Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The overall goal of the project is to improve the quality of life, social inclusion and ensure the sustainable integration of the Roma community in Lesichovo Municipality by piloting the Systemic Integration Model-Dinkata. The project focuses on education and most activities on both programs will take place at the Kocho Chestimenski Primary School. The parents of the children will be attracted through the Center for Community Development and an innovative social service Consultative Social-Health Center placed in the same building.
Within the framework of OPHRD is envisaged: planning and managing the model through 3 management units; preparation and implementation of individual plans of the target group by case managers; labor mediators and psychologists to activate economically inactive individuals (individually and through motivational training), to mediate for employment (individually, in groups and through consultation with employers); to qualify 20 persons as landscapers and builders and to provide them with employment mainly at K. Chest-nski Primary School; 48 people to learn key competences; to set up and apply an early warning system for risk of dropping out; to create an innovative social service and Community Development Center.
A total of 120 Roma will be included in the OPHRD.
Within the framework of the OPSESG is envisaged: to improve the educational environment in school by setting up a planning and management mechanism; providing additional activities, psychological support, club activities for successful completion and continuing education; encouraging parents to take part via various forms; to overcome the negative public attitudes based on ethnic origin by a series of public events, incl. two large-scale demonstrations of the model.
A total of 100 Roma children will be included in the OPSESG.
Independent monitoring and evaluation of the model is planned, as well as local community involvment in the implementation and monitoring of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. „МЕХАНИЗЪМ ЗА ФУНКЦИОНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА”: ЦЕЛ: - Да се създадат необходимите условия за създаване и развитие на интеграционния модел; - Да се изгради подходяща визия на училището като базово място за изграждане на модела. СЪДЪРЖАНИЕ: - „СЪЗДАВАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА” = Координаторът по ОПНОИР и Eксперт- образование ще създадат механизъм, който да осигури координация и взаимодействие на дейностите по ОПНОИР с екипите по ОПРЧР. Те ще работят като част от оперативното и консултативното звено по изграждане на модела, ще участват и ще координират своята работа с трите звена на управление; = Дейностите на интеграционния модел ще се извършват основно в ОУ "Кочо Честеменски" в село Динката. Част от дейностите ще се реализират в ОУ "Христо Ботев" в село Калугерово; = Ще бъде създаден екип от 4-ма образователни медиатори. Те ще бъдат подбрани приоритетно от родители и близки на децата и учениците от целевата група. Ще бъдат обучени по програма, прилагана от Фонд "ИГА"; = Образователните медиатори ще работят с учениците и техните близки през целия проект. Ще посещават домовете при необходимост; ще разговарят с възрастния авторитет в семейството; ще съдействат за редовното посещаване на занятията от учениците; ще мотивират техните родители; ще откриват причините за нередовното посещаване на децата и отпадането от училище и ще работят по тяхното преодоляване; ще мотивират децата от етническите малцинства за продължаване на средното си образование след 7-ми клас; = Важен елемент на модела ще бъдат водещите на клубове - учители и външни специалисти, които ще допринасят за успешното интегриране на учениците и продължаване на образованието; = От съществено значение е и работата на учителите, които ще разработят индивидуалните планове за допълнителни занимания по различните предмети; = На територията на училището ще се провеждат различни дейности по ОПРЧР, които ще подпомогнат изграждането на модела, включително: начална двудневна среща на екипите, 3 еднодневни срещи за координация. - СЪЗДАВАНЕ НА ВИЗИЯ ЗА УЧИЛИЩЕТО в съответствие с развитието на интеграционния модел: = Създаване на екологична визия на училището чрез засаждането на зелени площи. Екологичният елемент ще бъде развит чрез клуб "ГРАДИНА". Изграждането и развитието на този клуб е един от акцентите на интеграционния модел. Идеята е в него да се включат ученици от ОУ "Кочо Честеменски" и родители, които