Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

With the realization of this project proposal will be established Centre for hourly service provision for social inclusion in the community or at home. The Centre will provide access to integrated services, including social and health, according to the specific needs of 222 users throughout the period of provision of social services.
 
The project aims to improve the quality of life and access to services for social inclusion of people with disabilities and people over 65 with limited or unable to self and to provide opportunities for the return of the real labor market of people who care about relatives.

Upon realization of the project proposal will be formed Project management team, including Project manager, 3 coordinators, Accountant and 2 Technical assistants. The Centre  will be situated in the room - municipal property, where they will carry out the organization of its activities and in which it will be placed the required equipment.
To provide integrated social services at the Centre, after a selection will be appointed staff, including Manager, 59 Personal assistants, 2 Social assistants and specialists - medical specialist / nurse or paramedic / 2 rehabilitators, psychologist and educator/ social worker. For staff will be provided training, periodic supervision and psychological support.
To ensure transparency in the implementation of project activities and to promote the objectives and activities of the European Union, the European Social Fund, the OP HRD and this project proposal will be implemented activities for information and publicity.
All budget items, where applicable, will be awarded under the PPA.
The duration of the project will cover a period of 24 months and the social services at the center will provide 21 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на настоящата дейност е гарантиране на ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта. За нейното постигане ще бъде сформиран Екип за управление на проекта, включващ: Ръководител - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 84 часа на месец Счетоводител - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 84 часа на месец Координатор - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 42 часа на месец Координатор "Човешки ресурси" - 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 84 часа на месец Координатор "Обществени поръчки" - 1 бр., с времева ангажираност 6 месеца, 42 часа на месец Технически сътрудник – 1 бр., с времева ангажираност 24 месеца, 42 часа на месец Технически сътрудник – 1 бр., с времева ангажираност 16 месеца, 42 часа на месец Екипът за управление на проекта не само ще координира дейностите му, но ще подпомага екипа на Центъра относно организацията и управлението на услугата чрез методически указания и подкрепа. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му; ще следи за пълнотата на документацията по проекта и нейното съхранение, съгласно изискванията на Договарящия орган. Ръководи и организира дейностите на различните участници при изпълнение на проекта. Следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства. Контролира провеждането на процедури за избор на изпълнители по ЗОП за целите на проекта. За успешното реализиране на настоящото проектно предложение, от особено значение ще е вътрешния мониторинг върху осъществяваните дейности. Екипът за организация и управление на проекта ще организира изпълнението на заложените дейности, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори и резултати за изпълнение и целесъобразното разходване на средствата по проекта. Ще осъществява непосредствен мониторинг на качеството на социалната услуга и спазването на всички нормативни изисквания при нейното предоставяне. За минимизиране риска от съществени отклонения в параметрите на планираните дейности, специално внимание ще бъде отделено на следене на индикаторите за изпълнение на проекта, като при констатиране на съществено разминаване на изпълнена дейност с очакван резултат, екипът за управление на проекта ще прави анализ и ще приеме план с конкретни мерки и срокове за отстраняване на несъответствията. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. 49 901.60 43 857.65
Подготовка и провеждане на процедури за външно възлагане на услуги: Целта на настоящата дейност е осигуряване на публичности и прозрачност при изразходване средствата от безвъзмездната финансова помощ, съгласно българското законодателство. В тази връзка ще бъдат проведени 6 процедури за външно възлагане на услуги, съгласно изискванията на българското законодателство, чрез които ще бъде възложено на външни изпълнители осигуряването на информираности и публичност при реализацията на проектните дейности; ще бъде доставено оборудване за целите на Центъра като уреди за рехабилитация, 2 преносими компютъра и др.; ще бъдат осъществени обучение, периодична супервизия и консултация на наетия в Центъра персонал; ще бъдат наети 3 външни специалисти, които ще извършват и социални оценки на кандидатите за потребители, когато е необходимо; ще бъдат осигурени и канцеларски материали, необходими за обезпечаване дейността на Центъра. 0.00 0.00
Осигуряване на информираност и публичност: Осигуряването на информираност и публичност по проекта цели популяризиране на ролята на Европейския съюз и държавата; Европейския социален фонд и възможностите, които той предоставя; популяризиране целите и обхвата на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и Процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Независим живот”; повишаване информираността на обществото за планираните дейности по настоящото проектно предложение и промяна на обществените нагласи към иновативните методи за предоставяне на социални услуги. За реализиране на дейността се предвижда използването на следните комуникационно информационни средства: * Периодични съобщения на електронната страница на Община Силистра * Провеждане на 2 пресконференции в началото и края на проекта *Изработване и разпространение на флаери *Изработване и разпространение на плакат *Изработка и печат на рекламни материали Ще бъдат изработени различни рекламни материали, съдържащи задължителните елементи за визуализация на проекта: тефтери, папки, химикали, които ще бъдат разпространявани на пресконференциите и по време на изпълнението на дейностите по проекта. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът ще се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 3 000.00 2 175.60
Разработване на Методология за предоставяне на социални услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, както и задължителни документи и процедури за неговото функциониране: Целта на настоящата дейност е гарантиране на ефективна организация, управление и качество на предоставяне на социалната услуга Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Методологията, задължителната документация и процедури за дейността на Центъра ще осигурят регламентиране на процеса на предоставяне на социалната услуга в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество на социалните услуги; ще дадат указания за тяхното качествено предоставяне в практиката, както и ще предложат инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност; ще подпомогнат специалистите да развият уменията си за предоставяне на социални услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Разработената документация ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на социалната услуга „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда” и ще представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугата, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. Дейността ще се реализира първите 4 месеца от старта на проекта. 0.00 0.00
Извършване на първоначална оценка и подбор на потребители на социалната услуга : Основна цел на настоящата дейност е създаване на условия за удовлетворяването на специфичните потребности на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Оценката на кандидат потребителите ще бъде извършена от 3 външни специалисти, които ще извършат проучване на потребностите от интегрирани социални услуги на вече оценените чакащи кандидат потребители по проект "Нови възможности за грижа" по Схема "Нови алтернативи", както и ще бъдат проучени потребностите на кандидати, които към момента на кандидатстване по настоящия проект нямат валидна социална оценка. Оценките ще се извършват, както по налична документация при кандидатстване, така и чрез посещения на място, при необходимост. Специалистите извършват индивидуална оценка на потребностите до 5 работни дни след получаване на личните им дела. Оценката на потребностите на кандидат - потребителите отчита индивидуалната специфика на кандидат - потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, необходимите дейности за подкрепа и тяхната интензивност и задължително включва преглед и характеристика на: • общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител: - зрение, слух и възможности за комуникация; - способност за придвижване, необходимост от медицински изделия, технически помощни средства, приспособления или съоръжения; - психично здраве; - умствени функции; • способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; • социалната му активност и интереси; • взаимоотношенията със семейството му; • други социални контакти; • битови условия на живот; • изискванията за медикаментозно лечение и диети; • допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; • безопасност и рискове; • потребност от интегриране в общообразователната система, когато потребителят е дете. 2 600.00 2 598.60
Подбор на персонала в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на настоящата дейност е насочена към осъществяване на подбор на подходящи лица, които ще осигурят по най-добър начин защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата „Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за асистенти и специалисти в Центъра ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. За осъществяването му ще бъде разработена Процедура за кандидатстване, оценка и класиране на кандидати за предоставяне на социални услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Кандидатите за асистенти и специалисти в Центъра задължително ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Договори ще бъдат сключени с Ръководител на услугата, който ще съвместява и длъжността Социален работник, 59 лични асистенти, 2 социални асистенти, педагог, психолог, 2 рехабилитатори и медицински специалист. 0.00 0.00
Обучение, супервизия и психологическа подкрепа на персонала в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на настоящата дейност е осигуряване на персонал със специални умения за задоволяване на специфичните потребности на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За изпълнение на дейността ще се осигури въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени членове на екипа на Центъра, които не са преминали такова, преди да започнат работа в дома на потребителя и супервизии – в хода на предоставяне на услугата и по заявка. Основното обучение въвежда в същността на социалните услуги, предоставяни в домашна среда. То ще трае минимум 3 дни и задължително ще включва следните теми: • общи познания за домашните грижи и за необходимите на личния асистент знания и умения; • основни задължения и права на личния асистент; • етични стандарти в работата на личния асистент (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); • права на детето и методи за тяхната закрила; • специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни; • разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; • умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; • умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); • здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.); • Методология за предоставяне на социални услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда През периода на реализиране на проекта на служителите ще бъде осигурено надграждащо обучение чрез съвместна работа с по-опитен и компетентен личен асистент; осигуряване на индивидуални занимания с подходящи наръчници и помагала, консултации с обучител, комбинация от горните форми или други подходящи форми. За осигуряване подкрепа на персонала се предвижда провеждането на 3 основни групови супервизии, както и консултации и психологическа подкрепа при подадена заявка, през целия период на проекта. 2 740.00 2 736.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане, материали и консумативи за осигуряване дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : За осигуряване на дейността на Центъра и гарантиране качеството на предоставяните в него услуги ще бъдат закупени: 2 преносими компютъра и 1 мултифункционално устройство 3 в 1 - принтер, ксерокс и скенер - те ще бъдат използвани от ръководителя, специалистите в Центъра с цел предоставяне на качествена социална услуга. Ще се използват за изготвяне на задължителната документация като планове, оценки, процедури, правилници, графици, информационни материали за потребителите на услугата и др. 1 преносим уред за електростимулация - ще се използват в домовете на потребителите с цел подпомагане рехабилитационния процес и работата на специалиста. Други механични уреди за раздвижване и рехабилитация: за китка, глезен, терапевтични топки и др. 2 апарата за кръвно налягане, с който медицинското лице ще измерва стойностите на кръвно налягане на потребителите Консумативи - тонери Канцеларски материали - ще се използват за обезпечаван дейността на центъра - хартия, папки, кламери, телбод, перфоратор, ножици, линии, химикали, моливи, гуми, органайзери, поставки за документи и др. За обезпечаване дейността на служителите в Центъра се предвижда закупуване на ръкавици и работно облекло – престилки. Дейността ще бъде изпълнявана през първите 4 месеца от старта на проекта. 6 162.00 5 058.00
Разкриване и предоставяне на социалната услуга Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Социалната услуга ще се предоставя в период от 21 месеца на 222 потребители при спазване принципите на зачитане на личното пространство и достойнство, самостоятелност и независимост на потребителя; гарантиране на поверителност на личните данни и информация. Структурата на групата на потребителите ще е следната: 1. Хора с увреждания, включително деца с увреждания - 88 човека; 2. Хора над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване - 134 човека. Предоставянето на услугата ще се извършва, както следва: Предоставяне на информация за услугата на всички кандидат-потребители и/или техни близки Оценка на потребностите на кандидат - потребителите Сключване на Договор между доставчика и потребителя Изготвяне на индивидуален план за предоставяне на социални услуги Осигуряване на гъвкави интегрирани социални услуги в съответствие с потребностите и личния избор на потребителя Изготвяне на оценка на изпълнение на Индивидуалния план на потребителите и актуализирането му при необходимост Осигуряване на сигурност, безопасност и зашита правата на потребителите при предоставяне на социални услуги Осигуряване на възможност за подаване на жалби от страна на потребителите Осъществяване на контрол на качеството на социалните услуги в Центъра Предоставяните слуги ще се делят на три основни типа: - Почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършването на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, битова хигиена, придружаване и др., които ще се предоставят от личните асистенти в Центъра. - Почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти, социални услуги в общността и други; помощ при писане на писма, жалби, заявления и подаването им до съответните институции и всякаква друга дейност, изразена в социална работа с представителите на целевата група, услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, извършване или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение и др., които ще се осъществяват от социалните асистенти. - специализирани социални услуги - социални, здравни, образователни, рехабилитационии, предоставяни от специалистите в Центъра - социален работник, рехабилитатор, психолог и педагог. С цел гарантиране по-висока ефективност на предоставяните услуги ще бъде прилаган гъвкав механизъм за съчетано почасово ползване на интегрирани социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. В тази връзка, всеки потребител може да ползва до 4 часа дневно социалните услуги личен и социален асистент, както и до 2 часа дневно специализирани социални услуги. Социалните услуги ще се предоставят съобразно предпочитанията на потребителите, които се изясняват предварително. Това се отнася в най-голяма степен, когато се оказва помощ при осъществяване на пряк допир, хигиена на помещението, дейности, поддържащи здравето, приготвяне на храна и хранене, боравене с лични вещи и документи, ползване на баня и тоалетна, съпровождане извън дома. Служителите ще са задължени да се отнасят с разбиране и уважение към възрастовите, религиозните, етническите, културните, физическите, психическите, половите и сексуалните различия на потребителите, техните близки, роднини или законни представители. Когато потребителят е дете, услугите се предоставят в съответствие с изискванията на Закона закрила на детето и всички подзаконови нормативни документи, регламентиращи предоставянето на услуги за деца и в съответствие със специфичните му потребности. 810 472.45 780 083.93
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на социалните услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Психологичната подкрепа е от особена важност при подкрепа на хората в неравностойно положение за социално включване. Целта на настоящата дейност е осигуряване на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда психологическа подкрепа, насочена към подобряване психичното състояние на потребителя и стимулиране на неговото развитие - емоционално, личностно,познавателно и социално. Психологичната подкрепа ще се осъществява на базата на специализирана оценка на потребностите и индивидуалния план за грижа на потребителя, като дейностите за осъществяване на мотивационна и психологическа подкрепа ще бъдат внимателно дозирани и съобразени с личния избор на всеки един от потребителите и ще се реализират чрез психодиагностика, консултиране и различни терапевтични подходи, ориентирани към: 1. Преодоляване на травми от преживяна загуба, раздяла, преместване, отношение към увреждане /етикиране/ или други травматични събития в живота на потребителя; 2. Подобряване на психичното състояние и стимулиране пълноценното развитие и изява на потребителя според собствените му възможности; 3. Развитие на уменията за общуване и създаване на връзки отношения с близки, роднини, институции и др.; 4. Мотивиране за включване в дейности за социална интеграция, личностно, емоционално и познавателно развитие. 5. Помощ при разрешаване на проблеми и взимане на решения. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).