Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Teteven and Ribaritsa are two beautiful towns where the main business is related with tourism. Over 80 000 people a year visit the region, which has a beneficial impact on the development of the region. An important prerequisite for the expancion of tourist products is access to adequate support services - trade, repairs and others. This contributes to securing jobs in the NorthWest planning region where unemployment is at the lowest level, not only in Bulgaria but also in the European Union.
Milvena Ltd. is a micro company with vehicle repair activities within the area between the towns of Lovech district - Teteven and Ribaritsa. Currently it has 12 persons employed.
Objectives of the project are:
-to increase the number of unemployed persons started over 54 years through the employment of one new employee in Milvena Ltd.
-to integrate 2 unemployed or inactive young people up to 29 years through their involvement in the activities of the company
-to guarantee rental occupancy of 2 unemployed or inactive people to work in a car repair service Milvena Ltd.
-to raise the qualification of newly hired persons
-to provide adequate working conditions for newly hired.
The project activities are:
-Employment of the target groups - Five persons will be hired for a period of 12 months. During the implementation of the activity occupational medicine will be provided
-Providing adequate working conditions for newly employed persons - The Equipment will be purchased during the implementation of this activity
-Professional qualification of newly hired persons
-Management, Information and Publicity of the project - a mandatory activity.
Expected results:
-employment of the following target groups guaranteed:
 2 unemployed or inactive young people up to 29 years
 1 unemployed or inactive person aged over 54 years
 2 unemployed or inactive persons outside the aforementioned age limits
-Increased qualification of Payroll
-Improved working conditions of Payroll.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление, информация и публичност на проекта: Дейност "Управление, информация и публичност на проекта" е задължителна съгласно Насоките за кандидатстване. Тя ще осигури ефективното и ефикасно изпълнение на проекта. Чрез нея ще се постигне една от целите на проекта, а именно "да се постигне успешно управление и приключване на проекта, включително популяризиране на постигнатите резултати". Дейността е разделена на две поддейности: - "Управление" - чрез тази поддейност се осигурява успешната реализация на проекта, недопускането на финансови корекции. Тук се включва наемането на фирма, която да осигури ръководител на проекта; закупуването на материали (хартия, тонер, химикали), командироване на ръководителя до мястото на изпълнение на основните дейности - гр. Тетевен с оглед осъществяването на мониторинг над изпълнението на проекта, както и проверки на място над изпълнителите. По проекта не е предвиден координатор. Всички дейности, свързани с управлението, освен осчетоводяването, ще бъдат осъществени от ръководителя. Тук е предвидена подготовката на отчетни документи, на тръжната документация за закупуването на оборудването, на длъжностните характеристики и трудовите договори и всички документи с изключение на счетоводните. - "Информация и публичност" - тази поддейност е важна за цялостното представяне на проекта пред обществеността. Чрез нея ще бъдат демонстрирани резултатите, постигнати при реализацията му, както и ще бъдат популяризирани целите на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", настоящата процедура, Европейския социален фонд и Европейския съюз като цяло. На входа на автобензиностанцията и авторемонтното студио ще бъде поставена една табела на централния вход. В допълнение ще бъдат произведени химикалки, календари, тениски и листовки А6. Съгласно Единния наръчник ще бъдат направени два плаката А3, които ще бъдат поставени на видни за обществеността места - на входа на сградата за ремонтни дейности, вторият - в сградата за реглаж. Всички материали ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на eufunds.bg и на страницата на ОПРЧР. Материалите ще бъдат предоставени на клиенти, партньори и посетители. 12 000.00 11 298.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца : Настоящата дейност е най-съществената за реализацията на проекта и е задължителна съгласно Насоките за кандидатстване. Фирмата осигурява работа на 11 души, заети с търговията на дребно с автомобилни горива и смазочни материали, авторемонтни дейности, както и с автомивката. От създаването на предприятието, нуждите на клиентите са нараснали, поръчките са повече, като цяло работата се увеличава. За целта в момента се изгражда допълнение към обекта. Сервизът се разширява, като е предвидено строителството на сграда да приключи до края на 2015 г. В допълнителната сграда ще се осъществява диагностика и реглаж на коли, какъвто до момента не е правен. Допълнително се обособява място за ремонт и пълнене на климатици. При разширяването на компанията е необходимо наемането на работна ръка и съответно откриването на нови работни места. Тези места се създават, за да може да се подобри икономическото състояние на компанията, както и развитие на Северозападен район за планиране. Дейността отговаря на следните цели на проекта, а именно: - да се увеличи броят на започналите работа безработни лица над 54 години чрез осигуряване на работа на 1 новонает в Милвена ООД - да се интегрират 2 безработни или неактивни младежи до 29 години чрез включването им в дейността на фирмата - да се гарантира заетост на 2 безработни или неактивни лица за работа в авторемонтния сервиз. Чрез осигуряването на заетостта на безработни и/или неактивни лица ще се подпомогне развитие на предприятието, което е и основната цел на проекта. Дейността включва две основни поддейности: -"Заетост на наетите лица" - по проекта е предвидено наемането на 5 лица за работа в авторемонтния сервиз. Кодовете по СПОО, по които ще бъдат наети служителите, са 525020. Монтьор на транспортна техника" - 4 души, и 525010. "Техник по автоматизация" - 1 човек. Наетите лица отговарят на ред 58 от МОД