Description
The Applicant (CCP) is a state commission, established with the Minister of Economy.It is a separate legal entity funded by the Budget and a sub-delegated authorising authority of the budget credits, domiciled in the city of Sofia.In 2015, by order of the Minister of Economy were created 14 sectoral and 12 joint conciliation commissions. The Conciliation commissions were established under the Law on Consumer Protection with the regional directorates of the CCP.The conciliation commissions are intended to assist in resolving disputes between consumers and vendors in connection with the warranty liability, the right of making claims for goods or services /their return/ and with respect to unfair terms in contracts, business practices and agreements, concluded by consumers.The conciliation commissions facilitate the amicable settlement of disputes between consumers and traders by making an agreement between the parties involved in the dispute. In order to implement its main objective,this project shall provide a set of measures to enhance the effectiveness and efficiency of services, provided by the CCP for Bulgarian enterprises.These measures shall include:A study to determine the needs and limitations of Bulgarian enterprises in the field of consumer protection;research of the experience and good practices of the member states of the EU and of the countries of the EEA with respect to services, provided to economic operators;training of members of the conciliation commissions and of the representatives of the target groups;providing conditions for the normal operation of the conciliation commissions, including the furnishing and equipment of facilities for the commissions to convene and work;creating mobile groups for prevention and support of Bulgarian enterprises on issues, related to consumer protection;conducting a broad campaign to promote alternative methods of dispute resolution; introduction of ICT solutions in the work of the CCP with economic operators,etc.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Провеждане на социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защита на потребителите: В рамките на настоящата дейност е предвидено провеждането на социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защитата на потребителите. Проучването ще обхване основните целеви групи в проекта – представителите на малкия и среден бизнес в страната. Целта на проучването е: - установяване степента на информираност на българските предприятия по въпросите за защита на потребителите. Целта е проучването да осигури актуална и обобщена информация по отношение на това до колко представителите на бизнеса са запознати с политиките в областта на защита на потребителите от една страна и какви са дефицитите, които се генерират във взаимоотношенията предприятие – потребител. В изготвения за нуждите на ОПИК и Министерството на икономиката Доклад за извършване на анализ и оценка на административния, технически и финансов капацитет на КЗП една от основните препоръки, които са изведени е „подобряване на комуникацията и сътрудничеството с представителите на бизнеса с цел подобряване на знанията им за нормативната база в областта на потребителските права и повишаване готовността на търговци и производители за включване в алтернативно решаване на спорове“. До момента подобно проучване не е извършвано от страна на Комисията или друг орган. Провеждането му ще даде реална представа на експертите на КЗП къде са пропуските в работата на комисията с фирмите по отношение покриване изискванията на законодателството в областта на защита на потребителите. Най-общо проучването ще включи: - оценка на потенциала за прилагане законодателството в областта на защитата на потребителите; - степента на готовност за възприемане и прилагане законодателството в целевата област; - очаквания на потребителите по отношение поведението на МСП, свързано с потребителски въпроси. Проучването ще изведе основните проблеми на българските предприятия в посока спазване законодатството в областта на потребителската защита. То ще даде насока за по-нататъшни мерки за подобряване работата на КЗП с предприятията за прилагане изискванията покриващи въпросите за защита на потребителите. | 81 600.00 | 61 440.00 |
Проучване опита на страните - членки на ЕС и ЕИП по отношение услугите, предоставяни на икономическите оператори: Дейността предвижда следните ЕТАПИ: 1. Изготвяне на Анализ на политиките за защита на потребителите, прилагани в страните от ЕС и ЕИП. Анализа ще включва: - Кратък преглед на законодателствата на страните – членки на ЕС и ЕИП по въпросите, касаещи защитата на потребителите. Специален акцент в анализа ще бъде поставен върху: - методите и инструментите за алтернативно решаване на спорове, - работата на конкретните държавни структури, работещи по въпросите на защита на потребителите (аналог на българската КЗП) с представителите на бизнеса в съответната държава в посока подобряване на потребителската защита; - видове услуги, предоставяни на икономическите оператори от съответната институция; - методи за превенция; - IT-решения за подобряване ефективността на работата с икономическите оператори. Доклада ще идентифицира най-добрите практики и ефективни механизми за прилагане на политики в областта на защита на потребителите. Изпълнителите на доклада ще имат за задача да изведат препоръки за извършване на обмен на опит с конкретни служби, работещи по въпросите на потребителите на минимум 3 държави-членки и 1 държава от ЕИП. 2. Посещение за обмен на опит в страни-членки на ЕС и ЕИП на експерти от КЗП След приемане препоръките на авторите на анализа, разработен в рамките на настоящата дейност, Председателят на КЗП ще определи работна група от 4 лица от състава на комисията, които да посетят съответните държавни служби на 4те избрани страни, членки на ЕС и ЕИП. Целта на посещението е да бъде обменен опит по отношение на политиките, прилагани от съответните страни за защита на потребителите и по-конкретно – взаимодействието на държавните органи с бизнеса в посока подобряване защитата на крайния потребител. Специално внимание ще бъде отделено на методите за алтернативно решаване на спорове. В рамките на четирите посещения се предвижда да се направят работни срещи в институциите, работещи по проблемите на защита на потребителите, да се демонстрират добри практики в целевата област, както и да се представят работещи IT-решения и съвременни похвати за повишаване информираността на бизнеса по въпросите за защита на потребителите. На срещите ще бъде представена българската система за защита на потребителите, основните похвати, които се използват за алтернативно решаване на спорове, както и основните дейности по проекта. Целта е да се популяризират усилията на екипа на КЗП за подобряване ефективността на работа на комисията с МСП в посока подобряване културата им на потребителска защита от една страна, а от друга – да се почерпят идеи за подобряване на тази ефективност още в рамките на проекта. | 180 000.00 | 115 058.80 |
Създаване на ноу-хау в подкрепа дейността на българските предприятия в областта на защита на потребителите: Дейността е пряко свързана с изводите и препоръките, изведени в доклада от проучването по дейност 1. В зависимост от изведените препоръки и анализа, изготвен по дейност 1 ще се създаде пакет от ноу-хау, насочен към целевата група на проекта, както следва: - Минимум 4 секторни стратегии. Секторите, в рамките на които ще бъдат разработени стратегиите ще бъдат изведени в доклада по дейност 1. Всяка от секторните стратегии ще съдържа План за действие за внедряване на механизми, които да подобрят ефективността на работата на КЗП с предприятията, обслужващи целевия сектор в посока подобряване на степента на защита на потребителите от представителите на целевата група. - Набор от наръчници, насочени към подобряване работата на българските предприятия по въпросите на потребителската защита. Наръчниците ще обезпечат Планът за действие по изработените стратегии. Примерни наръчници: Наръчник за потребителския кредит включващ задължителната информация за потребителите и примери за НТП и неравноправни клаузи; Наръчник за производителите на стоки за деца и детски облекла; Сборник за добри практики и прилагане на Директива 2011/83/ЕС за защита на потребителите при договорите сключени извън търговския обект и договорите от разстояние по отношение на преддоговорната информация и гаранционната отговорност; Наръчник за икономическите оператори, предлагащи автомобилни гуми и т.н. Разработването на целевото ноу-хау е обосновано от необходимостта от разясняване на вменените в българското законодателство задължения на лицата, осъществяващи търговска дейност. Секторните стратегии задължително ще обхванат законите: Закон за туризма, Закон за виното и спиртните напитки, Закон за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия, Закон за потребителския кредит, Закон за кредитите за недвижимите имоти на потребителял, Закон за предоставяне на финансови услуги от разстояние; други закони. Прилагането на придобитите знания от създаденото ноу-хау в съответния сектор ще допринесе за постигането на специфичната цел – подобряване степента на защита на потребителите, което е възможно единствено при наличието на информирани и лоялни производители, вносители, търговци и ефективен контрол от държавата. Създадените секторни стратегии ще бъдат представени на организираните в рамките на проекта кръгли маси за популяризиране напредъка на проекта. Наръчниците ще бъдат отпечатани в (общ) тираж от приблизително 100 000 броя и ще бъдат разпространявани сред представителите на целевата група чрез регионалните звена и чрез създадените мобилни групи по проекта (дейност 6). | 400 800.00 | 375 840.00 |
Създаване условия за функциониране на мобилните групи, общите и секторните помирителни комисии: Помирителните комисии са създадени по реда на Закона за защита на потребителите, към регионалните дирекции на Комисия за защита на потребителите (КЗП). Помирителните комисии имат за цел да съдействат за разрешаване на спорове между потребители и търговци във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламации на стоки или услуги и неравноправни клаузи в договорите, търговски практики и договори, сключвани от потребителите. Помирителните комисии съдействат за доброволното уреждане на спорове между потребители и търговци чрез сключване на споразумение между страните по спора. Помирителните комисии са два вида: общи (12 комисии) и секторни (14 комисии). Съставът на всяка помирителна комисия е тричленен и включва един представител на КЗП, който е председател на комисията; един представител на неправителствена организация, представляваща интересите на търговци и производители и един представител на сдружение на потребителите. В случай на спор, потребителите се обръщат към Помирителната комисия за осъществяване на съдействие за разрешаване на спора като подадат заявление до председателя на КЗП, който насрочва дата за помирително заседание. Помирителното производство е безплатно за потребителя. Алтернативното решаване на спорове (АРС) е най-ефективния, прост, бърз и евтин метод за за извънсъдебно решаване на спорове между потребители и търговци. Въпреки това АРС все още не се развива достатъчно и последователно. Потребителите и търговците все още не са запознати със съществуващите алтернативни механизми за правна защита като само малка част от гражданите знаят как да подадат жалба до структура за АРС. За да се направи крачка в посока ефективно използване на вече създадение структури е необходимо да се подпомогне тяхната работа логистично и организационно. Общите помирителни комисии заседават на териториален признак. Предвижда се в рамките на проекта да бъдат ремонтирани част от помещенията, в които ще заседават комисарите (София, Монтана, Русе,Ловеч,Шумен,Бургас,Хасково,Пловдив), всички помещения да бъдат обзаведени с офис – мебели и да бъдат осигурени с компютърна техника за нормалното им функциониране. Дейността предвижда: - Осигуряване на техника за нуждите на помирителните комисии и мобилните групи. Предвижда се да бъдат закупени: 8 комплекта, състоящи се от: преносим компютър, преносим принтер и фотоапарат (за комисарите в София, Монтана, Русе, Ловеч, Шумен, Бургас, Хасково, Пловдив). 1 комплект: озвучителна система, мултимедиен проектор, преносим екран за проектора (за нуждите на мобилните групи); 13 настолни компютри (12 бр. за нуждите на 12-те общи помирителни комисии и 1 бр.–за секторните комисии, които са ситуирани в гр. София); 13 мултифункционални устройства (12 бр. за нуждите на 12-те общи помирителни комисии и 1 бр. – за секторните комисии, които са ситуирани в гр. София). - Обзавеждане на работни помещения за работа и заседаване на членовете на общите и секторните помирителни комисии в София, Монтана, Русе, Ловеч, Шумен, Бургас, Хасково, Пловдив: предвижда се закупуване на заседателни маси и столове към тях, работни бюра в комплект с работни столове, стелажи и етажерки за архив на документацията, климатици. - Извършване на ремонтни дейности за подобряване условията за работа на помирителните комисии в помещенията на КЗП в градовете: София, Монтана, Русе, Ловеч, Шумен, Бургас, Хасково, Пловдив. - Провеждане на обучения на представителите на общите и секторните помирителни комисии за подобряване на работата им в общ и превантивен план – за ранно съдействие при възникнали спорове между потребители и икономически оператори. Предвижда се да бъдат проведени общо 21 обучения или по 7 обучения на година на членовете на помирителните комисии към КЗП. Очакван брой на обучените лица за срока на изпълнение на проекта: 630 лица. За предвидените обучения на представителите на помирителните комисии в перо 18.1 на бюджета са заложени командировъчни разходи. | 838 487.00 | 514 175.71 |
Провеждане на обучения за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, предлагани от КЗП за българските предприятия: В рамките на проекта е предвидено провеждането на ежегодно обучение за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, предоставяни от КЗП на българския бизнес: Обучения на представители на българските предприятия за работа с помирителните комисии На 24.11.2015 г. със Заповед на Министъра на икономиката са създадени следните Помирителни комисии: - 12 Общи помирителни комисии – София (за гр. София, Софийска област, областите Кюстендил и Перник), Благоевград (за област Благоевград), Бургас (за област Бургас), Сливен (за областите Сливен и Ямбол), Варна (за областите Варна, Добрич и Силистра), Шумен (за областите Шумен, Търговище и Разград), Ловеч (за областите Ловеч и Габрово), Плевен (за област Плевен), Монтана (за областите Монтана, Враца и Видин), Пловдив (за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик и Стара Загора), Русе (за областите Русе и Велико Търново) и Хасково (за областите Хасково и Кърджали). Общите помирителни комисии съдействат за постигането на споразумение между потребители и търговци при спорове за договори за продажба на стоки и предоставяне на услуги, включително във връзка с гаранционната отговорност, правото на рекламация за стоки или услуги, неравноправни клаузи в договорите, нелоялни търговски практики, предоставяне на съществена информация, туристически услуги и договори, сключвани с потребители. Общите помирителни комисии са определени на регионален признак, така че потребителите от страната да имат лесен достъп до тях. - 14 Секторни помирителни комисии – Електрическа енергия, Топлинна енергия, Природен газ, Водоснабдителни и канализационни услуги, Електронни съобщения, Пощенски услуги, Железопътен транспорт, Автомобилен транспорт, Въздушен транспорт, Воден транспорт, Финансови услуги (вкл. от разстояние, свързани с предоставяне на потребителски и ипотечни кредити), Застраховане и застрахователно посредничество (вкл. при предоставяне на финансови услуги от разстояние в тези сектори), Допълнително социално осигуряване и дейности по осигурително посредничество (вкл. при предоставяне на финансови услуги от разстояние в тези сектори), Дейности и услуги по чл.5, ал.2 и 3 от Закона за пазарите на финансови инструменти и на дейностите и услугите по чл.86, ал.1 и 2 от Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, включително и при предоставянето на финансови услуги от разстояние, в тези сектори. През 2016 г. списъкът с помирителните комисии е ревизиран като от него е премахната Комисията по спорове, свързани с топлинната енергия и е добавена нова Помирителна комисия за платежни спорове към КЗП. Секторните комисии съдействат за разрешаване на национални и трансгранични спорове между потребители и търговци в упоменатите сектори, а Общите комисии – във всички останали случаи. Предвижда се провеждането на 7 обучения всяка година (т.е. общо 21 обучения), които ще се проведат в 6те района за планиране и едно обучение, специално предназначено за гр. София, където са съсредоточени най-големия брой икономически оператори. Обученията са предназначени за представителите на целевата група – предприятия, осъществяващи дейноста си в района на обученията. Предвижда се да се проведат 21 обучения на общо 840 лица, представители на целевата група. | 420 000.00 | 970 500.00 |
Подобряване ефективността на дейността на КЗП чрез засилване превантивните функции на комисията за работа с МСП. Създаване на мобилни групи.: В рамките на настоящата дейност ще бъдат създадени 6 мобилни групи за подпомагане работата на икономическите оператори по отношение спазване изискванията на Закона за защита на потребителите и всички въпроси, свързани с подобряване степента на потребителската защита. Групите ще бъдат създадени на териториален признак – на територията на шестте регионални дирекции на КЗП, респ. ще покриват и шестте региона за планиране. Мобилните групи ще бъдат съставени от 2 лица от състава на регионалната дирекция. Те ще бъдат снабдени с автомобили, с които да посещават икономическите оператори, осъществяващи дейност на територията на съответния район. Предвижда се закупуването на 1 брой микробус за гр. София, където има възможност да се включват допълнителни експерти и 5 броя леки автомобили за останалите района. Посещенията ще се извършват: - планово: по график, утвърден от ръководителя на регионалното звено; - по сигнал за нарушение; - на случаен признак – посещения с превантивен характер. Особено внимание ще се обърне на новооткритите търговски обекти и тези, които предстои да бъдат открити на територията на съответния район. Инспекторите от мобилната група ще имат за задача да посещават съответния търговец да инспектират неговата готовност за откриване на търговския обект от гледна точка спазването на законодателството във връзка с потребителската защита. Групите ще имат за задача да запознаят съответния търговец с неговите задължения, с възможностите, които предоставят помирителните комисии (в случай на необходиност), с новите инструменти за алтернативно решаване на спорове, новите мерки, които ще бъдат въведени в рамките на проекта за подобряване работата на българските предприятия в посока подобряване потребителската защита. Предвидени са разходи за командировки (пътни, дневни и квартирни разходи) в страната, свързани с изпълнението на проекта, в съответствие с Наредбата за командировките в страната. Разходите произтичат от ангажираността на експертите обслужващи мобилните групи и останалите експерти от състава на КЗП, ангажирани, с изпълнението на дейностите, заложени в бюджета на проекта. Проекта се изпълнява на територията на цялата страна в рамките на 36 месеца, което предполага интензивни пътувания на отделните експерти, ангажирани с изпълнението на проекта, както и с оглед осъществяване на контрол върху изпълнението на всяка дейност. Предвидени са и разходи за застраховка на превозните средства, закупени със средства от бюджета на проекта. Мобилните групи ще бъдат снабдени с рекламно - информационни материали, наръчници и други материали, които да разпространяват сред икономическите оператори в посока подобряване ефективността на работата им с крайните потребители на техните услуги и стоки. Мобилните групи ще изготвят ежемесечен доклад за своята дейност, като на края на всяка година ще се изготвя годишен доклад за дейността на мобилните групи – на база на годишните доклади на всяка мобилна група. Целта е да се установи до колко тази превантивна мярка е доказала ефекта в края на проекта и доколко е целесъобразно нейното финансиране от страна на бюджета на КЗП за периода след приключване на проекта. | 768 000.00 | 602 036.37 |
ИКТ за повишаване ефективността на услугите, които предоставя КЗП за българските предприятия: В съвременните икономически условия оптимизирането на административните процеси на действащите икономически и административни структури са функция на бързото развитие на информационните технологии и свободния обмен на информация. В тази връзка вече не стои толкова въпросът дали да се използват съвременни технологии, а по-скоро какъв ще е рискът от неадаптирането на изградената информационна инфраструктура с изискванията на обкръжаващата бизнес, административна и социална среда. Настоящата дейност предвижда въвеждането на информационни и комуникационни решения в работата на КЗП с оглед повишаване ефективността на работа на комисията с българските предприятия и индивидуалните потребители. Според препоръките, изведени в Доклад за извършване на анализ и оценка на административния, технически и финансов капацитет на КЗП (изготвен през 2016 г) е необходимо „разработване на цялостна визия за развитие на информационната инфраструктура, набелязване на реални важни проблеми и план за тяхното поетапно отстраняване.“ Констатациите в доклада са, че в КЗП има налично оборудване за въвеждане на отделни ИКТ-решения. В доклада е отразено, че към момента няма реализирана среда с високо ниво на сигурност при спиране на хардуерен компонент. При евентуално спиране на наличния сървър, то ще спре и цялата система заедно с уеб-сайта. Архивирането на данни се реализира чрез виртуален диск и споделена папка през мрежата при налични далеч по-съвременни и ефективни решения, особено при наличието на високоскоростен интернет. В рамките на проекта се предвиждат следните под-дейности: 7.1. Извършване на анализ на информационната среда за приложимост на базирани на ИКТ системи и приложения за нуждите на работата на КЗП с българските предприятия. Анализът е необходим за да се установи до колко комисията разполага с благоприятна информационна среда и инфраструктура за въвеждането на адекватни за услугите й ИКТ-решения. В резултат от анализа ще се изготви Доклад от извършен анализ на информационната среда в КЗП с План за внедряване на ИКТ-решения. 7.2. Разработване на мобилно и декстоп - приложение за устройства, работещи с операционни системи – Android, iOS, Windows На база разработения доклад от поддейност 7.1 ще се разработи техническо задание за мобилно и десктоп приложение за най-широко разпространените операционни системи. Мобилното приложение ще бъде с обхват на действие: - предоставяне на широк кръг от информация; - възможност за бързо предоставяне на сигнали на фирми към КЗП; - бърза връзка към Виртуален хелпдеск (подстраница на основната страница на КЗП); 7.3. Изграждане на Система за управление за база данни за ефективното управление на услугите, предоставяни на МСП от страна на КЗП Дейността предвижда изграждане на Система, съставена от хардуер и обслужващ го софтуер, които да подпомогнат Комисията в процеса на адаптация с бързите темпове , с които се развиват ИКТ-технологиите, в частност: да подобри производителността на използваните приложения; да се осигури възможност за внедряване на нови функционалности и не на последно място да осигури достатъчно място за съхранение на информационен масив и бази данни, обслужващи бизнеса и потребителите. С обновяването на техниката ще се постигнат следните цели: 1. Ускоряване на предоставяните услуги от КЗП - по-бърз, ефективен и стабилен достъп до услугите на институцията към частни клиенти и МСП. 2. Гарантиране на скоростен достъп до услугите на КЗП с използване на високоефективни процесори от ново поколение 3. Ускорено обработване и управление на данни чрез намаляване на времето за обработка на постъпила информация от и към регистрите на КЗП 4. Осигуряване на гъвкаво управление на бази данни (в т.ч. лесно осъществим трансфер на данни към ДХЧО) 5. Осигуряване на надеждна система за архивиране - с използването на хардуер и софтуер от последна генерация. Архивите ще бъдат криптирани и ще са възстановими в кратък срок с пълната функционалност на основното копие. | 764 000.00 | 807 586.98 |
Ефективно достанционно обслужване на предприятията. Виртуален хелпдеск: За подобряване дистанционното обслужване на българските предприятия в областта на защитата на потребителите ще бъде създаден Виртуален хелпдеск със следните функционалности: 1. В рамките на настоящата дейност се предвижда да бъде разработена подстраница към основната страница на КЗП в Интернет: www.kzp.bg, която да има функциите на Виртуален хелпдеск, обслужващ представителите на българския бизнес в областта на поребителската защита. Целите на Виртуалният хелпдеск са няколко: - Спестяване на време при комуникацията „фирми – инспектори от КЗП“. - Подобряване на проследимостта на сигналите. - Намаляване на разходите. - Разтоварване на традиционните комуникационни канали – телефон, имейл. Виртуалния хелпдеск ще съдържа изключително богата информация, насочена към представителите на българския бизнес, структурирана по отрасли и сектори на икономиката. Информацията ще цели: да ги информира за техните права и задължения в качеството им на участници в системата „потребител-търговец“; да предостави възможност за сваляне на бланки на документи, необходими за осъществяване на тяхната дейност и готови примери за попълването на някои от тях (по Закона за защита на потребителите и нормативната база, уреждаща прилагането му). Виртуалния хелпдеск ще има пряка връзка към: - Европейския потребителски център. Създаден през 2008 г. (съфинансиран от Комисията за защита на потребителите и Европейската комисия), той е част от Мрежата на Европейските потребителски центрове (ECC-Net), контактна точка е за България и съдейства за получаване на достъп до орган за АРС в друга държава от ЕС при трансграничен търговски спор. ЕПЦ към КЗП изпълнява информационна дейност спрямо потребителите. ЕПЦ обменя данни за добрите практики на европейско ниво в сектори на икономиката, за които потребителите многократно са подавали жалби. - Национален съвет за защита на потребителите. Съветът има за цел съвместното обсъждане на позиции и приемането на становища между представители на колективните интереси на потребителите и на администрацията за защита на потребителите. - RAPEX: КЗП е контактна точка за България по Европейската система за бърз обмен на информация за опасни стоки на територията на ЕС (RAPEX). В Централното звено на КЗП се събират, обработват и предават данни за откритите рискови стоки на пазара на Общността, включително и в България; - Други национални служби: Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (безопасност на играчки, строителни материали, електроуреди, машини, газови уреди, лични предпазни средства, съдове под налягане, хладилни уреди и котли за гореща вода); Агенция „Митници“ (вносни стоки); Министерство на здравеопазването (козметични продукти, стоки за бита и химически продукти); Министерство на околната среда и водите; Национална служба „Полиция“при Министерство на вътрешните работи (огнестрелно оръжие - пистолети, пушки (вкл. ловни), боеприпаси за огнестрелно оръжие, фойерверки, сигнални ракети, пиратки). Виртуалният хелпдеск ще се следи в реално време от служителите на комисията и постъпилата информация ще се обработва също в реално време за да се върне по най-бързия начин до нуждаещият се от нея. 2. Функционалност „горещ телефон“ за нуждите на МСП в областта на защитата на потребителите – към Виртуалния хелпдеск Към момента към КЗП функционира „горещ телефон“ за нуждите на индивидуалните потребители – частни лица. Много често обаче телефонът е използван от представители на бизнеса, които имат нужда от специализирана помощ, много често и от насочване към конкретна помирителна комисия. В рамките на проекта осигури „горещ телефон“ за предприятия, имащи нужда от услугите на КЗП. „Горещия телефон“ за фирми ще бъде експлоатиран като функционалност към Виртуалния хелпдеск, като обслужването му ще се възложи на изпълнителя, поддържащ всички функционалности на Хелпдеска. По този начин ще се осигури комплексност в обслужването на всички потребители – представители на целевата група по проекта. | 335 000.00 | 323 520.00 |
Промоционална кампания за подобряване ефективността и ефикасността на услугите, които предоставя КЗП на българските предприятия: 9.1. Създаване на специализирани образователни видео-материали, насочени към представителите на предприятията. Дейността ще включи : - Изработване и излъчване в национални и регионални медии на 6 броя информационно-образователни клипове с дължина между 3 и 5 минути, съдържащи информация за това как функционират отделните помирителни комисии, как и при какви ситуации фирмите биха могли да се обърнат към техните членове, какви услуги представя КЗП на българските предприятия, какви са изискванията, които законодателството има към всяка фирма за да започне упражняването на дейност при спазване изискванията на закона. - Изготвяне и излъчване на рекламни спотове и кратки информационни клипове в национални и регионални медии, свързани с новите услуги, които КЗП предоставя на българските предприятия (внедрени в рамките на проекта). Осигуряване на програмно време за излъчване на клиповете. 9.2. Издаване на месечен информационен бюлетин – за времето на изпълнение на проекта. Предвижда се издаването на ежемесечен информационен бюлетин в тираж 10000 бр. за срок от 30 месеца (до края на проекта). Формат на изданието: А4, обем 24 страници, цветност: 4+4. Изпълнителят на заданието е необходимо да предвиди разходи за хонорари на автори, редакция, предпечат, печат и разпространение – за 30-месечен период. Всеки брой ще се съгласува с ръководството на КЗП преди неговото окончателно редакционно приключване и подготовка за печат. В процедурата по съгласуване, а и като автори на материалите в списанието ще бъдат поканени да участват представители на неправителствения сектор, работещи по потребителски въпроси. По този начин дейността ще бъде своеобразна партньорска инициатива на КЗП с неправителствения сектор в посока подпомагане дейността на българските предприятия в областта на защитата на потребителите. 9.3. Провеждане на ежегодна Национална конференция - Организиран и проведен форум с участието на всички заинтересовани среди: институции, представители на бизнеса и браншови организации, неправителствен сектор, други участници. На конференцията ще се обсъждат, въпроси, свързани с: подобряване ефективността на услугите, които предоставя КЗП на икономическите оператори във връзка с политиката за защита на потребителите; интегрирането на български предприятия в международни структури, работещи по въпросите за защита на потребителите; други въпроси, свързани с целевата тема. Конференцията ще се провежда ежегодно в рамките на 1 работен ден като организаторите ще поемат всички разходи на участниците, в т.ч. нощувки, пътни и храна, международни лектори и т.н. | 1 430 000.00 | 1 458 678.08 |
Провеждане на проучване за измерване на ефекта на проекта върху целевите групи: Предвижда се на финала на изпълнението на проекта да се проведе проучване, което да установи до колко въведените мерки в рамките на проекта, които подпомагат представителите на целевата група, са дали очаквания ефект. Ще се проследи дали българския бизнес познава услугите на КЗП, които комисията представя на предприятията в посока спазване законодателството, свързано със защитата на потребителите. Очаква се освен степента на навлизане на новите мерки да се „измери“ до колко всяка една от тях е ефективна и полезна за самите потребители. Проучването ще установи в каква насока очакват самите фирми да се развият тези услуги и как да се подобрят с оглед още по-добрата им ефективност. Резултатите и препоръките от проучването ще бъдат оформени в доклад от страна на изпълнителя на заданието, който ще бъде представен на ръководството на КЗП и посредством интернет страницата ще бъде популяризиран сред обществеността и представителите на целевата група. | 78 000.00 | 70 800.00 |
Промоционална кампания на проекта: Дейността включва мерки, които са залегнали като възможни в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Дейността предвижда: - Разработване и отпечатване на информационни материали (брошури, листовки, други) - Публикуване на регулярна информация в медиите относно изпълнение на проекта; - Поставяне на информационни табели в регионалните звена на КЗП, където се изпълняват дейности по проекта. - Провеждане на Кръгли маси за популяризиране резултатите от проекта и обсъждане на ефекта от новите мерки с представители на целевата група и други заинтересовани лица На кръглите маси ще се обсъждат: - Проведеното национално предствително социологическо проучване за определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защита на потребителите и изготвения доклад с анализ и констатации от изпълнителя, - Създаденото ноу-хау по проекта: Секторни стратегии, разработените наръчници, ръководства, указания. - Новите възможности за подаване на сигнали към КЗП от фирмите; - Въвеждане на информационни и комуникационни технологии в ежедневната практика на работа на инспекторите с представителите на бизнеса; - Създадените мобилни групи и техните функции; - Други въпроси. Кръглите маси ще се провеждат ежегодно в рамките на 1 ден. На тях ще бъдат поканени да присъстват представители на бизнеса и неправителствения сектор, работещ по въпросите за защита на потребителите, представители на договарящия орган, журналисти. Целта на кръглите маси ще бъде популяризиране на проекта и ефектите от него, на приноса на ОПИК 2014 – 2020 за подобряване ефективността на услугите, които предоставя КЗП на българските предприятия по въпросите за защита на потребителите. В страницата на Кандидата ще се публикува регулярно информация за етапите на изпълнение на проекта и за новите услуги, които комисията предоставя на българските предприятия. | 55 300.00 | 13 992.00 |
Дейности за организация и управление: Дейността включва: - сформиране на екип, който да изпълнява дейностите по проекта. За ефективната реализация на проекта ще се ангажира екип от 9 лица в състав: Ръководител, Координатор „Изпълнение на дейностите по проекта“; Координатор „Отчетност на дейностите по проекта“; Счетоводител; Финансов експерт; Технически асистент; 3 лица експерти, които да отговарят съответно за: дейности, свързани с мобилните групи и помирителните комисии; дейности, свързани с изготвянето на ноу-хау, провеждането на обученията и информационния бюлетин; дейности, свързани с въвеждането на нови комуникационни канали, ИКТ-технологии и информацията, която следва да се синтезира и подава към тези канали. В екипа по проекта са включени както служители на КЗП, така и външни лица, които имат функции, покриващи стъпките от целия проектен цикъл. Причината за привличане на външни експерти в екипа на проекта е недостатъчното време, с което разполагат членовете на екипа да извършват дейностите, за които са наети в рамките на Комисията и да следят достатъчно прецизно и отговорно дейностите, предвидени за изпълнение на проекта. Външните експерти ще имат ангажимент да подпомогнат отчитането на проекта, в т.ч. подготовката на междинни отчети. В тази връзка са предвидени двама координатори на проекта: единият ще следи за фактическото изпълнение на дейностите, а другият – за документалното, в т.ч. ще подпомага координирането на дейностите в помощ на координатора, част от списъчния състав на КЗП. Изборът на този метод осигурява качественото и пълно покриване на разпределените задачи като използва компетенциите на допълващи се експерти и обединява знанията им в изпълнението на една комплексна дейност. Екипа по проекта ще провежда ежемесечно срещи, на които ще се обсъжда напредъка на проекта, текущи задачи и възникнали проблеми. Ще се изготви План за изпълнение на проекта, в който ще се заложат срокове и отговорности за всеки участник. Ежемесечно членовете на екипа ще попълват отчети за изпълнение на задачите си, както и time sheet за отработените дни. - провеждане на процедури за избор на изпълнител, съгласно ЗОП. В бюджета на проекта са предвидени разходи за външни услуги – възлагане на договор за консултантски услуги за подготовка/разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки, както и разходи за изработване на одит по проекта. - документално осигуряване на проекта; - изготвяне и подаване на междинни и финален отчет по проекта; - други административни задачи, пряко обвързани с изпълнението на проекта Офиса на проекта ще се намира в основната сграда на КЗП в гр. София. | 510 000.00 | 506 694.79 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN