Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 235 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

STILPLAST 2002 Ltd. is among the four largest manufacturers of PVC window profiles, doors and windows in Bulgaria. Being a manufacturer with established traditions, proven technologies and experience in implementing innovative practices, the company is well aware that their growth and prosperity depend on customers’ confidence in the firm’s ability to ensure full satisfaction of clients’ expectations with regard to innovation, quality, variety, price, warranty and delivery of products. Due to the large number of companies offering production, delivery and installation of windows on the Bulgarian market and the difficult economic situation in the country and Europe as a whole, STILPLAST 2002 Ltd. is challenged to maintain its market position and remain competitive, adhering to the established principles of work.

In order to withstand market realities the company aims to increase its innovative capacity by investing in production of new technological solutions in the industry. With the realization of the hereby project STILPLAST 2002 Ltd. will start production of an innovative energy efficient window systems in the newly opened production facility in Montana and support its commercialization through:

	Investment in a fully automatic PVC window profile production line and a compressor station, which will streamline production processes and improve production capacity in terms of the new product
	Developing an export strategy that will pave the way to the successful implementation of the company’s new product in foreign markets, its promotion among Bulgarian consumers and recognition of the company as a symbol of quality and bold innovative solutions.

The above described positive effects will contribute to increasing innovation and institutional capacity of STILPLAST 2002 Ltd., enriching product assortment and expanding market shares and competitiveness of the company by reaching a larger number of clients in Bulgaria and abroad.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез закупуване на високотехнологично производствено оборудване, бюджетни редове 2.1 до 2.2, т. Бюджет) : Изпълнението на дейността ще гарантира технологичната обезпеченост на Стилпласт 2002 ООД да стартира изработката на иновативни енергоефективни прозоречни системи в новата производствена база в гр. Монтана. За да бъде внедрен иновативният продукт, е необходима автоматизирана линия за производство на PVC дограма (2.1) и компресорна станция (2.2) за подаване на сгъстен въздух към линията. Оборудването е необходимо за получаване на цялостен завършен процес на производство на иновативните прозоречни системи от необработения материал до готовия сглобен продукт, което ще намали обработките, разходите и времето за изпълнение, ще повиши производствения капацитет и ще гарантира 100% качество на крайния продукт. На този етап, наличното производствено оборудване на Стилпласт 2002 не позволява изпълнение и предлагане на иновативния продукт, поради ограниченията, които среща с рязане и обработка на профилите, и в последствие лепене на стъклопакета към профила на прозореца. Новата поточна линия ще извършва всички процеси автоматизирано и продуктите ще излизат от производствената база сглобени и готови за натоварване и транспортиране. Успешната реализация на дейността ще доведе до намаляване времето за изпълнение на поръчките с 20%, по-малко производствени разходи с 15% и по-ниска себестойност на новия продукт с 10% благодарение на разширения капацитет на производство с 27% по отношение на новия продукт. Нещо повече, новата автоматизирана линия ще допринесе за рационализиране на производствените процеси, като елиминира част от производствените операции, засягащи поръчка, складиране, нарязване и армиране на прозорците със стоманени елементи; премахва се ръчното оразмеряване и пробиване на отвори в профилите; автоматизира се процеса на остъкляване, което елиминира ръчното сглобяване на стъклопакета към крилото; намаляват се броя на случаите на пукване на стъклото в резултат от неправилно остъкляване, както и възможност за автоматизирано монтиране на трета уплътнителна гума на PVC профили със стомана и без стомана. Оттук значително ще се намалят количеството брак и повторните операции с цел постигане на еднакво качество. Това ще осигури бързо, лесно и качествено изпълнение на зададените поръчки с по-малко обработки, по-висока производителност и максимално високо качество на иновативния продукт. В допълнение, новата линия ще работи предимно за износ и готовата продукция ще се експедира директно от новата база в Монтана към Сърбия и Западна Европа. Това значително ще улесни логистиката и експорта, тъй както готовата продукция няма да тръгва от София през натоварения ККП на Драгоман, а ще излиза от България през другите два северозападни гранични пункта, които са по-малко натоварени. Така ще се постигне и подобрение на организационната и ресурсна ефективност в предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Предварителни дейности - съставяне на екип по проекта и разпределяне на задълженията /1 м./ 2. Провеждане на тръжна процедура, избор на подизпълнител и закупуване на производствено оборудване / 2-8 м./ 2.1 Разработване на тръжната документация по проекта /2-3 м./ 2.2 Провеждане на тръжна процедура /4-6 м./ 2.3 Сключване на договори с избраните доставчици и закупуване на производствено оборудване /6-8 м./ 3. Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на новото производствено оборудване / 9-16 м./ 3.1 Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол /9-14 м./ 3.2 Монтаж, тестване и пускане в употреба /15-16 м./ 4. Внедряване на иновативния продукт в производството /17-18 м./ 5. Информационни дейности /1-18 м./ 5.1 Публикуване на описание на проекта на интернет страницата на Стилпласт 2002 /1-18 м./ 4.2 Изработване и поставяне на временен билборд с големи размери 50х70 см. /2-16 м./ 4.3 Изработване и поставяне на 8бр. стикери върху новото оборудване и една постоянна информационна табела в сградата на предприятието /17 м./ 1 660 000.00 1 660 000.00
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (ще бъде изпълнена чрез изготвяне на „Експортна стратегия за пазара на дограми, врати и прозорци в ЕС“– бюджетен ред 7.1, т. 5 Бюджет): В рамките на настоящата дейност Стилпласт 2002 ООД предвижда изготвяне на „Експортна стратегия за пазара на дограми, врати и прозорци в ЕС“. Стратегията е пряко свързано с инвестициите, заложени в проекта и има за цел да подпомогне успешната реализация на новия продукт – иновативни енергоефективни прозоречни системи “STILPLAST 2002”. Стратегията ще посочи пътя, по който ще се създадат възможности за разширяване на пазарните позиции на предприятието извън България. Навременната и актуална информация за потенциални нови пазари, ще е от ключово значение за развитието на фирмата и подобряване на конкурентните й предимства. Осъзната потребност на Стилпласт 2002 е нуждата от надеждна, конкретна и целенасочено събрана информация за пазара на дограма, врати и прозорци, попадащи в сектор „Производство на изделия от каучук и пластмаси”. Понастоящем липсва специализирана и прецизно структурирана информация за възможностите за налагане на новите енергоефективни прозоречни системи на националния и европейски пазари чрез привличане на нови клиенти и запазване на съществуващите. Данните, с които към момента Стилпласт 2002 разполага по отношение на пазара и тенденциите за развитие в сектора, са базирани единствено на собствените наблюдения и прогнози. За да реализира стратегията си за затвърждаване на своите конкурентни предимства обаче, фирмата трябва не само да разполага с нужното технологично оборудване и съоръжения, но и с анализ на възможностите за развитие на пазара, профилите на конкурентите и потенциалните клиенти, неразработени сегменти и ефективни мерки и инструменти за повишаване на износа и налагане на външните пазари. Експортната стратегия ще включва още информация за внос и износ на дограма, врати и прозорци, както и канали за промоция и реклама. Данните ще обхващат три последователни години в периода 2013-2016г. Целта на експортната стратегия е успешното внедряване на новия продукт и разширяване на пазарните позиции на външните пазари. Стратегията ще включва следните основни глави: I.Ситуационен анализ на пазара на дограми, врати и прозорци в ЕС Социално-икономически анализ на Стилпласт 2002 ООД Размер и структура на пазара на дограми, врати и прозорци Състояние, динамика и тенденции на развитие на пазара Позиции на производители, марки, отделни продукти Анализ на конкурентите на пазара в ЕС – по цени, предлагани продукти, гаранционни условия, рекламна политика II.Внос на дограма, врати и прозорци за периода 2013 – 2016 г. Анализ по количества Анализ по страни Анализ по стойност III.Износ на дограма, врати и прозорци за периода 2013 – 2016 г. Анализ по количества Анализ по страни Анализ по стойност IV.Промоция и реклама План за навлизане на пазара Идентифициране на пазарни канали Основни търговски дистрибутори Потенциални клиенти Международни панаири и изложения на дограма, врати и прозорци V.Експортен план за действие Международна търговска политика Бариери пред износа и мерки за тяхното преодоляване Стратегия за повишаване на износа За реализирането на посочената експортна стратегия са необходими услугите на външен изпълнител, който да генерира първични данни и да анализира събраната информация. Обобщените данни, представени под формата на стратегия, ще помогнат да се извлекат и формулират дългосрочните тенденции на пазара, нагласите на потребителите и фирмените политики на конкурентите. Едва, когато разполага с тази информация, Стилпласт 2002 ще може да идентифицира печеливши дистрибуционни канали за налагане на своя иновативен продукт, в резултат на което ще може да се позиционира успешно на пазара и да заеме водещата позиция, към която се стреми. Стъпки за изпълнение на дейността: 1)Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (1 м) 2)Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ и сключване на договор (9 –10 м) 3)Предоставяне на експортната стратегия от избрания доставчик на услугата (11-16 м) 19 800.00 19 750.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).