Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 333 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project shall contribute to the implementation of energy efficiency measures in order to reduce costs and facilitate the better and more efficient operation of a multi-family residential building located at 11 Dragan Tsontchev Str, entr. A, B, V and G, in the city of Veliko Tarnovo. The residential building consists of 66 individual residential units-apartments, 100 % represented in a registered Association of Owners under the order of Condominium Management Act.
Through the investment, a safe and modern living environment shall be provided, resulting in a minimum 55% saving in the common consumption of primary non-renewable energy.
For this purpose, an energy efficiency survey of the residential building was prepared, including the implementation of energy-saving measures on 5159.06 square meters of built-up area, which would lead to a decrease in the annual consumption of primary non-renewable energy of 1 995 578.06 kWh/year. down to 814 414.37 kWh/year, reduction of greenhouse gas emissions by 249.13 tCO2/year resulting in over 59 % savings in primary non-renewable energy consumption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на Обследване за енергийна ефективност, Технически паспорт, Доклад и Сертификат за енергийни характеристики на жилищната сграда: Дейността е извършена от Сдружение на собствениците "Град Велико Търново, ул. "Драган Цончев" 11 А-Г" на етап преди подаване на настоящото проектно предложение. Изготвената документация е регистрирана в деловодството на община Велико Търново със Заявление за участие по настоящата Процедура с Вх. № 94ДД-1529-2/09.05.2023 год. 32 378.26 0.00
Организиране на процедури за избор на изпълнители по реда на ЗОП: След подписване на ДФИНПВУ екип на Община Велико Търново ще подготви и обяви всички процедури за избор на изпълнители на обществените поръчки, групирани въз основа на вида на процедурата и времето за изпълнението в периода на проекта в т.ч.: 1. Избор на изпълнител за инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на обект "Многоетажна жилищна сграда на ул. "Драган Цончев" 11, вх. А-Г, гр. Велико Търново" ; 2. Упражняване на строителен надзор и изготвяне на оценка за съответствието в рамките на изпълнение на строително-монтажни работи за обект "Многоетажна жилищна сграда на ул. "Драган Цончев" 11, вх. А-Г, гр. Велико Търново"; 3. Извършване на независима експертна оценка за целите на настоящия проект; 0.00 0.00
Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на обект "Многоетажна жилищна сграда на ул. "Драган Цончев" 11 вх. А, Б, В и Г, гр. Велико Търново": Изпълнението на строително-монтажните работи по проектното предложение ще бъде възложено и изпълнено чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). Многоетажната жилищна сграда е построена през 1989 г., частна собственост. Сградата е построена по строителна система ЕПЖС - номенклатура Бс-IV-VIII-Гл, състояща се от четири жилищни секции, всички с по един вход. Входовете А и Г са с пет жилищни етажа, а входовете Б и В - с шест. Сградата е свободно стояща, ориентирана в посока изток-запад по дългата си ос. Вход А е типова крайна секция, разположена в източния край на сградата, с разминаване в план спрямо вход Б от 1,50 м. Вход Б представлява една типова средна секция, разположена западно от вход А и източно от вход В, долепена с калканните си стени до вх. А и вх. В. Вх. Б е с разминаване в план спрямо вход В от 1.10 м. Вход В представлява типова средна секция, намираща се на запад от вход Б и на изток от вход Г, долепена с калканните си стени до вх. Б и вх. Г. Вх. В е с разминаване в план спрямо вход Г от 1,50 м. Вход Г типова крайна секция, разположена в западния край на сградата, долепена с калканната си стена до вх. В. Всички секции са разположени на едно ниво. Строителната система е безкелетно-панелна, със средна надлъжна и напречни носещи стени. Конструктивната етажна височина е 2,80 м. В източната крайна секция има перпендикулярно ориентирани стаи спрямо основното тяло на секцията и напречните носещи стени се явяват надлъжни. Фундирането е осъществено с монолитни, стоманобетонни ивични фундаменти. Вертикалните натоварвания и въздействия от собствено тегло и временен товар се предават от покривната и етажните сглобяеми подови панели с дебелина 10 см. на вертикалните носещи елементи - вътрешни панели с дебелина 14 см. и калканни с дебелина 26 см. Сградата е разположена успоредно на ул. "Драган Цончев" и достъпна от нея с локално платно. Всички четири входа са разположени към локалното платно на северната фасада на сградата. От локалното платно посредством стъпала се достига до алея, тангираща на северната фасада, от която е и достъпът до всички четири входа. Входните площадки са на едно до три стъпала от нивото на алеята и имат козирки. Във входното пространство на кота -1,40 са разположени пощенските кутии. Основни обемнопланировъчни и функционални показатели: Сградата е с разгърната застроена площ по ЗУТ 5 159,06 м2 и застроен обем - 17 695,08 м3. Височината й е съответно вход А - 17,35 м., вход Б - 19,85 м., вход В - 19,80 и вход Г - 17,15 м., брой етажи - от 5 до 6 надземни жилищни етажа и полуподземен сутерен. Съгласно извършеното енергийно обследване, при съществуващото състояние на сградата, същата има клас на потребление "F" и не изпълнява изискванията за енергийна ефективност. Ограждащите елементи /стени, прозорци, покрив и под/ са с висок коефициент на топлопреминаване. Предвижда се реализирането на топлинно изолиране на външните стени, подмяна на дограмата, топлоизолация на покрива и пода. Установен е потенциал за намаляване на действително необходимите разходи с 59%, равняващ се на 814 414.37 kWh, с екологичен еквивалент 249.13 тона спестени емисии СО2. След реализацията на инвестицията се очаква сградата да приеме клас "В" на енергопотребление. СМР ще се извърши по одобрен проект и издадено Разрешение за строеж от Община В. Търново. При строителството ще се спазят действащите нормативни документи. 1 326 878.24 0.00
Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор: В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена и оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите, предвид типа на процедурата за строителството чрез инженеринг. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад. Комплексния доклад обхваща проверка за съответствие на проектната документация с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; изискванията за взаимна съгласуваност между частите на техническия проект; изискванията за пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена опасност, ако има такива; други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако има такива; изискванията на влезли в сила административни актове, които са необходимо условие за разрешаване на строителството по ЗООС, ЗБР, ЗКН или друг специален закон; изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително- монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003 г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на целия процес по извършване на СМР. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обекта на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на обекта и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на обекта на интервенция по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обекта по договорени цени, съгласно сключения договор за инженеринг. Осигуряване издаването на всички документи от компетенцията на Изпълнителя, в съответствие с действащото законодателство по време на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация и организиране предаването им на Възложителя. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 7 "Бюджет", съгласно указанията за допустимост на дейности и разходи по Процедурата. 32 586.90 0.00
Управление на проекта, информация и публичност: Организация и управление на проекта - Дейността цели да осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът за управление на проекта ще включва ръководител, техническо лице и счетоводител като ще бъде назначен от Водещия партньор, община Велико Търново, съгласно действащото национално законодателство. Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. 2. Текущо и финансово управление на проекта; 3. Участие в провеждането на процедури по реда на ЗОП; 4.Вътрешен мониторинг на проекта. Информация, комуникация и публичност - Дейността стартира непосредствено след подписване на ДФИНПВУ. Целта е да се информира цялата общественост за ползите и резултатите от изпълнението на проекта. По време на изпълнението на проекта, ВП ще информира обществеността за получената подкрепа, посредством: * Публикации на уеб-страница си за целия период на изпълнение накратко описание на инвестицията, нейните цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС с цел осведомяване на масовата общественост за постигнатия напредък. * Във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията, ще бъде посочвана финансовата подкрепа от ЕС * Изработка, доставка и монтаж на информационна табела за оповестяване приноса на МВУ - 1 брой с голям размер с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на МВУ и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ. След приключване на СМР информационната табела за оповестяване приноса на МВУ ще бъде заменена с постоянна обяснителна табела. * Изработка, доставка и монтаж на информационна табела - 1 бр., с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на МВУ и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ. * Организиране и провеждане на публични събития - общо 2 бр.: начална и заключителна пресконференции. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитията. Реализацията на дейностите по публичност и комуникация ще се възложи на изпълнители по сключени с община Велико Търново по реда на ЗОП договори със сходен предмет на дейност. 23 263.04 0.00
Въвеждане в експлоатация: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обектите в експлоатация да представи окончателния доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, технически паспорт, документи удостоверяващи качеството на строежа, строително разрешение /констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите и др. 3 714.53 0.00
Извършване на независима експертна оценка: След изпълнението на строително-монтажните работи се предвижда изготвянето на независима експертна оценка. Същата ще бъде изготвена от сертифициране енергиен одитор /лице от регистъра по чл.44, ал.1 от ЗЕЕ/. Оценката предвижда да докаже, че са внедрени предписаните мерки за енергийна ефективност за постигане на спестяванията вследствие обновяването на жилищната сграда. 224.72 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).