Description
The investment project proposal is a response to the efforts of the municipality of Veliko Tarnovo to reduce energy costs for external artificial lighting as well as reducing of greenhouse gas emissions, leading to the improvement of the living conditions of the population. The current proposal is next stage of the policy of the municipal administration to renew and modernize the external artificial lighting on the territory of the municipality, and the implementation of the current proposal shall lead to more than 95% renewed energy efficient lighting of the city of Veliko Tarnovo of the highest class. Street lighting is one of the major consumers of energy in Veliko Tarnovo, which has an impact on the growth of energy consumption in recent years. The project proposal shall include: • introduction of a new automated street lighting control system with two-way data exchange; • replacement of 2490 pcs. of lighting fixtures with new LEDs of the latest generation; • use of electricity from renewable sources of electricity for own consumption; • replacement of consoles and structural elements for installation and direction of the new lighting fixtures; • replacement of the power cables in the metal poles to reduce damage due to cable accidents in the poles. It is planned that the investment shall be implemented in the most populated residential districts of Veliko Tarnovo - "Sveta Gora" quarter, "Asenov" quarter, "Akacia" quarter, "Varusha" quarter and "Center" quarter with over 35,000 inhabitants. The expected results of the investment: over 53% more efficient installed capacity and over 436 tCO2/y saved emissions. The new LED street lighting shall meet the requirements of BDS EN 13201, which shall make the city of Veliko Tarnovo more attractive at night, as well as reduce crime and traffic accidents at night.

Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Организация и управление на проекта: Дейността цели да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, като се приложи единна ставка и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Изпълнението на конкретните инвестиции в рамките на Компонент 4 „Нисковъглеродна икономика" , Иинвестиция С4.I3 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление“ на Националния план за възстановяване и устойчивост се осъществи от страна на Крайния получател -община Велико Търново. Предвижда се, дейността да бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът за управление на проекта ще включва ръководител, технически експерт и финансов експерт, като ще бъде назначен от община Велико Търново, съгласно действащото национално законодателство. Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. 2. Представя в Информационната система (ИСМ) финансово-технически отчет (ФТО) на проекта; 3. Участие в провеждане на процедурите по реда на ЗОП; 4. Осигуряване аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, за вземанията и задълженията, съпоставима с финансовата информация, която се посочва във ФТО. 5. Съхранение на документацията и разходооправдателните документи, съгласно чл. 132 от Регламент 2018/1046. | 35 366.00 | 0.00 |
Извършване на СМР : В рамките на дейностите по проекта се предвиждат да бъдат извършени строително-монтажни работи, , както и доставка и монтаж на оборудване за външно изкуствено осветление, вкл. и демонтаж на съществуващо; доставка и монтаж на система за управление и/или мониторинг на потреблението на енергия, вкл. демонтаж/надграждане/ разширение на съществуваща, които ще бъдат в съответствие с разработения технически проект, като обхватът на проекта е осветлението по пътната инфраструктура на територията на кв. "Света гора", кв. "Асенов", кв. "Акация", кв. "Варуша" и кв. "Център", както и на основни паркови пространства на територията на град Велико Търново. Инвестицията цели реконструкция и привеждане на външното изкуствено осветление в града в съответствие с действащите нормативни разпоредби чрез най-рационалното, целесъобразно и техническо правилно използване лимитираните по вид и количество ресурси. Предвидени са следните основни мерки за повишаване на енергийната ефективност на външното изкуствено осветление: • въвеждане на нова автоматизирана система за управление на уличното осветление (АСУУО) с двупосочен обмен на данни; • подмяна на осветителни тела с нови такива LED от най-ново поколение; • използване на електроенергия от възобновяеми източници на електроенергия за собствено потребление; • подмяна на конзоли и конструктивни елементи за монтаж и насочване на новите осветителни тела; • подмяна за захранващите кабели в металните стълбове за намаляване на повреди заради кабелни аварии в стълбовете. Разработена е светлотехническа и енергийно обследване на параметрите на съществуващото осветление, в т.ч. и извършена съпоставка с новата осветителна уредба. Предвижда се демонтаж на 2 510 бр. осветителни тела и монтаж на нови осветителни тела от висок клас - 2490 броя. Общият брой осветителни тела след изпълнение на проекта ще е 3100. След подмяната на всички осветители с LED от ново поколение инсталираната мощност се очаква да бъде 125,2 kW, съгласно доклада за обследване за енергийна ефективност. | 1 709 215.34 | 0.00 |
Упражняване на строителен надзор: Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на целия процес по извършване на СМР. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обекта на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на обекта и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на обекта на интервенция по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обекта по договорени цени, съгласно сключения договор за строителство. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 6 "Бюджет", съгласно указанията за допустимост на дейности и разходи по Процедурата. | 25 638.00 | 0.00 |
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор по проекта ще ще бъде осъществен по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на инвестиционния проект, както и да дава указания по време на изпълнението. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект, съгласно чл. 162 от ЗУТ. | 92 400.00 | 0.00 |
Информация и публичност: Предвижда се, дейността да стартира непосредствено след подписване на ДФИНПВУ. Целта е да се информира цялата общественост за целите, ползите и резултатите от изпълнението на проекта. По време на изпълнението на проекта, обществеността ще бъде информирана за получената подкрепа, посредством: * Публикации на уеб-страница за целия период на изпълнение на проекта, с кратко описание на дейностите на проекта, неговите цели, резултати, като посочва финансовата подкрепа на ЕС с цел осведомяване на масовата общественост за постигнатия напредък; *Изработка, доставка и монтаж на временен билборд - 1 брой с голям размер с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност" от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост (МВУ) и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ. След приключване на СМР, билбордът ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. * Изработка, доставка и монтаж на информационна табела - 1 бр., с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност" от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на МВУ и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ. * Изработка на плакат/постер формат А3 с информация за проекта, в който се посочва финансовата подкрепа от ЕС, поставен на видно за обществеността място - Центровете за услуги на гражданите. * Организиране и провеждане на публични събития - общо 2 бр. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитията. Реализацията на дейностите по публичност и информация ще се възложи на изпълнители по сключени с община Велико Търново договори по реда на ЗОП, със сходен предмет на дейност. | 906.00 | 0.00 |
Независима експертна оценка/енергиен одит: След изпълнението на строително-монтажните работи се предвижда изготвянето на независима експертна оценка. Същата ще бъде изготвена от сертифициране енергиен одитор (лица от регистъра по чл.60 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в настоящото проектно предложение. | 18 792.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN