Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The implementation of this project is aimed at improving the working environment of the employees of Assarel - Trans Ltd. The implementation of the project will improve the occupational and health status of workers by improving the microclimate and working conditions in the enterprise. To increase motivation and overcome stress, the project provides a place for relaxation and nutrition. The creation of social benefits is entirely aimed at satisfying the need of the target group of reconciling personal and professional life. The expected result of the implementation of the project activities is to improve the quality of the workplaces in the company along with the satisfaction of the need of Assarel -Trans Ltd. to increase the productivity of the employees in the long term.
The main activities of the project are:
1.Provision of means of collective protection, related to the improvement of working conditions
2. Providing PPE and Special Workwear
3. Development, adaptation and introduction of human resources development system in Asarel-Trans Ltd
4. Providing a feeding room in accordance with rational norms and specific working conditions and a room for short-term rest.
The implementation of the activities set out in the project is a key prerequisite for improving the organization of the work activities, in particular:
• improving working conditions in the workplace;
• reducing the risk of accidents at work and limiting the conditions that increase the risk of occupational illnesses]
• Increasing labor productivity and increasing motivation among employees.
As a result of this project, the satisfaction of the employees of Asarel-Tran Ltd. from the working life of the company will increase, which is an important motivating factor for increasing the labor productivity, the image of the company as a socially responsible employer and respectively the general and long- competitiveness of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд": Дейността предвижда осигуряване на средства за колективна защита, осигуряващи безопасни и здравословни условия на труд в компанията, изцяло съобразени с предписанията на СТМ и с Програмата за минимизиране на риска. Дейностите включват доставки на оборудване и извършване на СМР и ще бъдат изпълнени в Главна сервизна база на площадка „Асарел“. СРЕДСТВА ЗА ЗАЩИТА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА: Помещенията, в които се ремонтират превозните средства са с големи размери и кубатура, което ги прави трудно и неефективно отопляеми и проветряеми поради височината на сградите /около 6 м/. Автомобилите влизат в помещенията, извършват се ремонти дейности, налага се често включване и изключване на двигателите, с оглед проверка на изправността им. Тези операции водят до отделяне на вредни газове, които няма с какво да бъдат улавяни и водят до рискове върху здравето на служителите. Неблагоприятният микроклимат в тези помещения оказва влияние върху работната среда и се наблюдава често отсъствие на служителите поради простудни заболявания. Наблюдава се невъзможност да се извършват обичайните задължения на персонала, затруднява се ежедневната им работа, застрашава се тяхното здраве. Поради това е необходимо да се приложи ефективно решение за оптимизация на температурите през студените месеци предвид размера на помещенията и конструктивните им дадености. Предвиждат се и дейности, чрез които да се предпазват дихателните пътища на работещите. 1. За подобряване на микроклимата на сервизно-ремонтните обекти ще бъдат закупени общо 4 бр. смукателни центробежни вентилатора за четири канала за ремонт на тежкотоварни и леки автомобили дебит 2000 куб. м, както и 1 бр. смукателен центробежен вентилатор за заваръчното помещение - 3000 куб. м. 2. По предписания на СТМ за затоплянето на ремонтните халета е необходимо да се намали височината на помещението, чрез поставяне на окачени тавани в работилниците. Това ще се отрази благоприятно върху микроклимата в помещенията поради намаляване обема на помещенията. Ще бъдат поставени окачени в различните помещения - 4 стаи на Голям сервиз. 3. За подобряване на микроклимата в Главна сервизна база ще бъде доставена и монтирана 3 - камерна PVC дограма и алуминиеви врати по предварителна спецификация. В момента частично е подменена дограмата в цеха за ремонт на гуми, а състоянието на дограмата в останалите халета от сервизите е изпълнено от остъклени винкели, които вече са компрометирани и неефективни. Стъклата, които се използват за винкели са обикновени и при изложението на базата на постоянни ветрове и неблагоприятни климатични условия, лесно се поддават на счупване, пропукване. Това позволява през тях да влиза въздух и да не може да се контролира температурата в помещенията, да се образуват течения, на които са изложени служителите в тази база. Затова по проекта се предвижда подмяната с PVC дограма, която ще бъде монтирана в Голям сервиз, а 2 бр. врати - Алуминиева врата 900 х 2000 и врата с двигател 3600 х 4200 ще бъдат монтирани в Главен сервиз, в който в момента вратите са стари, компрометирани и не уплътняват входовете и позволяват навлизането на студен въздух през тях. Изпълнението на дейността ще подобри условията на труд на служителите в кампанията. 