са преминали обучение и са заети като работник по озеленяването в училището по дейности 6 и 8 от ОПРЧР. Ще бъдат изградени и поддържани: "Кът градински цветя", "Зелен кът" и "Овощна градина". Съвместното участие на родители и деца в изграждането на една по-добра визия на училището ще увеличи ефекта от интеграционния модел. = Изграждане и оборудване на клубни пространства в ОУ "Кочо Честеменски". В ОУ "Христо Ботев" ще се използва съществуващата база: + Изграждане и оборудване на пространство за активно използване на спорт в училище чрез оборудване на футболно игрище и физкултурен салон. Тук също ще участват родители, които са преминали обучение и са наети като строителни работници в училището по дейности 6 и 8 от ОПРЧР. Този елемент ще бъде развит чрез спортен клуб "Футбол" и обособяване на пространство за обща физическа подготовка; (Дейност 4) = Оборудване на "Стая на изкуствата",където ще се провеждат клубове "Танцувай с мен" и "Ромски и български фолклор"; = Оборудване на "Дигитална класна стая" за провеждане на клуб "IT специалист". Клубното пространство ще бъде използвано за всички други дейности по ОПНОИР и част от дейностите по ОПРЧР ЕТАПИ: 1. Създаване на механизъм за координация на дейностите по ОПНОИР с екипите от ОПРЧР - 1-3 месец; 2. Създаване и работа на екип от образователни медиатори, 4-33 месец; 3. Изграждане на екологична визия на училището и дейност на клуб "Градина",4-33 месец; 4. Изграждане и оборудване на клубни пространства,1-33 месец. 145 850.00 144 352.74
2. „ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗАНИМАНИЯ СЪС ЗАСТРАШЕНИ ОТ ОТПАДАНЕ ОТ УЧИЛИЩЕ УЧЕНИЦИ”: ЦЕЛ: - Да се повишат знанията и уменията на учениците; - Да се създадат необходимите предпоставки за задържане, успешното завършване на образованието и продължаването им в по горно ниво. СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще се реализира в две основни направления: + ИНДИВИДУАЛНИ/ГРУПОВИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НАВАКСВАНЕ НА ПРОПУСНАТИ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ: = Разработване и/или адаптирането на индивидуални/групови учебни програми, насочени към наваксване на пропуснати знания и умения по английски език, география и икономика, история и цивилизация, природни науки (човекът и природата, биология и здравно образование, човек и общество) и други необходими предмети за успешното интегриране в образователния процес и намаляване риска от отпадане. Предвижда се разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2018/2019 година, както и разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2019/2020 година, съобразно промяната на потребностите на учениците; = Ще бъдат проведени индивидуални/ групови програми за запълване на пропуските в учебното съдържание. Графика на програмите ще бъде разработен съвместно с образователните медиатори и съобразен с индивидуалните потребности на всеки ученик. + ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ, ЗА КОИТО БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК НЕ Е МАЙЧИН Дейността е ключова за усвояване и надграждане на знанията и уменията, в началното и основно образование и цели да се преодолеят пропуските в използването на езика за децата и младежите, чийто български не е майчин, поради което се затрудняват с усвояването на учебния материал. Тъй като проектът ще обхване две пълни учебни години, необходимостта на включените в проектните дейности ученици ще бъде различна. Предвижда се адаптиране/разработване на учебни програми по български език за учебната 2018/2019 година и за учебната 2019/2020 учебна година. = В рамките на дейността ще бъдат адаптирани/разработени учебни програми по български език – за не повече от 100 часа на ученик ???за първата учебна година и за не повече от 70 часа за втората учебна година на проекта. = Ще бъдат сформирани малки групи (5-8 деца) от подготвителна група и всеки клас, съобразно необходимостта от допълнителни занимания по конкретните предмети на учениците. Ще бъдат включени общо 100 ученици в рамките на проекта. = По български език ще бъдат съставени общо 8 групи: 2 с деца от подготвителната група; 3 с деца от 1-ви до 5-ти клас и 3 групи от 6-ти до 7-и клас. Програмата ще се провежда 2 пъти седмично по един час. Общо ще бъдат включени 70 ученици в рамките на двете учебни години. Всички програми ще се случват на територията на ОУ "Кочо Честименски", като част оттях и в ОУ "Христо Ботев", Калугерово. ЕТАПИ: 1. Разработване на индивидуални/групови учебни програми учебни програми, на програми по български език,2 - 4 месец; 2. Сформиране на групите,2-4 месец; 3. Изработване на график на програмите,3-4 месец 4. Прилагане на програмите и провеждане на допълните занимания,4-33 месец; 66 373.60 50 950.96
