше извършен през ноември 2017 г. През първия етап бяха извършени следните дейности и съответно подготвени следните документи: 1. Актуални прогнози за образуваните отпадъци и подробен масов баланс 2. Проведено представително социологическо проучване сред населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране и изготвен Доклад с резултатите от проведеното проучване 3. Разработено Прединвестиционни проучвания (ПИП) за компостиращата инсталация с минимално съдържание съгласно Глава II на Наредба №4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 4. Изготвен идеен проект за компостиращата инсталация съгласно Глава V от на Наредба №4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 5. Анализ на необходима допълнителна инфраструктура за компостиране в регион Монтана и Анализ на това централизиран или децентрализиран подход е по-подходящ за РСУО Монтана 6. План за използване на получения краен продукт компост 7. Схема за контрол на качеството на компоста 8. План за третиране на остатъчния отпадък 9. Анализ разходи-ползи (АРП) 10. Информация и документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР за инвестиционното предложение 11. Данни и материали за формуляра за кандидатстване по ОПОС (бюджет, дейности, екип, план за външно възлагане, рискове, хоризонтални принципи, ресурсна ефективност и др.) 12. Документации за възлагане на три броя обществени поръчки по реда на ЗОП за следните дейности от инвестиционния проект: - Инженеринг (проектиране и строителство) на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци - Строителен надзор за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци - Доставка на техника, необходима за разделно събиране и транспортиране на зелени битови отпадъци През втория етап бяха изготвени следните документи: 1. Анализ относно остойностяване на дейностите в проектното предложение 2. Долълване на документа „Схема за контрол на качеството на компоста“ с изготвена актуална информация за източниците и количествата на разделно събраните битови биоразградими отпадъци 3. Обосновка относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчно предлагане на услуги за разделно събиране, транспортиране и по третиране на битови биоразградими отпадъци в региона за управление на отпадъците 4. Обосновка по отношение на взетото решение от РСУО Монтана за собствеността на инсталациите, за които ще се иска финансиране по процедурата. | 405 600.00 | 405 600.00 |
Дейност 2. Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци: Целта на дейността е да се изгради необходимата инфраструктура и осигури оборудване за компостиране на зелени и/или биоразградими отпадъци, генерирани от населените места на територията на община Монтана. Дейност 2 ще включва изпълнение на следните поддейности. Поддейност 2.1. включва извършване на всички изисквани съгласувателни процедури за получаване на разрешение за строеж. Това включва задачи по осигуряване на административни актове по ЗООС и ЗБР - необходимо условие за разрешаване на строителството. Община Монтана вече е предприела действия в тази посока. Издадено е влязло в сила решение за преценка на необходимостта от ОВОС. Всички изискуеми документи по реда на ЗООС ще бъдат осигурени и ще се извърши оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществуващите изисквания към строежите, изготвена съобразно разпоредбите на ЗУТ. Поддейност 2.2. включва работно проектиране, авторски надзор, строителство на компостираща инсталация с капацитет 6150 т/г., вкл. площадкова инфраструктура, доставка на технологично оборудване и съоръжения за функциониране на инсталацията. Ще се осъществят следните логически обвързани основни задачи: 1. Изготвяне на работен проект за инсталацията за компостиране в съответствие с изискванията на Наредбата за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 2. Подготвителни работи и временно строителство 3. Строително-монтажни работи съобразно одобрения работен проект 4. Осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на строителството относно точното спазване на изготвения работен проект съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия за останалите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба 5. Доставка на технологично оборудване, съобразно одобрения проект - дизелагрегат, лабораторно оборудване, комуникационно оборудване. 6. Обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията 7. Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите по чл. 175 и 176 от ЗУТ) По време на всички гореописани стъпки във връзка с проектирането и строителството на компостиращата инсталация ще бъдат изпълнени и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, вкл. по отношение на шума, отпадъчните води, водоспестяваща технология и др., описани в ПИП и развити в идейния и в работния проект. Изпълнението на поддейността изисква съответните машини, оборудване, техника, материали и др., осигуряването на които са отговорност на Изпълнителя на поддейността. За задачите, които имат кабинетен характер, са необходими стандартните офиси, офис оборудване и материали, също осигурени от изпълнителя на поддейността. Времетраенето, последователността и обвързването на отделните задачи и видове работи за дейността са съобразени с всички възможни обстоятелства, вкл. нормативно предвидените срокове във връзка с издаване на разрешение за строеж, извършване на проби, въвеждане в експлоатация и други. В периода на изпълнение на Дейност 2 община Монтана ще предприеме действия за възлагане на бъдещата експлоатация на изградената инфраструктура. Общината възнамерява да възложи експлоатацията на компостиращата инсталация на общинско дружество „Регионално депо за отпадъци – Монтана” ЕООД, собственост на община Монтана. Дружеството понастоящем е оператор на Регионално депо за неопасни отпадъци Монтана, вкл. на сепариращата инсталация. Възлагането ще се извърши на основание чл.14 (1) т.5 от ЗОП. Предвижда се процедурата да се проведе така, че изпълнителят да бъде избран до август 2020 г., тъй като се планира инсталацията за компостиране да бъде пусната в експлоатация до края на октомври 2020 г., а преди това следва да се обучи персоналът на бъдещия оператор на инсталацията. | 3 104 190.50 | 3 157 340.82 |
Дейност 3. Строителен надзор върху обект „Инженеринг (проектиране и строителство) за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци”: Целта на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на задачите за проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци. Дейността ще включва осъществяване на независим строителен надзор върху договора за инженеринг (проектиране и строителство) на компостираща инсталация (Дейност 2.2) и на инвеститорски контрол върху договора за доставка на мобилно оборудване (Дейност 4), съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи: • Технически контрол при проектирането и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта • Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове • Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа • Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР • Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР • Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; • Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ • Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите • След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ • Контрол на доставките на съоръженията и технологичното оборудване • Провеждане на месечни срещи за напредъка • Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР • Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС Консултантът ще осъществява дейността в тясно сътрудничество със съответните представители на строителя и на община Монтана. Изпълнението на строителния надзор изисква съответните превозни и технически средства, предпазно облекло, офиси, офис оборудване и материали, необходими за извършване на дейността. Тяхното осигуряване ще е отговорност на избрания Консултант за изпълнение на тази Дейност. При изпълнение на Дейността община Монтана ще осъществява контрол върху физическото и финансовото изпълнение съобразно сключения договор и офертата на избрания изпълнител. Контролът ще обхваща: • преглед и проверка на отчетните доклади за напредъка, които изпълнителят ще има задължение да представя периодично; • пълни документални проверки на всички документи, представени от изпълнителя, и проверка за изпълнението на определените условия за плащане; • проверки на място на строителните обекти и в офиса на изпълнителя с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи и представените от строителния надзор сертификати за плащане съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; както и ad-hoc проверки на строителните обекти; • провеждане на тристранни периодични срещи. Експертите от екипа за управление на проекта ще осъществяват контрол върху изпълнение на договорните задължения на изпълнителя и плащанията по договора съобразно възложените им функции, разписани в т. 9. Екип, като основна роля ще има експертът мониторинг и докладване. | 264 000.00 | 263 265.00 |
Дейност 4. Доставка на мобилнa техника за компостиращата инсталация: Дейността ще включва закупуване и доставка на идентифицираните мобилни машини и техника, необходими за функциониране на инсталацията за компостиране. Съобразно избраната технология и изготвения идеен проект, се предвижда на компостиращата инсталация да бъдат доставени и инсталирани/пуснати в експлоатация: -- Челен товарач -- Два броя битови контейнери -- Трактор -- Ремарке -- Мини товарач -- Обръщач на компостни редове, зона на интензивно компостиране -- Сито за рафиниране на компост -- Шредер -- Мембрана за покриване на компостни редове | 1 802 528.94 | 1 798 195.20 |
Дейност 5. Доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци : Целта на дейността е да се осигури необходимата техника за въвеждане в община Монтана на система за разделно събиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци, генерирани в населените места на територията на общината. Чрез тази техника ще се обезпечи функционирането на системата, която община Монтана ще въведе преди пускане в експлоатация на компостиращата инсталация, и ще се осигури входяща суровина за функционирането на изградената инсталация. Техническите и количествените показатели на необходимата техника предмет на доставката са изчислени съобразно разчетите за въвеждане на системата за разделно събиране на зелени и/или биоразгградими отпадъци. Това е направено в рамките на изготвените в Дейност 1 масов баланс на битовите отпадъци и прогнози за образуваните биоразградими отпадъци в общината и прединвестиционните проучвания, вкл. относно капацитета на инсталацията. Взети са предвид и резултатите от проведеното социологическо проучване на нагласите на населението. Голяма част от анкетираните лица заявяват, че биха събирали разделно зелени и/или биоразградими отпадъци, ако бъдат създадени необходимите условия, като най-често споменаваните условия са достатъчно контейнери (32% от отговорите) и разположени на удобно място контейнери (също 32%). Направено е и пазарно проучване с оглед проучване на наличната на пазара техника. Подробна обосновка на системата за разделно събиране в община Монтана е представена в т. 1.4. на Прединвестиционното проучване за компостиращата инсталация. Дейността включва: Доставка на 77 броя пластмасови контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци с обем на всеки контейнер 1,1 куб.м Доставка на 1 брой сметосъбиращ камион с товароносимост 1,4 тона за транспортиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци до компостиращата инсталация Доставка на 1 брой сметосъбиращ камион с товароносимост 6 тона за транспортиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци до компостиращата инсталация. Условията, които трябва да бъдат изпълнени при реализация на дейността, са описани в изготвената Техническа спецификация за необходимите контейнери и камиони и се отнасят до срокове, технически характеристики, изисквания за енергийна ефективност и други мерки за опазване на околната среда, придружаваща техническа документация, гаранционно обслужване и други. Контролът върху изпълнение на договорните задължения на изпълнителя и плащанията по договора ще се осъществява от екипа за управление на проекта, съобразно възложените им функции, като основна роля ще има експертът мониторинг и докладване и инженерът по оборудването. | 240 000.00 | 239 937.36 |