4. Старите осветителни тела са поставени през 70-те години на 20-ти век и осветеността не е на ниво, което може да доведе до нарушаване на зрението на работниците, особено в нощните смени. Осветителните тела са неефективни и енергоемки. За подобряване на микроклимата в Главна сервизна база и за осигуряването на бeзoпacни и здpaвocлoвни ycлoвия нa тpyд, ĸoитo изиcĸвaт ĸoмфopт нa вcяĸo paбoтнo мяcтo нeзaвиcимo oт пoзициoниpaнeтo мy в пpocтpaнcтвoтo, cпpямo пpoзopци, oтoплитeлнa cиcтeмa и дpуги СТМ препоръчва подмяна на старите осветителни тела, с нови по-съвременни, по-екологични и по-неергоемки. Cъвpeмeннитe тexнoлoгии в ocвeтитeлнaтa индycтpия пpeдлaгaт peшeния, ĸoитo cъвмecтявaт изиcĸвaниятa зa eнepгийнa eфeĸтивнocт и гpижa зa oĸoтo и чoвeшĸoтo здpaвe. 61 680.00 61 143.43
Дейност 2 "Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло": Работните процеси и дейностите, които извършва "Асарел - транс" в повечето случаи са свързани с работа на открито, при различни атмосферни влияния. Във връзка с ежедневните дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от длъжностите в предприятието, съгласно утвърден "Списък на работните места и видовете работи", така че да се повиши качеството на трудовия живот на заетите лица и да се минимизират рисковете на работното място, чрез закупуване на: 1. 3 комплекта, вкл.:Лятно работно облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно работно облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици. Ед.стойност - 231 лв; Общо: 693 лв. 2. 110 комплекта, включващи:Лятно работно облекло (яке със светлоотразителни елементи, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска; Шапка; Защитни обувки - летни; Защитни обувки - зимни; Сигнален елек; Манто-дъждобран. Ед.стойност 239 лв. Общо: 26 290 лв. 3. 2 комплекта, вкл.: Лятно работно облекло (яке със светлоотразителни елементи, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска - 1 бр.; Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Защитни ръкавици; Защитен колан; Манто-дъждобран;Ботуши;Дихателни маски. Ед.цена 373 лв./365 лв. Общо: 738 лв. 4. 5 комплекта, вкл.:Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска; Шапка;Защитни обувки - летни; Защитни обувки - зимни;Сигнален елек; Антифони; Ботуши; Ръкавици; Манто - дъждобран. Ед.стойност 255 лв. Общо: 1275 лв. 5. 4 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Ед. стойност 214 лв. Общо: 856 лв. 6. 10 броя антирефлексни очила, предпазващи от зрително и психическо натоварване и умора. Ед.стойност - 200 лв. Общо: 2000 лв. 7. 6 комплекта, вкл.: Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска);Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Ботуши; Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Ръкавици; Манто - дъждобран. Ед. стойност 242 лв. Общо:1452 лв. 8. 25 комплекта, вкл.: Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Шапка; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици; Сигнален елек. Ед. стойност 224 лв. Общо: 5600 лв. 9. 1 комплект, вкл.: Лятно работно облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно работно облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици; Сигнален елек; Шапка; Манто-дъждобран. Ед.стойност 252 лв. Общо: 252 лв. 10. 2 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни обувки - летни и зимни; Ръкавици за заварчик; Шапка; Кожена предна престилка; Лицеви щитове. Ед. стойност 267 лв. Общо: 534 лв. 11. 1 комплект, вкл.:Лятно раб. облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни очила; Защитни обувки-летни и зимни; Шапка. Ед.стойност 232 лв. Обща стойност 232 лв. 12. 3 комплекта, вкл.:Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб. облекло (ватирано яке, ватиран полугащеризон); Защитни обувки - летни и зимни; Шапка; Сигнален елек;Ръкаваци гумени; Ботуши гумени. Ед.стойност 232 лв. Общо: 696 лева. 13. 13 комплекта, вкл.: Лятно раб.облекло (яке, полугащеризон, тениска); Зимно раб.облекло (ватирано яке със светлоотразителни елементи, ватиран полугащеризон); Каска;Шапка;Защитни обувки - летни и зимни; Сигнален елек; Ръкавици; Защитен колан; Манто - дъждобран; Ботуши. Ед. стойност 370 лв. Общо: 4810лв. Общо 45 428 лв. 45 428.00 45 428.00
Дейност 3 "Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ ООД: Дейността на „Асарел - Транс“ ООД е разнообразна, което предопределя влиянието на много фактори при наемането, мотивирането и задържането на работещите, както и при отчитането на присъствието на служителите и труда, който те полагат. Това затруднява определянето на месечните заплати на работници и специалистите в дружеството. Натоварването на персонала е неритмично. Това налага съвместяване на длъжности и преместване на работници от едно работно място на друго. Непрекъснатият работен процес в дружеството води до натрупване на извънреден труд и необходимост от ползване на методи за сумарно изчисляване на работното време при определяне на заплащането. Това налага адаптиране на съществуващата система за организация на труда и разработване и въвеждане на актуални практики и модели за управление на човешките ресурси. Основната