3. „ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА”: ЦЕЛ: - Да се повиши самооценка на децата и мотивацията за участие в учебния процес. - Да се подобри груповата атмосфера в клас. - Да се намалят деструктивните форми на поведение сред учениците. - Да се повиши желанието за успех по академични показатели и повиши готовността на ромските деца за изява в училище и продължаване на образованието си. СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще бъде реализира в следните направления: - ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА: = В рамките на тази дейност ще бъде нает психолог с подходящ опит и образование. Той ще работи ежеседмично с деца, които имат нужда от такава подкрепа. Работата на психолога ще бъде в координация с учителите и образователните медиатори. В рамките на задълженията на психолога ще се включва освен индивидуалната работа и групова работа, насочена към превенция на агресията, антисоциалните прояви и други подобни форми на поведение. Съществено в подхода на психолога е работа с идентичността на ромските деца – кой съм аз, какви сме ние, как се изгражда интегритет на личността на детето. В силна степен психологичните проблеми са свързани и с този важен аспект на ромския етнос. Психологът ще окаже подкрепа на общо 100 деца от ОУ „Кочо Честименски“, с. Динката и ОУ „Христо Ботев“, с. Калугерово. До момента в двете училища няма нает психолог, затова се очаква работата на психолога да подпомогне значително изпълнението на интеграционния модел; = Координация на психолога с екипите по ОПРЧР - психологът ще координира своята работа с всички звена на модела. Особен акцент ще се постави на неговата работа с мениджърите на случай, Консултативния социално-здравен център и с Ръководителя на ЦРО/Инициативната група за подкрепа на модела; - АДАПТИРАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА МОТИВАЦИОННА ПРОГРАМА: = Към конкретните условия ще бъде адаптирана мотивационна програма, използвана от Фонд ИГА при реализация на предишни и настоящи проекти; = Мотивационната програма ще бъде приложена в рамките на 24 часа на група. Ще бъде насочена към намаляване нариска от отпадане сред най-застрашените ученици. Съвместно с образователните медиатори ще се избират учениците, при които съществува най-голям такъв риск. Ще се работи с 40 ученици, разделени по 5-ма в 8 малки групи. Всяка група преминава заложените в Мотивационната програма сесии в рамките на 24 часа. ЕТАПИ: 1. Наемане на психолог, индивидуална и групова работа с децата, 3-33 месец; 2. Координация на психолога с екипите по ОПРЧР, 4-33 месец; 3. Адаптиране и прилагане на мотивационна програма, 4-33 месец. 47 495.00 46 016.02
4. „ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СРЕДА в ОУ „Кочо Честименски”: ЦЕЛ: - Да се създаде атмосфера в училище, която удовлетворява желанията на учениците да участват активно в образователния процес; - Да се идентифицират и развият силните страни на децата/учениците от целевата група, които да повишат тяхното самочувствие и увереност, че могат да се реализират успешно в живота. СЪДЪРЖАНИЕ: Реализацията на Дейност 4 е пряко свързана с изпълнението на Дейност 1 и поддейност "СЪЗДАВАНЕ НА ВИЗИЯ ЗА УЧИЛИЩЕТО в съответствие с развитието на интеграционния модел". Тя е логично продължение на процеса на обособяване клубните пространства и закупуването на цялото необходимо оборудване за функционирането им (по Дейност 1). В рамките на тази дейност ще се проведат конкретните клубни прояви с активното участие на целевата група по проекта. Дейността ще се реализира с провеждането на различни по своя характер клубове: - В обособеното пространство „Стая на изкуствата” ще се провеждат: = Клуб „Танцувай с мен“ – за деца от 1-ви до 4-ти клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. В рамките на клубните дейности ще се представят традиции и обичаи на българския и ромския етнос, традиционни и съвременни танци. = Клуб „Български и ромски фолклор“ – за деца от 5-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. В рамките на клуба ще се разучават и представят традиции и обичаи на българския и ромския етнос, ще се подготвят и отбелязват традиционни празници като Международен ден на ромите, Банго Васил (ромската Нова година), Гергьовден, Великден; = Клуб „Ромски Шекспир и приятели“ – театрален клуб за ученици от 4 до 7 клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. Предвижда се в рамките на клуба да се разучават и играят различни литературни произведения. - В обособените пространства за спорт ще се провеждат: = Клуб „Футбол“- деца, за ученици от 1-ти до 4-ти клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици; = Клуб „Футбол“- юноши, за ученици от 5-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици; = Спорт и обща физическа подготовка в свободното време в пространството за обща физическа подготовка. - В дигиталната класна стая ще се провежда: - Клуб "IT специалист" – ще участват 10 деца от 3 до 7 клас. При провеждането на клубовете активно участие ще вземат образователните медиатори и водещите клубове. Освен това дейността на клубовете ще бъде синхронизирана с реализацията на част от дейностите по ОПРЧР. Предвид философията на интеграционния модел ще бъдат изградени паралелни клубове „Футбол” за 5-7 клас, „Български и ромски фолклор” за 5-7 клас и „Ромски Шекспир и приятели” с по 10 участника във всяка група в обединено училище „Христо Ботев“ в с. Калугерово. Така ще се постигне участие на деца от другия етнос в общата визия на модела:чрез срещи и състезания между паралелните клубове; чрез участие на клубовете в общите презентации на продуктите от клубната дейност. Предвижда се продуктите от клубната дейност да бъдет презентирани в рамките на дейност 6. ЕТАПИ: 1. Изграждане на клубовете – 1-3 месец; 2. Дейност на клубовете – 3-33 месец; 3. Участие на клубовете в презентацията на своите продукти – 12-33 месец. 52 747.80 49 867.00
5. „ПОДКРЕПА НА УЧЕНИЦИ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА ЗА ПРОДЪЛЖАВАНЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В ГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ”: ЦЕЛ: - Да повиши мотивацията и решимостта на учениците да продължат образованието си - Да осигури възможности на учениците за опознаване на професиите - Да улесни процеса на себепознание (силни страни, интереси, потребности) - Да подпомогне информирания и осъзнат образователен избор след VII клас - Да насърчи родителите да подкрепят своите деца за продължаване на образованието СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще се изпълнява от 2-ма Експерти образователни дейности в рамките на не повече от 300 часа. Ще бъдат подкрепени 30 ученика от 6 и 7 клас приоритетно в ОУ „К. Чистеменски” - Динката, но също и в ОУ „Хр. Ботев - Калугерово. Предвидени са 4 компонента за осъществяване на дейността: - Мотивационна кампания за продължаване на образованието - Индивидуални и групови занимания за професионално насочване и кариерно развитие - Практически дейности за кариерно насочване - Работа с родителите + МОТИВАЦИОННА КАМПАНИЯ. = Организирана съвместно от експертите и училищата с помощта на сектор образование в общината и заинтересовани гимназии от областта. = Кампанията включва: дискусии за значението на гимназиалното/професионалното образование и възможностите, които дава; представяне на средни училища в областта и посещения в тях; срещи с ученици и студенти от ромски произход, които вече учат в средни и висши училища; срещи с преподаватели от ромски произход; срещи с роми стипендианти на Ромски образователен фонд (РОФ); срещи с успели личности-роми или дискусия за причините за техния успех. = Възможности и форми за осъществяване на връзка с пазара на труда: гостуване на кариерни говорители в училище; дни на отворени врати в профилирани и професионални гимназии; панорами на професиите и училищата; информационнотърсеща система в Националния портал за кариерно ориентиране; + ИНДИВИДУАЛНИ И ГРУПОВИ ЗАНИМАНИЯ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО НАСОЧВАНЕ И КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ = Оценка на готовността за продължаване на образованието и определяне на риска от напускане. Ще бъде изготвен въпросник и заедно с индивидуално интервю ще бъде определен потенциалния риск за всеки ученик. Данните от оценката ще се използват в индивидуалната и групова работа с децата. = Индивидуалните и групови занимания са насочени към: изразяване на силните страни и способностите на учениците; откриване на своите интереси; формирането на адекватната самооценка; обогатяване и задълбочаване на познанията за различни професии и възможностите за образование и кариера; формиране на ключови преносими умения - за учене и организация на времето, ефективно междуличностно взаимодействие, проучване и оценка на възможности, стратегии за вземане на решение; Предвидени са по 64 часа групова работа в две групи по 15 участника (общо 128 ч. и 30ученика) и 90 часа индивидуални консултации. + ПРАКТИЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ ЗА КАРИЕРНО НАСОЧВАНЕ = Участие на учениците в клубовете и занимания по интереси, предвидени в Дейност 4.