Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Improving the Quality of Life of People with disabilities and People over 65 in Samuil municipality
The municipality of Samuil, according to data of the Civil Registration and Admnistrative Services Section by February 2015, has 7 264 residents with address registration, of them: women over 60 - 999, men over 63 - 641. According to information from the Directorate of Social Assistance – Samuil, the persons with disability receiving benefits pursuant to the Integration of People with Disabilities Act are 868, including 153 users of social services provided by Samuil municipality in a specialized institution and services in the community of the type home assistance. The level of unemployment by 30 May 2015 is 34.84 %, which is the highest for the county.
The presented information shows a demographic tendency in Samuil municipality that is associated with an aging population and a growing number of people who live alone or are disadvantaged, with specific difficulties to participate in active labour and social life. The realization of this project will provide integrated services to people with disability and people who are unable to perform their daily tasks, combining complex activities for provision of long-term care, including social and health services in the community or at home.
On one hand, this will give work to unemployed people of working age and on the other hand it will give opportunity to people with disability to choose the desired or necessary assistant. All people with disability depending on their needs may use different services, which according to the necessity and type of assistance will be provided by personal assistants, home care assistants, social assistants, medical specialists and psychologists.   	
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на Проекта: 1. Сформира се екип за организация и управление на Проекта, който: -планира и организира дейностите по проекта; следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат; следи за целесъобразното разходване на средствата и осъществяване на мониторинг; отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането и съхраняването на необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган; - извършва вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици. 2. Разработват се правила и процедури за: подбор на потребителите, личните асистенти , медицинските специалисти и психолозите; за провеждане на обученията, контрола на предоставяне на услугите от специалистите и супервизията на личните и социалните асистенти, осигуряването на достъп до здравни услуги и психологическа подкрепа. 3. Подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания. Работата по организация и управление ще стартира с: - изготвяне на Методика за извършване на оценка на потребностите от услугите, предоставяни по проекта и определяне на индивидуален месечен бюджет. В нея подробно ще са описани: процедурата за подаване на заявления от кандидат -потребители на интегрираната социална услуга; процедурата по оценка на потребностите и предложение за индивидуален месечен бюджет за ползване услугите на отделни специалисти; процедурата за определяне на индивидуален месечен бюджет за ползване на услугите и класиране на кандидат-потребителите;процедурата по кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за лични асистенти; - изготвяне на процедура за организиране и провеждане на въвеждащи и поддържащи обучения на личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници. - разработване и прилагане на Методика за дейността на Звеното; С цел недопускане оставането на лица от целевите групи извън обхвата на дейностите по проекта за периода от 18 месеца ще се определят две дати за прием на заявления - месец ноември 2015 г при стартиране на дейностите за предоставяне на услуги по процедура "Независим живот" и през месец март 2016 г., след приключване на процедура "Нови алтернативи" след подаване на заявка и нова оценка на нуждите. Паралелно ще протекат дейностите по информиране и публичност относно набиране на кандидати за потребители на социалните услуги по проекта и кандидати за специалисти и подготвяне на процедура съгласно Закона за обществените поръчки за закупуване на специализиран транспорт за хора с увреждания. Подборът на медицински специалисти и психолог ще се извърши чрез процедура за избора им. След извършен прием на заявления и класиране на кандидат-потребителите и кандидатите за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници и проведено обучение с тях, ще се пристъпи към сключване на договори в рамките на определения бюджет. Членовете на екипа ще имат задължение да извършват вътрешен контрол на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от назначените специалисти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвени графици. Постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат ще се отчитат в различни етапи от изпълнението на проекта. По време на изпълнение и след приключване на договорените дейности документацията по проекта ще се поддържа и съхранява съгласно изискванията на Управляващия орган. 35 224.33 29 247.12
Информиране и публичност: Община Самуил като бенефициент на безвъзмездна финансова помощ от фонд на Европейския съюз по време на осъществяване на проекта информира обществеността за получената подкрепа, като: 1. помества на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз; 2. поставя плакат / 2 броя/ с информация за проекта /размер А 3/ на видно за обществеността място - един на входа на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и един, който се слага при провеждане на публични събития /обучения, пресконференции/ със следните реквизити: - емблемата на Европейския съюз и упоменаването "Европейски съюз"; - наименованието на Европейския социален фонд; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ; - наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" и главната му цел; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3.организира публични събития - начална и заключителна пресконференция; 4.изготвя сертификати от проведени обучения, които съдържат: - емблемата на Европейския съюз; - упоменаването "Европейски съюз"; - наименованието на Европейския социален фонд; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименование на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. ; - наименованието на проекта "Подобряване на качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. в Община Самуил" ; -адреса на Единни информационен портал. 5.във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. се осъществява с подкрепата на Европейския съюз и Европейския социален фонд. 2 500.00 568.01
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: След одобряването на кандидатите за лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти с цел недопускане на двойно финансиране екипът за организация и управление проверява дали всеки одобрен кандидат е преминал идентични обучения по схеми, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. /операция "Нови алтернативи", проект "Нови възможности за грижа"/, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. /операция "Алтернативи", проект "Социална услуга за качествен живот" - фаза 1 и 2/ или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. След приключване на проверката за двойно финансиране екипът изготвя списък с одобрените кандидати за предоставяне на интегрирани социални услуги, които трябва да преминат въвеждащо обучение. При изясняване на окончателния брой на лицата за включване обучение /индикативен брой - 100 лица/ с планирана продължителност 8 часа, организирано в групов формат при не повече от 25 души в група следва провеждане на процедура за избор на изпълнител за провеждане на обученията - въвеждащо и поддържащо с критерий за определяне "най-ниска цена", но не повече от 10 лева на обучено лице. В тази сума са включени всички необходими разходи за провеждане на обучението, в това число възнаграждението на обучителя, материали за обучението и други разходи, свързани с неговото провеждане. Съгласно предварително заложени в процедурата за избор на изпълнител за обучение критерии обучението се провежда по обучителна програма, изготвена в съответствие с базисните изисквания на Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Личен асистент", Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Домашен помощник" и Методика за предоставяне на на социалната услуга в общността "Социален асистент". За отчетност за всяко проведено обучение се попълва присъствена форма за обучения, в която са положени подписите на обучените лични асистенти, домашни помощници и също така карта за участие в проекта. След приключване на обучението всеки обучител представя на екипа за организация и управление доклад за своята работа, към който прилага сканирани и в оригинал присъствените форми от проведените обучения. Предава и картите за участие на обучените. На всеки обучен кандидат екипът за организация и управление издава сертификати за преминато обучение, които се получават срещу подпис, положен в спписъка на одобрените кандидати, преминали въвеждащо обучение. В периода на изпълнение на дейностите по проекта всички назначени лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа. То се организира по аналогичен на въвеждащото обучение начин по предварително изготвен от екипа график. 1 200.00 1 680.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги: С Решение № 46.842 от 02.02.2015 г и №.50.894 от 30.03.2015 г на Общински съвет - Самуил е създадено Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" като предметът му на дейност включва и Домашен социален патронаж” по смисъла на чл.36, ал.2, т.3, т.4 и т. 13 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - комплекс от социални услуги, предоставяни по домовете, свързани с доставката на храна, поддържане на личната хигиена и хигиената на жилищните помещения, обитавани от ползвателя, съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства при ползватели с увреждане и други битови услуги и е предназначена да предоставя социални услуги в семейна или близка до семейната среда на определени категории лица, които са затруднени със задоволяване на основните си жизнени потребности. Общинското предприятие „Обществено хранене и социални услуги” се финансира от бюджета на Община Самуил чрез субсидия, която включва пълния размер на приходите от дейността й, в т.ч. средствата за реализиране на проекти и програми. Изхождайки от изискването за поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след одобряване на окончателния доклад по проекта и възможността, предоставена с чл. 2, ал. 2 от Правилника за дейността на Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" с Решение №52.922 от 26.05.2015 г. Общински съвет - Самуил дава съгласие за създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в това число подкрепящи и интегрирани социални услуги Общинско предприятие "Обществено хранене и социални услуги" . Решението е продиктувано от факта, че по такъв начин Звеното продължава да съществува и след приключване на проекта в предоставената от закона възможност форма. Предоставянето на услугите чрез Звеното към общинското предприятие ще улесни поддържане на услугите, предоставяни по настоящия проект за срок не по-малко от 6 месеца без прекъсване във вида им, предоставяни по проекта. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка се осъществява чрез наемане в Звеното на експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно образование, както и други форми на професионална квалификация. Според направената оценка на потребностите потребителят ще ползва услугите на един или повече специалисти. 418 333.34 397 362.00
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ услугите.: Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията на личните асистенти, домашните помощници и социалните асистенти, предоставящи услуги по проекта, ще се изразява в продължително отношение между супервизора, който е по-опитен в същата сфера и супервизирания. В регулярно провеждани срещи ще се обсъжда работата с потребителите както и други професионални проблеми, като фокусът ще е върху специфичните нужди от обучение на супервизирания. Основната цел е да се насърчава повишаването на компетентността на супервизирания за предоставяне на адекватни и отговарящи на потребностите на потребителя социални услуги. Супервизията ще подпомогне специалиста да се учи от своя опит, да развива уменията си и да повишава качеството на работата си, да контролират по-добре проявите на контра трансфер и да овладява различните терапевтични затруднения, които среща в своята работа. Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще протича в: - Обсъждане на етични проблеми; - Изследване на приложените от специалистите социални и терапевтични интервенции; - Търсене и получаване на ясни оценки на работата с потребителите; - Разбиране на своите умения и своите слаби страни. Ще се провежда в два формата: индивидуална и групова. Психологическата подкрепа и/или консултиране и/или супервизията ще цели да развива професионалните и лични умения на супервизирания специалист. Супервизорът ще създава такова отношение, в което супервизираният да се чувства достатъчно спокойно, за да обсъжда своите пропуски и грешки. Супервизията ще бъде преди всичко подкрепящ и развиващ процес. 3 600.00 889.88
Мотивационна и/илипсихологическа или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Психологическото консултиране и подкрепа е ориентирано към потребители, които преживяват определени трудности или си поставят цели, за реализирането на които е необходимо допълнително самопознание и обучение. Целта на всяко консултиране е да помогне на личността да открие ефективно решение на своя проблем. Специалистът и потребителят заедно работят като един екип с различни хипотези за решение на анализирания проблем. Консултантът помага на личността да изрази своите преживявания и я мотивира да промени възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открие нови възможности за справяне с ежедневните трудности. В психологическото консултиране и терапия се прилагат специфични методи и техники и се изготвя индивидуална програма за всеки потребител и за всеки проблем. Консултантът обучава лицето как да прилага някои от техниките за справяне с проблема и подкрепя неговите усилия за постигане на траен успех. 0.00 2 098.86
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Много важно условие за социална интеграция на хората с увреждания е осигуряването на достъпна околна среда. Въпреки това към този момент почти всички транспортни системи и обществени места и обикновени сгради са недостъпни или достъпът до тях е съпроводен от значителни трудности. Масовият градски транспорт, железопътният и междуселищният автомобилен транспорт не са пригодени за достъпност и ползване от хората с двигателни проблеми. Постигането целите по конкретната схема с реализиране на настоящият проект ще бъде действително постигнато с: - Осигуряване на специални транспортни услуги за хора с увреждания, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт; -Осигуряване на специализиран транспорт за децата с увреждания по определени маршрути (училища, детски заведения и др.) В съчетание на останалите услуги по проекта с възможност за предоставяне на такъв ще осигури подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности лицата от целевата група на хората с увреждания и хората над 65 годишна възраст. С осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания ще постигне ефективност на услугите, включвайки и мобилни услуги от „ Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”. 35 880.30 30 344.31

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).