Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

This project proposal envisages purchasing new: hydraulic excavator (Measure 1), front wheel loader (Measure 2) and 2 pieces quarry lorries (Measure 3). The new equipment has a higher performance and lower energy consumption per unit of output.

Provided for the purchase hydraulic excavator has a unit capacity of the diesel engine - 226 kW and maximum capacity of the hard bucket - 2.15 cubic meters The average productivity of the machine is 125 m³ / h. with an average fuel consumption - 20 l. / hr.
Front wheel loader's bucket with volume of 5 cubic meters and unit capacity of the diesel engine 232 kW. Its average performance for one hour is 125 cubic meters with average fuel consumption of 14 l. / hr.
Planned to buy 2 pcs. quarry lorries with unit capacity of the diesel engine 298 kW at an average performance of each of the new machines 60 m³ / h. Weight of each machine is 22.6 tons. And their capacity - 30 tons.

New technological equipment is of a high standard achieved times higher performance than the old machines now used at the time. Last but not least, the new assets with low fuel consumption, which in turn will lead to increased savings CO2 emissions into the atmosphere.

Beneficiary provides the project to introduce a system of energy management / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus - protection environment.

The project will be a turnaround 18 months and a total value 2 212 721.42 BGN, VAT excluded.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен Хидравличен багер (Мярка 1).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение хидравличен багер с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 1). Старият багер, който "Стоун Комерс" ЕООД използва под наем, е технологично остарял, с номинална мощност 200 kW при среден разход на гориво 30л./ч. и средна производителност 85 куб.м./ч. Предвиденият за закупуване хидравличен багер е с единична мощност на двигателя 226 kW, среден разход на гориво 20 л./ч. и средна производителност 125 куб.м./ч. Машината е оборудвана с усилена кофа със зъби с обем 2,15 куб.м., стрела за масови изкопи, хидравлична линия за високо налягане за хидравличен чук (вкл. и хидравличен чук със система за гресиране и конично шило) и хидравлична линия за бързосменник. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия хидравличен багер: 6-ти - 18-ти месец. 673 555.00 671 355.00
Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективeн челен колесен товарач (Мярка 2): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение челен колесен товарач с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 2). Старият товарач, който "Стоун Комерс" ЕООД използва под наем, е технологично остарял, с номинална мощност 214 kW при среден разход на гориво 23 л./ч. и средна производителност 90 куб.м./ч. Предвиденият за закупуване челен колесен товарач е с единична мощност на дизеловия двигател 232 kW и средна производителност 125 куб.м./ч. при среден разход на гориво 14 л./ч. Товарачът е оборудван със система за автоматично гресиране и кофа с нож с обем 5 куб.м. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия челен колесен товарач: 6-ти - 18-ти месец. 571 550.00 569 350.00
Намаляване на разходите за дизелово гориво и оптимизиране (разширяване) производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на 2 бр. нови, високоефективни кариерни автосамосвали (Мярка 3). : Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на 2 броя нови кариерни автосамосвали с висока производителност и ниска енергоемкост на единица продукция (Мярка 3). Към момента "Стоун Комерс" ЕООД използва за изпълнението на дейността си кариерен самосвал под наем, който е технологично остарял и с недостатъчен капацитет за покриване на нуждите на производството. Мощността на дизеловия двигател на стария автосамосвал е 266 kW, а средната му производителност едва 42 куб.м./час. Предвидените за закупуване 2 броя кариерни автосамосвали са снабдени с дизелови двигатели, всеки от които с номинална мощност 298 kW. Средната производителност на всяка една от машините е 60 куб.м./ч. Товароподемността на новите автосамосвали е 30 т., при собствено тегло 22,6 т. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 2 броя кариерни автосамосвали: 6-ти - 18-ти месец. 924 716.42 924 716.42
Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Трите мерки на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване (хидравличен багер, челен колесен товарач и 2 броя кариерни автосамосвали), с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 1 000.00 1 000.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 14 000.00 13 800.00
Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 5 000.00 5 000.00
Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Стоун Комерс" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец 3 000.00 2 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).