Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The current project aims at creating an opportunity for an independent and dignified life of elderly people and people with disabilities in Gabrovo municipality, through provision of qualitative, accessible and effective cross-sectorial services for long-term care corresponding to the target groups' real needs. 
The  identified  target groups include  people over 65 years of age with limitations or incapability of self-service; people with disabilities, including  those with various forms of dementia, and their families, institutionalized elderly people, incl. disabled ones, and their families; employees of social and healthcare services providers. The project will provide support to the target groups through the establishment of 2 resident care services - a Care center for people with various forms of dementia and a Care center for elderly people incapable of self-service on the territory of Gabrovo municipality.
The two centers will be situated on 4 floors, part of the premises of the former Home for medico-social services for children in Gabrovo which were renovated under a project financed by Operational Program "Regions in Growth" 2014-2020, each of them with a capacity of 15 people.
The project duration is 22 months and its implementation will start with the elaboration of regulations for the provision of the services, outsourcing the services, hiring and training of staff, and services provision. The project also envisions the purchase of furniture and equipment of first necessity. The two services will be provided for the period of 12 months and will meet the needs of 30 users.
As a result of the project implementation, there will be built-up a capacity for provision of resident care for people with disabilities and dependent elderly people.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготвителни дейности: За стартиране предоставянето на двата нови центъра за резидентна грижа за възрастни и хора с увреждания е необходимо извършването на следните подготвителни дейности: - Изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугите – услугите Център за грижа за възрастни хора с невъзможност за самообслужване и Център за грижа за лица с различни форми на деменция са иновативна форма на резидентна грижа за възрастни и хора с увреждания. За регламентиране предоставянето им ще бъдат разработени детайлни правила, съдържащи основни изисквания и насоки за работа и функциониране, основни изисквания за качество на предоставяне на услугите, допустими за настаняване потребители и др. За разработването им ще бъде ангажиран външен изпълнител, притежаващ професионален опит и компетенции в областта на предоставяне на резидентни грижи за възрастни и хора с увреждания. Разработените правила ще бъдат представени на Кмета на Община Габрово за одобрение и утвърждаване. - Възлагане на услугите – за осигуряване на качествено предоставяне на иновативните резидентни услуги за възрастни и хора с увреждания, Община Габрово ще възложи управлението и на двата центъра на външен доставчик на социални услуги, вписан в регистъра на лицензираните доставчици на социални услуги, съгласно Закона за социалните услуги и притежаващ лиценз за предоставяне на резидентни грижи за възрастни и хора с увреждания, издаден от Агенция за качеството, към МТСП. Доставчикът ще бъде избран и съобразно наличието на професионален опит в работа и обгрижване на възрастни и лица с увреждания. Възлагането ще се извърши посредством сключване на договор за възлагане на услуга от общ икономически интерес. В същия ще бъдат включени изискванията и задължителните реквизити съгласно чл. 4 от Решение 2012/21/ЕС. При предоставянето на новите социални услуги доставчикът ще се ръководи от приетите правила за предоставяне на услугите в двата центъра, утвърдени от Кмета на Община Габрово. - формиране на екип от специалисти за предоставяне на услугите: с цел ефективно и професионално обезпечаване на услугите, се предвижда ангажираният външен доставчик да сформира следния екип от специалисти, общо за двата центъра: 4 медицински сестри за социални дейности; 12 сътрудника социални дейности в социална услуга; 1 социален работник; 0,5 рехабилитатор; 1 психолог; 0,5 счетоводител; 0,25 лекар/медицински фелдшер, /като ангажираността на специалиста да бъде регламентирана 5 пъти в месеца/ , 0,5 работник-поддръжка. Предвижда се посочените специалисти да бъдат назначени по трудово правоотношение. Също така гореизброените като длъжности и като брой специалисти са минимални, като при необходимост след реално настаняване на потребителите в двата центъра и съобразно индивидуалните им потребности, при необходимост, екипът ще бъде увеличен като численост и длъжности. - Обучение на екипа от специалисти – за качествено предоставяне на двете иновативни социални услуги и оказването на адекватни на потребностите на представителите на целевите групи грижи ще бъде организирано и проведено едно въвеждащо/начално обучение за всички служители, ангажирани за работа в новите центрове и едно надграждащо. Периодично, както и при необходимост също така ще се провеждат и индивидуални и/или групови супервизии на персонала. За провеждането на посочените обучения и супервизии ще бъде ангажиран външен изпълнител. 1 000.00 2 442.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: По проект „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания“, финансиран по ОПРР 2014-2020 г. бе изградена, оборудвана и обзаведена необходимата материално - техническа база за предоставянето на двата нови центъра за грижа за възрастни с невъзможност за самообслужване и лица с различни форми на деменция. Доставеното в рамките на проекта оборудване и обзавеждане, като количество и съдържание е съобразено с наличния разполагаем бюджет. Доставени са корпусна и мека мебел; кухненско и санитарно оборудване и обзавеждане; медицинско оборудване и обзавеждане; уреди за рехабилитация; телевизори и офис оборудване. По посочения проект е доставена значителна част от необходимото оборудване и обзавеждане, но не и всичко необходимо за нормалното функциониране на новите услуги. Поради това, настоящият проект предвижда доставката на оборудване и обзавеждане от първа необходимост, незакупено в рамките на проект „Изграждане на среда, позволяваща предоставяне на качествени социални услуги за възрастни и хора с увреждания“, а имено – постелъчен инвентар и спално бельо, допълнително медицинско оборудване и обзавеждане, кухненско оборудване (посуда), битова техника, санитарно обзавеждане. Предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане в рамките на настоящия проект допълва вече доставеното по проекта по ОПРР 2014-2020 и обезпечава предоставянето и реалното функциониране на новите услуги. 29 000.00 22 392.90
Предоставяне на иновативни резидентни услуги за възрастни и хора с увреждания : С изпълнението на гореописаните подготвителните дейности, както и извършването на доставка на необходимото оборудване и обзавеждане ще се създадат условия за стартиране предоставянето на резидентната грижа за лицата от целевите групи и реално настаняване на потребители. За целта Екипът за управление на проекта, съвместно с избрания външен доставчик ще организират и проведат работна среща с представители на дирекция „Социално подпомагане“ Габрово. По време на срещата ще бъдат уточнени стъпките, които ще бъдат предприети за настаняване на лица от целевите групи в двата нови центъра, както и ангажиментите на всяка от страните в процеса на подбор и настаняване. Ще бъде уточнено и извършването на поетапно настаняване на лицата в центровете с оглед предоставяне на възможност за адаптация както на персонала, така и на самите потребители. В услугите ще бъдат настанявани лица от целевите групи, включени в листите на чакащите за настаняване в резидентни услуги за възрастни и хора с увреждания, лица, жители на община Габрово настанени в резидентна грижа на територията на други общини в страната и желаещи пренастаняване, както и лица от общността, нуждаещи се от ежедневни грижи и подкрепа. С всеки от настанените потребители ще бъде сключен договор за ползване на услугата, регламентиращ правата и задълженията на всяка от страните, съпътстван от индивидуален план и оценка на потребностите за всеки потребител, в който ще бъдат отразени неговите индивидуални, специфични потребности. За ползване на услугите потребителите няма да заплащат месечна такса. За цялостно организиране и обезпечаване процеса по предоставяне на двете услуги, външният доставчик при спазване на нормативната уредба в областта, ще предприеме необходимите действия за ангажиране/сключване на договори с външни изпълнители, пряко свързани с предоставянето на услугите – ежедневна доставка на храна, доставка на материали и консумативи, интернет доставчик и др. 733 587.21 623 551.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).