Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 815 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project will create a new center for domestic social services in the home environment. They are will be selected and appointed 8 training domestic helpers, 4 social assistants and one medical specialist for 18 months and 71 personal assistants for 14 months.
The aim of the project is to provide people with disabilities and adults than 65 years access to long-term health and social care, including access to employment, according to the specific needs of people at a disadvantage on the basis of an individual assessment of needs. 

Budget of the project proposal: 498 636.05
Duration - 22 months.

Target group: 
- Persons with disabilities; 
- Persons over 65 years of inability to service. 

Main activities of this project proposal are:
1. Organization and management;
 2. Creating conditions for work at the Center for social service;
3. Selection and recruitment of staff at the Center for social service;
4. Selection of service users
5. Functioning of Center for providing social services at home;
6. Performance of motivational support and consultations to the service users
7. Information and publicity. 

Expected results:
- A new Center for social services in the home environment; 
- improving the quality of life of elderly and disabled people by creating conditions and support for the effective exercise of the right of their right to independent living and social inclusion; 
- Providing employment to unemployed people of working age; 
- Integration of services for people with inability to service for people with a disability, combining complex towards providing long-term care, including social and health services in the community and at home.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Организация и управление на проекта": Проектът ще се управлява от екип в състав: Ръководител на проекта; Координатор; Проектен администратор; Технически сътрудник и Счетоводител; Дейността ще се осъществи чрез следните под-дейности: - сформиране на екип, сключване договори с всеки от членовете, уточняване на функциите, задълженията и отговорностите на всеки член на екипа. - разработване на система за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на отделните дейности и списък с индикатори за успешното следене на изпълнението на проекта. - цялостно управление и администриране на работата по проекта; - поддоговаряне – подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки съгласно ЗОП, сключване на договори с подизпълнители и мониторинг на изпълнението на работата на подизпълнителите; - Изпълнение на мерките за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите; - финансово управление на проекта; - техническо и финансово отчитане на проектните дейности; - управление на комуникациите с: Договарящия орган, заинтересовани страни, подизпълнители, медии и др., както и вътрешната комуникация в екипа. Описание на функциите на екипа за организация и управление на проекта Ръководител Осъществява цялостна организация, координиране и наблюдение на процеса по изпълнение на проекта; води кореспонденцията с Договарящия орган; разпределя задачите на екипа по проекта; подготвя и разпространява работните планове и графици за изпълнение на конкретните дейности по проекта; свиква работни срещи на екипа по проекта; контролира финансовите плащания по проекта; проверява отчетите за извършена работа по проекта на всеки експерт; изготвя месечни отчети; изготвя финалния технически отчет. Ръководителя на проекта ще отговаря за работата с конкретните лица, предоставящи услугата в центъра и с целевата група. Участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители. Координатор Подпомага ръководителя на проекта при организацията на изпълнението на проекта; координира оперативното изпълнение на дейностите; участва в подготовката и реализирането на процедурите по ЗОП, следи за взаимоотношенията с подизпълнителите и изпълнението на договорните клаузи. Отговорен за регулярните технически отчети по проекта; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители;Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите Счетоводител Оформя документацията по назначаване и освобождаване на членовете на проектния екип съгласно нормативната рамка на трудово правните отношения; отговаря за осчетоводяване на разходооправдателни документи по проекта; осъществява разплащанията по проекта; изготвя ежемесечни справки и отчети за движението на средствата по проекта по пера; изготвя финалния финансов отчет; подготвя досиетата за назначаване на персонала в центъра; изготвя ведомости и подготвя заплатите и тяхното изплащане. Проектен администратор Следи за изпълнението на поставените персонални задачи на всеки експерт по графика и плана разработен от ръководителя на проекта; подпомага дейността на всички експерти на оперативно ниво; отговаря за подготовката на регулярните месечни отчети за напредъка на проекта; контролира провеждането на всички събития; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители; Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите Технически сътрудник – Подготвя и разпределя входящата и изходящата кореспонденция; логистично осигурява изпълнението на проектните дейности; води протоколите от екипните срещи; класифицира, подрежда и съхранява документацията, свързана с изпълнението на проекта; участва в Комисията за оценка, подбор на кандидатите за потребители;Осъществява консултациите и мониторинга по предоставянето на услугите 36 457.45 36 749.62
