Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project provides for the purchase, delivery, installation and commissioning of new crawler excavator (Measure 1) and a new screening-washing installation (Measure 2). The new equipment has a higher performance and lower energy consumption per unit of output.

Chain excavator is 4 - cylinder diesel engine with a rated power of 110 kW / 148 hp, automatic diagnostics and auto-sync speed. Bucket, with which is equipped the machine's volume 1.4 m³
The new screening - washing installation consists of a classifier and premivno screen. The classifier has a capacity of 105 t. / H., As is driven hydraulically, i.e. its power is 0 kW, which inevitably leads to energy savings.
Premivnoto screen has a capacity of 200 tons. / Hr., Output of both engines is a total of 74 kW and a capacity of 8 cubic meters bunker One of the functions of the sieve is sifted and washed unfit for use inert material to a final fraction suitable for making concrete, concrete mixtures, mortars and other needs for construction. Another major feature is its use for screening and sorting of recycled material from the crusher.

All this, and given the almost complete automation of production will lead to significant energy savings and higher productivity for the company.

Beneficiary provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus - protection the environment, and continuously measuring and analyzing the energy efficiency.

The project will be a turnaround 18 months and a total value 1 245 625.00 BGN, VAT excluded.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подмяна на стар челен товарач с нов верижен багер с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов верижен багер (Мярка 1). Старият багер, който дружеството използва за дейността си, е с мощност на дизеловия двигател 162 kW и средна производителност 120 т./ч. Предвижда се интегриране в производствения процес на ново поколение верижен багер, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена баластра. Верижният багер е с 4 - цилиндров дизелов двигател с номинална мощност 110 kW/148 к.с., автоматична система за диагностика и функция за автоматично синхронизиране на оборотите. Кофата, с която е оборудвана машината, е с обем 1,4 куб.м. Производителността на новата машина е 484 т./ч. Както се вижда средната производителност на новия верижен багер в сравнение със старото технологично оборудване е значително по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 1 344 019,0 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 358,85 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 322 712 лв. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на верижен багер: 6-ти - 18-ти месец. 322 712.00 322 700.00
Подмяна на стара пресевно – промивна инсталация с нова такава с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление : Дейността предвижда закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова пресевно – промивна инсталация (Мярка 2). Старата пресевно-промивна инсталация на дружеството е с мощност 20 kW и производителност 10 т./ч. Предвижда се интегриране в производствения процес на нова пресевно – промивна инсталация, състояща се от класификатор и премивно сито. Класификаторът е с капацитет 105 т./ч., като се задвижва хидравлично, т.е. мощността му е 0 kW, което неминуемо води до спестяване на енергия. Премивното сито е с капацитет 200 т./ч., мощност на двата двигателя е общо 74 kW и капацитет на бункера 8 куб.м. Една от функциите на ситото е да пресява и промива негоден за ползване инертен материал до крайна фракция, годна за направата на бетон, бетонови смеси, варови разтвори и други нужди за строителството. Друга основна функция е използването му за пресяване и сортиране на рециклиран от трошачните инсталации материал. Производителността на новата инсталация е 190 т./ч. Както се вижда единичната производителност на новата пресевно – промивна инсталация е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 673200,00 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 551,35 т/год. Инвестиционните разходи съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 885 013 лв. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пресевно - промивна инсталация: 6-ти - 18-ти месец. 885 013.00 885 000.00
Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Мерки 1 и 2 на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване, с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Събиране на 3 оферти и избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление; - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Резултатите от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 1 000.00 1 000.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 14 000.00 13 850.00
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Драгажна компания "Тимок" ООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 3 000.00 2 780.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).