Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

Project proposal aimed to establish a new types of social services and to expand the capacity of existing welfare services in Stara Zagora called to replace the institutional model of childcare. The project activities include the creation of the following services - Day Care Center for Children with Disabilities and their Families, Center for Public Support, Day Care Center for Children with Heavy Multiple Disabilities and their Families and Supervised Home for Young People aged 18-21. It is envisaged to increase the capacity of existing social welfares - Center for social integration and rehabilitation for children with autism and Center for public support.
The main project activities are construction works and purchase of furniture/equipment, as follows:
▪ Reconstruction of Home for Children Deprived of Parental Care “Nezabravka” for hosting and creation of three new social services: Day Care Center for Children with Disabilities and their families, Center for Social Rehabilitation and Integration of Children with Autism and Center for Community Support;
▪ Reconstruction of Home for Children Deprived of Parental Care “Teofano Popova” and its transformation into Day care center for children with severe multiple disabilities and their families;
▪ Repair of the existing Centre for community support in order to increase the users of the services provided by the Centre;
▪ Reconstruction and furnishing of an apartment, located in Stara Zagora, "Jeleznik", 15, Zagorka Str, to create the "Home under surveillance for young people aged 18 to 21";
The total capacity of the childcare infrastructure renovated is 329 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организационна дейност по изпълнение на проекта - управление, наблюдение и отчетност на проекта: За целите на изпълнението на проекта, ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от хора с различни профили, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Екипът ще следи изпълнението на проектните дейности да се извършва в съответствие с установените процедури и изисквания на Възложителя и съответно заложените в договора. Ще отговаря и за спазване на заложените срокове, ще оказва постоянен мониторинг и контрол върху дейността на подизпълнителите, както и за предоставяне на информация на обществеността. В екипа ще бъдат включени следните позиции: - Ръководител проект; - Технически сътрудник; - Инвеститорски контрол на обект ДДЛРГ „Незабравка“, кв. „Самара“, сградата на бившата ЦДГ 32; - Инвеститорски контрол на обект ДДЛРГ "Теофано Попова"; - Инвеститорски контрол на обекти ЦОП на ул. „Христо Ботев“ 205 и "Наблюдавано жилище"; - Юрист на проекта; - Счетоводител. След сформирането си, екипът ще разработи график на дейностите и ще определи конкретни отговорни лица за изпълнението им; ще разработи методология за извършване на мониторинг и контрол и план за реализиране на информационната кампания. Периодично ще извършва контрол и по отношение на изразходването на бюджетните средства, ще следи за постигането и измерването на конкретните резултати. Екипът ще подпомогне и дейностите, свързани с изготвянето на конкурсната документация и провеждането на обществените поръчки за избор на изпълнители. Екипът е отговорен и за регулярното отчитане на проекта пред Възложителя, като за целта ще бъдат изготвяни, съгласно образците, приложени към договора: - междинни технически и финансови отчети, съгласно изискванията на Специалните условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по схемата. Те ще бъдат изготвяни, когато се представят искания за плащане и ще бъдат представяни в УО на ОПРР; - годишни отчети; - окончателен финансов и технически отчет за цялостното изпълнение на проекта и общо направените разходи. Екипът ще бъде отговорен и за провеждане на начална пресконференция за популяризиране целите, задачите и дейностите на проекта; регулярни публикации в Интернет страницата на община Стара Загора за хода на проекта; провеждане на междинни публични срещи, отчитащи напредъка по проекта; провеждане на заключителна пресконференция за отчитане приключването на проектните дейности и финализирането на проекта. Отговорен: Община Стара Загора, ръководител проект Продукт: Сформиран Екип за управление на проекта – 7 членен екип 54 000.00 0.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури: По настоящия проект ще бъдат подготвени и проведени 6 процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности за публичност, СМР и строителен надзор, доставка на оборудването, които ще бъдат проведени паралелно. Разработването на тръжната документация за провеждането на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта ще бъде извършено от експерти на Община Стара Загора. Изготвената документацията на всяка една обществена поръчка ще бъде изпратена за становище на АОП. Всички процедури по настоящето проектно предложение ще бъдат проведени съгласно ЗОП: a. За СМР; b. За извършване на технически обследвания на сградите; c. За строителен надзор; d. За оборудване/обзавеждане; е. За изготвяне на доклади за контрол на детските съоръжения f. За възлагане дейностите по публичност и визуализация; g. За извършване на геодезическо заснемане на обектите за издаване на удостоверение по чл. 54а от ЗКИР; 0.00 0.00
Извършване на строително-монтажни работи и строително-ремонтни дейности: Извършването на строително-монтажни работи включва: 1. Преустройство, ремонт и реконструкция на сградата на ДДЛРГ „Незабравка“, кв. „Самара“, сградата на бившата ЦДГ 32 за създаване на следните услуги - Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, ЦСРИ за деца с аутизъм и ЦОП (Център за обществена подкрепа) За изпълнение на ангажиментите си по разкриване на услуги за подкрепа в общността и в семейна среда, община Стара Загора счита, че сградата на бившият ДДЛРГ „Незабравка“ е най-подходящ. Домът за деца лишени от родителска грижа „Незабравка”, град Стара Загора е създаден преди 30 години, като първоначално се е помещавал в село Казанка, Община Стара Загора. През 1992 год. е изместен в град Стара Загора, в сградата на закритата ЦДГ № 32, в кв. „Самарско знаме” – в североизточната част на града, в подножието на парк „Самарско знаме”, на разстояние около 5 км от центъра на града. Притежава акт за общинска собственост № 07329 от 26.08.2008 год. През 2016 година Домът е закрит, със заповед на Изпълнителния директор на АСП София. Сградата е в добро общо състояние, като част от помещенията са обзаведени и ремонтирани със средства на холандски дарители. След извършване на ремонт, реконструкция и обзавеждане на сградата, новите услуги ще бъдат обособени със самостоятелни входове и функционално отделени една от друга. Община Стара Загора възнамерява да разкрие следните услуги в сградата на бившият Дом за деца лишени от родителски грижи „Незабравка”: • ЦСРИ за деца с аутизъм – преместване на действащия ЦСРИ от сградата на ул. „Димитър Наумов“ 110, разширяване на капацитета и дейността му (ще се помещава на етаж І-ви и ІІ-ри етаж, в източния корпус като се влиза през източният вход на сградата); • ЦОП (Център за обществена подкрепа) – ще се помещава на първи етаж, като входът ще бъде от северната страна. Услугата ще заема почти цялото северно крило на сградата и І-ви етаж - източното крило на основния корпус; • Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства – ще се помещава в част от І-ви етаж – западното крило и целия ІІ-ри етаж на основния корпус. Входът ще бъде от южната страна на сградата. Сградата позволява оразмеряване и разполагане на основните помещения на новосъздаваните услуги, така че да бъде осигурена изискуемата РЗП. Тя е обезопасена и помещенията имат пряко странично осветление. Коридорите са удобни и широки. 2. Преустройство, ремонт и реконструкция на сградата на ДДЛРГ "Теофано Попова" и разкриване на услугата Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства в община Стара Загора. Домът за деца лишени от родителска грижа „Теофано Попова”, град Стара Загора е един от най-старите домове за деца в България. Сградата и теренът са завещание от патрона на заведението Теофано Попова. Сградата на дома е строена през 1934 год. Намира се на бул. „Патриарх Евтимий” № 196 и е разположен на около 5 км от центъра на града, източно от Аязмото и южно от езерото “Загорка”. На първия етаж са разположени административните помещения, телевизионната зала, склад, дърводелска работилница, библиотека и стая за усвояване на трудови умения, санитарно помещение, кабинет на психолога, кухня и столова. Има обособени спални помощения, дневна, кухненски кът и медицински кабинет. На втория етаж, в две отделни крила са разположени спалните помещения на децата, санитарни възли, кухненски боксове, дневни стаи със столови, стая на възпитателите, компютърен кабинет. 3. Ремонт на съществуващия ЦОП на ул. „Христо Ботев“ 205 с цел увеличаване на потребителите на предоставяните в него услуги; 4. Извършване на ремонт и обзавеждане на апартамент, намиращ се в град Стара Загора, кв. „Железник“, ул. „Загорка“ 15, вх. 0, РЗП= 87.82 м2 за създаване на услугата "Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 години" 972 880.67 1 151 514.19
Строителен надзор : Упражняване на строителен надзор при извършване на строително-монтажните работи на обектите. 16 000.00 0.00
Изготвяне на технически обследвания на обектите: Съгласно чл. 148 от ЗУТ основен ремонт, реконструкция, основно обновяване, преустройства, реставрация и адаптация, при които се засяга конструкцията на строежа, се издава разрешение за строеж след извършено обследване. Техническото обследване ще се извърши на всички обекти, както следва: • Сградата на ДДЛРГ „Незабравка“, кв. „Самара“, сградата на бившата ЦДГ 32; • Техническо обследване за сградата на ДДЛРГ „Теофано Попова“; • Сградата на ЦОП на ул. „Христо Ботев“ 205; • Апартамент, намиращ се в град Стара Загора, кв. „Железник“, ул. „Загорка“ 15, вх. 0 Отговорен: Община Стара Загора, ръководител проект Продукт: Изготвени технически обследвания за обектите на интервенция 8 000.00 0.00
Въвеждане на обектите в експлоатация - включва дейността по изготвяне на геодезически заснемания за издаване на удостоверение от службата по "ГКК" по чл. 54а от ЗКИР" : След изпълнение на строително-монтажните работи, предвидени в проекта за въвеждане на обектите в експлоатация, ще се съберат набор от документи, подготвени по време на строителството от строителния надзор за издаване на удостоверение за въвеждане на всеки от обектите в експлоатация. Дейността се извършва от фирмите изпълнителки в продължение на два месеца. Разходът за изпълнение на дейността е допустим за финансиране чрез БФП по процедурата, но предвид че се надвишава допустимия размер на финансиране, посочен в Насоките за кандидатстване за община Стара Загора, финансирането на тази дейност е чрез собствен принос и съответства на финансирането посочено в раздел 5 "Бюджет (в лева)" от формуляра за кандидатстване. 2 000.00 0.00
Осигуряване на публичност и информираност по проекта: Информационната кампания ще стартира непосредствено след подписване на договора за изпълнение на проекта. Информационно разяснителната кампания ще информира широката общественост в Община Стара Загора за проекта, за целите и средствата, с които ще се постигнат те. За целта преди започване на проектните дейности ще бъдат изработен билборд с информация за името на проекта, флагът на ЕС, названието “Европейски съюз”, единното лого "Една посока-много възможности", които ще бъдат монтирани на улиците и обектите, които ще се реконструират. След приключване на проектните дейности ще бъдат монтирани информационни табели пред обновените обекти, съдържащи същата информация, както и билбордовете. Периодично до всички медии в региона ще бъдат изпращани съобщения с информация за хода на проекта. В сградата на Общината ще бъдат организирани две пресконференции - при стартирането и при финализирането на проекта, на които ръководството на Община Стара Загора и ръководителят на проекта ще информират представителите на регионалните печатни и електронни медии за старта, целите, резултатите и др. На Интернет страницата на Община Стара Загора регулярно ще се публикува информация за изпълнението на проекта. Всички информационни и комуникационни материали, вкл. и тези, разпространявани по електронен път, ще съдържат следната информация - единното лого "Една посока - много възможности", името на проекта, името на ОПРР (изписано изцяло-Оперативна програма “Региони в растеж” 2014-2020), източника на финансиране, флагът на ЕС, българския национален флаг и интернет сайта на ОПРР. При изпълнение на всички дейности за осигуряване на информация и публичност на проекта ще се спазват стриктно техническите изискванията заложени и в „Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” (2014-2020). 12 010.00 0.00
Доставка и монтаж на оборудване/обзавеждане: Доставка и монтаж на оборудване за 6 (шест) обекта, както следва: • ЦСРИ за деца с аутизъм - С изпълнението на проектното предложение ще се извърши преместване на тази услуга в нова сграда, с което се цели увеличаване капацитета и качеството на обслужване. Ще бъде използвано вече съществуващото оборудване на Центъра. Предвижда се само изграждане и оборудване на нова сензорна зала. • ЦОП (Център за обществена подкрепа) - В сградата, в която ще бъде поместена услугата липсват оборудване и обзавеждане. Планирано е оборудване за всички помещения, които ще се обособят, за да отговарят на функционалните изисквания и за да работи ефективно ЦОП. Доставките са съобразени с естеството на подкрепата и същността на новата услуга, свързана с цялостно обслужване на децата и техните семейства; • Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства - В сградата, в която ще бъде поместена услугата има съобразено с нуждите на центъра оборудване и обзавеждане. Планирано е допълващо оборудване/обзавеждане за по-добро цялостно обслужване на децата с увреждания и организация на свободното време и личните контакти и др. ; • ЦОП на ул. „Христо Ботев“ 205 - Към момента на кандидатстването, единствено Центъра за обществена подкрепа, находящ с е на ул. "Христо Ботев" 205 е оборудван и обзаведен. За него е предвидено само закупуване на 5 (пет) компютърни конфигурации, което ще улесни работата на персонала; • Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 години - Предвиждаме услугата да се помещава в апартамент, който подлежи на ремонт. Липсва всякакъв вид оборудване и обзавеждане. Доставките са съобразени с естеството на услугата. Предвиденото оборудване/обзавеждане по нищо не се различава от това на "средностатистическо жилище", като с това се цели адаптация на младежите към среда, близка до семейната. Целта е обзавеждане на нормално жилище, за да се адаптират младежите към обичайния живот в общността; • Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства - В сградата, в която ще бъде поместена услугата липсват оборудване и обзавеждане. Планирано е оборудване/обзавеждане за всички помещения, които ще се обособят, за да отговори на функционалните изисквания и за да работи ефективно ДЦПДУТС. Доставките са съобразени с естеството на подкрепата и същността на новата услуга, свързана с цялостно обслужване на децата с увреждания през деня, предоставянето на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, рехабилитационните потребности, организация на свободното време и личните контакти и др. Чрез доставката и оборудването/обзавеждането се гарантира предоставянето на ефикасна специализирана помощ на децата и подкрепа на техните родители. 278 369.33 229 011.78
Изготвяне на доклади за контрол на детските съоръжения съгласно чл. 63, ал. 1 от Наредба 1/2009: Извършване контрол на безопасността на новоизградените детски площадки за игра чрез комплексна проверка по документи, визуален оглед, изпитване/измерване. 1 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).