Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project proposal foresees the opening of a Day-Care Center for Disabled Persons and their Families, including Severe Multiple Disabilities; the address is: Veliko Tarnovo, 14 Tsvetarska Str., with capacity of 30 persons.
Day-care center for persons with disabilities and their families, including severe multiple disabilities, is a social service that provides day, half-day and hourly services such as care, rehabilitation, therapy, counseling, information and support, including the people, who take care of the persons from the target group in domestic environment, mobile services, replacement care for a maximum period of 14 days, and other activities.
For the purposes of the Project, Veliko Tarnovo Municipality provides part of a municipal building located in the town of Veliko Tarnovo, 14 Tsvetarska Street, namely the first floor and a part of the second floor, located in a residential area of the city, near the city centre, with accessible architectural environment. The building provided is to undergo a major renovation in accordance with an elaborated investment project in the "detailed design" phase.
The project "Opening a Day- Care Center for Persons with Disabilities and their Families, Including Severe Multiple Disabilities" envisages the appointment of staff to provide community-based social services and training. The implementation of the Project envisages the opening and functioning of the social service in the community "Day - Care Center for Persons with Disabilities and Their Families, Including Severe Multiple Disabilities" 14 Tsvetarska str, Veliko Tarnovo, with a capacity of 30 persons.
A vehicle is to be purchased to ensure the project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Строително - ремонтни дейности за адаптиране на помещения за Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания: За целите на Проекта Община Велико Търново предоставя част от сграда общинска собственост находяща се в гр. Велико Търново, ул. „Цветарска“ № 14, а именно първи етаж и част от втори етаж, която се намира в жилищен район на населеното място, в близост до централната част с изградена достъпна архитектурна среда. Сградата отговаря на изискванията на програмата за прилежаща транспортна и социална инфраструктура (изградена улична мрежа и тротоари за пешеходци, близост до спирка на обществен транспорт наличие и достъп до лечебни заведения, други социални услуги, паркови пространства и т.н.). Центърът ще бъде с РЗП 676 м2, минималната индикативна квадратура съгласно технически и функционални изисквания е 400м2., но при реконструкция на съществуваща сграда тази квадратура не би могла да се спази. За строително - монтажните дейности Община Велико Търново е представила Инвестиционният проект по всички негови части във фаза „Работен проект”, съгласно изискванията на Наредба № 4 / 21. 05. 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на Наредба № 7 за правила и нормативи за устройството на отделните видове територии и устройствени зони, на Наредба № 4 / 01. 07. 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания, на Закона за енергийната ефективност и на подзаконовата нормативна база за неговото прилагане и др. След стартиране на проектните дейности Община Велико Търново ще проведе процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки за изпълнение на строително ремонтните дейности за адаптиране на помещенията за социалната услуга Център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания. След стартиране на проектните дейности Община Велико Търново ще възложи на фирма изпълнител, избрана по реда на Закона за обществените поръчки осъществяването на строителен надзор на строително - ремонтните дейности за адаптиране на помещенията за социалната услуга Център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания. Предвидените ремонтни дейности по проекта не попадат в обхвата на дейностите за които се прилага чл. 1, ал. 2 от Наредба РД-02-20-2/ 27.01.2012 година. По същество ремонтните дейности не засягат конструкцията на сградата, не променят предназначенията на помещенията и не променят натоварванията в тях с повече от 5 %. Ремонтните дейности не влияят отрицателно върху носимоспособността на сградата – допълнителните товари са пренебрежимо малки. Не се предвиждат нови технологични отвори в носещи конструктивни елементи за преминаване на инженерната инфраструктура и не се променят коравините на основните носещи елементи на сградата. Община Велико Търново ще изготви доклад за обследване на конструкциите с актуализацията на Техническият паспорт на сградата след приключване на ремонтните дейности. В предоставената сграда от Община Велико Търново за целите на проекта намираща се в град Велико Търново, ул. „Цветарска“ 14, се помещават и следните социални услуги: Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания I, с капацитет 11 места град Велико Търново, ул. „Цветарска“ 14, етаж 2; Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания I, с капацитет 11 места град Велико Търново, ул. „Цветарска“ 14, етаж 3; 399 464.93 398 349.90
