Description
The current PP includes activities to improve the energy efficiency of the building of the Municipal Administration, the city of Sozopol, contributing to the reduction of final energy consumption and indirectly to the reduction of greenhouse gas emissions. The main goal is to improve the energy and operational characteristics of the building through ESM. The measures will also have an additional effect, as they will ensure a profitable operation of the public building, which will allow it to sustainably continue its management and maintenance. The project will be implemented on the territory of the municipality of Sozopol. Within the framework of the project, the following ESM will be carried out: - construction of a photovoltaic system for own needs - new heating and cooling installation - heat pump variant - replacement of windows - energy-saving measures on the surrounding elements of the building (external walls, roof, floor, ceiling and floor reinforced concrete slabs bordering unheated spaces). The construction of facilities for the production of renewable energy in the building provided for in the project is only for the provision of energy from the IA for own consumption. An integral part of the introduction of ESM will be construction and copyright supervision. The implementation of the activities set out in the project proposal will contribute to: - a higher level of EE, which will directly contribute to the reduction of final energy consumption and indirectly - to the reduction of greenhouse gas emissions; reach energy consumption class "A" - improving living comfort - ensuring a better microclimate in the building - contribution to the implementation of the goals of the long-term national strategy to support the renovation of the national building stock of residential and non-residential buildings until 2050 - by 2030. All the measures described in the project proposal are fully in line with the "principle of DNSH".
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Организация и управление и информация и публичност на проекта: I.Организация и управление на проекта - С цел ефективно и навременно изпълнение на дейностите, заложени в ПП ще бъде сформиран екип от представители на общината, подпомогнати от външен консултант/външна консултантска фирма. Екипът ще организира и контролира всички необходимите дейности, свързани с изпълнението на Проекта и Договора, вкл. сключени и изпълнени договори за обществени поръчки- мониторинг и контрол; извършени плащания на изпълнители, проектен екип и др.; осигуряване на правилно, законосъобразно, административно, техн. и финан. управление и изпълнение на Проекта; осигуряване на съответ. на отделни компоненти на проекта с българско и европейско законодателство; законосъобразното разходване на средства; целесъобразност на поеманите задължения и извършваните разходи; цялостно съхранението на документацията; осъществяване на координация и взаимодействие с отделите на общин. администрация по отношение на процедури, които трябва да бъдат извършени. ЕУП ще се състои от: ръководител - външен изпълнител, финансов експерт и и координатор/технически сътрудник - служители на общинската администрация, за които няма предвидено финансиране по проекта. 1.Ръководител проект - външен изпълнител - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация с Програмния оператор (ПО); контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи;осъществява дейности по наблюдение и контрол при изпълнението на проектните дейности; подготовка и окомплектоване на документите за отчитане на проекта, представляване на бенефициента при проверки от Програмния оператор, изготвяне на искания за изменения (анекси) на договора за финансира, както и изготвяне на заявки за плащане. 2.Координатор - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта. 3.Финансов експерт - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи; Подготвя финансови отчети и искания заплащане; Организира и съхранява финан. документация на проекта. II. Информация и публиност - С цел информиране на широката общественост за заложените цели и дейности, напредъка по проекта и резултатите от неговото изпълнение и популяризиране на финансовия принос на процедурата за реализацията на проекта ще бъдат прилагани различни подходи за достигане до възможно най-широка аудитория. Всички информационни материали ще отговарят на изискванията, описани в условията и изискванията, описани в РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2021/241.). Мерките имат за цел да достигнат до възможно най-широка аудитория, вкл. ключови заинтересовани страни. Бенефициентът ще обозначи произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените тех. характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на изпълнението на проекта бенефициентът се задължава да информира обществеността за получената подкрепа, като дейността предвижда, всички мерки, предписани в Ръководството за изпълнение и отчитане на инвестициите от крайните получатели на средствата от МВУ. В т.ч Общината ще постави временен билборд със значителни размери на видимо за обществеността място, в случаите когато общото участие на публичните средства за договора е над 500 000 евро и договорът се отнася до закупуване на физически предмет или за финансиране на инфраструктурни или строителни работи. На билборда ще бъде визуализирано логото/емблемата/гербът на Крайния получател (КП) на средства от МВУ, както и стойността на съфинансирането, в случай че има такова. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС и др. | 31 886.50 | 0.00 |
Въвеждане на енергоспестяващи мерки по сградата на общинска администрация гр. Созопол, пл. „Хан Крум“ №2 : Дейността цели подобряване енергийните характеристики на публичния сграден фонд за административно обслужване в сградата на община Созопол. Основната цел е подобряване на енергийните и експлоатационните характеристики на сградата чрез енергоспестяващи мерки (ЕСМ). Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на обществената сграда, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката й. Проектът ще се изпълнява на територията на община Созопол - пл. Хан Крум №2. В инвестиционния проект са включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани както в сертификата, така и в обследването за енергийна ефективност и всички задължителни мерки, изработени в техническата документация. В рамките на проекта ще се извършат следните ЕСМ, за които ще бъде заявена БФП по Процедурата, заедно с предоставяне и на собствен принос от страна на община Созопол, а именно: - изграждане на покривна фотоволтаична система за собствени нужди - нова отоплителна и охладителна инсталация - термопомпен варинт - подмяна на дограма - енергоспестяващи мерки по ограждащите елементи на сградата (външни стени, покрив, под, тавански и подови стоманобетонни плочи, граничещи с неотопляеми пространства) - доставка и монтаж на метална рампа за хора в неравностойно положение Предвиденото в проекта изграждане на съоръжения за производство на енергия от ВИ в сградата е само за осигуряване на енергия от ВИ за собствено потребление. Изграждането на фотоволтаичната система за собствени нужди ще има за цел да захранва консуматорите на сградата (VRF, осветление, уреди) през светлата част на деня с цел да се намалят разходите за електроенергия. Инсталацията е за собствени нужди и не връща електроенергия към електроснабдителната система и не се присъединява към електроразпределителната мрежа. Дейността включва и осигуряване на мерки за достъпна архитектурна среда, както е предписано в Техническия паспорт на сградата съгласно изпълнение на Наредба Номер 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Тези мерки включват следните видове дейности, обособени в отделно КСС, прикачено като отделен документ към настоящото проектно предложение. - Ще бъде осигурена достъпна обществена среда за хората с увреждания и хората в неравностойно положение до сградата чрез демонтаж на съществуваща, доставка и монтаж на нова външна метална рампа, съгласно нормативните изисквания. Осъществяването на тези мерки ще бъде поето със собствени средства и представлява еднократен разход от 3500 лв без ДДС. - Дейности по покривната част, които са предписани като "неотложни" в ТП (възстановяване на дъсчена обяивка, изграждане на улуци, закрепване на водосточни тръби, частична подмяна на дървена конструкция, монтаж на нова ламарина по кула и др.) както и укрепващи дейности чрез доставка и монтаж на парапети по тераси и прозорци. Тези мерки ще бъдат направени със собствени средства и представляват сумата от 128 212.87 лв. лв без ДДС. Общата стойност на собственото финансиране е на стойност: 132 412.87 лв с ДДС. Стойността на СМР, които ще бъдат искани като БФП е на стойност 1 827 702.70 лв с ДДС. Предвидените по проекта мерки за енергийна ефективност ще се изпълняват въз основа на съгласуван инвестиционен проект, който предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност за постигане на най-висок клас на енергопотребление "А". Всички мерки, описани в проектното предложение са изцяло в синхрон с „принципът за ненанасяне на значителни вреди“ (2021/C58/01 по смисъла на член 17 от Регламент (ЕС) 2020/852 ). | 1 960 115.57 | 0.00 |
Упражняване на независим Строителен надзор при изпълняване на енергоспестяващи мерки в сградата на община Созопол : ЦЕЛ: Да осигури и гарантира качественото и законосъобразно изпълнение на всички дейности за енергоспестяващи мерки и редуциране на вредните емисии от административната сграда на Община Созопол. ОПИСАНИЕ: Дейността ще бъде осъществена при спазване разпоредбите на ЗУТ през целия период на изпълнение на дейност 2, от лице, притежаващо лиценз за упражняване на строителен надзор и валидна Професионална застраховка. Изпълнителят носи отговорност за дейностите, регламентирани в чл. 168, ал. 1 ЗУТ и изпълнява всички други задължения, посочени в чл. 168, ал. 7 от ЗУТ и тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ, в т. ч. по искане на Възложителя: 1. Да съставя актове и протоколи извън фиксираните в Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. 2. Да участва при изготвянето на екзекутивната документация на строежа. 3. Да не допуска съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството, а при необходимост от такива да съблюдава за спазване на разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ. 4. Да извършва контрол по качеството на влаганите материали и качеството на извършваните СМР | 24 000.00 | 0.00 |
Упражняване на Авторски надзор при реализация на проект "Въвеждане на енергоспестяващи мерки по сградата на общинска администрация гр. Созопол, пл. „Хан Крум“ №2" : Авторския надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта. Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите. Проектантът, упражняващ авторски надзор ще има следните задължения: 1. Посещава обекта при направено искане от възложителя, строителя или надзорната фирма. 2. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно нормативната уредба в страната и упражнява дейността в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, регламентиращи извършваната дейност. 3. Следи за точното изпълнение на одобрения проект, съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, имащи отношение към предмета на договора и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектантите по време на строителството. 4. Прави предписания и дава технически решения за точно спазване на инвестиционния проект и за необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 5. Осигурява възможност на възложителя да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия. 6.Извършва експертни дейности и консултации. 7. Заверява екзекутивна документация при необходимост. 8. Вписва решенията и указанията в Заповедната книга на обекта, които са задължителни за всички участници в строителството. 9. Информира възложителя за възникнали проблеми при изпълнението на инвестиционния проект и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. | 12 000.00 | 0.00 |
Извършване на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор по проекта след приключване на дейностите по СМР: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност, която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура и спазването на специфичните нормативни правила на програмния оператор и ПВУ с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект. Независимата експертна оценка на проекта ще бъде извършена от квалифициран енергиен одитор, физическо или юридическо лице (от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. | 12 000.00 | 0.00 |
Изготвяне на енергийно обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация, разходи за доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на сградата: Дейностите по изготвяне на енергийно и техническо/конструктивно обследване, заснемане, технически паспорт и работен проект се явяват подготвителни дейности спрямо основните дейности по проекта, които ще стартират с подписване на договор за БФП. Подготвителните дейности са възложени от Община Созопол на външни изпълнители с необходимата професионална квалификация, с цел да се извършат необходимите дейности по отношение на изготвяне на техническо и енергийно обследване,включително изготвяне на доклад за конструктивно обследване/доклад за установяване на техническите характеристики на сградата на община Созопол, технически паспорт, изработване на проектна/ техническа документация, издаване на сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация. Техническото и конструктивно обследване, заедно с изготвяне на технически паспорт на сградата са възложени на външен изпълнител с дългогодишен опит още през 2018 г. Докладът от обследването за енергийна ефективност беше изготвен през 2018 г., но след промяна в Наредбата и за целите на настоящото проектно предложение, е актуализиран в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). За целите на процедурата, сертификатът за енергийни характеристики на общинската сграда, обект на настоящото проектно предложение, която кандидатства за получаване на безвъзмездни средства е актуализиран също в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.), както и съгласно индикаторите, посочени в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Мерките за повишаване на енергийна ефективност, които се препоръчват се базират на техническата и икономическата целесъобразност за използване на алтернативни инсталации и системи по чл. 31, ал. 2. от Закона за енергийна ефективност. Разработването на технически и работен проект за осигуряване на пълна проектна готовност и с оглед на издаване на Разрешение за строеж, е възложено на външен изпълнител през 2020 и 2021 г и с оглед на целите на настоящото проектно предложение техническата документация беше актуализирана. Разходите, свързани с изработване на технически и работен проекти, съгл. ЗУТ, вкл. актуализация на техническия проект на част ЕЕ са на обща стойност 33 287 лв., а разходите за изготвяне на обследване за ЕЕ, доклад и сертификат за ЕЕ, вкл. актуализация на доклада е на стойност 4200 лв. | 37 487.00 | 37 486.80 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN