Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project idea is targeted completely towards the employees of UHACT "Dr. Georgi Stranski"-Pleven, working in the field of healthcare and hospital care. The objective of the project is to improve the work environment and work conditions for those working in the field of humane healthcare, by applying a set of activities, measure, new organizational practices and investments for good and safe work conditions. The project is aimed at introducing new systems and tools for human resource development and organization of the work process in the hospital and new processes for safe and healthy working conditions. In order to minimize the risk and to protect the health of the employees, personal protective equipment and special clothing for the needs of the employees will be purchased and provided. It is planned to conduct training in health and safety at work, which is a reliable tool for human resource development and the prevention of hazards to their life and health. Funds will be provided for collective protection and equipment related to improving working conditions in the hospital.A mechanism will be introduced to strengthen the motivation and the productivity of the workforce and to improve the working environment by investing in social benefits associated with the short term recreation and the vocations of the staff. Information and publicity activity will be implemented with the objective to promote the project idea, the good practices in the field of good and safe working conditions, the program and the contribution of the European Union. The activities are targeted at providing equal working conditions and prevention of any discrimination towards different groups of people. Their implementation will improve the quality of the jobs, the access to employment and the working conditions and will increase the productivity of the workforce. The activities are in support of the policy for environmental protection, climate change and the effectiveness of the resources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността "Организация и управление на проекта" е структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл, 14 месеца и ще включва: - Наблюдение и контрол на дейностите по проекта по отношение на време, използвани ресурси и постигнато качество на отделните етапи. - Установяване и предвиждане на отклонения от плана на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети за изпълнението на проекта; - Регулярно провеждането на срещи на екипа на проекта за установяване на постигнатия напредък; - Управление на обхвата, времето, разходите, рисковете, комуникациите, промените и измерителите на проекта от страна на управленски екип; - Предприемане на корективни мерки, за да се осигури изпълнението на проекта навреме, в рамките на бюджета и с необходимото качество. Управленският екип за организация и управление на проекта се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Ръководителят на проекта ще бъде лице, различно от лицето представляващо кандидата, с оглед на по-доброто разпределение на задачите и отговорностите и коректното изпълнение на проекта-външен доставчик. Координатора и счетоводителя на проекта, ще бъдат лица, работещи в организацията. Членовете на екипа ще носят отговорност за правилното и законосъобразното изпълнение на набелязаните дейности. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани за всяко едно лице . Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводителят по проекта ще е избран съгласно професионалния си опит и квалификация. Той ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта. Счетоводителят ще съгласува активно дейността си с ръководителя и ще го подпомага в неговата дейност. Координаторът ще осъществява цялостната координационна дейност между екипа по управление на проекта, целевата група, представляващия кандидата и УО на ОПРЧР по изпълнението на проекта, ще събира информация, ще подпомага работата на ръководителя и счетоводителя на проекта при изготвянето на текущи, междинни и окончателен отчети по проекта, спазва изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти по ОПРЧР. Ръководителят, координатора и счетоводителят на проекта дейно ще участват в информационните кампании, ще представят и популяризират по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчитат проектната документация пред Управляващия орган. В екипа ще бъде включено и лице с нужното образование и компетенции, което ще организира и подготви цялостната документация за избора на външни изпълнители на доставки и услуги, спазвайки разпоредбите на ЗОП. Експерта по изготвяне на документацията за провеждане на обществените поръчки по ЗОП ще е служител на кандидата. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление. 21 055.00 21 055.40
Визуализация, информираност и публичност: Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати; Съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати; В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г" основани на Регламент ЕС №1303/2013: -ще бъдат монтирани 2 бр. информационни табели на два от входовете на УМБАЛ "Д-р Георги Странски"-Плевен; -ще бъде доставен 1 информационни рол банери /сгъваем дисплей/ които ще се постави в залата където ще се провеждат обученията, за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата за изпълнение на проектната инициатива, дейностите по проекта, целите, целевата група -ще бъдат доставени и разпространени 500 информационни дипляни. Дипляната ще бъде в размер А4, пълноцветна, двустранна, ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта и др. Информационните табели, рол-банера и информационните дипляни са насочени директно към широката общественост, заинтересованите страни и представителите на целевата група, с цел запознаване и информираност за проектната инициатива, целите, индикаторите и да се мотивират за включване в участие в проектните дейности. В информационната дипляна освен нужната информация за проекта, програмата, ЕСФ, ЕС, източниците на финансиране и ОПРЧР 2014-2020 г., ще се постави и информация за проектните дейности, с цел лесна и достъпна информация. -на закупеното по проекта оборудване ще се поставят информационни стикери, за да се покаже, че оборудването е придобито със средства от ЕС. -в края на изпълнението на проекта ще се изготви и разпространи информационен бюлетин - 100 бр. , за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на информационния бюлетин е да запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори. При всички мерки на информация и комуникация, предприети от бенефициента изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се информират целевата група и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г. Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. Основна цел е да се популяризира приноса на ЕС. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати. 2 100.00 1 734.00
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряването на условията на труд в болницата.: Дейността е планирана с цел да се постигне положителен ефект и подобряване на професионалния и здравен статус на работниците и служителите на болницата. Приоритет за организацията е осигуряване на колективни предпазни средства и модернизирането на съществуващи такива. При направената оценка на риска от СТМ са отчетени високи нива на риск за здравето на работниците и служителите и необходимост от подобряване условията на труд в направление: “Защита от опасни лъчения” Съгласно НАРЕДБА No 11 от 30 юни 2014 г. на Министерство на Здравеопазването за утвърждаване на медицински стандарт „Нуклеарна медицина“, ЗБУТ и Утвърдената програма за минимизиране на риска на УМБАЛ е отчетена необходимостта за осигуряване на колективно предпазно средство “Радиохимична лабораторна камина”, която служи на радиофармацефтиците да приготвят и дозират в нея медикаменти, като тя осигурява пълна защита на медицинския персонал от облъчване с радиоактивни лъчения при извършване на ежедневните им рутинни задължения. В дейността е планирано доставка и закупуване на 1 бр. “Радиохимична лабораторна камина", която ще бъде позиционира в помещение „Контролирана зона”, което е със следните размери /дължина 506 см., широчина 342 см, размери на врата 2 метра , височина, 92 см широчина. Медицинския стандарт по "Нуклеарна медицина" се въвежда с цел осигуряване на прецизно изпълнение на дейността по нуклеарна медицина, съобразено със съвременното развитие на медицинските технологии в тази област и наличие на съответните ресурси. Стандартът има за задача да регламентира участието на медицинския и немедицински персонал в звената по нуклеарна медицина и провеждането на изследванията, поставянето на диагнозата, избора на лечение, провеждането му и проследяване на ефекта от него, също така той определя задължителните по вид апарати за осъществяване на дейността на нуклеярната медицина и оборудването за осигурена безопасност и защита на здравето и живота на персонала. Радиоактивните лъчения са изключително опасни за радиофармацефтите и могат да застрашат във висока степен здравето и живота им, често те водят до изгаряния, рак, загуба на зрението, заслепявания и смърт. Закупуването на “Радиохимична лабораторна камина" ще доведе до висока степен на защита на здравето и живота на радиофармацефтите и предотвратяване от професионални болести и травматизъм. 11 655.60 11 655.60
Закупуване и предоставяне на ЛПС и специално работно облекло на персонала на УМБАЛ - Плевен: Настоящата дейност е предвидена на база извършената оценка на риска на работните места от СТМ и Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС и специално работно облекло и цели закупуване и предоставяне на ЛПС и специално работно облекло за медицинския и немедицински персонал. В болницата има изградена организационна структура и избран колективен орган по условията на труд КУТ. Комитета обсъжда всички въпроси, свързани с условията на труд, оценката на професионалния риск, разглежда и предлага решения за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска и подобряване условията на труд, следи за състоянието на трудовия травматизъм и професионалната заболеваемост. Изготвен е списък за ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в болницата. Предложените ЛПС и специално работно облекло отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето на работниците, те са планирани на база на идентифицираните рискове от службата по трудова медицина за всяка отделна професия. Те ще отговарят на условията на съответното работно място, ще осигурят защита от рисковете, при които се прилагат, без те да водят до увеличаване на който и да е риск. Ръководството на болницата е информирало всеки работещ за рисковете, от които го защитават ЛПС и специалното работно облекло, които ще му бъдат предоставени за ползване. УНИВЕРСИТЕТСКА МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ - Д-Р ГЕОРГИ СТРАНСКИ ЕАД е държавна организация в структурата на Министерството на здравеопазването и по-голяма част от приходите са от бюджетна издръжка. На този етап са раздавани изключително малка част от ЛПС и специално работно облекло, като служителите сами са си осигурявали такива. Предвид икономическата криза, ръстът на бедност в страната и недостига на средства за сектора хуманна медицина, ръководството на болницата изпитва затруднения да закупи цялото необходимо защитно специално работно облекло и предпазни средства отговарящи на високите европейски изисквания и стандарти за качество и безопасност и поради този факт има належаща потребност от придобиването на такъв вид средства. Предвидените защитното работно облекло и ЛПС са изцяло калкулирани на база утвърден списък на работните места, разработен въз основа на оценка на риска на работните места. На лице е необходимостта от предоставянето на работниците на специално работно облекло и ЛПС от висок клас поколение, за максимална защита на живота и здравето на хората. Работната среда в болницата е с висок риск за живота и здравето на служителите. Работи се с химикали, токсични и радиационни вещества, биологични агенти и др. Осигуряване на защитно работно облекло и предпазни средства от най-висок клас ще доведе до постигане на високо ниво на защита на здравето и предотвратяване на професионалния травматизъм и трудовата заболеваемост. По този начин ще се осигури надграждане на качеството на предпазните средства, ползвани досега в болницата. Така работещите ще имат осигурена по-добра защита от вредното въздействие на извършваните работни дейности и операции и условията на работната среда. Ще се осигури по-добра превенция на трудови злополуки. В болницата работят над 700 души на възраст над 54 г. и 200 лица с увреждания, а за тях е от изключително важно да притежават пълен комплект и то с високо качество на защита ЛПС и специално работно облекло. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на риска от трудови злополуки и професионални заболявания посредством закупуване на съответното специално работно облекло и лични предпазни средства ЛПС и специалното работно облекло ще бъдат закупени и предоставени на служителите. Ще бъде заведена индивидуална и обща отчетна документация за всяко лице получило защитно средство. Метод за изпълнение на дейността: Управленски: интерпретира задълженията и отговорностите на работодателите при спазване на КТ и ЗБУТ при осигуряването на безопасни условия на труд. 149 165.70 120 727.82
Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискови за здравето : Дейността е предвидена с цел поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място.Обучението по безопасност и здраве при работа е съществен елемент от комплекса мерки, които работодателят трябва да провежда “(чл.2, ал.1 и чл.5 ал.3, Наредба на МТСП №РД-07-2/16.12.2009 г.), за да да осигури на работниците и служителите здравословни ибезопасни условия на труд, така че опасностите за живота и здравето им да бъдат отстранени, ограничени или намалени. Дейността е пряко свързана с подобряване качеството на работните места и надежден инструмент за развитие на човешките ресурси, за подобряване на организацията и условията на труд. Ръководството на УМБАЛ-Плевен провежда политика, която следва нормативно регламентираните и задължителни изисквания на европейското и национално законодателство относно обучение и инструктаж по здравословни и безопасни условия на труд (програми, заповеди, инструкции, протоколи, книги и др.)За постигане на по-качествена заетост и по-висока производителност на труда е наложително постигнатото ниво на знания и умения по безопасност и здраве на работещите да се поддържа, надгражда и развива през целия период на трудовата им дейност. Работната среда (оборудване, съоръжения, материали, организация) се променя и това налага актуално и адекватно на условията обучение относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място и методите и средствата за ограничаването и предотвратяването им. Дейността на болницата е свързана с държавната субсидия и бюджет, която е крайно минимизирана за издръжка на болничното заведение и възнагражденията на персонала. Изпълнителният директор на болницата изявява воля и желание да инвестира в човешкия капитал и с помощта на предоставената безвъзмездна помощ по процедурата да организира поддържащо и надграждащо обучение за персонала на болницата относно специфичните рискове за здравето, свързани с работните им места. Обучението ще бъде организирано при спазване на всички европейски и национални правила, норми и изисквания (КТ и ЗЗБУТ чл.4 ал.1 