Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project proposal is aimed at the establishment of a Center for Social Rehabilitation and Integration of People with Mental Disorders and Intellectual Disabilities /abr. CSRIPMDID/. The Center will guarantee professional support by providing integrated psychosocial services to people with mental disorders and intellectual disabilities and to their families involved in taking care of them. The support team will consist of 12 specialists with proven professional experience in various fields (social, psychological, psychotherapeutic, occupational and art therapeutic activities, consultative and legal support, etc.). The Center will offer hourly care, visits at home as well as consulting services for the relatives of the people in question. The users of the service will be provided with the opportunity to participate in rehabilitation and therapeutic groups, as well as individual support, in order to build skills for independent living  as well as active social inclusion and last but not least, to increase their motivation for work  accomplishment and their self-confidence for competitiveness on the job market.
Equipment and furniture for the premises will be purchased under the project. Said renovation, both of the building and its furnishing, will be completely adapted to the regulatory requirements for accessible architectural environment, as well as to the criteria and standards for providing quality care to the target groups. The building is one-storey, located in a communicative place, easily accessible by means of public transport. It complies with the requirements of the Managing Authority specified in the Conditions for Application.The project will provide an opportunity to improve the users' abilities for independent co-existence and social activity and to motivate them for work fulfillment through targeted activities for integration and prevention of their social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д1: Подготовка и провеждане на обществени поръчки: Дейността включва подготовка и разработване на технически задания и спецификации, необходими за провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнители, провеждане на обществените поръчки за избор на изпълнители и сключване на договори между Столична община и спечелилите обществената поръчка /ОП/изпълнители. Процедурите ще бъдат изпълнени, както съобразно изискванията на Закона за обществени поръчки, така и съобразно други приложими към него нормативни изисквания. Цялата дейност ще протече при спазване на принципите на законосъобразност, публичност, прозрачност, конкурентност и равнопоставеност на участниците в обявените за целите на Проекта процедури за възлагане на обществени поръчки. Процедурите за провеждане на общ. поръчки ще бъдат изпълнени от Дирекция „Обществени поръчки и концесии“ при Столична община. Предварителната документация ще бъде разработена от екипа на Проекта. След изготвянето на предварителната документация, същата ще бъде представена на Дирекция „Обществени поръчки и концесии“ за изготвяне на изискуемата документация по обявяване и самото обявяване на съответната общ. поръчка, провеждане на процедурата за избор на изпълнител и сключване на договор с избрания кандидат. Изготвената за целите на общ. поръчки документация, ще бъде предоставена и ще подлежи на контрол от страна на УО – предварителен и последващ такъв, както и на други контролни органи, определени по закон. Ще се разработят задания и спецификации за провеждане на общ. поръчки за избор на изпълнители за доставка на консумативи - гориво за специализираното транспортно средство, канцеларски, санитарни материали, както и за материали за трудо и арттерапия, лекрствени продукти, работно облекло за екипа, кухненски прибори и други общ. поръчки, необходими за дейността на ЦСРИЛПРИЗ. Ще се подготвят и разработят технически задания и спецификации за провеждане на общ. поръчка за обзавеждане, доставка и монтаж на оборудване за помещенията и прилежащите площи на дворното пространство на Центъра. Ще бъде подготвена документация и обявени общ. поръчки за избор на изпълнители за консултански услуги /правна помощ/, услуги по ДДД, СОТ, изграждане на пожаро-известителна техника, услуги по трудова медицина, и др. услуги необходими за функциониране на ЦСРИЛПРИЗ. Предвид специфичните дейности, свързани с супервизии на екипа на Центъра, касаещо предоставяне на социална подкрепа в ЦСРИЛПРИЗ , за две различни целеви групи, а именно лица с психични разстройства и лица с интелектуални затруднения, Столична община ще проведе процедури за общ. поръчки за избор на изпълнители по реда и условията на Закона за обществени поръчки– всяка от тях със специфичен предмет на процедурата, в контекста на заложеното в проектното предложение. Екипът за управление на Проекта се ангажира да разработи и представи /по реда определен от УО на ОП РЧР 2014-2020 и приложимото национални правила в областта/ документация по реда и условията на Закона за обществените поръчки за възлагане на специфични дейности по Проекта, на изпълнители, различни от бенефициента. 0.00 14 999.58
Д 2: Извършване на строително ремонтни дейности, на сграда с адрес: гр.София, район "Сердика", местност "Бенковски", ул. "Лазар Михайлов" № 54.: Целта на дейността е да се осигури подкрепа на лица с психични разстройства и с умствена изостаналост, чрез ремонт на сграда общинска собственост, определена за нуждите на ЦСРИЛПРИЗ. Дейността включва : извършване на основен ремонт, реконструкция, оборудване на сградния фонд и прилежащата към него площ, авторски и строителен надзор , както и създаване на условия, съобразени със заложените в процедурата изискванията за предлагане на качествена грижа за клиентите на Центъра. Към момента на представяне на проектното предложение , с Решение № 377 от 27.06..2019г. на СОС е дадено съгласие за кандидатстване на СО с проектно предложение по процедура BG05M9OP001-2.062 "Социално включване на лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения по ОП РЧР 2014-2020г. За целите на Проекта е прието Решение № 645 от 17.09.20119г. на СОС за допълнение на Решение 377 от 27.06.2019г. , за безвъзмездно предоставяне за управление за срок от 10 години за нуждите на Проекта – част от имот –ЧОС, едноетажна сграда със застроена площ от 225 кв. м., идентиф. 68134.503.672.1, както и прилежащ двор в размер на 300 кв.м. – част от поземления имот с обща площ 1266 кв.м. с идентиф. 68134.503.672, АЧОС № 1530/04.06.2013 г. на район „Сердика“, находящ се в гр. София, ул. „Лазар Михайлов“ №54. В Решението е посочено създаване на функциониращ ЦСРИЛПРИЗ и осигуряване на устойчивост –поддържане на услугите за срок не по-малко от 6 м. без прекъсване, след приключване на Проекта. Сградата е ситуирана на комуникативно място в близост до спирки на масовия градски транспорт, читалище и здравно обслужване, с обособена улична мрежа и развита транспортна инфраструктура. В близост до сградата се намира Държавна психиатрична клиника „Св. Иван Рилски“, на която при необходимост, могат да се ползват здравните услуги. В района функционират и два ЦНСТДМУ - "Г.Бенковски" и " Георги С.Раковски". Сградата е свободностояща едноетажна постройка, с подпокривно непригодно за използване пространство. Има обособени два самостоятелни входа, които осигуряват достъп до помещенията в сградата. Стълбищата към входа / със 7 стъпала/ са от бетон. Сградата е с масивни носещи тухлени зидове. Фасадните стени се състоят от тухлена зидария от плътни тухли, таванът е гредоред, част от него е компрометиран. По фасадните стени няма положени топлоизолационни системи. Дограмата е стара, дървена, в лошо състояние, с изключение на дограмата на вратата при главния вход на сградата, която е PVC. Конструкцията на покрива се състои от няколко ската, дървена, покрита с керамични керемиди. В и до сградата няма изградена арх. достъпна среда. Прилежащото към сградата дворно пространство - над 300 кв.м., което ще се ползва от ЦСРИЛПРИЗ, е неподдържано, няма изградена достъпна арх. среда и не е изградена ограда към него.В момента в сградата функционират два медицински кабинета, които при стартиране на проекта ще бъдат изнесени. При изпълнението на СМР е предвидено да бъдат изградени и системи за видеонаблюдение, домофонна и сигнализация. Дейностите по СМР са съобразени с функционалните изисквания по Процедурата, приложими, в степен, която сградата позволява това, съблюдавайки и действащото законодателство. Целта е след тяхното изпълнение да се осигури високо ниво на обслужване на потребителите , в среда, отговаряща напълно на потребностите им. В стойността за СМР, в рамките на 40% от допустимите, са включени и разходи за сглобяема конструкция от стъкло тип Оранжерия- Зимна градина. Същата ще е ситуирана до сградата, втори вход/изход, изградено от PVC плоскости и Ка стъкла. Достъпът е осигурен чрез стълби и платформа за инвалиди със седалков механизъм. Ще са налични лехи, където потребителите на услугата да отглеждат разсад и засаждат цветя. Предвиден е сензорен кът с изкуствено езеро с фонтан, осветление и озвучаване, пясъчник с три разделения. Останалото пространство ще се ползва за активни занимания – шах, табла, магнитен дартс и др. 523 807.23 0.00