цел на дейността е да бъдат оптимизирани работните процесите в „Асарел - Транс“ ООД, да се разработи и въведе модерна система за организация и отчитане на труда и да бъдат въведени различни практики за оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива, удължаване професионалния живот на по-възрастните работници и служители в предприятието, за предаване на опита им към по-младите, както и за мотивиране и задържане на младите кадри. За тази цел дружеството се нуждае от изготвяне на цялостна стратегия за управление на човешките ресурси, като акцент в нея ще имат следните елементи: • Проектиране на длъжностите и изготвяне на длъжностни характеристики, които отчитат както технологичните и икономическите изисквания на работата и индивидуалните нужди на изпълнителите, така и съдържанието, функциите и взаимовръзките между длъжностите; • Въвеждане на нови практики за планиране на кадрите, подбор и наемане на работници и служители в предприятието; • Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, плаващо работно време, почасова заетост и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на работниците и служителите; • Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение усъвършенстване на знанията и уменията на заетите с цел да се повиши равнището на тяхното трудово представяне, предоставяне на възможности за развитие и планиране на кариерата, за учене през целия живот, в т.ч. предаване на опит от по-възрастните към по-младите работници и служители, ротация на работното място и др; • Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда и на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; • Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Реализирането на дейността ще премине през следните етапи: • Провеждане на одит на действащата система за организация на труда и правилата за формиране на работната заплата в предприятието; • Изготвяне на проучване относно нуждите от промени, адаптиране и подобряване на системата за развитие на човешките ресурси в „Асарел - Транс“ООД, в това число обучение и развитие на персонала, оценяване на равнището на трудовото представяне на заетите спрямо поставените стандарти и формулиране на насоки за подобряване на това равнище; • Изготвяне на препоръки за усъвършенстване на трудовите отношения и поддържане на трудовия мир в организацията и формиране на благоприятна работна среда и отношения между ръководния състав и работещите в „Асарел - Транс“ООД; • Изготвяне на препоръки за иновативен, по-продуктивен и по - екологосъобразен начин за организация на трудовите процеси и подобряване на вътрешна комуникация между различните звена в предприятието. 22 000.00 21 000.00
Дейност 4 "Осигуряване на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и помещение за краткотраен отдих" : За изпълнение на настоящата дейност са предвидени за бъдат обособени и оборудвани по програмата следните помещения: - Оборудване на кухненски бокс (13,75 м2) и стая за почивка (33 м2) в главна сервизна база (площадка „Асарел“). Към настоящия момент на предвидените за ремонт помещения с обща квадратура от 40 м2 се използват за складиране на вещи. Служителите в главния сервиз и в предпътни превози импровизирано ползват необособени и необорудвани за целта места за да починат, да си приготвят напитка или да хапнат набързо. Условията се неподходящи и непригодни, което оказва влияние върху тяхната мотивация. По предвидената дейност фирмата ще оборудва по проекта трите помещения с: кухненски шкафове СКШ и кухненски ъгъл /по скица/, аспиратор – 1 бр., мивка с батерия – 2 бр., маси 5 бр., столове с метални крака – 20 бр., гардероб 80/52/190 см – 4 бр., хладилник – 1 бр., микровълнова фурна – 1 бр., кафемашина – 1 бр., тостер – 1 бр., грил-преса – 1 бр., парти-грил – 1 бр., бойлер 80 л. – 1 бр.диспенсер за топла и студена вода - 1 бр., мобилни климатици тип колонен min 11600 ВТU – 2 бр. Предвиденото оборудване в кухнята ще се използва от служителите за съхранение на кухненска посуда, приготвяне/притопляне на храна, съхранение в подходящи условия на храната, за да не се разваля, за приготвяне на топли напитки, измиване на посудата и т.н. Помещението за хранене и стаята за почивка ще се ползват ротационно като в тях максимално могат да се хранят едновременно 16 лица. Гардеробите в стаята за почивка ще се ползват за съхранение на лични вещи на служители от базата, а диваните за почивка ще се ползват от всички лица в целевата група на обекта. - Ремонт и климатизация на помещението за кухненски бокс и стая за почивка - зидане на врата - 2 бр., направа на свод, боядисване, освежаване на стени и обшиване с пластмасови плоскости - общо 141 кв. м., поставяне на окачен таван и подова настилка от теракот. От социалната придобивка в главната сервизна база ще се възползват 185 лица от целевата група, работещи на място на обекта и шофьорите, които ежедневно тръгват от базата или изчакват извършването на прегледи и ремонт на превозната техника. Изпълнението на предвидените дейности за осигуряване на помещения за почивка, хранене и спортна активност ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. 19 329.96 18 102.49

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).