"Създаване на условия за работа в Центъра за социални услуги": Дейността включва обзавеждане и оборудване на две помещения от сграда с Акт за общинска публична собственост, определено с решение на Общински съвет Момчилград за целите на Центъра за предоставяне на социални услуги. Необходимостта от обзавеждане и оборудване е идентифицирана на база на следните фактори: • Наличната техника към момента е недостатъчна за извършване на дейностите по проекта, което налага и закупуването на допълнителна техника и обзавеждане; • Дограмата в предоставените помещения е дървена и стара и е необходима нейната подмяна с PVC с двоен стъклопакет; • За създаването на подходящи условия и среда за работа е предвидено доставка и монтаж на климатици в двете помещения; • Сградата няма изградена достъпна архитектурна среда и непозволява достъп на лица с увреждания, поради което се предвижда изграждането на рампа. Обзавеждането и оборудването на помещенията предвидени за Центъра за социални услуги ще бъде възложено на външна фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП и националното законодателство. В рамките на тази дейност ще се извърши и доставката на необходимите материали и консумативи, също така и работно облекло и предпазни средства на персонала в центъра. 12 488.60 13 529.83
"Подбор и наемане на персонала в Центъра за социални услуги" : Дейността включва: 1.Подбор и наемане на персонал в Центъра за социални услуги. В създадения център за социални услуги ще бъде нает ръководител , който ще управлява и организира дейностите в центъра. Персонала за предоставяне на услугата в домашна среда ще бъде от 84 човека, от които: домашни помощници – 8 лица, социални асистенти – 4 лица, лични асистенти -71 лица и медицински специалист – 1 лице. Личните асистенти предоставящи услуги по „Нови алтернативи“ ще бъдат включени месец април 2016 г. 2. Подготовка и обучение на персонала на Центъра за социални услуги. Персонала назначен за работа в Центъра е необходимо да придобие знания и умения необходими за качественото предоставяне на социалните услуги, чрез които да бъдат постигнати целите на проекта. Във връзка с това се предвижда провеждането на въвеждащо и надграждащо обучение. Обученията ще бъде проведени от външен изпълнител избран в съответствие с действащото националното и европейско законодателство. Обученията ще бъде насочени към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на нуждаещите се представители на целевата група. Въвеждащото обучение ще се проведе само за персонала, който не е преминавал обучение по предходни процедури. Надграждащото обучение ще се проведе в по късен етап за целия персонал на центъра. 3. Разработване на Методология и вътрешни правила, регламентиращи дейността по функционирането на новосъздадения център за социални услуги. Разработената методика ще регламентира процеса на предоставяне на услугите в „Центъра за социални услуги“ в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качеството на предоставяните услуги, разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Целта на методиката е да даде указания за качествено предоставяне на услугите в практиката, както и да предложи на всички ангажирани институции на местно и национално ниво инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на социални услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. Методиката ще съдържа подробно описание на различните дейности при предоставянето на услугите. Тя има за цел да представи изчерпателно и цялостно процеса на предоставяне и ползване на услугите, като същевременно формулира специфичните права и отговорности на всички участници в този процес. Изпълнението на тази дейност ще бъде възложена на външен изпълнител, избран в съответствие с действащото националното и европейско законодателство. Избрания изпълнител следва да подготви методологията и правилата съвместно с екипа по проекта и да обучи екипа на Центъра. 4.Провеждане на информационни кампании по 4 - те микрорайоните на община Момчилград. В рамките на тези информационни кампании ще се направят разяснения относно същността на услугите, които ще се предоставят от Центъра за социални услуги, условията за кандидатстване. 2 090.00 2 090.00
"Подбор на ползвателите на услугата": Дейността ще включва: 1) Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата: формуляр заявление, документ за самоличност, копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК/ЛКК, актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето, подкрепяща документация, касаеща физическото и психическото състояние и социалния статус на бенефициента. Възрастните хора с ограничения или невъзможност за самообслужване, които нямат актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние, подават заявление за кандидатстване и представят документ за самоличност за справка; Кандидатите заявяват необходимостта от ползване на почасови услуги по настоящ адрес; 2)Извършване на Оценка на потребностите при спазване на Методиката за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги и изготвяне на индивидуалните планове според потребностите . Индивидуалният план за предоставяне на услуга ще се разработва въз основа на личния избор и направените анализ и оценка на индивидуалните потребности на потребителя. Всеки индивидуален план ще съдържа информация за : всички специфични потребности и/или проблеми на клиента, свързани с ежедневния му живот и неговото самообслужване, емоционален и психически комфорт, общуване с близки и други хора от общността; Плановете ще се актуализират на всеки шест месеца, а при промяна на потребностите и желанията на потребителя и по- често. Нова оценка на потребностите ще бъде направена и на лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура "Нови алтернативи" , след приключването през месец март 2016 г. 3)Подборът на потребителите и сключване на договори. Подборът на потребителите на услугите ще се извършва от екипа по проекта и екипа на Центъра за социални услуги, на базата на постъпили заявления от кандидатите и извършената индивидуална оценка на потребностите на хората с увреждания и/или самотно живеещите възрастни хора. Комисията ще изготви списък на потенциалните потребители, като ги категоризира по следните показатели: - видове услуги; - местоживеене на кандидата; - степен на неотложност на включването им в проекта. При установяване на потенциални клиенти, които са изведени от специализирани институции, същите ще се ползват с предимство при включването им като потребители. Сключените договори ще съдържат информация за : описание на конкретните потребности на потребителя, услугите, които ще бъдат предоставяне, ( тяхното времетраене и честота на предоставяне се отразява в договорен график, приложен към договора), права и задължения на страните, взаимодействие между изпълнителния екип по проекта и потребителя, взаимодействие и комуникация между потребителя и персонала за управление на Центъра, условия за актуализиране и/или прекратяване на договора. 0.00 0.00
Функциониране на Центъра за предоставяне на социални услуги в домашна среда: За функциониране на Центъра ще бъде нает следния персонал: Ръководител, домашни помощници – 8 броя, социални асистенти – 4бр., лични асистенти -71 бр. и едно медицинско лице. Услугите в центъра ще се предоставят за период от 18 месеца. - Ръководителят на центъра ще осъществявa следните дейности: Организира предоставянето на социалните услуги; приема документите от кандидат - потребителите и кандидатите за предоставянето на услуги; дава консултации на потребителите и техните близки по същността на предоставянето на услугите от центъра; извършва оценка на потребностите; разработва индивидуални планове за грижи; разработва график за работата на наетите по проекта;проверява и записва в дневника на потребителя качеството на предоставяните услуги, спазване на часовия график и работата на наетия; Поддържа отчетността по предоставяне на услугите, като съгласува действията си с ръководител проект. Подготвя, своевременно актуализира и съхранява досиетата на потребителите и персонал; води всички необходими дневници и регистри за дейността на центъра. - Домашните помощници, ще предоставят следните услуги :Почистване и проветряване на дома; Почистване на санитарните помещения; Смяна и пране на спално бельо; Изхвърляне на отпадъците; Помощ за поддържане на лична хигиена;Помощ при вземане на лекарства; Пазаруване – снабдяване с ежедневно необходимите продукти и лекарства; Придружаване при посещение на лекар, медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Извършване на плащания за битови услуги; Придружаване извън дома. - Социални асистенти, ще предоставят следните услуги:Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения;Четене на глас – вестници, списания, книги; Почистване на дома веднъж седмично, пране и гладене на дрехи и чаршафи; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето; Административна помощ, касаеща социалното, пенсионното и здравното обслужване; Помощ в общуването, създаването и поддържането на социални контакти; При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно; Поддържане на връзка със семейството на пациента и предоставяне на текуща информация за състоянието му. - Медицинският специалист ще