Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

Improvement of the access to basic social and health services and achievement of independence and social cohesion for disabled or elderly people above 65 years of age, unable to care for themselves is the aim of the project proposal.
The main project activity is the creation of new Center for hourly provision of services for social cohesion in the community or in house through which access will be provided to integrated services   based on the individual social needs and according the specific necessities of the disabled.
The implementation of the project will provide to the beneficiaries access to long-term social and health care in community or in house, including access to employment. Detailed rules and requirements for the activities provided by the Center will be elaborated in order to guarantee the multi- section approach and quality of the provided services. The project team will be comprised by experts with different skills. The provision of the services will be based on individual needs and problems of the beneficiaries and the individual estimation of each case.
The implementation of the project activities will contribute for:
- Return to real employment for people who at present care for their disabled relatives;
- Provision of trainings, psychological support, consultations and supervision of the staff for the provision of the social services;
- Provision of motivation, psychological or other support according individual necessities of the beneficiaries.
The needs and necessities of every individual person will be the main focus in the selection and implementation of services.
The implementation of the project will further contribute for extension of the possibilities to improve the quality of life of disabled people and their relatives, which were provided during the previous Program period through provision of complex services for long-term care in community or in house.




Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги: В рамките на тази дейност, ще бъде създаден "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" като структурно и функционално обособено звено, което ще предоставя услуги за социално включване в общността или в домашна среда за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване. Екипът ще работи по предварително утвърден от Ръководителя на проекта график и съобразно действащото законодателство и разработени вътрешни правила. Потребителите ще получат гъвкави и надеждни услуги, съответстващи на индивидуалните им потребности. Центърът ще предоставя интегрирани социални и здравни услуги, посредством които от една страна ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходимия асистент. Всеки потребител, съобразно необходимостта си, ще може да ползва различни услуги в центъра, според специфичните нужди на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. В зависимост от решението на потребителя е възможно всеки един от предоставящите услуги да отговаря за различни по вид дейности. В Центъра, възрастните хора и лицата с увреждане ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще им бъде оказвана подкрепа при вземане на решения относно услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. След извършване на нова оценка на потребностите на ползвателите, като потребители на предоставяните в Центъра услуги ще бъдат включени лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура "Нови алтернативи". Услугите ще се реализират в съответствие с утвърдените методиките за предоставяне на социални услуги в общността "Социален асистент", "Личен асистент" и "Домашен помощник". Услугите ще са в подкрепа на самостоятелността на потребителя, при изпълняване на ежедневни битови дейности в домашна среда. Ще се предоставят по начин, който зачита достойнството и личното пространство на потребителя и се съобразяват с начина му на живот. Поверителността на личните данни е гарантирана в съответствие с изискванията на Закона за защита на личните данни и етичните принципи в дейността на помагащите професии. Услугите ще се предоставят след оценка на потребностите на потенциалния потребител. Оценката на потребностите ще се извършва от професионалисти с участието на потенциалния потребител. Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата ще се разписват конкретни дейности, които ще са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребностите на конкретния потребител и ще се актуализира веднъж на шест месеца. Следва сключване на договор регламентиращ правата и задълженията на доставчика и потребителя на социалната услуга и изготвяне на индивидуален план за предоставяне на услугата описващ дейностите, които доставчикът се ангажира да извършва за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя. Индивидуалният план за грижа на лицата, ползващи социални услуги ще се изготвя от специалисти в екипа на Центъра, които ще посещават дома на пациента, за да определят нуждите му и да предложат оптимален план за извършване на услугата. 426 307.00 421 967.14
Обучение на персонала на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" за предоставяне на услугите: В обхвата на дейността се предвижда провеждане на Обучение на персонала на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" за предоставяне на услугите, в т.ч.: - Въвеждащо обучение - само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти независимо от източника на финансиране. - Поддържащо или специализирано обучение - за лицата, които вече са преминали въвеждащо обучение. Потребностите от поддържащо обучение на асистентите и помощниците на Центъра ще се идентифицират поне веднъж годишно по време на оценката на персонала и се включват в програмата за развитие и обучение на персонала. Обучението на екипа на центъра ще бъде осъществено от външен доставчик след избор съгласно правилата на ЗОП, при спазване на изискването за максимално допустима цена до 10 лв. на лице на ден. 1 050.00 1 048.60
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейността е в съответствие с утвърдените методически указания за предоставяне на социални услуги в общността свързани с изискването за осигуряване на консултиране на персонала, както и психологическа подкрепа в кризисни ситуации. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа за преодоляване на проблема. Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от специалист или експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания. С цел да се гарантира интегриран подход при предоставянето на услугите в Центъра ще бъде изграден мултидисциплинарен екип от експерти с различен профил на компетентността си. Разходите за възнаграждения на специалистите са планирани в бюджетно перо I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, 2. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение съгласно националното законодателство и при спазване на раздел III т. 1, раздел V т. 1 и раздел VI от Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 наети за: - предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата; - консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалната услуга; - разработване на правила/методология за дейността на услугата; - предоставяне на специализирани услуги в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - оценка на потребностите на лицата от целевата група. ( фонд: ЕСФ , режим на финансиране: Неприложимо , допустим). 16 590.00 8 492.03
Мотивационна и психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност: Дейността ще се обезпечава от специалист, който ще предоставя индивидуални консултации на потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност, както и ще организират фокус групи, в които хора с определен проблем ще получат разбиране и подкрепа. Като място за предоставяне на консултациите ще се използва Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Разходите за възнаграждения на специалиста са планирани в бюджетно перо I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, 2. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение съгласно националното законодателство и при спазване на раздел III т. 1, раздел V т. 1 и раздел VI от Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 наети за: - предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата; - консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалната услуга; - разработване на правила/методология за дейността на услугата; - предоставяне на специализирани услуги в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - оценка на потребностите на лицата от целевата група. ( фонд: ЕСФ , режим на финансиране: Неприложимо , допустим). 2 075.00 22 812.27
Разработване на Правила за дейността на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда": Дейността има за цел да осигури ефективното функциониране на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда". В тази връзка отговорностите на назначения в Центъра, Асистент методик обхващат освен изготвянето Правила за дейността на Центъра, също и оказване на подкрепа на методическата работа на останалите специалисти. Участва в дейности свързани с: разработването на длъжностни характеристики; разработване на вътрешни документи; контрол на качеството на предоставяните услуги; проучване и мултиплициране на положителния опит на други звена със сходна дейност; ще прави преглед на необходимостта от обучение на персонала; оценка ефекта от проведените обучителни форми; да прави предложения за подобряване на работата в Центъра и др. Разходите за възнаграждения на специалиста са планирани в бюджетно перо I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, 2. Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя върху договореното възнаграждение съгласно националното законодателство и при спазване на раздел III т. 1, раздел V т. 1 и раздел VI от Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 наети за: - предоставяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга и психологическа и/или мотивационна подкрепа на потребителите на услугата; - консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалната услуга; - разработване на правила/методология за дейността на услугата; - предоставяне на специализирани услуги в центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - оценка на потребностите на лицата от целевата група. ( фонд: ЕСФ , режим на финансиране: Неприложимо , допустим). 2 075.00 2 117.79
Дейности за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда": Дейността е свързана с осигуряване на материално - техническото, административното и документалното обслужване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда". С решение на Общински съвет Хасково за създаването на новия Център е предоставена една стая за провеждане на дейността, както и за изготвяне и съхраняване на документация свързана с досиетата на потребителите. Помещението и предвиденото оборудване ще се използва за предоставяне на мултидисциплинарните социални услуги свързани с психологически и социални консултации на потребителите. В него ще бъдат позиционирани работните места на главния социален работник и членовете на екипа за предоставяне на услугите на място. Достъпът за трудноподвижни хора и хора с увреждания до Центъра е осигурен с асансьор. Предвижда се вътрешен ремонт на стая, намираща се на втори етаж в сграда на Бизнесцентър 2. Строително - монтажните работи включват изпълнението на довършителни работи като подмяна на дограма, бояджийски работи, настилки, подмяна на осветителни тела, контакти и ключове. Изброените видове строително - монтажни работи попадат в условията на чл.151 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и за тях не се изисква разрешение за строеж. За текущия ремонт на помещението е изготвена количествено - стойностна сметка. Изпълнението на строително - ремонтните дейности, както и доставката на посоченото обзавеждане и оборудване ще бъдат възложени на външен изпълнител в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки (ЗОП). 7 704.00 8 859.32
Организация и управление на проекта: Движеща част за успешното изпълнение на всеки проект е неговият човешки ресурс. Дейността е пряко свързана с успешната реализация на проекта и постигане на заложените цели и ще се осъществи от сформиран екип за управление на проекта (ЕУП) в състав ръководител на проект, технически сътрудник, счетоводител и юрист и ще изпълнява следните функции: - Обсъждане и оценяване на резултатите от изпълнението на проекта; - Изготвяне на финансови доклади, следене на изпълнението на отделните дейности по проекта; - Осъществяване на комуникация и кореспонденция с УО във връзка с реализацията на Проекта; - Подготвяне и презентиране на необходимите доклади; - Създаване на подходящите условия за мониторинг на проекта; - Поддържане на ясни, толерантни и прозрачни отношения между заинтересованите страни; - Изготвяне на тръжна документация и спецификация на дейностите (при необходимост). В хода на Проекта ще се осъществява мониторинг на дейностите, в т.ч. контрол по отношение качеството на предоставяне на услугите. В рамките на осъществяване на мониторинга, под формата на доклад ще се отразяват и анализират проведените добри практики с цел последващото им споделяне и мултиплициране. Мониторингът е процес на систематично събиране, анализиране и използване на информация, който е ключов при вземане на управленски решения свързани с изпълнение на проектните дейности. Чрез него се получава информация дали изпълнението съответства на договореното. Наблюдението и оценката ще се осъществяват чрез: - анализ на изпълнението, който ще бъде проследяван чрез наблюдение на напредъка и постигнатите резултати; - анализ на обратната връзка както между членовете на екипа, така и между екипа и останалите участници в дейностите, с което ще се избегнат грешките и проблемите в комуникацията; - периодично ще бъде провеждан преглед на документацията, т.к. тя представлява основен източник на информация за степента на развитието. 43 299.00 39 215.82
Информиране и публичност: Дейността предвижда постигане на оптимална информираност на широката общественост относно дейностите и целите на Проекта. В тази връзка ще бъде изготвен комуникационен план за осведомяване и получаване на обратна връзка със заинтересованите лица и страни. При изпълнението на всички проектните дейности (където е преложимо), изрично ще се оказва съфинансирането от ЕС. Обществеността ще бъде информирана за реализацията и напредъка по Проекта чрез публикации на уеб - сайта на Община Хасково, в т.ч. кратко описание на Проекта, информация за дейностите, целите и резултатите. Ще бъдат изготвени плакати (формат А 3) с информация за финансовата подкрепа от ЕС, които ще бъдат поставени на видно за обществеността места. Във всеки документ свързан с изпълнението на Проекта, в т.ч. присъствени списъци, писма, бланки или др. се посочва източника на предоставяне на финансирането. Изготвяните по Проекта печатни материали ще бъдат надлежно визуализирани с цел посочване на източника на получената финансова подкрепа. Дейността е изцяло съобразена с изискванията на "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Изготвянето на всички информационни материали ще бъдат възложени на външен изпълнител в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки (ЗОП). 900.00 390.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).