Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 66 888 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The necessity for the implementation of the project arises from the obligations assigned to the Bulgarian Ports Infrastructure Company under the Maritime Space, Inland Waterways and Ports of the Republic of Bulgaria Act (MSIWPRBA) to maintain existing and construct new approach channels, port aquatories, marine and river disposal sites for dredged material, breakwaters, protective facilities, networks and facilities of the common technical infrastructure, including access infrastructure, at the ports referred to in Article 106a and at public transport ports – state-owned.

The project involves the modernization and expansion of the technical infrastructure (berths No. 20A and No. 20B) for the handling of imported liquefied petroleum gas (LPG) and petroleum products at the “Burgas East-2” port terminal, part of Port Burgas, aimed at ensuring the energy independence of the Republic of Bulgaria through diversification of sources for the supply of petroleum products.

The deepening of the water area of ​​the Eastern basin of "Burgas East-2" port terminal is a major dredging operation that will allow reaching the design depth of -12.55 m EVRS. This will ensure safe access and efficient operation of the port, while creating the necessary conditions for receiving and servicing larger vessels.

The project includes the execution of the following key activities:
1. Capital dredging;
2. Construction supervision;
3. Design supervision;
4. Information and communication;
5. Archaeological survey.

The project duration is 12 months, starting from 01.12.2025 - the estimated date of assignment of the dredging activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Капитално драгиране: Дейността обхваща изпълнението на драгажни работи за осигуряване на достъп до новоизграждащата се инфраструктура на корабни места № 20А и № 20Б на пристанищен терминал „Бургас изток-2“. В съответствие с Проекта за изменение на Генералния план за развитие на пристанищен терминал „Бургас изток-2“, са изготвени инвестиционни проекти за обект „Изграждане на нов пирс за корабно място № 20Б и технологично обновяване на пристанищен терминал „Бургас изток-2“, възел за разтоварване на танкери от понтон“ и обект „Реконструкция на пирс на корабно място № 20А на пристанищен терминал „Бургас изток-2“. Издадени са Разрешения за строеж №№ РС-1/07.01.2025 г. и РС-75/30.09.2024 г., допълнено със Заповед № РС-18/17.03.2025 г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството. Съгласно одобрените инвестиционни проекти и издадените разрешения за строеж в обхвата на дейността попадат: - Етап 2 - Драгажни дейности в акватория и зона за маневриране на корабно място № 20Б (РС-1/07.01.2025 г.) и - Етап 2 - Драгажни дейности в акватория и зона за маневриране на корабно място № 20А (РС-75/30.09.2024 г., доп. със Заповед № РС-18/17.03.2025 г.); - Етап 3 - Драгажни дейности в зоната за подход на корабно място № 20А. Зоната за удълбочаване е с площ 271 849 кв.м (без откосите), съответно 57 431 кв.м (без откосите) към корабно място № 20А и 214 418 кв.м. (без откосите) към корабно място № 20Б. Общият обем за драгиране е определен на 1 366 286 куб.м., от които 306 575 куб.м към корабно място №20А и 1 059 711 куб.м към корабно място № 20Б. Към момента съществуващата дълбочина в оперативната акватория и зоните за подход и маневриране към двете корабни места е между -6.00 м и -7.00 м. Предвиденото депониране на драгирания материал в Черно море е разрешено от МОСВ – БДЧР, въз основа на издадена Заповед № 250 от 07.10.2021 г., като разстоянието до това депо от пристанището е около 38 км. Прогнозният срок за изпълнение на капиталното драгиране (СМР) е до 250 дни, считано от датата на съставяне и подписване на Протокол образец №2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. В прогнозирания срок не се включва времето за спиране на работата по причини, независещи от изпълнителя. Драгажните дейности приключват с подписването на последния по време констативен акт за установяване годността за приемане на строежите по чл. 176, ал. 1 ЗУТ (образец № 15), придружен с картен материал от окончателните следдрагажни промери, с който се доказва действителният обем на издрагираните земни маси и постигнатата кота на дъното. Дейността се счита за изпълнена след получаване на Разрешения за ползване в съответствие с издадените Разрешения за строеж: Етап 2 и Етап 3 от РС-1/07.01.2025 г. за к.м. 20Б и Етап 2 от РС-75/30.09.2024 г., доп. със Заповед №РС-18/17.03.2025 г. за к.м. 20А на пристанищен терминал „Бургас изток-2“. Изпълнението на капиталното драгиране ще осигури необходимата транспортна достъпност и ще допринесе за модернизацията на пристанищната инфраструктура, увеличавайки капацитета за обработка на товари и ефективността на пристанищния терминал. Общата стойност на допустимите разходи по дейността е 49 497 673,48 лв., но поради ограничения във финансовия ресурс по приоритет 3, със средства по ПТС ще се финансира БФП в размер до 30 000 000 лв. В т. 6. Бюджет - ред 15.1. - колона Общо БФП: 30 000 000 лв., колона СФ: 19 251 416,40 лв. и - ред 17.1. - колона СФ: 246 257,08 лв. В т. 7. Финансова информация – източници на финансиране: - Недопустимите разходи по ОРГО за дейността са за сметка на бюджета на Бенефициента - ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта". Прогнозна дата за стартиране на дейността 01.12.2025 г. - прогнозна крайна дата 01.12.2026 г. 49 497 673.48 0.00
Строителен надзор: Изпълнението на дейността има за цел да се обезпечи законосъобразното изпълнение на договора за капитално драгиране, чрез упражняване на строителен надзор при реализацията му. Изпълнителят (консултантът) има ангажименти, произтичащи от ЗУТ и в съответствие с всички други нормативни актове, регламентиращи особеностите и задълженията в дейността му с оглед спецификата на изпълняваните дейности при реализацията на проекта. Във връзка с чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията, избраният изпълнител ще изпълнява строителен надзор и контрол по изпълнението на работите за обекта до издаване на Разрешение за ползване на обекта. Консултантът ще упражнява строителен надзор върху законосъобразното изпълнение на СМР и въвеждането на обекта в експлоатация на обект: „Капитално драгиране за осигуряване на достъп до новоизграждаща се инфраструктура на корабни места №20А и 20Б, пристанищен терминал ,,Бургас изток-2“ – етап I“ - изпълнение на драгажните дейности, съгласно въведена етапност в издадените разрешения за строеж, съответно по Етап 2: „Драгажни дейности в акваторията и зоната за маневриране на корабно място 20Б“ от Разрешение за строеж на МРРБ № РС-1/07.01.2025 г. и по Етап 2: „Драгажни дейности в акваторията и зоната за маневриране на корабно място 20А“ и Етап 3: „Драгажни дейности в зоната за подход към корабно място 20А“ от разрешение за строеж на МРРБ № РС-75/30.09.2024 г. и Заповед № РС-18/17.03.2025 г. на МРРБ. Консултантът следва да организира надзора, изпълнявайки изискванията за ефективен строителен надзор, т.е. контрол по качеството и количеството, мониторинг на прогреса и администриране на строителните работи. По време на този период услугите на Консултанта включват следните основни задължения: ✓ Спазва реда и условията за съставяне на актове и протоколи за подготовка, откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво и за приемане на завършени видове строителни и монтажни работи при изпълнението на строежите, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. ✓ Законосъобразно започване на договорните дейности; ✓ Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на договорните дейности, в съответствие с нормативната уредба на Република България. ✓ Упражняване на непосредствен и ефективен контрол върху осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд на обекта. ✓ Опазване на околната среда по време на изпълнението на обекта. ✓ Спиране на строежи, които се извършват в условията на чл. 224, ал. 1, т. 2 и 3 и/или са в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 – 3 ЗУТ. ✓ Защита на личността и имуществото на трети лица от щети, в следствие от изпълнението на обекта. ✓ Изготвя Окончателен доклад при завършване изпълнението на договорените работи по чл. 168, ал. 6 ЗУТ за представяне на Възложителя и съдействие при организиране на Държавна приемателна комисия за издаване на Разрешение за ползване на обекта (и за трите етапа). ✓ Съставя Технически паспорти на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5 от 28.12. 2006 г. за техническите паспорти на строежите. ✓ Извършване на всички други действия и дейности, които нормативните актове определят като задължения за лицата, извършващи строителен надзор или писмено поискани от Възложителя за конкретния обект. Общата стойност на допустимите разходи по дейността е 180 000 лв., но поради ограничения във финансовия ресурс по приоритет 3, със средства по ПТС ще се финансира БФП в размер до 30 000 000 лв. В т. 6. Бюджет - ред 3.1. - колона СФ: 180 000,00 лв. В т. 7. Финансова информация – източници на финансиране: - Недопустимите разходи по ОРГО за дейността са за сметка на бюджета на Бенефициента - ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта". Прогнозна дата за стартиране на дейността 01.12.2025 г. - прогнозна крайна дата 01.12.2026 г. 180 000.00 0.00
Авторски надзор: Услугите, свързани с упражняването на авторски надзор по смисъла на ЗУТ и нормативните актове за неговото приложение, включват изпълнението на следните дейности: 1. Посещения на обекта и осъществяване на надзор по време на строителството за точното изпълнение на проекта на Изпълнителя, в качеството му на проектант - автор на техническия проект за обекта. 2. Участие при съставяне и подписване на актове и протоколи по време на строителството (капиталното драгиране). 3. Редовно записване в заповедната книга на всички предписания и заповеди във връзка с точното изпълнение на СМР (капиталното драгиране). 4. Оказване на техническа помощ на ДППИ по време на изпълнение на СМР и др. Консултантът ще упражнява авторски надзор върху законосъобразното изпълнение на СМР и съответствието на СМР с одобрените инвестиционни проекти до въвеждането на обекта в експлоатация на обект: „Капитално драгиране за осигуряване на достъп до новоизграждаща се инфраструктура на корабни места №20А и 20Б, пристанищен терминал ,,Бургас изток-2“ – етап I“ - изпълнение на драгажните дейности, съгласно въведена етапност в издадените разрешения за строеж, съответно по Етап 2: „Драгажни дейности в акваторията и зоната за маневриране на корабно място 20Б“ от Разрешение за строеж на МРРБ № РС-1/07.01.2025 г. и по Етап 2: „Драгажни дейности в акваторията и зоната за маневриране на корабно място 20А“ и Етап 3: „Драгажни дейности в зоната за подход към корабно място 20А“ от разрешение за строеж на МРРБ № РС-75/30.09.2024 г. и Заповед № РС-18/17.03.2025 г. на МРРБ. Общата стойност на допустимите разходи по дейността е 90 000 лв., но поради ограничения във финансовия ресурс по приоритет 3, със средства по ПТС ще се финансира БФП в размер до 30 000 000 лв. В т. 6. Бюджет - ред 3.2. - колона СФ: 90 000,00 лв. В т. 7. Финансова информация – източници на финансиране: - Недопустимите разходи по ОРГО за дейността са за сметка на бюджета на Бенефициента - ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта". Прогнозна дата за стартиране на дейността 01.12.2025 г. - прогнозна крайна дата 01.12.2026 г. 90 000.00 0.00
Археологическо проучване: В рамките на дейността ще бъде реализирано Археологическо проучване - археологическо наблюдение по време на изпълнение на строително-монтажни дейности в акваторията на пристанище Бургас по проект „Капитално драгиране за осигуряване на достъп до новоизграждащата се инфраструктура на корабни места № 20А и № 20Б, пристанищен терминал „Бургас изток-2“ - етап I“ - драгажни дейности в зоната за подход към корабно място №20А и оперативната акватория и зона за маневриране към корабни места № 20А и № 20Б по одобрени инвестиционни проекти и издадени Разрешение за строеж № РС-1/07.01.2025 г. и Разрешение за строеж № РС-75/30.09.2024 г., допълнено със Заповед № РС-18/17.03.2025 г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството, съгласно чл. 161, ал. 2 от Закона за културното наследство (ЗКН) и НАРЕДБА № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания. Общата стойност на допустимите разходи по дейността е 45 000 лв., но поради ограничения във финансовия ресурс по приоритет 3, със средства по ПТС ще се финансира БФП в размер до 30 000 000 лв. В т. 6. Бюджет - ред 9.1. - колона СФ: 45 000,00 лв. В т. 7. Финансова информация – източници на финансиране: - Недопустимите разходи по ОРГО за дейността са за сметка на бюджета на Бенефициента - ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта". Прогнозна дата за стартиране на дейността 01.12.2025 г. - прогнозна крайна дата 01.11.2026 г. 45 000.00 0.00
Информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договорите с избраните изпълнители до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянната обяснителна табела. В рамките на дейността ще се изпълнят следните задачи: 1. Публикуване на информация за проекта в официалния уеб сайт на ДППИ; 2. Организиране и провеждане на 1 брой публично събитие; 3. Изработване и поставяне на 1 брой постоянна табела; 4. Изработка и доставка на 1 брой ролбанер; 5. Фото заснемане и архив; 6. Изготвяне на медиен мониторинг; 7. Изготвяне и разпространение на прессъобщения, във връзка с планираното публично събитие; 8. Активно и регулярно публикуване на информация за проекта в социалните мрежи Facebook и LinkedIn. Разходите за изпълнение на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка бюджета на Бенефициента. Същите са изнесени като недопустими във формуляра за кандидатстване, отразени в т. 7. Финансова информация – източници на финансиране. (Таблица 11 от АРП) Прогнозна дата за стартиране на дейността 01.12.2025 г. - прогнозна крайна дата 01.12.2026 г. 0.00 0.00
Управление на проекта: В рамките на дейността по проекта от страна на бенефициента ще бъде реализирано: - Управление на проекта, проследяване на изпълнението на проектните дейности, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности; - Подготвяне на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.; - Подготовка на искания за плащане по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.; - Проследяване и оказване на съдействие на изпълнителя за изпълнение на мерките по информация и комуникация; Прогнозна дата за стартиране на дейността 01.12.2025 г. - прогнозна крайна дата 31.12.2026 г. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).