Закупуване на обзавеждане, оборудване за Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания: След приключване на стрително-ремонтните дейности в предоставените помещения на ул. "Цветарска" № 14 в град Велико Търново, се предвижда обзавеждане и оборудване на същите помещения съобразно изискванията на функционалните характеристики, неразделна част от Условията на кандидатстване по Процедурата. За нуждите на лицата ползватели на услугата "Заместваща грижа" ще бъдат закупени специализирани електрически легла с матраци за болнично легло, антидекубитални дюшеци и помощна масичка за болнично хранене и кресла с подложка за крака. За потребителите на дневната форма на услугата ще бъдат осигурени самостоятелни легла за дневна почивка, шкафче, гардероб за лични вещи, стол, етажерки. Предвиденото обзавеждане и оборудване е съобразено с фукцията на съответните помещения. За храненето на лицата ще бъдат обзаведени кухненски бокс и дневна с маси за хранене. Модулната вградена кухня оборудвана с домакински електроуреди, съдове и прибори е удобно и директно свързана с мястото за хранене. С цел осигуряване на домашен уют и комфорт ще бъде закупена мека мебел, маси и столове за потребителите на услугата, както и телевизор. Разположението на мебелите ще осигурява възможност за преминаване на лица със затруднена мобилност през помещенията. За осигуряване на дейности по рехабилитация, лечебна физкултура и психомоторика на лицата с увреждания ще бъде обзаведено помещение със специализирано оборудване и обзавеждане включително и пациентски лифтер. За осигураване на конфорт на работното място ще бъдат обзаведени помещения за персонала с необходимото офис обзавеждане и техника, гардеробчета за преобличане на персонала, както и метални шкафове за съхранение на документи. За "мокро помещение" се предвижда закупуване на пералня, сушилна, дъска за гладене и ютия. За съхраняване на материали и консумативи ще бъдат обзаведени складовите помещения с метални стелажи. За санитарните помещения се предвижда окомплектоването им с аксесоари за баня и тоалетна, както огледала и шкаф за баня. Обзаведените с маси, столове и етажерки помещения за групови и индивидуални дейности ще осигуряват възможност за свободно провеждане на заниманията, подпомагани от персонала, както и възможност за лесен преход към другите общи помещения. 61 955.26 61 515.63
Подбор и наемане на персонал за Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания: Целта на дейност 3 "Подбор и наемане на персонал за Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания" е избор на подходящ персонал за качествено предоставяне на социални услуги в Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания. В Дневния център ще се гарантира предоставянето на качествени социални услуги, чрез осъществяване на подбор и наемане на лица с различна професионална област на компетентност. За целта преди реалното стартиране на услугата ще бъдат назначени и наети следните лица: Управител, социален работник, логопед/психолог, касиер-домакин, медицинска сестра, рехабилитатор/кинезитерапевт/ерготерапевт, санитар, трудотерапевт, шофьор. За осъществяване на подбора и наемането на лица по проекта, ще бъде разработена и утвърдена "Процедура за подбор на персонал на Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания", която ще подпомогне изпълнението на Проекта, реализиран от Община Велико Търново по ОП РЧР и по - конкретно: реда за кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за персонал в Дневен център. Целта на процедурата е да гарантира предоставяне на качествени социални услуги за целевите групи по проекта и прозрачна конкурсна процедура, изградена на принципа на конкуренция въз основа на професионалните качества на кандидатите. Процеса на кандидатстване оценка и класиране на всички кандидати, ще се извърши без ограничение на правата им или привилегии, основани на раса, етническа принадлежност, пол, произход, сексуална ориентация, религия, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Подбора на персонала ще се извърши по Кодекса на труда в два етапа: етап I - подбор по документи и етап II - индивидуално интервю с кандидатите. С одобрените кандидати ще се сключат трудови договори. Назначаването на персонала в услугата, ще стане преди същинското предоставяне на социалната услуга. При започване на работа в Дневният център всеки служител трябва да има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията на която е основана тя; отговорностите и задълженията които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания, ще са детайлно описани в длъжностна характеристика, която всеки служител получава при сключване на трудовия договор. Ще бъдат сключени 14 бр. трудови договори по Кодекса на труда за срока на изпълнение на Проектните дейности.. Предвидените трудови възнаграждения на наетият персонал ще бъдат съобразени с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. 0.00 0.00
