Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

Preparation of the "Integrated Project for Improvement of the Water Sector in Dobrich Town" started in 2006 with the financial assistance of the EU, within implementation of project "Technical Assistance for Preparation of Integrated Water Measures in the towns of Plovdiv and Dobrich" Europe Aid/124488/D/SV/BG, financed by ISPA.The needs which are going to be met by the project are in accordance with the planned contribution of the Operational Programme "Environment 2014-2020" through actions for implementation of macro-regional strategies and sea basin strategies in the region.The project will contribute to the implementation of the EU macro-regional strategy for development of the Danube region.The implementation of the project activities will contribute to achieving one of the main priorities of the Danube Strategy, namely: 4) Restoration and maintenance of the quality of waters, set as an objective in „Protecting the environment in the Danube Region".The implementation of the project will lead to the achievement of the main objectives set in The Water Framework Directive (WFD) and its daughter directives as well as in Directive 91/271 / EEC on urban waste-water treatment and Directive 98/83 / EC on the quality of water intended for human consumption.Achieving the above-mentioned objectives will fully comprise the main target group, namely the population of Municipality of Dobrich and will contribute to the improvement of their quality of life. The main activities to be implemented within the project are:
1) Reconstruction and rehabilitation of WS network and sewerage in the town of Dobrich.
2) Reconstruction and expansion of WWTP in the town of Dobrich.
The main results of the project implementation are achievement of full connectivity of the local population to the WWTP, improving the quality of the treated wastewater, increasing the efficiency of the water supply network of the city and decrease of the loss of drinking water within the water supply network.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) на гр. Добрич: Изпълнението на дейността по инженеринг на реконструкция и разширение на ПСОВ-Добрич ще е съгласно изискванията на ФИДИК (жълта книга) и ЗУТ.Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Разработване на технически и работен проект; 1.2. Осъществяване на авторски надзор; 1.3. Изпълнение на строително монтажни работи за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) на гр. Добрич. В рамките на под дейност 1.1., позовавайки се на одобрения идеен проект, разработен от проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG“, както и всички извършени обследвания и допълнителни проучвания, в процеса на подготовка на настоящия проект, ще бъде разработен технически и работен проект. Същите ще съответстват с Наредба № 4/22.04.2004 г. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. При изготвянето на проекта ще бъдат извършени допълнителни проучвания (при необходимост) и проектиране, които включват: - Допълнителни проучвания (хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, оценка на състоянието на съществуващите конструкции и др.); - Топографско заснемане; - Предварителни сондажи и проучвания на площадкови мрежи; - Съгласувателни процедури, такси и разходи за същите; - Конструктивно обследване на съществуващите съоръжения. Процеса на проектиране ще бъде изпълнен съгласно изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект. Задължението за изпълнение на под дейност 1.2, е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ. При изпълнението на дейността ще се осигури, точно спазване на изпълнение на проектната разработка, изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени и др. Задълженията които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя са описани в изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект. В рамките на под дейност 1.3, позовавайки се на разработената и съгласувана техническа документация от под дейност 1.1. ще бъде издадено ново разрешение за строеж, въз основа на придобит положителен доклад за ОС на проекта със съществуващите изисквания към строежите, съгласно чл. 142 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството. Последствие ще бъдат изпълнени предвидените от проектната документация СМР по реконструкцията и разширението на ПСОВ гр. Добрич, като реконструкция на съществуващите сгради и съоръжения за пречистване на водите и третиране на утайките и изграждане на нови такива където това е необходимо. Под дейността без да се ограничава ще обхваща и следното: - доставяне, монтиране и пускане в експлоатация на технологично и друго оборудване, свързано с процеса на пречистване на отпадъчните води и обработка на утайките, изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 52 от Закона за кадастъра и имотния регистър; - извършване на изпитания на съоръженията и изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, както и предаване на обекта, съгласно действащото в момента българско законодателство - а именно Наредба № 2 от 31.07.2003 г., за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; - Обучаване на персонала; - Постигане на изисквания ефект на пречистване и гарантиране показателите за заустване; - Гарантиране отстраняването на евентуално появили се дефекти в периода за отстраняване на дефекти. Процеса на СМР ще бъде изпълнен съгласно изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект. 31 937 683.41 29 979 021.80
Допълнително проектиране, авторски надзор, реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа на гр. Добрич по Проект „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1": Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Допълнително проектиране; 1.2. Реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа на гр.Добрич; 1.3. Авторски надзор. Изпълнение на под дейност 1.1. е породена от няколко обстоятелството, като основните от тях са: Наличните Разработените работни проекти (РП), за „РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ВОДОПРОВОДНА И КАНАЛИЗАЦИОННА МРЕЖИ НА ГР. ДОБРИЧ“, са изготвени по проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран от програма ИСПА. РП са приети и предадени на община Добрич в края на 2011г. (или преди повече от 4 години). В тази връзка в процеса на подготовка на настоящия проект, община Добрич сключи договори с външни изпълнители, които следваше да извършат преглед и да изразят становище по всички разработени към момента проектни документации, с настоящата обстановка и да удостовери заложените количества и видове СМР. В резултат от изпълнението на договорите, изпълнителите под формата на доклади (приложени към настоящия проект), изложиха своето становище, за проектите и препоръчаха мерки и дейности, които да бъдат изпълнени преди стартиране на СМР. Отчитайки препоръките от докладите, община Добрич предвиди дейности по допълнително проектиране, които бяха включени в процедурата за ОП. Обхвата на под дейност 1.2 е съобразен с разработените и одобрени работни проекти за реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежи на гр. Добрич, като същите са разделени в два подобекта - 2 обособени позиции. Подробно описание на улиците и съоръженията, които са включени в отделните подобекти е изложено в приложената документация за ОП-обособени позиции 2 и 3. Освен СМР, които ще бъдат извършени в рамките на дейността ще бъде доставено и необходимото оборудване предвидено в работните проекти, както и допълнително оборудване, за да бъде възможно изпълнението на препоръките получени в резултат от проект: TA–2013–KPOS-PP-90. От първоначално предвиденият обхват за изпълнение (одобрен по програма ИСПА), с настоящия проект се изключват предвидените СМР по ул.„Поп Богомил“, тъй като община Добрич е изпълнила проект финансиран със средства от „Програма за трансгранично сътрудничество „Румъния – България“ 2007-2013 г.“, в който са изпълнени ремонтни дейности на тротоари, алеи, градинки и др. по същата улица, както и всичките видове СМР по част ВиК предвидени в работните проекти (по договор „Изграждане на водопровод и канализация по ул. „Поп Богомил“, на територията на гр. Добрич“, финансиран със средства на община Добрич) през изминалия програмен период. Освен тези изключения от обхвата на обществената поръчка, са изключени и всички други подменени и/или ремонтирани участъци от водопроводната система със средсва на ВиК или Община Добрич. В тази връзка и изпълнителите по договорите за обследване имаха задължението и да актуализират КСС, на проекта, като извадят от обхвата на РП извършените строително монтажни дейности. Извършените строително монтажни работи по ул. „Поп Богомил“ са приключени, приети и въведени в експлоатация съгласно ЗУТ. Във връзка с изпълнението на СМР по ул. „Поп Богомил“, на основание чл. 152, ал. 2 от ЗУТ е заверено и влязло в сила разрешението за строеж, за обект №207/12.07.2011г. В обхвата на под дейност 1.3 се предвиждат по упражняване на авторски надзор за обектите за реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич, които са получени в резултат от проект: „Техническа Помощ за подготовка на интегрирани водни мерки за градовете Пловдив и Добрич“ EuropeAid/124488/D/SV/BG, както и на авторски надзор на новоразработените части на инвестиционния проект. Осъществяване на авторски надзор от друг изпълнител е възможно поради факта, че изпълнителят по договора финансиран от програма ИСПА е предоставил авторските права върху изработените части от инвестиционния проект. Подробно описание на обхвата на настоящата дейност може да се види в приложената към настоящия проект, документация за възлагане на обществена поръчка – приложение към дейност 2. 49 881 182.35 42 081 727.23
