Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

I. The main aims of the project is achieving:
 Access to jobs for unemployed and inactive people;
 Steady integration into the labour market of young people, which are not engaged in any work or training;
 Increasing the number of unemployed and inactive people included in some work or training.

II. Specific aims:
 To create steady jobs for unemployed and inactive people;
 To provide appropriate training, including at the work place, to unemployed and inactive people for acquiring professional qualification and key competence.

III. Main activities for achieving the aims: 
1. Forming the team. Organization and management of the project.
2. Providing materials and supplies for the project needs.
3. Awareness and publicity of the project.
4. Selection of the people in the target group.
5. Employment of the selected people.
6. Purchase of equipment, related to the creation of the new work places.
7. Conducting an entrance test in Key Competence 2.
8. Providing professional training to a part of profession – course 1 “Creation of interactive and multimedia content”.
 9. Providing training in Key Competence 2 – course 2 “English language – level A1, A2, B1”.
10. Holding an exam and those who graduate successfully receive a certificate.
11. Preparation of intermediate reports.
12. Preparation of final report.

IV. Expected results from the planned activities:
1. Number of selected unemployed and inactive participants – 4 people.
2. Number of hired unemployed and inactive participants – 4 people.
3. Conducted training for professional qualification – 1 course for 4 people.
4. Conducted training in Key Competence 2 – 1 course for 4 people.
5. Number of unemployed and inactive participants gained qualification – 4 people.
6. Number of unemployed and inactive participants trained in Key Competence 2 – 4 people.
7. Number of unemployed and inactive participants with reserved jobs after the project completion – 2 people.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип. Организация и управление на проекта: В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие три лица - ръководител, счетоводител и координатор. Този екип ще носи пълната отговорност за организацията, изпълнението, контролирането и отчитането на всички заложени дейности по проекта. Съгласно изработения правилник/система за управление на проекта и отговорностите описани в т.9 от проектното предложение ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа. Проекта ще се управлява от Ръководител, ще се отчита от Счетоводител и ще се подпомага от Координатор. Всеки от тях ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Работата на екипа ще бъде осъществявана, посредством активна координация и непрекъсната комуникация. Екипа ще се събира в пълния си състав минимум 3 пъти месечно и на срещите ще бъде изготвяна оценка на работата по проекта и отделните дейности. В края на всеки месец екипа ще се изготвя доклад, включващ наблюденията на екипа за хода на работата по проекта. Екипността и координацията ще доведат до пълен контрол на проектните дейности и постигане на максимални резултати. 5 514.80 4 779.16
Осигуряване на материалите и консумативите за нуждите на проекта.: Материалите и консумативите са необходими за администрирането на проекта и отчетността на екипа по проекта. Доставката на консумативите и материалите ще бъдат извършено от Изпълнител. 1 103.40 1 103.40
Информиране и публичност на проекта.: Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да се информира и да получи по-ясна представа, както за конкретния проект, така и за другите финансирани подобни проекти и дейности. Да се информира обществеността, че при реализирането на тези проекти се подобряват условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност – територията на ДБТ в община Горна Оряховица. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по наемане на работа, обучения за професионална квалификация и ключови компетентности се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществят чрез: - информационно табло, което ще се постави пред сградата на Кандидата – 1 бр; - обяснителни табели, които ще се поставят в офиса и работните помещения на Кандидата – 4 бр.; - информационни листовки, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя участващите безработни лица, за проведените курсове за професионална квалификация и ключови компетентности – 200 бр; - публикация / интервю в местна медия – 2 бр.; - изработка на Интернет страница, където ще бъдат публикувана подробна информация за дейностите и целите на проекта, данни за участващите безработни лица, за проведените курсове за професионална квалификация и ключови компетентности. Ще се публикува текущо и актуална информация за напредъка на дейностите по проекта, както и за постигнатите резултати. По този начин всички заинтересовани от региона ще имат директен достъп до актуална информация за възможностите за провеждане на подобни дейности и резултатите след тях. 1 248.00 1 248.00
Подбор на лицата от целевата група.: Набиране на 4 лица от целевата група безработни и неактивни лица, отговарящи на определените изисквания, за включване в дейностите по проекта. Безработни лица трябва да са регистрирани в Дирекция „Бюро по труда”. Неактивните лица са, които не са нито заети, нито безработни към момента на влизане в операциите по проекта. Минимум 50% (2 лица) ще бъдат от специфичната категория - Безработни младежи до 29 год. вкл. Също така при подбора ще се съблюдава и необходимото минимално входящо ниво за професионалното обучение по част от професия "Компютърен график". Другото условие, което ще се следи е в някой от предходните 12 мес. лицата да не са наемани на работа в ГелеСофт ЕООД. 0.00 0.00
Наемане на работа на подбраните лица.: Разкриване на 4 нови работни места и на тях ще се назначат на работа подбраните лица от целевата група за срок от 12 месеца. Икономическата дейност на Кандидата е 6209-Други дейности в областта на информационните технологии. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: - 2166-3005 - Мултимедиен дизайнер - 2 лица. Основните задължения ще бъдат да се разработват мултимедийни презентации и продукти, рекламни и информационни материали, свързани с работата на Кандидата и по заявка на клиенти. Също така да се оформят печатни и електронни продукти за постигане на определено визуално въздействие. - 2513-6008 - Разработчик интерактивно съдържание - 1 лице. Основните задължения ще бъдат да се разработват интерактивни продукти, уроци и презентации. Да се създават и обработват изображения, както и отделни елементи за тях или ги трансформират от един формат в друг, подходящ за интерактивните софтуерни продукти. - 2519-6007 - Специалист обучение софтуерни приложения - 1 лице. Основните задължения ще бъдат да се подготвят печатни и електронни продукти за отпечатване или електронна публикация. Съставя информационни и обяснителни каталози и материали, комбинирайки текст и изображения. Друга основна част от задълженията ще е пряко обучение по работа на клиенти и курсисти с предлаганите от Кандидата софтуерни приложения и интерактивни обучения. 35 900.00 35 792.32
Закупуване на оборудване и ДНА, свързани със създаването на новите работни места.: Ще се осигурят необходимите оборудване и ДНА (специализиран софтуер) за нормалната и ефективна работа на новозначените служители. Техните отговорности и задължения за описани в Дейност 5. Оборудването и софтуера ще способстват за въвеждане на нови и актуални методи за създаване на мултимедийни и интерактивни приложения и услуги на Кандидата. Също така ще се способства за по-доброто презентиране и последващо обслужване на клиентите, както и тяхното обучение за работа с тези услуги и продукти. Работните места ще бъдат с длъжности, описани в дейност 5, а именно: Мултимедиен дизайнер - 2 лица, Разработчик интерактивно съдържание - 1 лице, Специалист обучение софтуерни приложения - 1 лице. За реализиране на основните задължения на 4-те работни места ще бъдат свързани със следното оборудване и софтуер: 1. Работа на компютърна техника и със специализиран софтуер за разработване на мултимедийни презентации и продукти, рекламни и информационни материали, за разработване на интерактивни продукти, уроци и презентации, оформяне на печатни и електронни продукти: - Компютърни конфигурации (двуядрен мин. 3,00GHz, 4 GB-DDR3, мин. 500GB, мин. Win7Pro, мин. 22" Led FullHD) - 3 броя. - Специализиран софтуер (обработка на текст и ел. таблици, създаване на презентации, ел.поща-outlook, платформа-access, 32bit) - 3 броя. - Специализиран софтуер (обработка на графика, изображения и снимки, vector illustration, bitmap-to-vector tracing, дизайн на web) - 3 броя. 2. Създаване и обработване на изображения във висока резолюция, както и отделни елементи за тях или ги трансформират от един формат в друг, подходящ за интерактивните софтуерни продукти: - Скенер (Flatbed, цветен, A4, 15ppm, DADF, 2400х2400 dpi, 48 bit, lan, OCR) - 1 брой. 3. Печат на висококачествени печатни, графични, снимкови и електронни продукти, информационни и обяснителни каталози и материали, комбинирайки текст и изображения: - Принтер (цветен, A3, 20ppm, двустр. печат, lan, 256MB) - 1 брой. 4. Презентиране на предлаганите от Кандидата интерактивни софтуерни приложения, както и пряко обучение по работа на клиентите и курсистите с предлаганите от Кандидата софтуерни приложения и интерактивни обучения: - Преносим компютър (Touch FullHD, адаптивен с 4 режима, двуядрен мин. 2,70GHz, min 4 GB DDR, мин. 500GB, Win8.1, мин. 13.3" Touch) - 1 брой; - Специализиран софтуер (обработка на текст и ел. таблици, създаване на презентации, ел.поща-outlook, платформа-access, 32bit) - 1 брой; - Специализиран софтуер (обработка на графика, изображения и снимки, vector illustration, bitmap-to-vector tracing, дизайн на web) - 1 брой. Закупеното оборудване и софтуер ще се запазят и използват за същото си предназначение и след приключване дейностите по проекта за срок не по-кратък от 5 години. 18 764.00 18 764.00
Провеждане на входящ тест по КК2-Английски език.: За да се включат в обучението по КК2-Английски език, съгласно изискванията на процедурата ще се проведе входящ тест на 4-те наети лица, с цел определяне на нивото им от знания и умения по КК2 - Английски език. 0.00 0.00
Предоставяне на професионално обучение по част от професия по 3 СПК - курс 1 „Създаване на интерактивно и мултимедийно съдържание”.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат допълнителна квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за: - създаване и обработване на графични изображения, както и отделни елементи за тях или ги трансформират от един формат в друг, подходящ за интерактивните софтуерни продукти; - разработване на мултимедийни презентации и продукти, рекламни и информационни материали; - оформяне на печатни и електронни продукти за постигане на определено визуално въздействие; - разработване на интерактивни продукти, уроци и презентации; - подготвяне на печатни и електронни продукти за отпечатване или електронна публикация; - съставяне на информационни и обяснителни каталози и материали, комбинирайки текст и изображения; - обучение по работа на клиенти и курсисти с предлаганите от Кандидата софтуерни приложения и интерактивни обучения. За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Създаване на интерактивно и мултимедийно съдържание”: - Професия: 213060 - Компютърен график; - Специалност: 2130601 - Компютърна графика; - квалификация по част от професия по 3 квалификационна степен; - Хорариум часове: 600 уч.часа (245 уч.ч. - теория и 355 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 4 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. След всеки модул се правят междинни тестове за проверка на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 4 500.00 4 500.00
Предоставяне на обучение по КК2 - курс 2 „Английски език-нива А1, А2, В1”.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да работят със специализиран софтуер. В този софтуер всички помощни, управляващи менюта и хелпове са на английски език. Също така ще трябва да се ползва и техническа документация и литература, която е предимно на английски език. Също така според Наредбата за ДОИ за професия "Компютърен график": "...Изпълнението на всички дейности с необходимото качество и срокове изисква от компютърния график да бъде организиран и отговорен, да има добри умения за комуникация и работа в динамична среда и да владее чужд език...". Всичко това обуславя провеждането на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" и по-специално курс за Английски език - нива А1, А2 и В1. Учебната програма по английски език дава възможност за изучаване на английски език на функционална основа и цели изграждане на комуникативна компетентност чрез балансирано и паралелно развиване на знанията по граматика, лексика и фонология и на уменията за слушане, говорене, четене и писане. Езиковите и речеви умения се изграждат интегрирано, в резултат на което в края на обучението курсистите трябва да могат: да разбират и интерпретират текст; да извличат и коментират информация; да общуват в реални и симулирани ситуации; да създават текст. Приоритет в обучението по английски език ще има комуникативната насоченост, тъй като средата за работа, предполага повече срещи и изисква активното използване на езика в устна и писмена форма. Ще се наблегне и на изучаването на специализирана лексика и езикови структури от областта на администрацията, услугите и производството, за да може да се осъществява успешна професионална комуникация при устно или писмено изказване. За постигането на тези знания и умения ще се проведе курс за обучение по КК2 - „Английски език-нива А1, А2, В1”: - Хорариум часове: 300 уч.часа (150 уч.ч. - теория и 150 уч.ч. - практика) + 9 уч.часа изпити (по 3 уч.ч. за всяко ниво); - Брой обучавани лица: 4 лица; - Документ, доказващ завършено обучение: Сертификат за проведено обучение. Извършеното обучение по ключова компетентност 2 дава нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обучението и по ключови компетентности, ще се осъществи от Изпълнител. След всяко от 3-те нива ще се правят тестове за установяване на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на обучението по ключови компетентности ще се основава на изискванията от АЗ и ПМС 251. Проверява се минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват уменията, които ще придобиват. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката и изпълняваните от тях професионални задължения. 2 800.00 2 100.00
Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите.: Целта е да се оценят знанията и уменията на обучаемите лица на основата на оценки от проведените изпити и да се издадат съответните документи за успешно завършилите обученията лица. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 1.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 2.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 3.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 4.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на заключителен отчет.: Ще се изготвят заключителните технически доклад, финансов отчет и всички други изискуеми отчети описи, справки и декларации. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).