Обучения, супервизия на персонала и разработване на Методики, Правила, Процедури, образци на документи и други за функционирането на социалната услуга.: Обученията и супервизията на персонала на Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания, цели изграждане на знания и умения относно спецификата при предоставяне на социалните услуги в Дневният център и за лицата от целевите групи по проекта, както и подпомагане на персонала за мотивация и подобряване качеството на работа. Обучението цели да представи спецификите, нуждите и подходите на работата с лицата от целевата група по Проекта. Обучението цели да подкрепи персонала в установяването на подхода си съобразно изискванията на предоставяната услуга и груповата динамика в процеса на работа. Супервизията цели повишаване на професионалната компетентност, снемане на напрежение в трудни работни ситуации, създаване на пространство за изява и преработка на чувствата. Обучението цели и осигуряване на информация за политиката и практиките в областта на социалната услуга, основните нормативни документи, институции и партньорски организации, свързани с предоставяне на услугата. Обучението цели екипа да бъде обучен и за работа с поверителна информация, лични данни. След приключване на обученията всички участници следва да имат ясно разбиране за същността и обхвата на услугата "Център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. тежки множествени увреждания", ценностите и философията на които е основана тя, отговорностите и задълженията които трябва да спазва персонала в услугата, организационните връзки и взаимоотношенията ( външни и вътрешни). Преди приключване на Проектните дейности ще се проведе и надграждащо обучение, за да се надгради придобитите професионални умения и знания, както и да се предостави възможност за обсъждане на конкретни случаи от практиката и развитието на екипните принципи на работата. Проведените обучения ще надградят придобитите професионални умения и знания. Груповата Супервизия и при необходимост индивидуалната са насочени към членовете на екипа. Супервизията цели да предостави възможност на всеки специалист от екипа да анализира своята работа, усещания и чувства, да изясни ролите и очакванията си във връзката с ползвателите на социалната услуга. За успешното реализиране на Проектните дейности и стартиране на социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания" се предвижда разработването на Методики, Правила, Процедури, образци на документи и други за фукционирането на социалната услуга. Разработването на Методики, Правила, Процедури, образци на документи и друга документация свързана с функционирането на услугата Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания ще бъде извършено в първите три месеца от стартиране на дейността. Предвидените Обучения (начално и надграждащо) са планирани за 20 лица – 14 души общ персонал на услугата и 6 души от Дирекция „Социално подпомагане“ – Велико Търново и Община Велико Търново. Необходимостта от въвеждащо обучение в рамките на 4 дни, разпределени в два модула по два дни, цели опознаване на участниците, сработване през ролите им в проекта, развиване на екипната комуникация, създаване на атмосфера на доверие и партниране в екипа, второ: запознаване с нормативната уредба в областта на социалните услуги и разработените Методики, Правила, Процедури, образци на документи и друга документация свързана с функционирането на услугата Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания. 14 500.01 11 390.00
Разкриване и предоставяне на социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания: Център за лица с увреждания и техните семейства, включително с тежки множествени увреждания е социална услуга която осигурява дневни, полудневни и почасови услуги като грижа, рехабилитация, терапия, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда, мобилни услуги, заместваща грижа за срок не по-дълъг от 14 дни в годината и други дейности. Център за лица с увреждания и техните семейства, включително с тежки множествени увреждания гр. Велико Търново, ул. "Цветарска" № 14, с капацитет 30 места. Услугата ще бъде предоставяна от екип специалисти, както следва: Управител 1 бр., социален работник 1 бр., логопед/психолог 1 бр., рехабилитатор/кинезитерапевт/ерготерапевт 1 бр., медицинска сестра 1 бр., санитар 4 бр., трудотерапевт 3 бр., шофьор 1 бр., касиер-домакин 1 бр. Ще бъде осигурена качествена/иновативна грижа за лица с тежки увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания. Новият вид социална услуга дава възможност за подкрепа, както на лицата с увреждания в разкрития център, така и чрез мобилна работа в дома на потребителите. Целеви групи: хора с увреждания над 18 години; хора с увреждания над 18 години, вкл. с тежки множествени увреждания, близки и родинини полагащи грижа за лица с увреждания. Чрез закупеното специално транспортно средство ще се осигури достъп на лицата с увреждания до Центъра и обратно до домовете им; институции, болници, лечебни заведения, културни мероприятия и други, както и за мобилната работа на екипа на услугата. За потребителите ползващи дневна или полудневна грижа ще се осигури обедно хранене. За ползващите лица "Заместваща грижа" се предвижда трикратно хранене - закуска, обяд и вечеря. Доставяната храна ще бъде на принципа - кетъринг, чрез избран изпълнител по ЗОП. В социалната услуга ще се предоставят дейности, свъзани с посрещане на ежедневните потребности и свързаните с тях потребности от занимания за развитие на основни умения в зависимост от възрастта и личните нужди на лицата. Дейности за подкрепа и придобиване на трудови умения, изграждане на социално-поведенчески умения, занимателна трудотерапия, организиране на свободното време и разширяване на социалните контакти. Психологичната и рехабилитационна подкрепа ще се осъществява на базата на специализирана оценка на потребностите. В новоразкритият Център ще се предоставят дейности за осигуряване на подкрепа за семействата, полагащи грижи за лицата с увреждания, чрез поемане на грижата за лицата от целевата група, като същите ще бъдат краткосрочно настанени в "Заместваща грижа" за срок не по-дълъг от 14 дни в годината. Подкрепата ще се осъществи, чрез задоволяване на основните жизнени потребности на лицата чрез подходящи грижи в безопасна и сигурна среда за живеене, в която лицата да развиват пълноценно своите възможности. При ползване на услугата в центъра ще се осигури възможност на лицата да разполагат с личните си вещи, облекло и обувки и личен шкаф, до който ще имат непрекъснат достъп. В центъра ще бъде оборудван и обзаведен медицински кабинет, който ще разполага със спешен медицински шкаф с лекарствени продукти и консумативи по списък, за оказване на първа медицинска помощ; медицинска кушетка, кантар с ръстомер, апарати за кръвно налягане и глюкомери. За ползване на социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания между доставчика на социалната услуга Община Велико Търново и потребителят на социални услуги се сключва Договор за ползване на социални услуги. 0.00 63 209.15
Закупуване на транспортно средство за Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания: С цел осигуряване на достъпност до социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания, е необходимо закупуване на специално транспортно средство с 6+1+2 места (две обособени места за превоз на трудно подвижни лица) за ползвателите на новата социална услуга, адаптирано за превоз на лица с увреждания в т.ч. и за лица в инвалидни колички. Предвижда се специализираното транспортно средство да бъде оборудвано с електрическа рампа, която ще спомага за по-лесното качване и слизане на лицата със затруднено или невъзможно придвижване, да бъдат транспортирани от и до Центъра. Специализираният транспорт ще бъде използван по предварително изготвен график, като лицата ще имат възможност да се придвижат от и до новият център, лечебни заведения, образователни институции, културни събития, институции и др., придружени от техните близки или от персонала, предоставящ услугата. Предвиденото за закупуване специализирано транспортно средство ще бъде изцяло за нуждите на лицата на новата социална услуга, като по този начин се дава възможност за достъп до социалната услуга и включване в общественият живот. Чрез закупуването на специалното транспортно средство оборудвано с две места за инвалидни колички, ще се предостави възможността едновременно в един курс на автомобила да бъдат транспортирани две трудноподвижни лица в инвалидни колички. По този начин ще се оптимизира графика за ползване на автомобила. Чрез реализиране на проектните дейности и закупуването на специализирано транспортно средство, ще бъде обхваната цялата територия на Община Велико Търново, която включва общински център - град Велико Търново, както и градовете Килифарево и Дебелец и 34 кметства и кметски наместничества. 77 500.00 77 400.00
Разкриване и предоставяне на социалната услуга Дневен център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания - ДОПЪЛНЕНИЕ: Н/П 421 962.89 230 505.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).