за 2015 г. Предвидена е известна специализация на заетите с цел по-качествено обслужване на клиентите. Тъй като сервизът е отворен ежедневно, е необходимо и организирането на работата им, така че да има наличен персонал по всяко време, независимо дали дните са делнични или празнични. В тази връзка е предвидена взаимна заменяемост в ремонтните дейности, като всеки един ще бъде отговорен и за точно определен процес от ремонтната дейност. След какъвто и да е ремонт по ходовата част на автомобила, е задължително да се направи реглаж, затова и за този етап са предвидени 3 души. Един ще бъде специализиран за ремонт и пълнене на климатици и ще извършва бърза смяна и баланс на гуми, 1 ще бъде техник по поддръжка на оборудването. -"Осигуряване на здравословен и безопасен труд, работна среда, организация на труда" Всеки работодател е задължен да подсигури за наетите от него работници и служители обслужване от служба по трудова медицина. Службата по трудова медицина ще консултира и подпомага "Милвена" ООД в планирането, организирането и изпълнението на задълженията по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и за укрепване здравето и работоспособността на работещите във връзка с извършваната от тях работа. Трудовата медицина ще включва: -идентифициране и преценка за рисковете, които могат да увредят здравето на работещите; -съветване в областта на здравето, безопасността и хигиената на труда, както и по отношение на индивидуалните и колективните предпазни средства; -наблюдение здравето на работниците във връзка с извършваната от тях работа (предварителни и периодични медицински прегледи, наблюдение на рисковите групи); -организация предоставянето на първа помощ и на спешни грижи в случаи на внезапно заболяване, злополука или авария, възникнали на територията на предприятието. 40 542.00 43 373.35
Осигуряване на адекватни условия за работа за новонаетите лица: Дейността се фокусира върху осигуряване на адекватни условия за работа за новонаетите чрез закупуване на необходимото за дейността им оборудване. Чрез доставката му ще бъдат гарантирани подходящи безопасни условия на труд за наетите. Чрез закупената техника ще се намалят опасностите за здравето на персонала при извършване на ремонтните дейности, ще се оптимизира работата им и ще се минимизират трудовите злополуки. За целта е предвидено да са идентифицират възможно най-добрите и съвременни решения. За извършването на ефективен реглаж от страна на персонала ще бъдат закупени: - стенд за измерване на геометрията на преден и заден мост - ще се търси машина, която да осигури предимства при диагностициране и регулиране на окачването на автомобила в сравнение с традиционно познатите досега методи и системи. - предни въртящи плочи - четириколонен електро-хидравличен подемник за реглаж на преден и заден мост - върху него работи стендът за измерване на геометрията, заедно с допълнителна степен за повдигане на поне 1600 кг. Посочените машини подпомагат извършването на сервизно обслужване на ходовата част. По този начин се минимизират разходите, оптимизира се обслужването. След приключване на проекта, закупеното оборудване ще продължи да се използва, като няма да се променя предназначението, функциите и собствениците му. Оборудването ще бъде използвано от наетите на запазените нови работни места и след изтичане на срока на изпълнение. 30 500.00 30 208.65
Професионална квалификация на новонаетите лица: За качественото извършване на своите функции е необходима подготовка на персонала чрез осъществяването на определена квалификация. В тази връзка е предвидено обучение и на 5 новонаети, което ще подобри ефективността и ефикасността им. За изпълнение на техните задължения е предвидено професионално обучение в съответствие със Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще бъде за два вида професии, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Министъра на образованието и науката. Едната професия е с код 525010 "Техник по транспортна техника", като за нея е гарантирано обучение за част от професия по трета квалификационна степен за един служител по специалност 5250101. "Автотранспортна техника". Хорариумът е минимум 600 учебни часа, като съгласно информация в интернет повечето обучения са около 700 часа, което включва теория и практика. В зависимост от решението на Центъра, курсовете завършват или с теоретичен тест или практическа задача или и с двете. Брой на обучаваните лица: 1. Накрая се издава държавно признат документ - удостоверение за професионално обучение, образец 3-37 на МОН за част от професия. Втората професия е 525020 "Монтьор по транспортна техника", специалност "Автотранспортна техника", като за целта е заложено обучение за част от професия по втора квалификационна степен за 4 служителя. Хорариумът е минимум 300 учебни часа, което включва теория и практика. В зависимост от решението на Центъра, курсовете завършват или с теоретичен тест или практическа задача или и с двете. Брой на обучаваните лица: 4. Накрая се издава държавно признат документ - удостоверение за професионално обучение, образец 3-37 на МОН за част от професия. Общият брой на обучаемите е 5, като за всяко едно лице е предвидено само едно обучение. Тъй като в Тетевен няма Центрове за професионално обучение, които да предлагат подобни курсове, персоналът ще трябва да пътува за участие в курсовете. За това е необходимо командироването му, като са предвидени пътни, нощувки и дневни съгласно българското законодателство. Чрез изпълнението на тази дейност ще бъде постигната следната цел на проекта: повишаване на професионална квалификация на новонаетите лица. Дейността ще стартира през 7-мия месец от изпълнението на проекта, като се очаква дотогава да бъдат идентифицирани безработните лица и да бъдат наети един месец преди да стартира самото обучение. Целта е по време на първия месец служителите да бъдат наясно с работата в сервиза, да бъдат запознати с наличното оборудване и да бъдат идентифицирани техните нужди от обучение. На база на направения анализ ще бъде идентифициран и съответния подходящ Център за професионално обучение или Центрова взависимост от специалностите. 21 825.00 19 985.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).