Тези занимания повишават мотивацията за участие в образователния процес и допринасят за развиване на знания, умения и компетентности. Възлагане на отговорни индивидуални задачи на учениците, за да се почувстват значими в собствените си очи и в очите на околните, за да се мотивират и успяват; = Използване на часа на класа: провеждане на дискусии с учениците по предложени от тях теми; изработване на ученическо портфолио; посещение от представители на ЦПО – обучение по предприемачество; = Покриване на разходите за пътуване с обществен траспорт на 9 ученици, продължаващи образованието си след 7-ми клас в Калугерово, Пазарджик и др. + РАБОТА С РОДИТЕЛИТЕ = Индивидуални/групови консултации за насърчаване на родителите да подкрепят образованието на децата си; запознаване с възможностите за кариера и образование, общо 20 часа. = Информационни семинари за седмокласници и техните родители; 4 семинара по 2 ч. ЕТАПИ: 1. Мотивационна кампания, 9-33 м.; 2. Индивидуални и групови занимания, 4-33 м.; 3. Практически дейности за кариерно насочване, 4-33 м.; 4. Работа с родителите, 6-33 м. 7 206.00 6 853.33
6. „ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА НЕГАТИВНИ ОБЩЕСТВЕНИ НАГЛАСИ, ОСНОВАНИ НА ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД И КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ”: ЦЕЛ: - Да се популяризира модела и неговите резултати широко в община Лесичово, на регионално и национално ниво; - Да се създадат условия за намаляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход, чрез поредица от публични прояви, показващи продуктите на клубната дейност и успешните практики на целия модел. СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността ще се организира в три основни направления: - ОБЩИ МЕРОПРИЯТИЯ НА ЦЕЛЕВАТА ГРУПА (РОДИТЕЛИ И УЧЕНИЦИ) С ДЕЦА ОТ ДРУГИТЕ ЕТНИЧЕСКИ ГРУПИ, другите участници в модела и представители на обществеността: + Две срещи в читалището на село Динката – ще бъдат проучени и поканени известни лица, успели в своя живот и придобили положителна популярност сред обществото:журналист, спортист, актьор, музикант, представител на бизнеса или други подходящи фигури от ромски произход; + Ще бъдат организирани в читалищата на селата Динката и Калугерово две подходящи театрални постановки, в които ще участват целевата група (деца/ученици и техните родители) и представители на другите етнически групи, участници в модели и други лица; - ПУБЛИЧНО ПРЕДСТАВЯНЕ НА МОДЕЛА: Дейността се явява като едно своеобразна демонстрация на Системен интеграционен модел – Динката. Ще бъде организирана в две мащабни публични прояви, които ще бъдат проведени след продължителна подготовка. Ще бъдат организирани в края на първата и края на втората/последна година от проекта. Като територия ще се използват училищата и читалищата в селата Динката и Калугерово, които са в отлично състояние. Тържествата ще преминат при следната организация: + Синхронизирана подготовка на всички клубове с поставяне на конкретни срокове и репетиции; + Подготовка на програма на събитията от експерт връзки с обществеността, нает по проекта; + Провеждане на двете събития в две части: училищна програма през деня и вечерна тържествена програма в съответното читалище. В училищата основно ще бъдат представени новата визия на ОУ „Кочо Честименски”, спортни състезания между отделните клубове и кратка презентация на целия „Системен интеграционен модел – Динката. В читалището програмата ще бъде с концертен характер като всеки клуб ще се представи с подготвената програма. Ще бъдат поканени хора на изкуството за участие в общата програма. + По време на всяко тържество ще бъдат връчени от кмета на общината специални сертификати на успешно приключили деца/ученици. - ПРОВЕЖДАНЕ НА СИМУЛАЦИЯ НА СЕСИЯ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ПО ТЕМАТА ЗА ИНТЕГРАЦИЯТА Ще се организира през втората година. Общо 20 ромски и български деца от 6 и 7 клас ще бъдат в ролята на общински съветници и представители на секторните политики (образование, социално-здравни услуги, заетост, култура). Ще се разисква постигането на междукултурната интеграция. Участниците в симулацията ще дистутират и приемат „Визия за междукултурното развитие и разбирателство” От името на ромските деца ще бъде представен „Манифест на ромското дете” – гледната точка на ромските деца за тях самите, живота, бъдещите възможности - какво да се направи. Българските деца ще представят гледна точка по темата „Заедно можем повече” – за нещата, които ни обединяват и ни правят съюзници и как да се възползваме. „Общинските съветници” ще приемат приоритетни политики и мерки за междукултурно разбирателство и интеграция. На сесията ще присъстват действащите общински съветници, родители на децата, представители на училищата, местната власт, секторните политики, общността, журналисти. Сесията ще се проведе в залата на ОС. Ще бъде нает експерт, който да подготви децата и дизайна на събитието – 80 часа. ЕТАПИ: 1. Срещи с известни лица от ромски произход, 9-21 месец; 2. Театрални постановки в читалищата на селата Динката и Калугерово,14 – 33 месец; 3. Първо публично представяне на модела – подготовка и реализация,13 – 33 месец; 4. Второ публично представяне на модела – подготовка и реализация,19-33 месец; 5. Симулация на сесия на общински съвет- подготовка и изпълнение, 20-33 месец. 24 037.60 23 371.77
7. „НАСЪРЧАВАНЕ УЧАСТИЕТО НА РОДИТЕЛИТЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС”: ЦЕЛ: - Да се създадат подходящи условия за привличане на родителите и повишаване на тяхното участие в образователния процес; - Да се мотивират родителите да бъдат част от интеграционния модел, който се изгражда. СЪДЪРЖАНИЕ: Дейността допълва и развива различните дейности по ОПРЧР, където е заложено родители и близки на децата/учениците да участват в интеграционния модел. Дейността ще се реализира в три основни направления: - Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия; + Образователните медиатори ще работят активно с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на детска градина или училище. Предвижда се образователните медиатори да посещават домовете на учениците за провеждане на мотивационни срещи с родителите, срещи за решаване на конкретен проблем, свързан с нередовното посещение на училище. Когато е необходимо, те ще използват всички подходящи ресурси на заложените структури по ОПРЧР. + Моделът „На кафе” - двучасова среща на родители, техните деца, образователни медиатори и учители за провеждане на свободен и непринуден разговор, насочен към преодоляване на пречките за посещаване на училище. Моделът ще се ръководи от експерт - психолог. Участниците в една среща са около 6, с цел по-ефективна работа. - Насърчаване участието на родителите в образователния процес: + "Информационни дни" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се представят кратки филми, ще се раздават информационни материали. В тези дни ще участват медиаторите, учителите, експерти от различни области. Информационните дни ще се водят от Експерт образование; + "Малки работни форуми" с родителите и представители на институции и организации – формата ще се провежда освен в училище и в залите на други институции и организации. На форумите ще се представят различни гледни точки за образованието, културното развитие, възпитанието на децата, интеркултурните проблеми и решения, въпроси за превенция на престъпността и сигурността на гражданите. Те ще се водят от Експерт образование; + "Семейни конференции" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се раздават информационни материали по конкретни въпроси. В тези дни ще участват и образователните медиатори, учителите, експерти от различни области. Предвижда се във всеки Информационен ден да участват до 15 участници. Информационните дни ще се водят от експерт психолог. - Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието; + „Граждански университет за родители” – ще се провежда под формата на лекции и интерактивни сесии, обединени от различни теми на гражданското образование с акцент на обучение в методите на интеркултурното общуване. Ще се подберат теми, свързани с общо приемливи въпроси като биологичното развитие на личността и психосоциалната среда; родителствуването като общо понятие; въпроси за трудовата реализация и професионалното развитие. Ще се ръководи от експерт психолог. + „Ателие за родители” – ще се реализира чрез създаване на малки групи от родители, които чрез посредничеството на медиаторите и другите участници в проекта, да участват доброволно в тази форма. Идеята на ателието е да се решават конкретни проблеми и казуси от живота на училището, децата и родителите; да се изработват арт продукти и други подходящи изделия. Ще се ръководи от експерт психолог. ЕТАПИ: Дейността ще се реализира основно през учебните години. 14 615.72 13 527.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).