т.2, Наредба №РД-07-2/16.12.2009 г. чл.5 ал.3; Наредба №7/1999г. чл.167 т.1, за провеждане на поддържащо и надграждащо обучение на работниците и служителите по правилата за осигуряване на ЗБУТ) и съобразено с всички вътрешнофирмени документи, регламентиращи дейността ( препоръки на службата по трудова медицина, правилници, инструкции, КТ). Целева група: 1700 души, целия персонал на болницата. Актуални теми: Правила за безопасна работа и защита. Основни опасности и степен на риска по време на трудовия процес. Характеристика на често срещаните трудови злополуки и професионални заболявания. Начини за елиминиране, ограничаване и минимизиране на риска от възникване на злополуки и професионални болести. Технически и организационни мерки за безопасност на работното място, добри практики. Безопасна работа с оборудване и съоръжения. Опазване на околната среда. Обучението ще е съобразено с особеностите на работните места и потенциалните опасности, установени при оценката на риска. Обучените лица ще придобият допълнителни знания и умения по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място, това ще доведе до ефективно поведение на работното място, превенция на риска за здравето им, намаляване на стреса и повишаване производителността на труда. 23 880.00 23 868.00
Осигуряване на социална придобивка за краткотраен отдих и почивка.: Дейността е насочена към предоставяне на социална придобивка за работещите в болницата в направление: -Осигуряване на места за краткотраен отдих и почивка; В днешно време предоставянето на социални придобивки е един от основните мотивационни механизми за развитие и повишаване на производителността на работната сила. Основната загриженост на работодателя към работниците е база за изявената воля на ръководството на болницата да предостави социални придобивки на своя персонал, като предварително е направен анализ на техните нужди и потребности. Отчетен е факта, че един по -доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност, което от своя страна води до повишаване на нивото на производителност на работната сила. Важен елемент от управлението на човешките ресурси в болницата е организирането на почивките на работещите,местата за отдих и краткотрайна почивка, съобразно техните потребности и нужди. Мотивацията като способ се отнася до най-значимите ресурси на съвременната организация, а именно човешките ресурси. Счита се, че ефективността на организацията се постигат най-мащабно и най-бързо чрез хората. Стратегията на болницата за привличане, поддържане и постигане на съгласие с персонала е една от най-важната и основна в мениджмънта и управлението на човешкия капитал. Работодателят се стреми да създаде условия за провеждането на политика на равните възможности прилагана за всички работници в организацията, да осъществи етически подход при управлението, базиран на грижата за хората, справедливост и прозрачност на дейността, да поддържа и усъвършенства физическото и моралното благополучие на служителите. При организирането на срещите на персонала с работодателя и колективния орган КУТ, многократно се е изразявало желание и необходимост от страна на служителите за осигуряване на подходящо оборудване в кът за отдих, където хората да могат да почиват във времето за краткотрайни почивки. В дейността е предвидено да се обособи и оборудва място за ефикасен краткотраен отдих и почивка. Ще бъдат закупени 2 броя масажиращи, трелаксиращи столове с нагряване за масаж на цялото тяло. Работата на персонала в болницата е свързан с високо ниво на динамика, отговорност за живота на пациентите, стрес, напрежение, работа с хора за спасяване на техния живот и здраве. Служителите изявяват желание да им се осигурят релаксиращи масажни столове, които те да използват във времето за почивка, за да получат бързо възстановяване на физическото и психическото им състояние и да минимизират ежедневния стрес, напрежение и огромно психическо натоварване, предизвикани от рутинните им работни операции. Придобивките по обезпечаване на място за отдих са важен елемент от стратегията на болницата за управление на човешките ресурси. Тя ще удовлетвори физиологичните потребности на работещите от ефективна почивка и краткотраен отдихи е основа за създаване на предпоставки за добро здраве и дух на работещите, което от своя страна ще доведе до повишаване на тонуса и мотивацията за работа и превенция за намаляване на стреса и риска от влошаване на здравето, което от своя страна е база за повишаване на производителността на труда в болницата. До масажиращите, релаксиращи столове ще бъде осигурен свободен и непрекъснат достъп, дори и след работно време, като преоритет ще имат служителите над 54 год. възраст /600 души/. Служителите са идентифицирали нуждата си от релаксиращи и отморителни процедури за предотвратяване на силното психическо напрежение и стрес. С предоставената придобивка ще се окаже положително въздействие върху по лесното съвместяване на професионалния , семейния и личен живот на служителите, защото след напрегнатия работен ден те ще могат да релаксират и да изпълняват по лесно семейните и личните си ангажименти и отговорности. 7 142.40 6 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).