Дейност 6. Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Монтана за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на инвестиционния проект и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от разделното събиране на отпадъците. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Планирането на дейността е съобразено с изискванията, приложими към проекти над 500 хил. евро и включващи финансиране на инфраструктура, какъвто е проектът на община Монтана. Дейността ще включва следните задачи: - В 2-дневен срок след подписване на АДБФП, община Монтана ще публикува на интернет страницата си описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на ЕФРР на ЕС и на българската държава чрез ОПОС за реализацията на проекта. - В началото на проекта кметът на община Монтана ще проведе пресконференция с участие на местните и регионалните медии за запознаване на широката общественост с целите на проекта и ползите от него и за източниците на финансиране. - Ще се възложи услуга по реда на ЗОП и ще бъдат произведени: • билборд с размери 3х4 м, визуализация и текст съгласно изискванията, който ще бъде поставен на строителната площадка преди първа копка • постоянна информационна табела с размери 50х70 см, която ще бъде поставена на обекта след приключване на СМР и въвеждане в експлоатация на компостиращата инсталация • информационни дипляни А4 двустранни сгъваеми цветни • промоционални комплекти (химикалки, папки, USB памет, брандирани съобразно изискванията) • банер със стойка, който ще се поставя при провеждане на публични събития – пресконференции, церемонии и други • информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупените в рамките на проекта съоръжения, оборудване и техника (технологично и мобилно оборудване за инсталацията и съдове и камиони за разделно събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими отпадъци до инсталацията) - Ще бъдат провеждани пресконференции с участие на кмета на общината за запознаване на широката общественост с целите на проекта и напредъка по него и за източниците на финансиране. - Ще бъдат организирани две церемонии - „първа копка“ и „откриване на компостираща инсталация“ Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки за информация и комуникации. При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни консултации/уведомяване/ с УО на ОПОС. Отговорност за изпълнение на дейността ще има експертът по мерки за информация и комуникации в ЗУП. Той ще извършва контрол върху дейността на избрания изпълнител за мерки за информация и комуникации и общо наблюдение за спазване на мерките за информация и комуникация и за тяхното съответствие с изискванията на ОПОС от изпълнителните на всички договори, възложени в рамките на проекта. Ръководителят на проекта ще участва в публичните събития, а по негова преценка ще участват и други членове от ЗУП. | 14 400.00 | 8 220.00 |
Дейност 7. Организация и управление на проекта : Структурата за организация и управление на проекта ще включва Звено/Екип за управление на проекта (ЕУП),съставено от експерти от община Монтана и външни експерти. Експертите в ЕУП ще са: 1. ръководител на проекта-служител на община Монтана, 2. координатор - служител на община Монтана, 3. експерт мониторинг и докладване-служител на община Монтана, 4. Юрист - външен експерт, 5. счетоводител-служител на община Монтана, 6.експерт по съхранение на документацията-външен експерт и 7. експерт мерки за информация и комуникации - служител на община Монтана. Ключова функция на така структурирания екип ще бъде да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще се осъществява по следните механизми: а) преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; б) 100% документални проверки на всички документи,представяни от изпълнителите на договорите,и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; в) проверки на място на строителните обекти и в офисите на изпълнителите с цел да се удостовери,че предявените от изпълнителите разходи,респ.представените от строителния надзор сертификати,съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; г) ad-hoc проверки/посещения на строителните площадки; д) провеждане на периодични срещи, организирани от строителния надзор. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на екипа ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т. 9.Екип. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми:1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите от ЕУП съобразно разписаните функции на всеки експерт. Експертите в ЕУП ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията. 2. Взаимодействието в рамките на ЕУП ще се осъществява чрез ежедневна комуникация между експертите и ежеседмични оперативни срещи за обсъждане на оперативни въпроси, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. 3. Взаимодействието на експертите от ЕУП ще се осъществява чрез срещи в офиса за проекта в общината,оперативни комуникации по телефона и по ел. поща. Вътрешен мониторинг. Основна отговорност за осъществяване на мониторинга ще има експертът по мониторинг и докладване, като процедурата ще включва: утвърждаване на показателите за мониторинг;разписване на методите за събиране на информация за мониторинга и ролята на членовете на екипа съобразно техните функции; събиране на данни от експерта по мониторинг;периодично отчитане на резултатите от мониторинга пред ръководителя на проекта,който ще осъществява контрол върху изпълнението на вътрешния мониторинг. За изпълнение на дейността ще бъде отделено помещение в сградата на общинска администрация Монтана.Помещението ще бъде оборудвано със закупените по проекта оборудване и офис материали,необходими за оперативната работа на екипа. Доставките на оборудването и материалите ще се извършат по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. | 319 745.36 | 102 169.28 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN