Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

Vratsa Integrated Water Project  is intended for management of the water cycle of town of Vratsa and it covers the water distribution network, the sewer collector network and the waste water treatment plant. Integrated project is divided into two phases. First phase was implemented under Operational Programme Environment 2007-2013. Second phase of the project provides for the full completion of the reconstruction of the urban sewage network and reconstruction of WWTP, and full implementation of rehabilitation of the steel and reconstruction of the existing  asbestos - cement water mains from "Srechenska bara" dam to the town of Vratsa. 
Second phase of the project includes:
•	Reconstruction and rehabilitation of 17,62 km water supply network, where a lot of breakthroughs and leakages occur
•	Reconstruction and rehabilitation of 2,35 km of the existing main sewer collectors of Vratsa
•	Reconstruction and rehabilitation of 7,59 km of the secondary sewer network
•	Extension of the sewer collector network with 8,77 km in two quarters of the town of Vratsa – Kulata and Bistrets, as well as streets in the town of Vratsa
•	Rehabilitation of existing steel pipe and reconstruction of existing asbestos - cement water mains from  “Srechenska bara” dam to the town of Vratsa – 33,3 km
•	Approval of Detailed Design and Detailed Urban Plan, establishment of easement, receiving of construction permit for water main from  “Srechenska bara” dam to town of Vratsa
•	Completion of full renovation of the Waste Water Treatment Plant (WWTP) with new mechanical and electrical equipment, construction of new and renovation of old buildings, in order to achieve compliance with EU and Bulgarian environmental requirements.
•	Construction Supervision 
•     Author's supervision during the construction works of urban sewage and water supply network and author's supervision during the  construction works of water main from Srechenska bara dam to the town of Vratsa.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Рехабилитация на стоманен и реконструкция на съществуващ захранващ азбестоциментов водопровод от язовир Среченска бара до град Враца: Основното водоснабдяване на град Враца се осъществява от язовир Среченска бара по два захранващи водопровода - стоманен и азбестоциментов (етернитов). Дейността предвижда рехабилитация на съществуващ стоманен водопровод от язовир Среченска бара до град Враца, включваща подмяна на спирателни кранове, капаци на шахти и катодни защити. В същата дейност е включена и реконструкция на съществуващия етернитов захранващ водопровод, която предвижда подмяна на старите тръби с такива от сферографитен чугун. Увеличава се диаметъра на реконструирания водопровод, така че след подмяната той ще осигурява цялото необходимо количество питейна вода за града и няколко селища в региона. Първо ще се изпълни рехабилитацията на стоманения водопровод, за да може той да се натовари максимално и да осигури водоподаване към града през времето на реконструкция на етернитовия водопровод. Графикът за изпълнението ще бъде съгласуван с асоциирания партньор "ВиК" ООД Враца, за да се координират действията по спиране на водоподаването по захранващия водопровод при пълни резервоари на града. 55 605 924.00 56 041 232.45
Реконструкция на водопроводната и реконструкция и удължаване на канализационната мрежа на град Враца - Етап 1: Дейността е стартирала по ОПОС 2007-2013 г. Договор с избрания Изпълнител е подписан на 31.10.2012 г., а начало на работите (протокол за строителна линия) е дадено на 06.12.2012 г. До момента изпълнението на договора е 37 м. През втора фаза на проекта, дейността ще бъде завършена като ще бъдат изпълнени : -Обновяване на 7007,86 м. от главни и второстепенни водопроводни мрежи по улиците на града, свързани с главните колектори за отпадъчни води I и II. Те имат течове и ще бъдат подменени с ПВП тръби (полиетиленови тръби с висока плътност). Кварталите на града, засегнати от тези мерки са помпена станция Винпром, територията на водоем 1,500 m3, територията на водоем 4,400 m3, територията на водоем 13,000 m3, територията на водоем Секция III и територията на водоем Секция IV. -Удължаване на канализационни клонове по улици в града, които ще бъдат свързани към I и II главни колектори за отпадна вода, като общата им дължина е 2 634,79 м. -Реконструкция на главни канализационни колектори I и II - 328,42 м ще бъдат 14 841 398.56 16 709 166.11
Реконструкция на водопроводната и реконструкция и удължаване на канализационната мрежа на град Враца - Етап 2: Дейността е стартирала в ОПОС 2007-2013 г. Договор с избрания Изпълнител е подписан на 05.12.2012 г., а начало на работите (протокол за строителна линия) е дадено на 24.01.201 З г. До момента изпълнението на договора е З6 месеца. През втора фаза на проекта, дейността ще бъде завършена като ще бъдат изпълнени: -Рехабилитация на около 10654,57 м от главния и второстепенните водопроводи по улиците на града, свързани с основни колектори ІІІ, IV и V. Те имат течове и ще бъдат заменени с ПВП тръби (полиетиленови тръби с висока плътност). Кварталите на града, обхванати от тези мерки са: района на помпена станция „Винпром", района на помпена станция „Химик", територията на водоем 1500 м3, територията на водоем 4400 м3, територията на водоем 13000 м3, главен водопровод свързан с трансмисионния водопровод до Мездра, територията под водоем Секция III и територията под водоем Секция IV; -Удължаване на канализационната мрежа в квартал „Бистрец" и канализационни и канализационни клонове по улици в града, които ще бъдат свързани към ІІІ, ІV и V главни колектори за отпадна вода, като общата им дължина ще е 5 526,52 м; -Реконструкцията на основни канализационни колектори III, IV и V -2030,94 м. Реконструкция и обновяване на 1532,56 м от вторичната канализация. 10 125 739.81 4 277 185.01
Реконструкция на Пречиствателна станция за отпадъчни води ( ПСОВ): Дейността е стартирала в ОПОС 2007-2013 г. Договор с избрания Изпълнител е подписан на 11.09.2012 г., а начало на работите (протокол за строителна линия) е дадено на 20.08.2013 г. До момента изпълнението на договора е 29 месеца. Дейността ще бъде напълно завършена през втора фаза на проекта, което включва: По част строителна; 1. РУ към ПРУ – реконструкция 2. ПРУ 2бр – реконструкция 3. ПРУ 1бр – реконструкция като резервоар 4. Биобасеини съществуващи – реконструкция 5. ВРУ 3бр съществуващи – реконструкция 6. Утайкоуплътнител за първични утайки – реконструкция 7. ПС за надкалови и фекални води – реконструкция 8. Възстановяване на ел. захранването 9. Система за контрол на миризмите 10. Площадкови пътища 11. Вертикална планировка 12. Кабелна мреж НН, оперативни кабели и осветление 13. Реконструкция на служебен път 14. Реконструкция на външен водопровод. По част монтажни работи: 1.Остават повече от 80% от предвидените работи, като доставката на технологично оборудване е почти изцяло изпълнена. 2.Основната част от работите по изграждането на електро и SCADA инсталациите и монтаж на оборудването за управление на процесите. 3.Дейностите по 90 дневния пусков период и достигане на проектните параметри. 10 729 080.86 10 312 536.24
Проучване, проектиране и авторски надзор на захранващ водопровод от яз. Среченска бара до гр. Враца: Дейността е стартирала в ОПОС 2007-2013 г. Договор с избрания Изпълнител е подписан на 30.08.2011 г. Дейността включва изготвяне на работен проект за Рехабилитация на стоманен и реконструкция на съществуващ азбестоциментов водопровод от язовир Среченска бара до град Враца и упражняване на авторски надзор по ЗУТ при изпълнение на строителството на обекта. През програмен период 2007-2013 г. работен проект(РП) е изготвен, съгласуван с компетентните органи и внесен в МРРБ за одобрение и издаване на разрешение за строеж (PC). Получен е отказ за одобрение на РП, подробно описано в т.11 - Обосновка за разходи, свързани с придобиването на земя. 171 180.00 171 180.00
Авторски надзор на обекти от реконструкция на ВиК мрежа -1 и 2 Етап: Дейността е стартирала в ОПОС 2007-2013 г. Договор с избрания Изпълнител е подписан на 06.12.2012 г. Изпълнението е в зависимост от изпълнението на Дейности 2 и 3. 72 000.00 72 000.00
Строителен надзор и други услуги като подготовка на тръжни досиета, FIDIC договори и др: Дейността е стартирала в ОПОС 2007-2013 г. Договор с избрания Изпълнител е подписан на 07.06.2011г. До момента изпълнението на договора е 56 мес. Изпълнението е в зависимост от изпълнението на Дейности 1, 2, 3 и 4. Дейността включва: -Изпълнение на строителен мениджмънт на 4 строителни договора по ФИДИК - Реконструкция на ПСОВ, Реконструкция на водопроводната и реконструкция и удължаване на канализационната мрежа на гр.Враца - Етап 1, Реконструкция на водопроводната и реконструкция и удължаване на канализационната мрежа на гр.Враца - Етап 2 и Рехабилитация на стоманен и реконструкция на съществуващ азбестоциментов захранващ водопровод от яз.Среченска бара до гр.Враца -Упражняване строителен надзор по смисъла на чл.168 от ЗУТ на същите 4 договора (включително изготвяне доклади за оценка на съответствието на два работни проекта - Реконструкция на ПСОВ и Рехабилитация на стоманен и реконструкция на съществуващ азбестоциментов водопровод от язовир Среченска бара до град Враца; -Координатор по безопасност и здраве за етапа на инвестиционното проектиране и за етапа на изпълнение на строителството. 4 275 106.80 4 109 495.10
Закупуване/придобиване/отчуждаване на земя и съпътстващи процедури: Уреждане на вещно-правни отношения със собствениците на имоти по трасето на подлежащия на реконструкция азбестоциментов водопровод от яз. Среченска бара до гр. Враца. Към момента на подаване на проектното предложение е възложено изработването на пазарни оценки на засегнатата част от поземлени имоти в горски територии, като договорът с избрания Изпълнител е подписан на 14.10.2015 г. 18 431 469.60 1 310 312.60
Организация и управление на проекта: През програмен период 2007-2013 г. на ОПОС за изпълнението на проекта от общината бе създадено звено за изпълнение на проекта от 7 човека, извънструктурна единица, подчинена на зам.-кмет УТ. Експертите от ЗИП бяха назначени на срочни трудови договори и с приключване на програмния период бяха освободени. За изпълнението на втора фаза на проекта през програмен период 2014-2020 г. на ОПОС със заповед № 95/ 26.01.2016 г. на кмета е определен Екип за изпълнение на проекта /ЕИП/, състоящ се от Ръководител, Технически експерт ПСОВ, Технически експерт ВиК, Технически експерт Захранващ водопровод, Координатор, Счетоводител, Технически сътрудник. Екипът за изпълнение на проекта отговаря за изпълнението на ДБФП от страна на Бенефициента. Осъществява контрол и необходимата координация на дейностите по проекта, управлява проекта като цяло. Това ще е екип от специалисти, структурна единица към Общината, гарантираща успешното осъществяване на проекта и ще действа до окончателното изпълнение на проекта. ЕИП осъществява своята дейност, като: - Управлява и контролира цялостното изпълнение на ДБФП; - Координира дейностите на контрагентите по обществените поръчки. - Осъществява контактите на Община Враца/ Бенефициента с УО на ОПОС и други заинтересовани институции; - Подготвя документите, свързани с верификация на разходите по проекта; - Подготвя документите, свързани с докладването и мониторинга; - Извършва контрол и одобрение на финансовите и други документи, доказващи извършването на разходи във връзка с проекта; - Осъществява счетоводна отчетност на ДБФП; - Докладва за възникнали нередности на служителя по нередности към община Враца - Предоставя достъп и осигурява условия за извършване на проверки на място и одити по време на изпълнението на проекта от Управляващия орган, Сертифициращия орган, определени български контролни и одитиращи органи и от страна на Европейската комисия; - Изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място и докладите за одит; - Организира и осъществява мерки за информация и комуникация на ниво проект, съгласно изискванията на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г." .; - Поддържа система за деловодство, архивиране и съхраняване на документите, свързани с проекта, - Извършва проверки на място на изпълнителите на дейности по проекта; Необходимата професионална квалификация и отговорностите на отделните членове на Екипа за изпълнение на проекта са описани в Раздел 9 Екип. В първа фаза на проекта има разработен процедурен наръчник за регламентиране на процедури относно изпълнявани функции от екипа за изпълнение на проекта, в който са описани допълнителни схеми на подчиненост и контрол. Наръчникът се състои от три раздела: 1. Процедура за верификация и контрол на разходите за проект "Интегриран проект за воден цикъл на гр. Враца; 2. Процедура за извършване на проверки на място на изпълнителите по договори за дейности по проект "Интегриран проект за воден цикъл на гр. Враца"; 3. Процедура за обработка на документите по проекта и архивиране на документите. Процедурният наръчник е качен в Раздел 12 прикачени електронно подписани документи към Въпросник за оценка на капацитета на бенефициента. За втората фаза на проекта ще се направи актуализация на процедурния наръчник. За контрол по изпълнение на строителните договори и договора за проектиране на магистралния водопровод в първа фаза на проекта чрез проведена обществена поръчка е сключен договор с фирма за строителен мениджмънт, включващ строителен надзор по ЗУТ, Инженер по ФИДИК и инвеститорски контрол. За изпълнението на проекта при необходимост ще бъдат привличани към екипа и специалисти от други отдели на общината. 245 826.00 0.00
Дейности за Информация и комуникация (публичност и визуализация ): Тъй като дейността е недопустима за финансиране , община Враца през целия период на изпълнение на втора фаза на проекта със собствени ресурси (финансов и човешки) ще обезпечи изпълнението на задължителния минимум от дейности съгласно Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г. - билбордове, постоянна обяснителна табела, мерките за информация и комуникация, съгласно единния наръчник, интернет банер с линк към официални интернет сайт на ОПОС. 8 400.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).