Д 3: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на Център за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и интелектуални затруднения: Дейността включва : доставка, монтаж , оборудване и обзавеждане на сградата, определена за нуждите на проект „Център за рехабилитация и интеграция на лица с психични разстройства и интелектуални затруднения ". Целта е да се създаде адекватна и отговаряща на функционалните изисквания на процедурата среда за подкрепа и предоставяне на качествена грижа за лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения, ползватели на услугата. Изборът на артикулите за обзавеждане и оборудване на ЦСРИЛПРИЗ, ще бъде съобразен с разположението на помещенията, характеристиките на сградния фонд, функционалните изисквания по процедура BG05M9OP001-2.062 " Социално включване на лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", както и с изискванията на нормативната уредба. Водещо ще бъде оборудването и обзавеждането на помещенията да осигурят сигурна и защитена среда за клиентите на социалната услуга, да гарантира тяхната самостоятелност и независимост. Отоплението ще се осъществява чрез климатици, а осигуряването на топла вода, ще се извършва с електрически бойлер. Мебелите в помещенията ще бъдат разположени така, че да осигуряват мобилност при предвижване във всяко едно помещение на сградата, включително и при ползване на помощно технически средства. Избраният по реда и условията на ЗОП изпълнител ще гарантира качествено и навременно изпълнение на предмета на обществената поръчка, съобразно функционалните изисквания. Обзавеждането и оборудването на помещенията ще създават домашен уют и комфорт за ползвателите и техните семейства и близки при посещение в Центъра. Всеки клиент ще има възможност да ползва гардероб и шкафчета за съхранение на лични вещи, както гардероби и шкафчета за ползване от служители на Центъра за поставяне на личните им вещи и стелажи за материали /канцеларски и хигиенни/ за дейността на услугата. Ще се доставят всички необходими и изискуеми по проекта мебели и технически средства, така, че да се обезпечи изпълнението на всички заложени дейности и подкрепа за ползвателите и техните близки. За провеждане на рехабилитация и кинезитерапия за клиентите на Центъра ще бъде монтирана шведска стена, закупен велоелгометър , масажна кушетка , транажьор за пасивна и активна рехабилитация, пациентски лифтер и др.. За дейностите по арт и трудотерапия ще се осигурят грънчарско колело, кухненско оборудване за провеждане на обучения по кулинарни умения,, вкл. миксер, хлебопекарна, сокоистисквачка и др. Дворното пространство ще се оборудва с беседка и тенис маса. Мебелите и щорите ще бъдат от материи, които да избягват събирането на прах и са лесни за поддържане. Изборът на обзавеждане и оборудване на помещенията - офис мебели, офис оборудване, черна и бяла техника, обзавеждането на помещенията за арт и трудотерапия, и рехабилитация,за групова и индивидуална работа, ще бъде съобразено с функционалните характеристики на помещенията и тяхното предназначение. Кухненското оборудване и обзавеждане ще гарантира безопасното им използване , а повърхностите на кухненските мебели ще бъде от материи, които се почистват лесно /гладка повърхност, покритие от неабсорбиращи и некорозивни материали/. 161 454.24 81 310.15
Д 4: Подбор, наемане и обучение на персонала на Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с психични разстройства и интелектуални затруднения, супервизия при предоставяне на дейностите: Целта на дейността е да се осигури мултидисциплинарен екип за нуждите на ЦСРИЛПРИЗ, чрез подбор и наемане на специалисти с различна експертиза. Осигуряване на качествена подкрепа на лицата с психични разстройства и с умствена изостаналост, чрез обучения и супервизия на персонала. Персонал: - управител -1 бр.- компетентен в областта на соц. дейност; да организира, контролира и следи за изпълнението на преките задължения на служителите, да работи в екип. - психиатър - 1/2 бр.- ще консултира и провежда индивидуалта сесия с потребителите и участва при изготвяне на индив. им планове - психиатър - 1/2 бр.- ще консултира и провежда групова сесия с потребителите -мед.сестра 1 бр.- с опит, гарантиращ предлагането на качествена мед. грижа за потребителите, ще следи за здравословното им състояние, участва в екипа за оценка на потребностите и при изготвяне на плана за здравна грижа за потребителите, поддържа мед. шкаф, дава инструкции на членовете на екипа при организиране на заниманията на потребителите; - психолог –2 бр. – с квалификация и познания в областта на клиничната/консулт. психология, ще предоставя почасово психологически консултации, индив. работа с потребителите и семействата им, участва при изготвянето на индив. им планове, в рамките на компетентностите си - логопед – 1 бр. – притежаващ образователен ценз -/логопедия или дефектология/, ще провежда езиково-говорна терапия, консултира, работи индивид. по график с всеки потребител, участва при изготвянето на индив. им планове; - рехабилитатор/ Кинезитерапевт -1 бр.; ще провежда индив. и групова рехабилитация, разработва индив. програми за укрепване на общото здраве на потребителите, участва в екипа за оценка и разработване на индивидуалните им планове. - трудо- и арттерапевт – 2 бр. – с опит в областта, ще формира умения за изграждане на самостоятелен живот, организира и надгражда различни по вид дейности за развитие на потенциала на потребителите, участва в екипната работа за мотивиране на потребителите и техните семейства за водене на активен социален живот и трудова им реализация; участва в екипа за оценка и разработване на индив. планове. - социални работници - 3 бр.- с квалификация в областта на социалните дейности и др. релевантни специалности, ще поддържат изискуемата документация за дейността на ЦСРИЛПРИЗ, подкрепя потребителите при организиране на ежедневието им и ги стимулира за по-голяма самостоятелност, поддържа контакти с др. структури и институции, организират екипната работа при разработване соц. оценка на потребителите и индив. планове за подкрепа, водят регистър на потребителите, изготвят и поддържат досиетата на потребителите, консултират семействата и близките им; -Хигиенист – ½ щ. бр. Поддържа битово-санитарните условия в Центъра и на дворното пространство. Психиатрите и психолога ще са осигурени от партньора – ДПБ „Свети Иван Рилски“, чрез което Партньорът ще се включи в реалното изпълнение на проектните дейности и чрез осигурената експертиза ще допринесе за постигане на целта - предоставяне на качествена и комплексна социална услуга. Изборът на специалисти е съобразен с опита на кандидатите в работа с целевата група, подходяща проф. квалификация, образование, минимален опит, ако е изискуем за определената длъжност, личностни качества и социални умения, позитивно и конструктивно отношение към соц. работа, умения за работа в екип. Ще бъде проведено въвеждащо и надграждащо обучение на персонала на ЦСРИЛПРИЗ, с цел повишаване на знанията и мотивацията на експертите за работа с целевите групи. Подробна обосновка с начина на ценообразуване и мотиви, които да подкрепят необходимостта от изпълнение на обученията е представена в Таблица 3 (MSExcel). Екипът от експерти ще получава индив. и групова супервизия. Подробна обосновка с начина на ценообразуване и мотиви, които да подкрепят необходимостта от изпълнение на супервизиите е представена в Таблица 4 (MSExcel). 15 021.46 53 893.25
Д 5: Разработване на вътрешни правила и процедури за дейностите в Центъра за социална рехабилитация и интеграция на лица с психични разстройства и интелектуални затруднения : Основните цели на дейността са свързани с осигуряването на качествена социална услуга, чрез разработване на вътрешни правила и програми за работа и извършване на социални оценки на потребителите от мултидисциплинарен екип Дейността включва: 1. Разработване на вътрешни правила и програми за работа на ЦСРИЛПРИЗ, които ще включва: Правилник за вътрешния ред на ЦСРИЛПРИЗ ; Процедура за защита от насилие, злоупотреба и дискриминация; Процедура за подаване и разглеждане на жалби; регистри; дневници; графици; образците на индивидуална оценка на потребностите и план за подкрепа и други, сързани с административните процедури по Проекта. Вътрешните правила ще се разработят от екипа по Проекта. 2. Разработване на Вътрешни правила за работа с целевите групи – ползвателите на ЦСРИЛПРИЗ и близките им, които ще включват: - оценка на потребностите на потребителите, за всяко възможно заболяване съобразно спецификите му и съпътстващи заболявания, които са особено характерни за лицата с умствена изостаналост; - индивидуален план на потребителите, съобразно спецификите; - ясни и конкретни правила за рехабилитацията, която е социална, педагогическа и медицинска; - правила и методически насоки за ползване на сензорната стая ; - правила за определяне на необходимата и разрешена трудова терапия, в зависимост от заболяванията, вкл. придружаващите. - Други, съобразени със спецификата и потребностите на целевата група. Тези правила (по т.2) ще бъдат разработени от Партньора по Проекта. По този начин Партньорът ще се включи в реалното изпълнение на проектните дейности и чрез осигурената експертиза и опит ще допринесе за създаване на условия и повишаване каечството на социалната услуга, базирано на вътрешни правила за работа с целевите групи и процедури, доказали ефективност в дългогодишния опит на Партньора в практиката. 0.00 0.00
Д 6: Създаване и функциониране на Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с психически разстройства и интелектуални затруднения : Дейността обхваща ефективно функциониране на ЦСРИЛПРИЗ.Ще предоставя сл. услуги: -почасови услуги- базирани на индив.потребности на потребителите, в съответствие с конкретните нужди; здравно-псих.рехабилитация, трудотерапия и арттерапия, консултиране; -осигуряване на терапевтични дейности и обучителни практики – възстановителни дейности по рехабилитация, обучения на потребителите и техните семейства по програма за домашно обучение с участието на специалисти от Центъра и др. -обучения в соц. умения – изграждане, възстановяване и надграждане на соц.умения, постигане на автономност – активно отношение към собствения живот и умения за планирането му, способност за вземане на решения, справяне със задачите; -психолог. рехабилитация – консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивид.потребности па всеки потребител. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото им равновесие; - професионално ориентиране – проучване на нагласите на потребителите за различни професии, мотивиране за трудова реализация, запознаване с трудовите роли и изграждане на тр.умения- насочване за регистрация към БТ, с участие и на семействата на потребителите; -мобилна работа – индивид. посещения в домовете на потребителите / соц. закрила, насочване към други соц.услуги, юридически консултации и др./ -консултантски дейности – соц. консултиране в областта на соц. закрила; -медицинските консултации, които са предназначени за целевите групи и представляват консултиране с мед. специалисти, с цел преценка доколко предвидените по проекта терапии, са подходящи за съпътстващите заболявания на потребителите; - рехабилитация и интеграция – цели създаване на възможност за соц.рехабилитация, чрез умения за самостоятелен живот, соц. контакти и изяви. - правна помощ - насочена към запознаване на потребителите на ЦСРИЛПРИЗ и близките им с възможностите, които законодателят е предвидил, във връзка с техните граждански, политически, икономически и социални права на хора с увреждания, както и по отношение на правата им за независимост, социална интеграция и участие в живота на общността. Правните консултации ще повишат информираността на потребителите на ЦСРИЛПРИЗ и близките им и ще създаде условия да се възползват от предоставените им правни възможности в процеса на тяхното соц.включване, трудова реализация и водене на самостоятелен живот. Подробна обосновка за необходимостта от правна помощ е представена в Табл. 5(MS EXCEL). За служителите и най-вече за тези, които ще са включени в екипите за мобилна работа, ще има осигурени два броя неперсонализирани карти за градски транспорт, които ще се използват тогава, когато специализираното транспортно средство, осигурено по проекта, е ангажирано с транспортиране на потребители от и до домът, в случаите, когато самостоятелното им предвижване е невъзможно, както и когато транспортното средство е ангажирано с други дейности на ЦСРИЛПРИЗ – София. За работа с целевите групи е предвидено създаване на сензорна стая, оборудвана с подходящо оборудване/обзавеждане: Система сенс, Водна кула, Ъглов подиум ,Диско топка, Фибро-оптична лампа, Лампа проектор „звездно небе“, Фиброоптична завеса, Интерактивна водна стена, Огледални плексигласови плоскости и др. В сензорната стая ще се извършват дейности, съпътстващи основната и задължителна терапия на представителите на целевите групи. Чрез тях съчетанието между движението, работата със сетивата и професионализма на терапевта дава устойчивост на постигнатите резултати и е особено подходящо за деца със специфични потребности (ДЦП, проблеми от аутистичния спектър, сензорно-интегративна дисфункция, сензорни нарушения, езиково-говорни нарушения, поведенчески проблеми и др.). Подробна обосновка с аргументи за необходимостта от осигуряване на сензорна стая е представена в Таблица 2 „Обосновка сензорна стая“(MS EXCEL). Подробна разбивка на видовете оборудване за сензорната стая е направена в Прил.VIII. 362 755.14 66 606.72

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).