Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project proposal includes the construction of a processing plant for fish and fishery products and administrative building within the property ID 38950.36.340 owned by "FISH EXPRESS" LTD. Candidate "FISH EXPRESS" LTD is an enterprise which operates in the field of trade of fish and fishery products with extensive market experience. The investor aims  to create a highly efficient, competitive and sustainable processing enterprise in the sector:  there are included investments in renewable energy sources; in energy and resource-efficient equipment  up to the latest market trends - it is applied a report on Energy efficiency of the processing enterprise; there are provided environmental protection measures for reducing emissions and energy consumption;  the technology provides efficient use of the factors of production; The entity is complied with the requirements  of the legislation on Occupational safety and health.
 The projected  processing enterprise has a capacity of 250 tons annual production ready in three technology streams: chilled fish - 188 tons, 50 tons of frozen fish, marinated fish- 12 tonnes. Processing plant is designed as a highly efficient and sustainable production unit:
Manufacturing schedule  and the  marketing strategy of the enterprise are focused on the solvent market demand and higher end of the market segment, including only species with a very good market potential as salmon, sea bass, sea bream, trout and mussels.
The extensive experience of the candidate is mark of good market knowledge and established network of suppliers and customers, which ensures reliability and rapid adaptation of newly built enterprise to the market.
The evaluation of the economic viability of the investment is positive: 1. NPV: 2237731.98; 2. IRR: 0.407; 3. PI: 2.25; 4. PBP 4.45.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Строително-монтажни работи: Основна цел на дейността е да бъде изградена ефективна и модерна производствена и административна база и обособяване на прилежащи съоръжения и пространства, където да бъде поместено предприятие за преработка на риба и рибни продукти. Дейността включва строително-монтажни дейности по изграждане на производствена сграда и административна сграда за предприятие за преработка на риба и рибни продукти ново строителство. Съгласно Технически проект, СМР дейностите ще бъдат обособени в следните подпозиции: 1. Изграждане на производствена сграда със ЗП от 608 кв.м., 2. Изграждане на административна сграда със ЗП от 124 кв.м., РЗП от 262 кв.м; 3. Изграждане на покрита стоянка със ЗП 144 кв.м.; 4. Изграждане на външни трасета и вертикална планировка. Базата е проектирана като енергийно-ефективна, при спазване на разпоредбите на Наредба 7 от 2015 г. на МРРБ за минималните изисквания към енергийните характеристики на сградите и техническите правила за проектиране на топлоизолацията на сгради. В допълнение на това, съгласно изготвен Доклад за енергийна ефективност на предприятието, се предвижда да бъде постигнат фактор на енергийни спестявания 10, 92 %, в резултат от направени специфични целенасочени инвестиции: внедряване на фотоволтаична система за собствени нужди; решаване на отоплението на сградите с котел на пелети от дървесна био-маса; закупуване на енергийно-ефективно технологично оборудване. Във връзка с което, Кандидатът заявява съответствие с Критерий 4: Реализиране на икономии от енергия. Методите на строителство са съобразени със всички разпоредби на законодателството в областта на Опазването на околната среда, надлежно е изготвена част: Управление на строителните отпадъци; фаза Комплексен инвестиционен проект. В допълнение на това, като мярка за намаляване на вредно въздействие върху околната сред по време на експлоатацията на обекта е предвидено в новосъздаденото предприятие ще бъде внедрена и ISO 14001:2015 Система за управление на околната среда. Във връзка с казаното, Кандидатът заявява съответствие с критерий 3: Прилагане на методи намаляващи отрицателното въздействие върху околната среда. Базата е проектирана за нуждите производствената и административна дейност на дружеството, в които ще бъдат ангажирани 12 души персонал- ще бъдат създадени 12 нови работни места. При проектиране на сградите са спазени разпоредбите на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и са изготвени надлежно частите: Безопасност и здраве и Пожаробезопасност; фаза Технически проект, съгласно всички нормативни изисквания както и най-съвременните практики в областта. В допълнение е предвидено, при въвеждане в експлоатация на обекта да бъде внедрен международен стандарт BS OHSAS 18001 като система за управление на добрите и безопасни условия на труд в предприятието. Във връзка с което, Кандидатът заявява съответствие с критерий 1: Създаване на нови работни места и критерий 5: Подобряване на безопасността, хигиената, здравето и условията на труд. 1 174 536.97 1 240 855.30