Проектиране, строителство и авторски надзор на канализационната мрежа на гр. Добрич, както и съпътстващата я водопроводна мрежа, като част от „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1".: Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Проектиране; 1.2. Реконструкция и рехабилитация на канализационна мрежa на гр. Добрич и съпътстващ водопровод; 1.3. Авторски надзор. Необходимостта от изпълнение на под дейност 1.1. е породена от няколко обстоятелството, като основните от тях са: Наличните работни проекти (РП), за „РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ВОДОПРОВОДНА И КАНАЛИЗАЦИОННА МРЕЖИ НА ГР. ДОБРИЧ“, са изготвени по проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран от програма ИСПА. Работните проекти са приети и предадени на община Добрич в края на 2011г. (или преди повече от 4 години). В тази връзка в процеса на подготовка на настоящия проект, община Добрич сключи договори с външни изпълнители, които следваше да извършат преглед и изразят становище по всички разработени към момента проектни документации и да удостовери заложените количества и видове СМР, респективно стойността на същия. В резултат от изпълнението на договорите, изпълнителите под формата на доклади (приложени към настоящия проект), изложиха своето становище, за проектите и изложиха фактическата обстановка за канализационната мрежа. Отчитайки посоченото с доклада изпълнителя по договора препоръча изпълнението на СМР на канализационната мрежа (предвидено за изпълнение от РП на проекта от ИСПА) да бъде изпълнено по ново трасе. На база на извършеното обследване беше изготвена и окрупнена стойностна сметка, на ново предложеното трасе за изпълнение на канализационната мрежа. Под дейността ще обхваща разработване на идеен и работен проект за реконструкция и изграждане на част от канализационната мрежа съгласно ново предложеното трасе, както и извършване на необходимите съгласувателни процедури. Обхвата на под дейност 1.2 ще е в съответствие с препоръчаните от проектанта по договор с предмет: "Хидравлично оразмеряване на съществуваща ВиК мрежа на територията на град Добрич и проверка за съвместимост с инвестиционен проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1" мерки и дейности, както и съгласно получените в резултат от изпълнение на под дейност 1.1 идеен и работен проект. Подробно описание на предвидените мероприятия са изложени в приложените в раздел 12 на настоящето проектно предложение разработки. Освен строително монтажните работи, които ще бъдат извършени в рамките на дейността ще бъде доставено и необходимото съпътстващо оборудване и машини. В обхвата на под дейност 1.3 се предвиждат упражняване на авторски надзор на реконструкция и рехабилитация на канализационната мрежа на гр. Добрич, съпътстващия водопровод. 23 604 909.44 23 482 501.20
Извършване на консултантски услуги по упражняване на независим строителен надзор на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, включващ строителството на следните обекти: - „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ : Консултантските услуги, ще включват изпълнение функциите на Консултант съгласно ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор, на обектите включени за изпълнение в „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, а именно: - „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на инвестиционните проекти за обект: „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и при необходимостта обект: „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Изпълнение на функциите на инженер съгласно ФИДИК, във връзка с изпълнение на инженеринга на ПСОВ; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР съобразно одобрен инвестиционен проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Технически контрол по част "Конструктивна"; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. - Геодезическо заснемане на целия строеж, изготвяне на документация за издаване на Удостоверение от службата по кадастъра за изпълнение на задължението по чл.52 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР); - Изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5/28.12.2006 г. за целия обект или за съответната част от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от целия строителен договор; - Издаване на технически паспорти на строежите. - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за инженеринг. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. 1 786 789.96 2 131 826.21
Услуги свързани с подготовката на проектното предложение, включващи: - Актуализация на Анализ разходи-ползи (АРП), като част от проектно предложение „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“; - Актуализация на Документации за Обществени поръчки.: Дейността включва консултантски услуги свързани с привеждане в съответствие на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ с изискванията за кандидатстване и изпълнение на проекти финансирани от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“. Дейността включва изпълнение на две под-дейности, които са: - 7.1. Актуализация на Анализ разходи-ползи (АРП), като част от проектно предложение „Интегриран Воден проект на гр. Добрич“, във връзка със постигане на съответствие на същия с изискванията на програмен период 2014-2020; - 7.2. Актуализация на Документации за Обществени поръчки, с цел привеждането на съществуващите и разработени документации за обществени поръчки, с изискванията на действащият към момента Закон за Обществени поръчки, както и актуализиране на обхвата на същите, с цел привеждане в съответствието им с проектното предложение. Под-дейност 7.1., ще включва привеждане в съответствие на АРП, с Методологията, определена в Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX: 32015R0207amp;from=EN);Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.