Description
The project proposal "Introduction of energy-saving measures for street lighting in populated areas in Radomir Municipality" is aimed at increasing energy efficiency and implementing energy-saving measures recommended in an energy efficiency survey through renewed outdoor artificial lighting systems The object of renewal is the street lighting system of 29 settlements on the territory of the Municipality of Radomir,namely: Dolna Dikanya,Izvor, Dolni Rakovets,Stefanovo,Klenovik,Gulubnik,Pocurnenci,Priboy,Negovantsi,Kondofrey,Staro selo,Chukovets,Gorna Dikanya, Debeli lag, Zhedna, Boboratsi, Zhitusha,Vladimir,Kosharite,Kasilag,Uglyartsi,Kopanitsa,Nikolaevo,Baykalsko,Radibosh,Bornarevo,Dragomirovo,Chervena mogila and Belanitsa. The implementation of the project will help to implement and achieve the goals of the energy efficiency programs of the Municipality of Radomir. Improvement of light comfort in the dark part of the day will be realized and savings of financial resources will be realized. The main target group is all residents and passers-by in the municipality of Radomir. Street lighting is one of the major consumers of energy in the municipality and has an impact on the growth of energy consumption in recent years. The project complies with the principles of economy,efficiency and effectiveness, s the proposed project was developed in full project readiness,an energy efficiency survey of the external artificial lighting system was carried out and a technical project was prepared, developed in accordance with the regulatory requirements. The project will be realized through the implementation of the permissible activities:replacement of the existing street lighting with new energy-efficient LED lighting-4677 lights and introduction of a system for centralized intelligent management of street lighting. The project will contribute to achieving quality results related to the organization of the territory and the general competitiveness of the area.

Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Управление и координация на проекта: За ефективното и срочно изпълнение на проектното предложение и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност, ще бъде сформиран екип, отговорен за управлението на проекта. Предвижда се сключване на договор за услуга с външния експерт- ръководител, като разчетените стойности в реда за организация и управление от Бюджета са формирани от определено възнаграждение на ръководителя. Методология за управление и координация на проекта, при спазване на: • Стриктно спазване на законодателните изисквания • Ефикасност и обоснованост на разходите • Прозрачност и обективност при подбора на доставчиците • Надеждност – предприемане на действия. Водещи до съществени и осезаеми положителни резултати. • Устойчивост на резултатите – постигнатите ефекти да бъдат трайни и с дългосрочно икономическо и социално въздействие. • Публичност – ще се осигури максимална разгласа за получената помощ от МВУ. • Периодична вътрешна оценка и непрекъснат контрол на изпълнението •Предложената методология е изцяло съобразена с добрата практика за изпълнение и управление на проекти. Спазването на изброените принципи ще гарантира успешно и коректно изпълнение на проекта и постигане на поставените цели. 1. Ръководител на проекта външен експерт с роля и отговорности: - управлява екипа на проекта; - осъществява комуникацията със СНД; - ръководи срещите на екипа; - извършва мониторинг по изпълнението на процедурите за избор на подизпълнители по проекта; - ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; - води връзките с медиите и пресконференциите. 2.Технически експерт: -отговаря за цялостното изпълнение имониторинг на работите, свързани с техническото изпълнение и СМР-та по проекта -отчита се през ръководителя на проекта за напредъка на работите, свързани с техническата реализация на проекта 3. Финансов експерт – роля и отговорности: - организира счетоводната отчетност по проекта; - изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на СНД; - участва в изготвяне на междинни и финални отчети на финансовите дейности по реализацията на проекта, следи сроковете за плащанията на всеки етап. - организира съхранението на финансовата документация по проекта. - подпомага звеното на вътрешния одит при подготовка на одитния доклад на проекта. | 15 000.00 | 0.00 |