Закупуване, доставка и монтаж на оборудване: Основна цел на дейността е да бъде изцяло оборудвана новопостроената база, в това число: - да бъде закупено и внедрено цялостно технологично оборудване съгласно спецификация, неразделна част от Технологичен проект; - да бъде закупена, доставена и монтирана цялостна хладилна инсталация, съгласно Технически проект, Част Хладилна; - да бъде закупено, доставено и монтирано локално пречиствателно съоръжение (ВиК съоръжение Утаител) за третиране на 100 % от отпадните води производствен и битов характер. - да бъде доставена и монтирана фотоволтаична система с мощност 30 kWp; - да бъде закупено и доставено обзавеждане и компютърна и офис техника за производствена и административната сграда; - да бъде закупен и доставен товарен хладилен автомобил до 3,5т. Кандидатът предвижда закупуването и монтирането на товаро-разтоваръчна рампа комплект (част от технологичното оборудване по спецификация от технолог) за намаляване на ръчната работа с тежести и създаване на добри и безопасни условия на труд за работниците, ангажирани с товаро-разтоварни раборти в новосъздаденото предприятия. Във връзка с което, Кандидатът подкрепя заявения критерий 5: Подобряване на безопасността, хигиената, здравето и условията на труд. В допълнение на това, като мярка за намаляване на вредно въздействие върху околната сред по време на експлоатацията на обекта е предвидено 100 % от отпадните производствени и битови води да бъдат третирани в специално проектирано за това пречиствателно съоръжение утаител. В новосъздаденото предприятие ще бъде внедрена и ISO 14001:2015 Система за управление на околната среда. Във връзка с казаното, Кандидатът заявява съответствие с критерий 3: Прилагане на методи намаляващи отрицателното въздействие върху околната среда. Предвиденото за закупуване оборудване изцяло задоволява нуждите на преработвателното предприятие и е съобразено с най-новите тенденции на пазара.В новосъздаденото предприятие се предвижда да бъде произвеждана 250 т. готова продукция готова продукция годишно, която ще бъде разпределена по следния начин 188 т. охладена риба, 50 т. замразена риба и 12 т. маринована риба и рибни продукти. Суровината ще пристига под формата на охладена и/или замразена риба, която се приема, дефрострира /ако е замразена/, почиства, порционира и преминава за по нататъшна обработка/замразяване или мариноване, или преминава за опаковане и продажба. В производствената програма на предприятието е възприета следна схема: - Преработват се следните видове: сьомга 75 тона годишно готова продукция; ципура 42 тона годишно готова продукция; лаврак 36 тона годишно готова продукция; пъстърва 35 тона годишно готова продукция. Видовете ципура, лаврак и пъстърва след почистване преминават директно за продажба, под формата на охладена риба. Част от порционираната охладена сьомга (50 т.) преминава към хладилни камери за замразяване.Друга част от преработената риба сьомга преминава за мариноване 6020 кг. . Останалата част преминава за продажба под формата на охладени филета. В предприятието още ще бъдат преработвани и черни миди, които ще пристигат на ядка и ще бъдат мариновани и продавани. За така описаните операции са предвидени всички необходими машини и съоръжения, отговарящи на заложения капацитет. В производствената програма на предприятието са включени само видове с много добър пазарен потенциал, които гарантират добра пазарна реализация и високи приходи за новосъздаденото предприятие. Във връзка с което, Кандидатът залага съответствие с критерий 7: Преработване на видове с много добър пазарен потенциал и/или черна мида. 600 977.91 522 443.60
Подготовка за внедряване на системи за управление и сертифициране: Основна цел на дейността е консултиране, подготовка и внедряване на системи за управление: - ISO 9001:2015 "Системи за управление на качеството. Изисквания"; - ISO 14001:2015 "Системи за управление на околната среда. Спецификация с указания за използване" -OHSAS 18001:2007 "Системи за управление на здравето и безопасността при работа". Посочените системи са съвместими и взаимодопълняеми, което гарантира внедряването на интегрирана ефективна система за управление в новосъздаденото предприятие. Дейността се състои от следните поддейности: I. ПРЕГЛЕД НА СЪСТОЯНИЕТО (GAP анализ) 1. Провеждане на преглед на състоянието за установяване съответствието на предвидената Система за управление с изискванията на стандарта/-ите; ІІ. РАЗРАБОТВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ ОТ СИСТЕМАТА ЗА УПРАВЛЕНИЕ 1. Разработване на необходимите документи от Системата за управление: - Политика; - Процедури; - Формуляри, чек-листове и други помощни документи, достъп до информация, необходима за изграждане на Системата за управление; - Инструкции – в зависимост от необходимостта им се разработват от Кандидата, с активно участие на консултанта; - Наръчник (при необходимост). 