(http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/ cba_guide.pdf);Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти за програмен период 2014-2020 г., както и на други указания, посочени от Управляващия орган; всички актуални национални методически указания, както и актуални финансови и технически данни към настоящия момент. Под-дейност 7.2., ще включва извършване на анализ на съществуващите документации за възлагане на обществени поръчки, с действащия Закон за Обществени поръчки и подзаконовите му нормативни актове, както и преглед, анализ и актуализация на техническите спецификации на обществените поръчки, с цел уеднаквяването на обхвата им с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“ С изпълнението на двете посочени под-дейности ще се гарантира, съответствието на проектното предложение с изискванията на програмен период 2014-2020, както и съответствието на документациите за възлагане на обществени поръчки с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“ и действащата нормативна уредба. Изпълнението на посочените под-дейности е стартирало преди подаване на проектното предложение за финансиране по процедура BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“, но приключването на всеки един от сключените договори ще приключи веднага след сключване на ДБФП. (Дейността е включена в проекта, тъй като приключването и окончателно разплащане с изпълнителите по договорите е обвързано със одобрение на проекта и сключване на ДБФП) 47 040.00 47 040.00
Консултантски услуги за оказване на техническа помощ на ЗИП, определено във връзка с изпълнението на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“: Дейността ще включва, оказване на техническа помощ във връзка с изпълнение на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, в това число и услуги, извършени от архитекти, инженери, икономисти, юристи и други специалисти, които са пряко свързани с изпълнението на проекта. Основна цел на дейността е да бъде осъществена консултантска подкрепа от инженери, икономисти, юристи и експерти по управление и отчитане на инвестиционни проекти, която да подкрепя при организация и управление на проекта, Възложени на ЗИП (без да дублира задълженията на отделните членове на ЗИП), като крайният общ резултат от дейността е успешно завършен и отчетен ДБФП от страна на община Добрич. Дейността ще включва в себе си услуги свързани с: • Подпомагане на бенефициента при подготовка на искания за средства, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която да се представя пред Управляващия орган на ОПОС; • Съдейства при съблюдаване коректното и навременно изпълнение на дейностите по проекта; • Съдейства при съблюдаване спазването на всички нормативни документи на ОП „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; • Подпомагане на бенефициента при подготовка на справки и докладите за напредъка по изпълнение на проекта (технически и финансови); • Подпомагане на бенефициента при мониторинга по изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности; • Съдейства за правно-нормативното обслужване на проекта, включително относно спазване на изискванията и нормативните документи на ОПОС; • Идентифицира и докладва своевременно на ръководителя на проекта за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности. • При необходимост организира и отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • При извършване на разходи по договорите се произнася по съответствието на разхода с поетото задължение. • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство, в които има задължително участие на Възложителя или на негов упълномощен представител. • Подпомагане на Общината, в качеството й на Възложител по смисъла на Закона за устройство на територията или участва от нейно име в оформянето на техническите протоколи и съгласувателни процедури в процеса на изпълнение на договорите за строителство и строителен надзор, според изискванията на действащото законодателство. • Подпомагане на бенефициента при контрола на дейността на строителния надзор. • Указва и препоръчва създаването на качествена система за контрол на строителя и строителния надзор на обекта. • Информиране своевременно ръководителя на проекта при промяна на напредъка на работите, който води до натрупване на закъснение. • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението на проекта; • Съдействие за повишаване на административния капацитет за управление и изпълнение на инвестиционни проекти, финансирани от Европейския съюз. Във връзка с правилното изпълнение и отчитане на дейностите по проекта, ще се оказва съдействие на ЗИП, сформиран със заповед на кмета на община Добрич, свързано със задължението им да следят за спазването на всички изисквания на нормативните документи на ОПОС и указанията на МФ относно разходването на средства по Структурните и Кохезионния фонд на ЕС, в това число и: • поддържане на адекватна счетоводна аналитичност в рамките на съществуващата счетоводна система на Община Добрич за всички свързани с проекта транзакции; • верифициране на разходите, вкл. цялостно наблюдение и контрол върху финансовия и физическия напредък по проекта за потвърждаване на приемливостта на разходите. 1 771 200.00 1 771 200.00
Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ : Дейността ще предвижда мерки и дейности във връзка с постигане на съответствие на проекта с Насоките за информация и публичност, за проекти финансирани по ОП „Околна среда 2014 - 2020 г.”, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд. Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие. Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, както и в чл. 3-5 и Приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. Посочените регламенти определят минималните изисквания по отношение на прозрачността и публичността на проекти, съ-финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове на ЕС. Дейността цели, да бъде информирана широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз чрез ОП "Околна среда 2014 - 2020 г.”, Мерките за информация и публичност имат за цел: - да се повиши информираността на целевите групи за визията и приоритетите на Споразумението за партньорство; - да се повиши информираността на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността; - да се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Необходимостта от изпълнението на Мерките за информация и публичност е породено от задължението на всички бенефициенти, по проекти финансирани по ОПОС, независимо от приоритетната ос, за която е отпусната безвъзмездна финансова помощ, да предвидят изпълнението на подобни дейности. Общи принципи, които ще бъдат спазени при изпълнението на дейността са: - Изискванията на Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013, съгласно който всеки бенефициент, който получава финансиране от КФ или от ЕФРР в рамките на ОП „Околна среда 2014 - 2020 г”, е задължен да изпълнява определени мерки за информация и публичност, предназначени за широката общественост; В допълнение и изпълнение на регламента ще бъде потвърдена подкрепата от фондовете за операцията чрез: - поставяне на емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на операцията; информиране на обществеността за получената подкрепа, като о включва на своя уебсайт (когато такъв съществува) кратко описание на операцията, включително на нейните цели и резултатите от нея, и откроява финансовата подкрепа от Съюза и о поставя, за операциите, които не отговарят на изискванията за поставяне на билборд/постоянна табела, поне един плакат с информация за проекта (поне размер АЗ), в който се споменава финансовата подкрепа от Съюза, на видно за обществеността място, като например входа на сградата. 85 920.00 85 920.00
Организация и управление на инвестиционен проект:“Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ , посредством назначен екип/звено в общинска администрация Добрич: Община Добрич ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта и ще възлага всички обществени поръчки за изпълнение на дейностите на проектната документация и изпълнение на инвестиционния проект. Асоциираният партньор, „ВиК Добрич” ЕООД, ще подпомага изпълнението на проекта, чрез подаване на изходна информация, преглед и становища по техническата документация и др. дейности. Кметът на Община Добрич ще назначи със своя Заповед Звено за изпълнение и управление на проекта, което да организира и контролира работата и да следи за изпълнението на дейностите по проекта. За целите на качественото, коректно и навременно изпълнение и отчитане на проекта ще се ползва външна експертна помощ по договор за подпомагане на звеното съгласно дейност 6. Представител на асоциирания партньор – „ВиК Добрич” ЕООД, ще бъде включен в състава на звеното. Звеното/екипа ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.) Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на кмета и др. За участие в управлението на проекта се предвижда да бъде избран по реда на ЗОП и външен консултант, който да осигури адекватен екип от ключови експерти със съответната компетенция. Организационната структура и състава на звеното/екипа се предвижда да бъдат: 1. Ръководител на проекта 2. Координатор на проекта 3. Експерт комуникация, информация и публичност 4. Юрист на проекта, който ще изпълнява и функциите на лице по нередности 5. ВиК инженер - направление пречистване 6. ВиК инженер - направление ВиК 7. Експерт счетоводство и финанси по проекта 8. Представител на асоциирания партнъор ВиК 9. Служител, отговарящ за съхранението на документацията на проекта Отделните отговорности на посоченият екип/звено, както изискванията към позициите са описани в раздел 9 „Екип“ от настоящето проектно предложение. Посредством заложените отговорности и задължения на екипа/звеното, както и външният изпълнител за подпомагане на екипа, се предвиждат достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки, при необходимост при изпълнението на проекта. С цел обезпечаване на административните нужди за архивиране, мониторинг, докладване и отчитане на изпълнението на дейностите по проекта е предвидено да бъде доставено оборудване и консумативи, за тези цели. Консумативите и оборудването са описани в отделен работен лист в приложения в раздел 12 актуализиран бюджет. 610 475.02 549 882.37

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).