предоставя следните услуги : Ще извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци; Ще поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното им състояние Осъществява здравния контрол върху работата на социалните асистенти, личните асистенти и домашните помощници. Контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Придружаване при посещение на лекар, различни медицински манипулации и изследвания, рехабилитация; Следи за повишаване на жизнения статус на всичките ни потребители и подобряване на здравословното им състояние. - Личните асистенти, които ползват процедурата “Нови алтернативи” ще бъдат включени през месец април 2016 г. ще предоставят следните услуги : Помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена – тоалет, къпане, преобличане, смяна на чаршафи, хранене, раздвижване; Доставяне и приготвяне на храна съобразно здравословното състояние на лицето; Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; Четене на глас – вестници, списания, книги; Почистване на дома веднъж седмично; Пране и гладене на дрехи и чаршафи; Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия по желание на лицето;При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Заплащане на битови сметки – веднъж месечно.; Поддържане на връзка със семейството и предоставяне на текуща информация за състоянието му. 442 000.00 431 472.11
"Извършване на мотивационна подкрепа и консултации на потребителите на услугата": За нуждата на потребителите на социалните услуги от мотивационна подкрепа и консултиране ще бъде избран външен изпълнител. Консултациите ще бъдат индивидуални. като ще се акцентира върху индивидуалната потребност на съответния потребител. Консултациите ще се извършват както в звеното така и по домовете. 3 600.00 3 600.00
"Информация и публичност": Постигането на равномерно и актуално разпространение на информация по време на проекта ще се осъществи, чрез спазване на следната последователност: 1. Организиране и провеждане на начална пресконференция и финална пресконференция: Началната пресконференция ще даде официален публичен старт на проекта. Финалната пресконференция е предвидена да се състои след приключване на дейностите по проекта. За всяка от тях ще бъде изготвено и публикувано прессъобщение, а покани ще бъдат изпратени до представители на всички заинтересовани групи (преки и непреки бенефициенти от резултатите по проекта), включително медии и граждани. Събитието има за цел да информира обществеността за предвидените и изпълнени по проекта дейности, очаквани и постигнати резултати, да популяризира дейността на ЕС, ЕСФ, Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и да стимулира други потенциални бенефициенти за участие в подобни проекти. 2. Изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса: Пресконференциите ще бъдат последвани от изготвяне и публикуване на информационно каре в печатната преса. Целта е информацията за проекта да достигне до максимален брой хора в Общината, неприсъствали на информационното събитие. 3. Системно актуализиране на интернет сайта на Общината с информация по проекта: Максималното разпространение на информация предполага съобразяването със социално-техническия прогрес и използването на съвременните информационно-технически средства, като Интернет. Това условие ще бъде осигурено посредством използването на общинския интернет-сайт, на който ще се публикува актуална информация за изпълнението проекта.. 4. Изготвяне и поставяне на постоянна информационна табела на входа на центъра.Табелата ще съдържа всички задължителни информационни елементи. 5. Изготвяне и разпространение на информационни материали по проекта (дипляни, брошури, рол-банер): За осигуряването на необходимата информационна обезпеченост по време на пресконференциите и след приключването на проекта, се предвижда да бъдат изготвени следните рекламни материали: - Дипляни, съдържаща основната информация за проекта – за разпространение по време на началната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги; - Рол-банер – за поставяне в залата на пресконференциите; - Брошури, съдържаща основната информация за проекта, включително постигнатите резултати – за разпространение по време на финалната пресконференция, в Общината и в Центъра за социални услуги. 6. Други дейности, целящи популяризиране на дейностите по проекта и финансовия принос на ЕС и ЕСФ: Популяризирането на проекта предполага използването на всички възможни методи за разпространение на информация. Като примерни допълнителни дейности, целящи постигането на максимален ефект и обхват на разпространение могат да бъдат посочени: - Изготвяне и поставяне на информационни стикери на новозакупеното оборудване и обзавеждане по проекта; - Информация за проекта и други събития ще бъдат публикувани на сайта на Общината; - Използване и спазване на приложимата визуализация за всички документи и отчети по проекта. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).