Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project proposal  is  about   provision  of innovative forms of community based social services aimed at the target group of persons with special needs. A  Center for Hourly  Social Services  will be open  in Burgas. 16 assistants and 1 dispather  will work there.  By implementing this service, the applicant organization aims to upgrade performed till now services aimed at consumers - persons with disabilities within their previous project entitled "NEW START Starting  innovative social services for people with disabilities in Burgas". It was realized in the period 01.06.2013g.- 31.05.2015,  within the scheme  "Without Borders" with the financial support of OP "Human Resources Development", financed by the European Social Fund. With its new project applying organization continues search for new forms of services to people with disabilities in Bulgaria, particularly in  Burgas, based on the experience and observations of the previous project to the real needs of people with disabilities and their families. At the same time, the new proposals are consistent with what has been learned about the ways of service of persons with disabilities in other EU countries, with models that successfully operate and cause it to be removed any barriers to persons with disabilities.
A  Center for Hourly  Social Services  will give a chance to people with disabilities over 18, as well as relatives of persons with disabilities who constantly have to care for them to get support in carrying out these activities of daily life, including those related to employment. It will be innovation and at the same time addition to previously offered social services such as personal / social assistant and others. And will contribute to the elimination of  the  limitations  that these persons  impeding the full social inclusion of persons with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да обезпечи ефективното му изпълнение, като сдружението–кандидат се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Той ще включва ръководител, координатор, счетоводител и експерт. Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостното управление на проектните дейности, воденето на редовна комуникация с изпълнителите необходими за реализация на дейностите. Той ще отговаря за съставяне плана за действие, разпределяне задачите на екипа, контролиране изпълнението на работата и спазването на планираните интервали от време. Координаторът ще отговаря за ежедневното изпълнение на проекта от страна на кандидата като планира и следи работата. Счетоводителят през целия период на изпълнение на проекта ще следи за правилното изразходване на финансовите средства според заложеното в бюджета, ще има отговорности за изготвянето на финансовите отчети, в т.ч. финалния финансов отчет, ще отговаря за регулярната счетоводна отчетност и записи. Експертът със своите опит и познаване на социалната материя, касаеща предоставянето на услуги за хората с увреждания ще подпомага ръководителя и експерта на етап набиране на персонал и потребители, извършване на оценка на потребностите на последните, в хода на обученията и за двете групи, както и при осъществяване на супервизия за преките доставчици на услугите. Ясно ще бъдат определени функциите на членовете на екипа и ще бъдат разпределени задачите. Ще бъде направен график на работните срещи на екипа. Екипът ще провежда регулярни работни срещи- по една в началото на всеки месец за планиране на дейностите през следващия и за отчитане /мониторинг/ свършената работа през предходния. При необходимост и по преценка на ръководителя на проекта и по искане на координатора, ще бъдат провеждани и извънредни работни срещи за решаване на текущи въпроси. Дейността по организация и управление ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. 25 300.00 23 826.13
Дейности за информация и комуникация.: Цел на тази дейност ще бъде да се оповести пред обществеността и представителите на местните и държавни органи на управление, както и пред другите местни и държавни институции в Бургас, пред представителите на местния НПО сектор и целевата група, същността на проекта, неговите цели и очаквани резултати. Ще бъде подготвено информационно табло по проекта, както и дипляни с основната информация за него. Ще бъде сключен договор с медия за публикуване на две платени прессъобщения за дейностите по проекта. В рамките на дейността ще бъдат организирани стартираща и заключителна пресконференции. 2 320.00 967.79
Набиране, подбор, обучение и назначаване на персонал в Център за почасови социални услуги.: Ще бъде подготвена обява, с която ще бъдат поканени желаещи да работят в Център за почасови социални услуги. Обявата ще бъде публикувана в един местен общински вестник и ще бъде разлепена на места, на които се предполага,че може да бъде видяна от лица проявяващи интерес към подобна дейност. А именно- на таблото на община Бургас, дирекция " Здравеопазване и социални дейности", в двата университета в Бургас / Бургаски Свободен Университет и Университет " Асен Златаров"/, където се обучават бъдещи социални работници, медицински сестри и рехабилитатори, за които има данни, че проявяват интерес към почасова работа. Обявата ще бъде разпространена и в интернет на страницата на Сдружение " Социален център Бургас". В продължение на целия период на проекта ще бъдат набирани кандидати за работа. Всеки от тях ще трябва да представи заявление за кандидатстване, CV и мотивационно писмо. След изтичане срока за набиране на заявления, ще бъде проведено интервю с кандидатите. Ще бъдат подбрани 16 лица, които ще бъдат назначени. В зависимост от тяхната заетост през деня, ще бъде преценено и, на какъв договор да бъдат назначени. Намерението на екипа за управление на проекта е 10 от наетите лица да се назначат на пълен работен ден по 8 часа, а останалите 6 на непълен работен ден по 4 часа. Това е така, защото ще бъде дадена възможност за почасова заетост на студенти и хора от помагащи професии, които биха искали да допълнят своите доходи от една страна, а от друга искат да бъдат полезни със знанията и уменията си. При подбора на лица, които да работят в Центъра, ще бъде подбран и 1 диспечер. 1 118.70 999.68
Набиране и подбор на потребители на почасови социални услуги. : В рамките на тази дейност ще бъдат набелязани конкретни критерии, на които трябва да отговарят лицата, които ще ползват услугите на Центъра за социални почасови услуги. Според екипа на управление на проекта такива критерии са от изключително значение. Тъй като потребността от подобен род услуги е изключително голяма се предполага, че след като откриването на Центъра бъде оповестено, към него ще проявят интерес хора с нужда от помощ от всякакви възрастови групи и в различно семейно и финансово положение. За да се осигури нормална и ефективна работа на работещите в Центъра от съществено значение е именно разработването на съответни критерии на базата, на които да бъде предлагана почасова услуга в дома. Акцентът ще бъде поставен върху онези лица с увреждания над 18 г., които са активни на пазара на труда и се стремят към водене на живот без ограничения на базата на увреждане или други фактори. Също така ще се обърне специално внимание на лицата полагащи системни и постоянни грижи за свои зависими близки, но в същото време желаещи да работят или работещи. Услугите на Центъра за почасови услуги ще бъдат насочени и към лица с увреждания над 18 г., които ползват други услуги. Например лица посещаващи Дневен център за възрастни хора с увреждания, които имат нужда да бъдат заведени до него и съответно да бъдат подпомогнати при връщане в дома им. След като бъдат набелязани критериите, ще се подготви и разпространи обява за откриването на Център за почасови социални услуги като в нея ще бъде отбелязано, кой може да се възползва от помощта на работещите в него служители. 1 118.70 999.69
Предоставяне на почасови социални услуги. : След сключване на договори с членовете на персонала и след извършване на подбор на потребители, ще започне предоставянето на услугите. Всеки от служителите на Центъра ще бъде назначен към определени два потребителя и по предварително направен график ще започне тяхното обслужване. Посещенията при всеки ще стават в предварително уговорени часове между потребителя и асистента. Освен потребителите ползващи ежедневно услугите на персонала на Центъра /например служителят остава при лицето с увреждане, докато неговия родител е на работа/ , ще има възможност някои потребители да ползват услуги инцидентно, само за услуги извършвани еднократно, напр. придружаване за разходка или среща с приятели. Центърът ще работи от 8 до 17 ч. и в него ще има на разположение диспечер. Ще се разкрие телефонна линия като нейния номер ще се популяризира, за да може да се ползва от потребителите, когато имат нужда от помощ, за да подадат заявка. При отсъствие на диспечера, той ще бъде заместван от т служител, който е свободен в момента. 219 854.48 209 691.60
Възстановяване на Система за лична комуникация, обучение за нейното използване и въвеждането й в експлоатация. : В рамките на проект " НОВО НАЧАЛО Стартиране на иновативни социални услуги за хората с увреждания в Бургас", за който вече бе споменато в настоящото проектно предложение, една от дейностите бе свързана с проучване за това, как действа т. нар. Система за лична комуникация в помощ на хората с трайни увреждания в Белгия. В български условия и в хода на работа по проекта, тази Система беше основно проучена, преведена и тествана. Установено бе, че тя дава възможност за по-голяма самостоятелност на лицата с трайни увреждания. На практика лицата с увреждания могат да живеят самостоятелно и само в случаите, когато имат определена потребност от някакъв вид грижа или услуга те подават сигнал в диспечерска служба на Системата, за да повикат асистент. Системата за лична комуникация подпомага осъществяването на един вид дистанционна услуга за лицата с трайни увреждания. Организацията кандидат в настоящото проектно предложение има разработен софтуерен продукт обезпечаващ работата на Система за лична комуникация. За да бъде вкаран в употреба той е нужно възстановяване на домейна и хостинга, които бяха използвани при създаването й. Необходимо е и разкриване на телефонна линия която да бъде впоследствие свързана и настроена към Системата. С цел реално експлоатиране на Системата, в бюджета на настоящото проектно предложение се залагат средства за нейното възстановяване / домейн, хостинг/. 4 791.00 2 475.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).