Строително-монтажни работи: Oбщина Радомир има разработен технически инвестиционен проект, съгласно който ще бъдат извършени планираните СМР. Предвижда се подмяна на всички улични осветители на територията на 29 населени места на територията на Община Радомир, а именно селата Долна Диканя, Извор, Долни Раковец, Стефаново,Кленовик, Гълъбник,Поцърненци,Прибой, Негованци,Кондофрей,Старо село,Чуковец, Горна Диканя, Дебели лаг, Жедна, Бобораци, Житуша, Владимир, Кошарите, Касилаг, Углярци, Копаница, Николаево, Байкалско, Радибош, Боранарево, Драгомирово, Червена Могила и Беланица.Предвиденото УО за доставка и монтаж по населени места е: 4 677 бр. осветителя. Основните дейности предвидени в него са следните: 1.Доставка и монтаж на оборудване за външно изкуствено осветление, вкл. и демонтаж на съществуващо, както следва: Новото улично осветление е решено с LED осветители с номинална мощност 32W и LED осветители с номинална мощност 17W, монтирани на мястото на съществуващи осветители на стоманенобетонни стълбове от мрежа НН и на съществувщи стоманено тръбни стълбове. В с. Извор е предвидено да се поставят 10 броя LED осветители с фотоволтаичен панел, осигуряващ възобновяема енергия за собствено потребление. Всички съществуващи осветителни тела ще се демонтират, съществуващите проводници за УО се запазват. По-голямата част от съществуващите рогатки ще се запазват, като при демонтажа на съществуващия осветител се порвери надеждноста на закрепването на рогатката и при установяване на необходимост да се подмени крепежа с нова стоманена лента 20/0.5мм – на две места. Съществуващите стълбове са разположени на средно разстояние от 25м., като при такова разположение на осветителните тела се постигат светлотехнически показатели , които са в рамките на норматива за уличната мрежа. Тип и мощност на новите осветители са указани на работните чертежи. Свързването на осветителните тела ще се изпълни с кабел СВТ 2х1,5мм2, като присъединяването към новата мрежа за УО ще се изпълни с нови токови клеми. 2. Доставка и монтаж на система за управление и/или мониторинг на потреблението на енергия, вкл. Демонтаж/надграждане/ разширение на съществуваща: Управлението на осветлението се осъществява от нови контролери в допълнителни PVC табла монтирани на указаните в чертежите места до съществуващите табла за УО и оборудвани съгласно еднолинейна схема. Съществуващите контактори в таблата за улично осветление са амортизирани и ще се подменят с нови – 2P / 63A. Захранването на контролера и управлението на контактора ще се изпълни с нов кабел СВТ 5х2.5мм2. Съществуваяите часовникови превключватели се демонтират. Управлението на осветлението се осъществява чрез индивидуален контролер във всяко табло. Контролера ще е с възможност за настройка по изводи – дата и час на пускане и възможност за дистанционно управление и за въвеждане на мониторинг на уредбата. Мястото на стълбовете, броя на осветителните тела е показан на чертежи - Ситуация към инвестиционния проект. През време на строителството ще се спазват всички правилници и разпоредби свързани с този вид строителство. Преди пускане в експлоатация да се извършат всички видове лабораторни измервания и се състави протокол. Захранване на осветлението ще се осъществи от табла НН на съответния трафопост, захранени от партиди на Община Радомир по съществуващи излазни кабели.Предвидените смр дейности не засягат конструкцията на осветителните стълбове и изграждане на нови трасета за осветление предвид това и на основание чл.151, ал.1, т.2 от ЗУТ представляват текущ ремонт, за което не се изисква разрешение за строеж и не е нужно предвиждане на дейност по упражняване на строителен надзор.Качественото и навременно изпълнение на проектните действености ще се гарантира от инвеститорския контрол на обекта които ще се изпълнява от Техническия експерт. | 1 818 610.90 | 0.00 |
Авторски надзор: Авторският надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта и във връзка с чл. 3, ал. 1, т. 8 от Закона за авторското право и сходните му права. Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите. Възложителят сключва договор с проектанта да упражнява авторски надзор по време на строителството, като се цели стриктно проследяване, дали точно се изпълнява проектната разработка. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Качественото и навременно изпълнение на проектните действености ще се гарантира от инвеститорския контрол на обекта които ще се изпълнява от Техническия експерт. | 59 400.00 | 0.00 |
Дейности за информираност и публичност: Изготвяне на дейности по информация и публичност Всички дейности по информация и публичност са съобразени с член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Дейностите по информация и публичност са за да се гарантира възможно най-широко разпространение на информация и за да се повиши информираността и прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постиженията; | 19 560.00 | 0.00 |
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящото проекто предложение след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, община Радомир ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. | 10 800.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN