Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 351 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The company "Dzhodi-1" Ltd. is a family company founded in 1993 in the city of Sliven. In the beginning the company produces men's and women's sports wear for the internal market - own production, and in 2000 headed to execute CMT production of menswear and womenswear. In 2009 it formed a team for design room, which is advantageous for taking orders, finished product. The main customers of "Dzhodi-1" Ltd. are leading European and global brands such as "C and A", "Guess", "Esprit" and "Peek and Cloppenburg".
To remain competitive in the market and continue its successful development within element A company plans to invest in energy-efficient equipment through which to reduce production costs and achieve higher productivity. As a result of the implementation of new high-tech equipment the company will achieve a reduction in energy consumption, expanding capacity and reducing the cost of operation and maintenance. In element B Dzhodi-1 provides for the use of advisory services for implementation and certification of energy management system in accordance with the requirements of standard BS EN ISO 50001. This activity will contribute to improving the energy balance, increase efficiency and obtain a competitive advantage through lower energy consumption.
The implementation of the activities envisaged in this project proposal will lead to the following results:
-Increased energy efficiency and competitiveness. Planned energy savings are 28.59%;
-More resource-efficient and more environmentally friendly production processes in Dzhodi-1;
-Increased capacity and quality of products.
The cumulative effect of the investment will ensure the sustainable development of the company "Dzhodi-1" Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по извършване на енергиен одит по образец (дейността е извършена чрез изготвяне на енергиен одит съгласно Приложение Б, бюджетен ред 19.1) : В рамките на тази дейност фирма „Джоди-1“ ЕООД чрез външен изпълнител извърши обследване за енергийна ефективност на производствените си база и процеси. Енергийният одит е извършен по образец съгласно Приложение Б от регистриран одитор и се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015г. В одита са препоръчани 13 мерки за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет, свързани със замяна на старо и енергоемко шевно и гладачно оборудване и замяната му с нови, енергоефективни и с висока производителност машини. Внедряването на нови машини трябва да доведе до подобряване на основни производствени процеси, като гладене и шиене, и разширяване производствения капацитет на предприятието. След изпълнение на препоръчаните мерки планираните енергийни спестявания следва да бъдат 28,59 %, спестените емисии CO2 - 207,73 t/год, а инвестицията трябва да се откупи за срок от 1,43 години. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит. 3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител 5. Извършване на енергийно обследване на „Джоди-1“ ЕООД по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване) с изготвен енергиен одит на 27.07.2016 г. и изготвяне на приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата. 6. Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР на 05.08.2016г. 7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение - № BG16RFOP-338 / 22.08.2016 г. 20 000.00 20 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за процеса гладене, съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на гладачно оборудване): В рамките на тази дейност ще бъде поръчано, доставено, изпитано и пуснато в експлоатация гладачно производствено оборудване, необходимо за постигане целите на проекта, а именно повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Към момента в етапите на дейност гладене фирмата използва морално остаряло оборудване, което е от нисък енергиен клас. Подлепянето, междинното гладене и крайното гладене се осъществяват от енергоемки машини с ниска производителност. Това прави процеса трудоемък, недостатъчно ефективен, свързан с много разходи, което лишава фирмата от конкурентоспособност. Използването на новите машини би довело до висока енергийна ефективност, повишаване на производителността и разширяване капацитета. Гладачното оборудване, което ще бъде закупено, отговаря на мерки от 1 до 8 (от общо 13) от извършения енергиен одит (Приложение Б). Всяка от машините отговаря на конкретна мярка, както следва: - Машина за разглаждане на подгъв на панталони - 1 брой (бюджетен ред 2.1), съгласно Мярка 1: Подмяна на стар актив за гладене подгъва на панталона. Тази мярка ще допринесе за фактор на енергийни спестявания 71,64% и средна производителност 142,86 бр/ч спрямо 44.64 бр/ч на старата. - Машина за гладене в областта на ханша при панталона - 2 броя (2.2), съгласно Мярка 2. Подмяна на машина за гладене в областта на ханша при панталона с фактор на енергийни спестявания 66,3% и 23,15 t/год. спестени емисии CO2 - Машина за подлепяне на детайлите на панталоните - 1 брой (2.3), съгласно Мярка 3: Подмяна на машина за подлепяне на детайлите на панталоните. Новата машина е със средна производителност 107.14 бр/ч спрямо 17.86 на старата и има ESR 15,3%. - Машина за гладене на странични шевове на крачола на панталона - 2 броя (2.4), съгласно Мярка 4: Подмяна на стара машина за гладене на странични шевове на крачола на панталона. Тази мярка ще доведе до енергийни спестявания от 19054,3 kWh/год и 15,61 t/год спестени емисии - Машина за крайно гладене крачолите на панталона - 1 брой (2.5), съгласно Мярка 5: Подмяна на 2 бр. стари машини за крайно гладене крачолите на панталона с 1 бр. нова машина, обединяваща двете дейности и с по-висока производителност от 600 бр/ден и ESR 56,5%. - Машина за крайно гладене на панталона - 5 броя (2.6), съгласно Мярка 6: Подмяна на 5 бр. стари машини за крайно гладене на панталона с 5 бр. нови машини с по-висока производителност и ESR 38,0%. - Машина за крайно гладене на пола - 10 броя (2.7), съгласно Мярка 7: Подмяна на 10 бр. стари машини за крайно гладене на пола с 10 бр. нови машини с по-висока производителност, които ще доведат до енергийни спестявания от 38280,3 kWh/год. и ESR 38,0%. - Комбинирана маса за крайно гладене на дънки - 3 броя (2.8), съгласно Мярка 8: Подмяна на 3 бр. стари комбинирани маси за крайно гладене на дънки с 3 бр. нови маси – комбинирани, с по-висока производителност от 800 бр/ден и ESR 63,2%, За всички мерки, както се вижда, факторът на енергийни спестявания (ESR) е над 5%. Същевременно новото оборудване е с по-ниски оперативни разходи и по-висока производителност, както и е много по-енергоефективно в сравнение със съществуващото оборудване. Характеризира се с висока технологичност, нисък разход на енергия при производство на единица продукция, както и с по-голям капацитет. Инвестицията ще допринесе също за намаляване на негативното въздействие върху околната страна и изцяло съответства на следваната от фирмата политика за въвеждане на все по-екологично производство. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-3) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 4-5) 4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 6-12) 835 392.00 835 350.00
Придобиване на ново производствено оборудване за процеса шиене, съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на шевно оборудване): В рамките на тази дейност ще бъде поръчано, доставено, изпитано и пуснато в експлоатация шевно производствено оборудване, необходимо за постигане целите на проекта, а именно повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Към момента в етапите на дейност шиене фирмата е неефективна и използва морално остаряло оборудване, което е от нисък енергиен клас. Предприятието не разполага с автоматизирани работни места и извършва всички процеси с остарели машини и съоръжения. Това води до загуба на електроенергия и ниска производителност. В момента разпределянето на работата в различните етапи се извършва от наръчници. Потокът на материали към всички 120 работни места в дейност шиене се осъществява на ръка от спомагателни работници. Това е изключително неефективно и трудоемко. Използването на новите машини ще облекчи процеса чрез неговото автоматизиране, ще доведе до висока енергийна ефективност и повишаване на производителността. Шевното оборудване, което ще бъде закупено, отговаря на последните пет мерки (от 9 до 13) от извършения енергиен одит (Приложение Б). Всяка от машините отговаря на конкретна мярка, както следва: - Машина за оверлочно обшиване ръба на панталоните 1 тип - 1 брой (бюджетен ред 2.9), съгласно Мярка 9: Нова машина за оверлочно обшиване ръба на панталоните. Новата машина е с много висока средна производителност 241,07 бр/ч спрямо 35,71 и има фактор на енергийни спестявания 55,6%. - Машина за оверлочно обшиване ръба на панталоните 2 тип - 2 броя (2.10), съгласно Мярка 10: Подмяна на 2 бр. стари машини за оверлочно обшиване ръба на панталоните 2 с 2 бр. нови машини за оверлочно обшиване. Новите машини са с много по-висока производителност от 700 бр/ден всяка, подобрени технически характеристики и с фактор на енергийни спестявания 74,3% - Машина за почистване на седалищен шев - 1 брой (2.11), съгласно Мярка 11: Подмяна на стара машинa за почистване на седалищен шев с нова машина за почистване на седалищен шев със значително по-голяма производителност – 1600 бр. дневно. Инвестицията по тази мярка ще допринесе за енергийни спестявания в размер на 2333,3 kWh/год., 1,91 t/год спестени емисии и има ESR 62,5%. - Машина за пришиване на парче на шлица - 1 брой (2.12) на стойност 67 480лв., съгласно Мярка 12: Подмяна на стара машинa за пришиване на парче на шлица с нова машина за пришиване на парче на шлица. Тази мярка ще доведе до ESR 60,0%, а новата машина е с производителност 1000 бр./ден спрямо средна за старата от 35,71 бр./ч - Машина за затваряне на странични и вътрешни шевове - 2 броя (2.13), съгласно Мярка 13: Подмяна на 2 бр. стари машини за затваряне на странични и вътрешни шевове на панталони с 2 бр. нови машини за затваряне на странични и вътрешни шевове на панталони. Новите машини ще са с по-висока производителност от 450 бр/ден всяка и имат ESR 64,4%. Спестените емисии CO2, свързани с въвеждане на мярката, ще бъдат 4,16 t/год, а енергийните спестявания – 5075,0 kWh/год. За всички мерки, както се вижда, факторът на енергийни спестявания (ESR) е над 5%. Същевременно разходите за експлоатация и поддръжка са минимални, новото оборудване е с по-ниски оперативни разходи и по-висока производителност, както и е много по-енергоефективно в сравнение със съществуващото оборудване. Характеризира се с висока технологичност и капацитет, както и с нисък разход на енергия при производство на единица продукция. Инвестицията ще допринесе също за намаляване на негативното въздействие върху околната страна поради спестени емисии CO2 и изцяло съответства на следваната от фирмата политика за въвеждане на все по-екологично производство. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-3) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 4-5) 4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 6-12) 459 147.00 459 120.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50 001 и услуги по сертифициране - бюджетни подпера 20.1 и 20.2 от т. 5 Бюджет) : Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: -нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията.Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг,управление и контрол на енергопотреблението.Прилагайки ISO 50001Джоди-1 ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки за ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси -нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността.Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението;подобряване на енергийната ефективност на сградата на Джоди-1;оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива;оптимизация на снабдяването. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности: I. Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011.За тази цел ще бъде избран консултант,който ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране -определяне обхвата и физическите граници на СУЕ -анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол; -разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ -разработване на енергийна политика -залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им. 2. Документиране на Системата -изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията -идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др.изисквания във връзка с управлението на енергията -определяне на енергийна базова линия; на енергийните харакеристики и показателите им -извършване на енергиен преглед -създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в Джоди-1 -информиране на служителите за целите на СУЕ -разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4.Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ -Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него -Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия,повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството II. Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001:2011 Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган,акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011.Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа,както следва: 1.Одит на етап 1:На този етап сертифициращата организация ще оцени:адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Джоди-1 за провеждане на одит на Етап 2.Ще бъде разработен одитен доклад,в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите,изискващи отстраняване преди етап 2. 2.Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и др. изисквания.След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат,удостоверяващ съответствието на Джоди-1 с изискванията на ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение 1 Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (м1) 2 Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (м2-3) 3 Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (м4) 4 Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (м5-9) 5 Провеждане на одит на етап 1 (м10) 6 Провеждане на одит на етап 2 (м11) 7 Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (м12) 28 500.00 28 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).