Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

Project Capital dredging - basin between Terminal "Burgas West" and Terminal "Burgas East 2/2A/" (with a short name - "Capital dredging in the Port of Burgas") is related to the construction of  the new quay wall for vessel berth 28 at the port terminal Burgas-West of the port for public transport Burgas within the meaning of Article 106a of the Maritime Space, Inland Waterways and Ports of the Republic of Bulgaria Act, it is necessary to carry out dredging works for the construction of the operational water area and the maneuvering area between Terminal "Burgas West" and Terminal "Burgas East 2/2A/".
The deepening of the water area of the basin maneuvering zone to T2A and the port terminal Burgas - West represents capital dredging, with which new design depths will be achieved. This will enable the handling of vessels up to 260m long, 32m beam, 14.5m draft and 80,000 tonnes DWT and use existing cargo handling facilities, so around 100,000 20ft equivalent units (TEU) can be processed additionally.
The scope of the project includes the implementation of the following activities:
Activity 1: Capital dredging;
Activity 2: Construction supervision;
Activity 3: Design supervision; 
Activity 4: Information and communication;
Activity 5: Technical assistance.

The project implementation period is 13 months.
The starting date of the project is 30.10.2023 - the date of signing a contract for "Capital dredging in the maneuvering basin area next to T2A and port terminal Burgas-West".
For the purposes of the publicity activities it will be used short name of the project - "Capital dredging in the Port of Burgas".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Капитално драгиране: Дейността обхваща изпълнението на драгажни работи в оперативната акватория и зоната за маневриране между Терминал „Бургас Запад“ и Терминал „Бургас Изток 2/2А/". Изпълнението на дейността е въз основа изявената инвестиционна инициатива за строителство на нова кейова стена КМ 28 (включително удълбочаване) пред кея и прилежащата акватория до подходния канал с цел приемане на разчетните плавателни съдове. Общият обем за драгиране е определен на 1 537 897 м3, като са предвидени две зони за депониране на драгажния материал от акваторията на корабно място № 28, както следва: Зона 1: Насип зад предвидените за изграждане на хидротехнически съоръжения зад корабни места № 29, 28 и 27. Зона 2: Черно Море. Предвиденото депониране на драгирания материал в Черно море е разрешено от Министерство на околната среда и водите – Басейнова дирекция „Черноморски район“, въз основа на издадена Заповед № 250 от 07.10.2021 г., като разстоянието до това депо от пристанището е около 38 км. Изпълнението на драгажните дейности в оперативната акватория и зона за маневриране към к.м. № 28 ще се извършва на две фази: Фаза 1: Териториалният обхват на Фаза 1 е определен с цел създаване на минимално необходимите условия за подход и приставане на кораби на к.м. № 28. Площта на зоната за драгиране, без откосите, се равнява на 48 515 кв. м. (без отчитане на толерансите за драгиране). Обемът на земните маси за драгиране, който е определен за осигуряване проектната кота на дъното на – 15,78 м (БС) (без прекопки) в зоната за Фаза 1 е 543 441,51 куб. м. Фаза 2: обхваща останалата част от акваторията за драгиране и е с обща площ 111 444 кв. м. Обемът на земните маси за драгиране, който е определен за осигуряване проектната кота на дъното на 15,78 м (БС) (без прекопки) в зоните за Фаза 2 е 994 455,49 куб. м. 69 983 779.01 0.00
Строителен надзор: Изпълнението на дейността има за цел да се обезпечи законосъобразното изпълнение на договора за капитално драгиране, чрез упражняване на строителен надзор при реализацията му. Изпълнителят (консултантът) има ангажименти, произтичащи от ЗУТ и в съответствие с всички други нормативни актове, регламентиращи особеностите и задълженията в дейността му с оглед спецификата на изпълняваните дейности при реализацията на проекта. Във връзка с чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията, избраният изпълнител ще изпълнява строителен надзор и контрол по изпълнението на работите за обекта до издаване на Разрешение за ползване на обекта. Консултантът следва да организира надзора, изпълнявайки изискванията за ефективен строителен надзор, т.е. контрол по качеството и количеството, мониторинг на прогреса и администриране на строителните работи. По време на този период услугите на Консултанта включват следните основни задължения: ✓ Законосъобразно започване на договорните дейности; ✓ Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на договорните дейности, в съответствие с нормативната уредба на Република България. ✓ Упражняване на непосредствен и ефективен контрол върху осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд на обекта. ✓ Опазване на околната среда по време на изпълнението на обекта. ✓ Спиране на строежи, които се извършват в условията на чл. 224, ал. 1, т. 2 и 3 и/ или са в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 – 3 от ЗУТ. ✓ Защита на личността и имуществото на трети лица от щети, вследствие от изпълнението на обекта. 203 000.00 0.00
Авторски надзор: Услугите, свързани с упражняването на авторски надзор по смисъла на ЗУТ и нормативните актове за неговото приложение, включват изпълнението на следните дейности: 1. Посещения на строежа и осъществяване на надзор по време на строителството за точното изпълнение на проекта на Изпълнителя, в качеството му на проектант - автор на техническия проект за обекта. 2. Участие при съставяне и подписване на актове и протоколи по време на строителството. 3. Редовно записване в заповедната книга на всички предписания и заповеди във връзка с точното изпълнение на строежа. 4. Оказване на техническа помощ на ДППИ по време на изпълнение на СМР, без изготвяне на екзекутивни чертежи. 30 000.00 0.00
Информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договорите с избраните изпълнители до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянните обяснителни табели. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на следния обхват от задачи: - Изработване, съгласуване и одобрение на Комуникационен план от УО на ПТС - медиен мониторинг и публичност за целите на проекта; - Организиране и провеждане на 1 бр. публично събитие за демонстрация на драгажната техника и драгажните дейности; - Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали; - Изработване и поставяне на 1 бр. временен информационен билборд; - Изработвяне и поставяне на 1 бр. постоянна обяснителна табела; - Изработвяне и доставка на 2 бр. ролбанери; - Фотозаснемане и архив; - Медиен мониторинг и публикации; - Изготвяне и разпространение на 2 бр. прессъобщения за инвестиционния проект. 15 240.00 0.00
Техническа помощ: В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните задачи от страна на бенефициента по проекта: - Консултантска услуга за актуализиране на анализи, във връзка с изпълнението на проекти, за подготовка на формуляр за кандидатстване и приложенията към него за проект "Капитално драгиране в пристанище Бургас"; - Спасително археологическо проучване - археологическо наблюдение по време на изпълнение на строително-монтажни дейности в акваторията на пристанище Бургас по проект „Капитално драгиране – басейн маневрена зона до Терминал 2А и Пристанищен терминал Бургас запад“ - драгажни дейности в оперативната акватория и зона за маневриране към корабно място № 28 по одобрен инвестиционен проект и издадено Разрешение за строеж № РС-11 от 25.02.2020 г., допълнено със Заповед № РС 4/12.01.2022 г. и Заповед № РС6/31.01.2023 г. на МРРБ съгласно чл. 161, ал. 2 от Закона за културното наследство (ЗКН) и НАРЕДБА № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания. 77 982.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).