Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

This project proposal aims at expanding the activities of the existing unit for home-based social care services in Velingrad. It envisages the creation of a project management team that will be responsible for the successful implementation of the project.
Within the framework of the project, home-based social care personnel will be selected and trained. At the same time, potential service users will be identified; they will receive detailed information on the project’s goals and activities, as well as on application modalities and deadlines. 
The project aims to provide hourly services to people with permanent disabilities and to elderly people above 65 years of age who are unable to take care of themselves. It seeks to offer them high-quality care services in home environment, and plans to achieve this goal by improving service quality, adopting a targeted and flexible approach to social service provision, and creating opportunities for professional development for family members of people with permanent disabilities. 
Insecurity in the socioeconomic sphere negatively impacts the society as a whole, but it is particularly detrimental to its most vulnerable members – people with permanent disabilities, including disabled children. The main problems of these groups are the absence of social contacts and the inability to cope with everyday tasks. The disabled and the elderly who cannot take care of themselves face numerous obstacles in their pursuit of equal opportunities, independence and social integration. For this reason, the project also foresees psychological support for social service users. 
In order to meet their needs, it is necessary to offer them care and support addressing their specific problems. The activities foreseen within the framework of the project take into account the specificity of the social situation in Bulgaria and the needs of the project’s target groups living on the territory of the Velingrad municipality. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта. Провеждане на процедури по реда и условията на Закона за обществените поръчки: Целта на тази дейност е да се създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта. В рамките на тази дейност се сформира екип за организация и ефективно управление на Проекта, който се състои от ръководител, двама технически сътрудници и счетоводител. Екипа за организация и управление ще бъде определен от кмета на общината, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Спецификата на общината налага в екипа за управление на проекта да бъдат включени минимум двама технически сътрудника. Община Велинград се състои от 21 населени места - 1 град и 20 села. Последните не са разположени равномерно на територията на общината. От центъра на Велинград до най-близкото населено място, разстоянието е от 4 км., а най-отдалеченото – на около 45 км., като до повечето села няма осигурен обществен транспорт. Не е задължително членовете на екипа да са служители на общинската администрация. Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС и на ОП РЧР. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл.90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички участници в екипа. 43 996.00 31 265.74
Дейност 2: Кандидатстване, подбор, наемане и обучение на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда: Целта на тази дейност е да се извърши подбор на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда и обучение на този персонал, с цел придобиване на знания и практически умения за качествено предоставяне на услугата. Подборът и обучението на персонала са насочени към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. Кмета на общината ще назначи комисия, която ще разгледа всички регистрирани заявления и ще проведе интервю с кандидатите, като всеки от тях ще бъде оценен. Всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми/проекти, трябва да приложи копие на удостоверение/сертификат (или декларация - свободен текст, с описание за завършения обучителен курс). След подбор екипът изготвя списък с лицата, които следва да бъдат включени в обучение. При изготвянето на списъка се взема предвид изискването, че в обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност. За недопускане на двойно финансиране, екипът обменя информация с ДСП и ДБТ - Велинград, относно лицата, обучени за предоставяне на такива услуги по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред. Обученията ще се извършват от външни експерти и специалисти с подходяща квалификация. Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в групов формат, но не повече от 20 души в група, по разработена обучителна програма. Изготвят се присъствени форми за всяка група обучени. За всяко наето лице се създава лично досие, което съдържа подадените от него документи. Екипът ще организира срещи между потребители и одобрени за работа лица, съобразно изразените предпочитания на потребителя. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от двете страни и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и работника.Сключват се трудови договори с избраните лица, в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда и Закона за задълженията и договорите, а всяко лице предоставящо услуги подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Всеки договор се сключва в два еднообразни екземпляра - по един за всяка от страните. По настоящия проект за персонал ще бъдат наемани лица в трудоспособна възраст, като всеки от тях ще може да работи с 1 (един) или повече потребители на услугата по настоящия проект, но в различно време. В рамките на тази дейност ще бъде закупено и доставено оборудване за помещенията в звеното за предоставяне на социални услуги, където ще бъдат работните места на двамата социални работници и психолога. За целта ще бъдат закупени две бюра, два стола, два броя компютърни конфигурации и 1 брой мултифункционално устройство 3 в 1 /принтер, скенер и ксерокс/ . Предвижданата обща стойност на оборудването е 1770 лв. 4 524.00 4 260.00
Дейност 3: Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за ползване на услугата: В настоящия проект ще се включат хора с трайни увреждания, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. деца с трайни увреждания, както и възрастни хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице. Екипът по Проекта осигурява служител/екип и обособено помещение за приемане на документите, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количество бланки за кандидатите. Подадените заявления се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на социалната услуга. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестявани на гражданите на цялата община, както и в информационните материали, включени в информационната кампания на Проекта. Подбора на лицата нуждаещи се от предоставяните от звеното услуги ще бъде извършен от комисия определена от кмета на общината, след извършена социална оценка от социалните работници назначени като персонал по проекта. Това се налага от факта, че желаещите да ползват тези услуги многократно ще надхвърли броя на ползвателите, които ще бъдат включени в проекта. След приемане на съответното заявление за всеки кандидат-потребител се създава лично досие, в което се съхраняват подадените документи. На одобрените за потребители на услугата ще се връчат уведомителни писма с информация за последващите процедури. Екипът ще организира срещи между всеки класиран за включване кандидат за потребител и одобрени лица от персонала, съобразно изразените предпочитания на потребителя. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, избрания да предоставя услугата и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и наетия работник. След избора се сключва договор със съответния потребител или негов законен представител, в който са регламентирани правата и задълженията на страните по договора. При получаване на информация за некоректно попълнена декларация от кандидат-потребител, относно участието му в други проекти и програми с идентична насоченост, екипът обменя информация с дирекция „Социално подпомагане”. При констатирани невярно декларирани данни се прекратява договора за предоставянето на социалната услуга и се предприемат необходимите законови действия за търсене на отговорност. 0.00 0.00
Дейност 4: Предоставяне на почасови интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите : Като персонал за предоставяне на услуги в звеното ще бъдат наети 14 лични асистенти, 13 домашни санитари и 13 социални асистенти. Социалните услуги ще се предоставя на 66 потребители, живеещи на територията на община Велинград, в продължение на 18 месеца. Като 30 от тях са нови потребители и 36 са потребители от процедура "Нови алтернативи. Предоставянето на почасови услуги стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Кмета и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с цел подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), личния асистент и служител от екипа. Всеки индивидуален план се актуализира от екипа чрез извършване на преглед на всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител на база актуализирана оценка на потребностите извършена от „социалния работник”. Преглед на плана може да се направи и по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услуги от всеки потребител ще се води Дневник на потребителя, който се съхранява в дома на потребителя. Като в него лицето което предоставя услугите регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. Записите в Дневника се датира (в т.ч. час от ... до ...), и всеки път се подписва от асистента и потребителя (или негов представител). В дневника „социалния работник” отразява датата и часа на извършения контрол и мнение по предоставянето на услугите. След преустановяване ползването на услугата Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие. С цел гарантиране на качество и ефективност при предоставяне на социалните услуги, в рамките на проекта ще се осъществява и вътрешен контрол и от екипа за управление на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат осигурени и доставени материали и консумативи свързани с предоставянето на услугите. Предвижда се да бъдат закупени и доставени маски и ръкавици за ежедневна употреба от страна на персонала при предоставяне на услугите. Очакваната сума за тези материали е 4460 лв. за 18 месеца предоставяне на услугите. Невъзстановим разход ДДС е 892 лв. 433 252.00 409 571.45
Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Към персонала за управление на звеното за предоставяне на услуги в домашна среда ще бъде назначен психолог или експерт със сходно образование за целите и ефикасното изпълнение на тази дейност. Работата на персонала за предоставяне на социални услуги в звеното е свързана с психологическо и професионално пренатоварване, което налага професионална подкрепа. Този персонал има нужда от планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия. Супервизията има за цел да се извърши проследяване и проверяване работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествени услуги на потребителите и избягване на професионалното прегряване. В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на индивидуални и групови супервизии с персонала за предоставяне на социални услуги в звеното. Фокусът на проведените супервизии с персонала ще бъде насочен към правилното разпределение на работата с потребителите, според спецификата на характерите на различните потребители. Също така ще се наблегне на анализиране на професионалните и комуникативните възможности на всяко лице от персонала. При провеждане на групови супервизии с персонала за предоставяне на социални услуги ще бъдат обсъждани трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на социалните услуги, както и начина за тяхното разрешаване и преодоляване. 13 600.00 8 205.51
Дейност 6: Предоставяне на психологическа и/или мотивационна подкрепа за потребителите на услуги, спрямо тяхната индивидуална потребност.: Настоящото проектно предложение си поставя за цел да усъвършенства и подобри предоставяните социални услуги в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи. Проектното предложение е насочено към удовлетворяване на нуждите от специализирани грижи за разрешаване на ежедневни битови проблеми в дома им, удовлетворяване на потребностите от социални контакти и др. на хората от целевите групи. В проекта е предвиден механизъм за извършване на оценка на реалните потребности на всеки потребител при кандидатстване, но има необходимост от актуализиране и допълване на направените вече оценки. Броя на часовете за всяко нуждаещо се от услугата лице ще бъде определян, въз основа на оценка на потребностите, в която активна роля има лицето с трайно увреждане (или негов представител). Един от основните резултати на Проекта е постигане на промяна в разбирането за дейностите предоставяни в семейна среда, а именно потребителите и техните семейства да я възприемат като социална услуга предоставяна от лица с професия, а не само като дейност, извършвана от членове на семейството. Изключително често потребностите и ограниченията на хората с различни увреждания са свързани не само с външни, но и с вътрешни фактори. Външните фактори обхващат обществените нагласи и чувствителност към проблемите на хората с увреждания, в повечето случаи недостатъчно добре адаптирана инфраструктура, невъзможност на близките и роднините им да се грижат за тях, ограничени възможности за ползване на различни услуги в общността и осъществяване на социални контакти, което води в много случаи до тяхното настаняване в институция. Гореизброените външни фактори обуславят наличието на вътрешни потребности и ограничения на хората с увреждания като: липса на самочувствие, формирани умения за самостоятелно справяне с ежедневните нужди, формирани умения за пълноценна комуникация с околните и създаване на добри междуличностни отношения и справяне с присъщите им социални роли и предизвикателствата на увреждането. Ето защо лицата от целевите групи по проектното предложение имат нужда от предоставяне на психологическа и мотивационна подкрепа. Към персонала за управление на звеното за предоставяне на услуги в домашна среда ще бъде назначен психолог или експерт със сходно образование за целите и ефикасното изпълнение на тази дейност. 0.00 5 225.86
Дейност 7: Информиране и публичност.: Целта на тази дейност е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени: - 2 бр. информационни табели - за общината и Домашния социален патронаж към който е разкрито звеното. - 1 000 бр. информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община, в дирекциите ”Социално подпомагане” и „Бюро по труда” – Велинград и др. Брошурите ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. В рамките на информационната кампания ще бъдат проведени две пресконференции. На тях ще бъдат поканени местни и регионални медии, което ще повиши информираността на обществото и ще спомогне за разпространение на информацията сред потенциалните бенефициенти. 4 200.00 4 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).