Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project includes rehabilitation and new spatial solutions in the pedestrian zone of the town centre and "Todor Kirkov" Square in the Architectural and historical reserve (AHR) of "Varosha" in the town of Lovech.According to the design and building permit, the construction and repair works (CRW) will be accomplished on 4 sites, 3 of which are included in the project proposal:   
Site 1-pedestrian zone of the Targovska Street, town garden and Exarch Joseph I Square; 
Site 2-G.M.Dimitrov Square and Cosmos residential complex
Site 3-Todor Kirkov Square in AHR Varosha. 
Site 4-Svoboda Square-reserve project.
This town centre area includes most of the administrative,commercial,financial,cultural and educational institutions determing its public significance.The sites above were built in the middle of 1980s and have been only maintained by current repairs but not urbanized.The pavement is quite destructed. 
The T.Kirkov Square is distinguished for its silhouette, pavement and composition. It's entirely pedestrian and surrounded by the Youth House (main project of the Investment Programme) and the Covered Bridge (financial instrument),a hotel,commercial and residential buildings.The pavement, made of red stone and granite setts, is heavily destructed and deformed. 
The main CRW are:  
•Change of the pavements
•Construction of fountains on Exarch Joseph I Sq. and in front of the Drama Theatre
•Construction of wheel chair platforms
•New spatial solution for the lanes and green system of the town garden
•Repair of the sculpture in front of the Courts of Justice
•Construction of a new pedestrian axis from Tsacho Shishkov Street through the town garden towards the Cathedral 
•Rehabilitation of the green system and urban arrangement
•Repair works in the Cosmos residential complex passage
•Reconstruction and new construction of energy efficient park lighting
•Repair works on the T.Kirkov Square pavement,rehabilitation of the green system and urban arrangement
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: В срок до 5 дни след подписване на договора за безвъзмездна помощ ще се сформира екипът за управление на проекта и ще се предостави информация на УО на ОПРР, чрез ИСУН 2020. Екипът ще се събере на среща за стартиране на проекта, на която: • ще се запознае с условията на договора и приложимите процедури за изпълнението му - Указания за изпълнение на договори за БФП от УО на ОПРР и инструкции за електронно отчитане на проекти в ИСУН 2020; • ще обсъди и приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на приложения график към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; • ще обсъди и приеме предварително разработените от ръководителя на проекта задачи и отговорности за всеки един член на екипа; • ще обсъдят и приемат детайлни правила и процедури (проекти на документите ще бъдат подготвени от ръководителя) за управление на проекта, за вътрешен мониторинг и оценка на напредъка съгласно изискванията на УО на ОПРР, СФУК и Процедурен наръчник на Община Ловеч. Последният обхваща процесите, одитните пътеки и процедурите, чрез които се осъществява дейността на администрацията в контекста на финансовото управление и контрол и дейностите изпълнявани от Общината свързани с изпълнението на договори за безвъзмездна финансова помощ в качеството си на бенефициент по Оперативните програми. За да подпомогне проектния екип в дейностите по управлението и администрирането на проекта, община Ловеч ще предостави проектен офис, в който ще се провеждат работните срещи на екипа, а също така в отделен архив ще се съхранява цялата документация по проекта, като за нейното събиране и съхранение ще отговаря ръководителят на проекта. Описаните организационни дейности са от изключително важно значение за реализацията на проекта и постигането на заложените цели. Подробният план и графикът за изпълнение, разпределението на задачите и отговорностите между членовете на екипа, както и въведените процедури за управление и мониторинг са основна предпоставка за качественото изпълнение на основните дейности. 48 160.00 47 157.75
Подготовка на документация за обществени поръчки и обявяване на процедурите: Община Ловеч ще разработи пълен комплект документи за избор на изпълнител на обществени поръчки за следните дейности: 1. Извършване на строителни и монтажни работи по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходната зона в централна градска част и рехабилитация на площад "Тодор Кирков" кв. "Вароша", гр.Ловеч" , съгласно одобрен инвестиционен проект и разрешение за строеж. Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 2. Осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функци по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходната зона в централна градска част и рехабилитация на площад "Тодор Кирков" кв. "Вароша", гр.Ловеч". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 3. Осъществяване на авторски надзор по време на изпълнението на СМР по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходната зона в централна градска част и рехабилитация на площад "Тодор Кирков" кв. "Вароша", гр.Ловеч". Възложителят - Община Ловеч ще проведе процедура на договаряне без предварително обявление на основание чл.79, ал.1, т.3, буква в,) във връзка с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП 4. Изработване на материали за разпространение на информацията и публичност по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходната зона в централна градска част и рехабилитация на площад "Тодор Кирков" кв. "Вароша", гр.Ловеч". Процедурата ще бъде "публично състезание" на основание чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП и ще се проведе по реда на глава Двадесет и пета от ЗОП. 5. Извършване на независим финансов одит по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходната зона в централна градска част и рехабилитация на площад "Тодор Кирков" кв. "Вароша", гр.Ловеч". Обществената поръчка ще бъде "събиране на оферти с обява" съгласно чл.20, ал.3 от ЗОП. Обществената поръчка ще се проведе по реда на глава Двадесет и шест от ЗОП. В зависимост от вида на процедурата, която ще бъде приложена за избор на изпълнител за всяка дейност, Община Ловеч ще изготви решения за обществена поръчка, обявления, указания за подготовка на офертите и документации, които съдържат: техническите спецификации, образци на документи и указания за подготовката им, методика за определяне на комплексната оценка на офертата (когато е приложимо) и проект на договор. При подготовката на документациите за обществени поръчки ще се спазват стриктно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за неговото прилагане, както и приложимите указания на Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., вкл. Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС за 2014-2020г. 0.00 0.00
Провеждане на процедури по ЗОП и сключване на договори с изпълнители: Позиция 1 и 2: Обществените поръчки ще бъдат възложени чрез провеждането на открита процедура на основание на чл.73, ал.1 и във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки. Срокът за подаване на оферти ще бъде определен в съответсвие с чл.74, ал.1 от ЗОП. След изтичане на срока за подаване на оферти, на основание чл.103, ал.1 ЗОП и във връзка с чл.51 ППЗОП, Възложителят ще назначи комисия за разглеждане и оценка на офертите. Комисията ще се състои от нечетен брой членове. В определения в заповедта срок за приключване на работата на комисията, членовете й ще разгледат и оценят подадените оферти. Комисията ще класира участниците по степента на съответствие на офертите с предварително обявените от Възложителя условия. Действията на комисията ще се протоколират, като резултатите от работата й ще бъдат отразени в доклад, който ще се подпише от всички членове и ще се предаде на Възложителя заедно с цялата документация. В 10 дневен срок от получаването на доклада, възложителят ще го утвържди или ще го върне на комисията с писмени указания в случаите по чл.106, ал.3 ЗОП. В 10 дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата. Решението подлежи на обжалване по реда на чл. 197, ал.1, т.7 от ЗОП. При спазване на срока по чл. 112, ал.6 ЗОП, Възложителят ще сключи договор, който съответства на проекта на договор, приложен в документацията, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които последният е определен за изпълнител. В 30 дневен срок от сключването на договора ще бъде изпратено за публикуване обявление за възлагане на поръчка. Позиция 3: Процедурата ще бъде възложена по реда на раздел Х от Правилника за прилагане на ЗОП - Условия и ред за провеждане на процедура на договаряне без предварително обявление на основание чл.79, ал.1, т.3, буква в) във връзка с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП. Позиция 4 Процедурата ще бъде публично състезание на основание чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП и ще се проведе по реда на глава Двадесет и пет от ЗОП. Възложителят ще публикува обявление за обществената поръчка, в което ще е определен срока за получаване на офертите. За участие в процедурата заинтересованите лица ще подадат оферти. Възложителят ще назначи комисия за разглеждане и оценка на офертите, която ще се състои от нечетен брой членове. Тя ще съставя протокол за извършване на подбора на участниците, разглеждането, оценката и класирането на офертите и ще го предоставя на Възложител за утвърждаване. В 10-дневен срок от утвърждаване на протокола възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата.Решенията за определяне на изпълнител ще се изпращат в един и същи ден на участниците и ще се публикуват в профила на купувача. Позиция 5: Обществената поръчка ще бъде възложена по реда на глава Двадесет и шест на ЗОП - Събиране на оферти с обява. Възложителят ще публикува на профила на купувача обява за събиране на оферти,изготвена по образец, технически спецификации и всяка друга информация, свързана с изпълнението на поръчката, когато е приложимо. Срокът за подаване на оферти ще бъде определен в съответсвие с чл.188, ал.1 от ЗОП и Възложителят ще удължи този срок с минимум 3 дни, ако в първоначално определеният срок са получени по-малко от 3 оферти. След което независимо от броя на получените оферти, Възложителят ще ги разгледа и оцени. Със заповед ще се определи комисия от нечетен брой лица, които да разгледат и оценят получените оферти. Комисията ще състави протокол за разглеждането и оценката на офертите и за класирането на участниците. Протоколът ще се утвържди от Възложителя. Ще се сключи договор, който съответства на проекта на договор, приложен в документацията, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които последният е определен за изпълнител на поръчката. 0.00 0.00
Изпълнение на строителни и монтажните работи: Предмет на договора за строителство ще бъдат следните строителни и монтажни работи по обособени позиции и въз основа на приложения към проектното предложение работен инвестиционен проект: Обособена позиция 1 с два подобекта: Подобект 1 Пешеходната част от ул. "Търговска" (от Покрит мост до ул. "Александър Стамболийски"), включително градска градина и площад "Екзарх Йосиф І": • Цялостна подмяна на настилки (бетонови плочи, бетонови павета, червени павета, бордюри и др.); • Извършване на всички дейности по паркоустройство - ревизия на съществуващото озеленяване, цветарници с пейки по детайл, оформяне на нови тревни площи; • Ремонт на съществуващ паметник между хотел "Ловеч" и Съдебна палата; • Изграждане на ламинарен фонтан западно от Дом "Преслав" и кръгъл фонтан пред Драматичния театър; • Ремонт на чешма; • Вграждане на прожектори в настилката около съществуващите два паметника на площад "Екзарх Йосиф І"; • Изграждане на енергоспестяващо парково осветление; • Подмяна на отводнителни решетки и капаци на водоприемни шахти. Подобект 2 площад „Г.М.Димитров” и комплекс „Космос” • Цялостна подмяна на настилки (бетонови плочи, бетонови павета, вибропресовани бетонови плочи, бордюри и др.); • Извършване на всички дейности по паркоустройство - цветарници с пейки по детайл, • Ремонт на съществуващ фонтан; • Оформяне на нови зелени площи; • Изграждане на енергоспестяващо парково осветление. • Подмяна на отводнителни решетки и капаци на водоприемни шахти. Обособена позиция 2 - площад „Тодор Кирков” в АИР „Вароша” • Ремонт на настилките от гранитни плочи и павета от червен камък, бордюри; • Полагане на нова усилена настилка от гранитни и червени павета, която обхожда съществуващите сгради, която позволява достъпа да тях и обслужването им с МПС в юг-югозападната част на площада • Монтиране на антипаркинг елементи за ограничаване достъпа на МПС; • Преместване на съществуващата чешма със скулптурен бронзов елемент в съседство със сградата на Младежкия дом и оформяне около него на кът за сядане; • Изграждане на фонтан с габиони; • Извършване на всички дейности по паркоустройство - цветарници с пейки по детайл, • Ново оформление около паметника на Тодор Кирков - запазване на съществуващите гранитни блокове и зелени площи, като между тях се поставет пейки, а около паметника се постави ниско ограждение от каменни елементи с метални вериги между тях. Монтиране на прожектори в настилката около паметника на Тодор Кирков; • Оформяне на нови тревни площи; • Ремонт на съществуващите осветителни тела и стълбове; • Подмяна на капаци на водоприемни шахти и отводнителни решетки, Инвестиционния проект в частта за рехабилитация на пл."Тодор Кирков" е одобен от НИНКН - МК. 4 501 223.97 5 415 665.62
Осъществяване на строителен надзор : Избраният консултант за осъществяване на строителен надзор при извършване на строително-монтажните работи ще изпълнява дейности за гарантиране на: - законосъобразното започване на предвидените работи; - пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите съобразно одобрените проекти; - контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството; - опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; - контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - правилно изпълнение на строително-монтажни работи; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Освен гореизброеното, консултантът ще изпълнява и функции на инвеститорски контрол, като следи за количественото изпълнение на строителните работи и задължително подписва всички актове Образец № 19. 36 000.00 44 516.63
Осъществяване на авторски надзор: В съответствие с условията на сключения договор и при спазване на приложимата нормативна база, избраният изпълнител ще осъществява контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с изработените от него проекти. Предписанията на проектанта ще бъдат вписвани в заповедната книга и ще бъдат задължителни за всички участници в строителните работи. След приключване на строителните работи проектантът ще завери съответната екзекутивна документация. 55 558.26 66 600.00
Осигуряване на информация и публичност по проекта: За да се популяризират дейностите по проекта, постигнатите резултати и полученото финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., ще бъдат приложени разнообразни средства за осигуряване на информация и публичност. Екипът за организация и управление на проекта ще извърши следното: 1). Публикации за проекта в медиите След подписване на договора за безвъзмездна помощ екипът по проекта ще подготви и публикува в 1 регионален вестник информационен материал, съдържащ данни за проекта, за финансирането от ЕС, както и очакваните резултати и ползи за целевите групи. Периодично в процеса на реализация на проекта на интернет страницата на общината ще бъдат публикувани съобщения за напредъка на проектните дейности, посредством които местната общност ще бъде постоянно информирана за ходя на изпълнение, постигнатите междинни резултати, както и предстоящите интервенции. При успешното завършване на всички дейности ще бъдат публикувани 2 съобщения в регионален вестник, представящи обобщени резултати от изпълнението на проекта, както и снимков материал от реконструираните обекти. 2). Встъпителна и заключителна пресконференция Екипът по проекта ще организира и проведе две пресконференции (първата след подписването на договора за безвъзмездна помощ, втората – след приключването на основните дейности по проекта), на които местните и регионалните медии, както и местната общественост ще бъдат запознати с проекта и неговия принос за осигуряване на висококачествена и жизнена и физическа среда в целевата територия. Община Ловеч ще възложи по реда на ЗОП доставката на рекламни материали, информационна табела, билбордове и постоянни табели за осигуряване на визуализация и публичност по проекта, както следва: 3). Информационна табела, билбордове и постоянни табели След стартиране на проекта ще бъде изработена и монтирана информационна табела в административната сграда на общината. Ще бъдат поставени 2 билборда, които до шест месеца след приключването му ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели. 4). Рекламни материали за осигуряване на визуализацията и публичността на проекта Община Ловеч ще възложи изработването и доставката на следните рекламни материали: 1.Билбордове (временни) с размери 4х3 двустранни - 2 броя; 2.Табели постоянни (след приключване на СМР) - 2 броя. 3. Информационна табела 50х70 см - 1 брой. 4. Банер с логото на оперативната програма, наименование на проекта, период на изпълнение - 1 брой. 5.Информационна листовка, формат 1/3 А4, 80 гр./м2, двустранен печат, хром гланц - 400 броя; 6. Еко бележник със спирала и химикалка - 300 броя; 7. Портативна батерия за мобилна употреба - минимум 2200 mAh - 200 броя; 8. Рулетка 1 м - 300 броя; 9. Комплект отвертка с минимум 3 бита в пластмасова кутия - 300 броя; 10. Самозалепващи стикери А8 52х74мм, РVС, мат/гланц, пълноцветен печат - 1100 бр.; 11. Брандирани тениски с логото на ОПРР - 250бр.; 12. Брандирани шапки с логото на ОПРР - 250бр.; 5).Официални церемонии При стартирането на проекта ще се организира церемонията "първа копка", а след завършването на строителните дейности и въвеждане на обектите в експлоатация ще са извърши официалното им откриване. Изработването на всички рекламни материали и провеждането на официалните церемонии ще бъдат съобразени с указанията и изискванията на УО на ОПРР, разписани подробно в Приложение Ж "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.". 12 447.00 14 936.40
Въвеждане на подобектите в експлоатация и получаване на удостоверение за въвеждане на строежите в експлоатация: За получаване на удостоверения за въвеждане на подобектите в експлоатация ще бъде изготвена екзекутивна документация, при необходимост, констативни актове по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежите с приложения, ако е необходимо, издадени удостоверения по чл.54а, ал.2 и 3 от Закона за кадастъра и имотния регистър, проведени съгласувателни процедури с експлоатационни дружества и други организации, подготвени окончателни доклади от строителния надзор. Окончателните доклади ще се внесат при Главния архитект на Община Ловеч за одобряване, след което ще бъдат издадени удостоверения за въвеждане на строежите в експлоатация. 20 600.00 0.00
Извършване на независим финансов одит: В резултат от провеждане на приложимата процедура за възлагане на обществена поръчка, ще бъде избран регистриран експерт-счетоводител/фирма за одит, с който/която ще бъде сключен договор за извършване на независим финансов одит на проекта. Основни критерии за подбор и избор на одитор ще бъдат опитът при одитиране на проекти, изпълнявани с външно финансиране, наличието на квалифициран персонал, както и предлаганата цена за извършване на услугата. 7 300.00 8 760.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).