Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The implementation of the current project satisfies the need for improving the working environment in PFB Preso Fondal-Bulgaria Ltd. by providing safety and health occupational conditions as well as ensuring efficient and flexible forms of work organization and
management of human resources, which in turn improves job quality and reflects positively on labor productivity in enterprises.
The target group of the project are all 132 (one hundred and thirty two) emplyed in PFB Preso Fondal-Bulgaria people, including
The main goal of the project to improve the ocupational safety and work conditions is achieved by the following specific
objectives:
1) Providing an opportunity to facilitate balanced work-life and extend the working life of older workers through the introduction
of innovative models of work organization aimed at raising productivity and environmental protection.
2) Providing transport for employees outside the village in which whe headquarters of the enterprise are located;
3) Providing healthy and safe working conditions, improving work and health status of employees by providing personal protective equipment;
4) Provision of training to employees concerning specific health risks associated with work places and the methods and means of their reduction and prevention.
The measures are part of the support that the HRD operational program provides for the transition to environmentally
sustainable and resource-efficient economy. The expected results are achieved through activities associated with providing good
and safe working conditions of the target group through various measures promoting employment and the inherent occupational
conditions, as well as social inclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители, повишаване на производителността и опазване на околната среда: Основната цел на дейността е оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Стратегията за развитие на предприятието за осигуряване на добри и безопасни условия на труд се основава на свързаната с нея потребност от организационни промени от различен характер, включително промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси. В тази връзка се цели въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към осигурявани на гъвкави форми на заетост, повишаване на производителността, опазване на околната среда и подпомагане по възрастните и в неравностойно положение работници. Към момента управлението на човешките ресурси се осъществява чрез традиционни средства, следвайки нормативните изисквания. Предвид извършването на производствен труд, както и наличието на лица над 54 г., оптимизацията на човешките ресурси е важна дейност. Анализът на текущото състояние идентифицира възможността за оптимизиране на работните процеси чрез няколко инициативи за развитие, които обхващат следните елементи: 1) Анализ на възможностите за оптимизиране на работните процеси в предприятието – подпомага извеждането на информация за текущото състояние на системата за управление и развитие на човешките ресурси, както и предлага стъпки за оптимизиране на работните процеси с оглед осигуряване на здравословни и безопасни работни условия, гъвкави и по-високопроизводителни работни места. Анализът е необходим с оглед начертаване ясна програма и критични точки за мерки, насочени към развитието условията на труд. 2) Осигуряване на обучение на служители над 54 с оглед удължаване професионалния живот на по-възрастните служители. Планира се организация на обучение на служителите над 54 г, чрез което да се научат да използват новите технически средства, за преодоляване границите на международния обмен на данни (интернет, електронна поща, клауд технологии, инструменти за интернет-превод). Планира се обучението да стане част от развитието на кариерата и планирането и осъществяване на мерки за учене през целия живот на служителите на предприятието. 3) Внедряване на иновативна софтуерна система за организация на труда с цел повишаване на производителността – системата има за цел да събира и предоставя статистика за производителността на персонала в дружеството. Така събраните данни се използват за развитие на човешките ресурси в предприятието, като се осигурява управление и отчетност на работните процеси, оптимизирано съобразно индивидуалните способности на служителите. 4) Внедряване на иновативен процес за разделно събиране и рециклиране на отпадните продукти, чрез инсталирането на специални контейнери/кофи и обучение на персонала с оглед създаване на навици у работещите в подкрепа на опазването на околната среда и осигуряване на устойчиво мислене на работниците в предприятието. Дейността осигурява: - оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на такива насочени към съвместяване на личния и професионалния живот и иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността; - въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните; - обезпечаване на предприятието със софтуер за управление и развитие на ЧР; - насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда. 24 500.00 24 300.00
Осигуряване на транспорт: Дейността ще осигури на наетите лица в предприятието, които имат настояща адресна регистрация в различно населено място от местоположението на работната площадка където полагат труда си да се възползват от преференции предоставяни им от работодателя под формата на организиран транспорт до работното място. В своята същност дейността включва осигуряването на транспорт за заетите лица посредством 1 (едно) транспортно средство по 3 (три) различни маршрута, както следва: 1 маршрут: „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД - с. Юнаците (30.60 км.) с. Юнаците - Драгор (9.3 км.); с. Драгор - с. Ивайло (2.6 км.); с. Ивайло - гр. Пазарджик (4.9 км.); гр. Пазарджик - с. Звъничево (7.5 км.); с. Звъничево с. Ковачево (4.7 км.); с. Ковачево- с. Лозен (2.9 км.); с. Лозен - „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД (7,5 км). Обща дължина на маршрута - 70 км 2. маршрут: „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД - гр. Септември (13.70 км) гр. Септември - с. Семчиново (6.2 км) с. Семчиново - с. Симеоновиц (1.3 км) с. Симеоновиц - с. Варвара (2.2 км) с. Варвара - с. Ветрен дол (2.7 км) с. Ветрен дол - „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД (3,3 км.) Обща дължина на маршрута - 29,4 км 3 маршрут: „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД - с. Драгор (24.8 км) с. Драгор - с. Добровница (9.0 км) с. Добровница - гр. Пазарджик (5.3 км) гр. Пазарджик - с. Звъничево (7.5 км) с. Звъничево - с. Ковачево (4.7 км) с. Ковачево - с. Лозен (2.9 км) с. Лозен - „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД. (7,5 км) Обща дължина на маршрута - 61,7 км 95 750.00 61 100.78
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд: Дейността е насочена към удовлетворяване на основна потребност на целевата група, а именно - подобряване на работната среда, осигуряване на високо ниво на безопасност на труда и минимизиране рискови за здравето за работещите в предприятието фактори като: риск от неблагоприятен микроклимат, риск от допир до горещи повърхности, излагане на прах и други вредни вещества и др. ПФБ ПРЕСО ФОНДАЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД в качеството си на работодател е изпълнил своите задължения по осигуряване на условия за здравословен и безопасен труд в минималния изискуем съобразно нормативната уредба обем. Идентифицирани са опасностите и се оценяват рисковете за безопасността и здравето на работещите, като са обхванати изборът на работни технологии и оборудване, изборът на работни места и помещения, използването на химични вещества и препарати и организацията на работните места. На база на идентифицираните опасности за здравето и безопасността на работниците и актуализираната Оценка на риска по работни места в съответствие с разпоредбите на Наредба №3/2001, а работодателя е осигурил един минимум от ЛПС и СРО. В оценката на риска изготвена от службата за трудова медецина са анализирани аспектите на дейността при работа с опасност от продължително излагане на високи температури, риск от изгаряния, риск от отхвърчащи частици, риск от механични наранявания и работа при наднормени нива на шум. За минимизиране на риска от тези фактори е необходимо използването на ЛПС осигуряващи необходимата защита и на специално работно облекло. Настоящата дейност ще допринесе за задоволяването на тази нужда чрез инвестиции в специално работно облекло и лични предпазни средства, целящи минимизирането на риска за здравето на работещите от излагане на високи температури, излагане на прах, риск от механични наранявания, както и чрез инвестиции в обучение целящо повишаване на информираността на работещите за добрите практики при минимизиране на специфичните рискове, пораждани при съхранение и работа с разтопени метали и работа с технологично оборудване. 34 000.00 33 900.80
Организация и правление на проекта: Дейността стартира с подписването на договора за безвъзмездна финансова помощ с оглед своевременното стартиране и обезпечаване на проектните дейности. За организация и управление на проекта ще отговарят 4 експерти сред които: Ръководител проект – 1 бр., Координатор – 1 бр.; По време на изпълнението на настоящия проект екипът по изпълнение на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно: - Да организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта; - Да поддържа ефективна комуникация с Управляващия орган и други институции с оглед целесъобразното и законосъобразно изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ; - Да следи за изпълнение на задълженията на членовете на екипа, като одобрява или не одобрява отчетените от тях дейностите; - Да извършва текущо отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта пред бенефициента; - Да предлага необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта; - Да управлява процеса на планиране, организиране и отчитане на дейностите по проекта, като поддържа актуално проектното досие на хартиен и електронен носител; - Да отговаря за ресурсното обезпечаване на предвидените за изпълнение в проекта дейности; - Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ; - Да наблюдава, контролира и координира изпълнението на договорите, сключени в изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ; - Да участва в мониторингови посещения и информира ръководителя на проекта относно резултатите и ефекта по напредъка на проекта; - Да отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта като води пълна, точна и ясна документация по отчитането на изразходените средства; - Да следи за разходването на средствата по проекта,за стриктното изпълнение на бюджета и за съобразността на финансовите документи с изискванията на българското законодателство и тези на УО; 16 800.00 11 760.00
Информиране и публичност на проекта: Изпълнението на дейността протича по време на изпълнението на целия проект като ПФБ ПРЕСО ФОНДАЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД спазва Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация дружеството указва съфинансирането от Европейския социален фонд чрез поставяне на: - Емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаването на ЕС. - Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. - Общото лого на програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на изпълнението на проекта бенефициента информира обществеността за получената от фондовете помощ като постави плакати с минимум размер А3 с информация за получената от Европейския съюз подкрепа. Плакатите задължително съдържат емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране представени в български лева и началната и крайна дата за изпълнение на проекта. 1 200.00 1 140.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).