2. Приемане на документите от съвместни екипи. ІІІ. ВНЕДРЯВАНЕ 1. Провеждане на обучение по внедряване на Системата за управление и изискванията на стандарта/-ите (на ръководния персонал и на специалистите, отговорни за внедряването на системата); 2. Оказване съдействие при внедряване на Системата за управление; 3. Изменения в документацията по време на внедряване на Системата за управление; ІV. ВЪТРЕШЕН ОДИТ (проверка на готовността за сертификация) 1. Извършване на вътрешен одит на Системата за управление и предаване на доклад от одита. 2. Консултиране за провеждане преглед от ръководството. Системите за управление са основен фактор за просперитета на едно стъпващо на пазара предприятие, за неговата устойчивост и пазарна оценка. Въведените системи за управление са основен фактор за повишаване на конкурентоспосбността и изграждане на репутация на едно предприятие. Внедряването и ефективното използване на системи за управление базирани на ISO стандарти води до въвеждане на единен начин на работа в една организация, намаляване на производствените разходи, увеличение на производителността при намалена себестойност, нарастване на печалбата и елиминиране на неефективните бизнес процеси. Предприемайки въвеждането на посочените системи за управление Кандидатът затвърждава заложените цели на предоставената финансова помощ по мярка 5.4 в следните направления: - намаляване вредното въздействие върху околната среда; - въвеждане на най-актуалните системи за управление на качеството и производствените процеси; - осигуряване на добри и безопасни условия на труд; - ефективно оползотворяване на производствените ресурси и създаване на по-висока добавена стойност в сектор на Рибарството и аквакултурите. Във връзка с казаното, Кандидатът заявява съответствие с: -критерий 1: Създаване на нови работни места; -критерий 5: Подобряване на безопасността, хигиената, здравето и условията на труд; -критерий 3: Прилагане на методи намаляващи отрицателното въздействие върху околната среда. 19 262.12 19 100.00
Поддържащи дейности по изпълнение и управление на проекта: Основна цел на дейността е обезпечаване ефективното изпълнение на проектното предложение, осигуряване на постоянен контрол и координация в хода на неговото изпълнение, качественото изпълнение и отчитане на проекта, при установените изисквания и срокове. Дейността ще бъде изпълнена от "ФИШ ЕКСПРЕС" ЕООД в сътрудничество с външна организация, специализирана в Управление и изпълнение на проекти, финансирани със средства от Европейски фондове, в сътрудничество с Кандидата- бенефициент по мярката "ФИШ ЕКСПРЕС" ЕООД. Конкретната организация, кочто ще предостави консултантски услуги е избрана след направено пазарно проучване и е допустима за финансиране съгласно изискванията на условията за кандидатстване по мярката, т. 14.1.2. "2. подготовка и изпълнение на проекта, инженерни проучвания, оценки, анализи и изготвяне на технически и/или технологичен проект; технологичният проект следва да е изготвен от специалист с образование, съответстващо на спецификата на технологията; разходи за независим строителен надзор, авторски надзор и инвеститорски контрол, които са до 5 на сто от общата стойност на допустимите разходи по проекта и не надвишават левовата равностойност на 25 000 евро;". Дейността по изпълнение и управление на проекта обхваща взаимодействие на участниците в екипа за реализиране на проектните цели, чрез изпълнение на предвидените дейности в рамките на осигуреното финансиране. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В рамките на тази дейности ще бъдат организирани и проведени срещи на екипа за управление, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на детайлен план за изпълнение на проекта. По време на изпълнението на проекта ще бъде провеждан ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват: изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет - след приключване на дейностите по проекта. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на Досието на проекта. Дейността допринася за изпълнение на заложените по проекта цели, чрез ефективно, ефикасно и икономично разходване на предвидените разходи за постигане на заложените резултати. 46 500.00 46 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).