Description
This project proposal includes interventions for renovation and energy efficiency of 5 residential buildings in the town of Razlog. All buildings are eligible according to criteria of the program. They are approved for improving of energy efficiency measures. Razlog municipality has contracts with the all Association of owners. Performed energy audits and technical objects of intervention showed that the current state of the buildings and heating systems do not provide the required sanitary - hygiene standards for thermal comfort and do not satisfy the requirements of Art. 169 of the Law on Spatial Planning in relation to essential requirements for safe operation; health and life; saving energy and heat. Also, the buildings are not aligned with the requirements of Ordinance № 4 / 01.07. 2009. design, implementation and maintenance of buildings in accordance with the requirements for accessible environment for the population, incl. for people with disabilities. After the implementation of all proposed mandatory energy-saving measures included in the technical audits, residential buildings will be aligned with the legal requirements for energy efficiency - at least energy class "C" of Decree № 7/2004, the amendment in State Gazette on 27 of 2015 for energy efficiency of buildings and will satisfy the requirements of Article 169 of the Law on Spatial Planning and the requirements for accessible environment. The project envisages the following activities: - Organization and Project Management; - Engineering; - Construction supervision and conformity assessment; - Information and communication; - Introduction of the facility into operation; - Audit; - Preparation and conducting of tender procedure for selection of contractors.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Организация и управление на проекта: Управлението е присъща дейност за всеки проект и съществено условие за успешното му изпълнение. Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде съставен изцяло от служители и експерти на община Разлог и включва: 1. Ръководител на проекта; 2. Счетоводител 3. Експерт "Инвеститорски контрол" 4. Технически експерт; 4. Експерт по Обществени поръчки 5. Административен сътрудник. Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Като цяло екипът ще носи отговорност за успешното изпълнение на дейностите по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПРР 2014-2020г. | 20 300.00 | 20 277.60 |
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор): Дейността предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност чрез възложен договор за инженеринг, с който да се изпълни проектиране, строително-монтажни работи, предвидени в проектната документация и остойностени от избрания изпълнител в предложената от него оферта. Дейността сама по себе си включва и изпълнение на авторски надзор. За всеки един от 5-те обекта на интервенция по настоящото проектно предложение, включващо: Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.22.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС „Розовият блок, блок на ул. "Изворите" 99, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.760.4.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Александър Стамболийски, блок на ул. "Александър Стамболийски" 86, вх. А и вх. Б, гр. Разлог, общ. Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.762.267.3 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Военния Блок” блок на ул. "Цар Иван Асен II” бл. 2, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.245.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Мехомия”, град Разлог, община Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов” блок 001, вход А и вход Б, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.233.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Надежда”, гр. Разлог, общ. Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов" блок 4 , са предвидени следните дейности: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонт”) - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. | 954 049.04 | 1 128 850.25 |
Строителен надзор и оценка на съответствието: Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. За всеки един от 5-те обекта на интервенция по настоящото проектно предложение, включващо: Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.22.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС „Розовият блок, блок на ул. "Изворите" 99, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.760.4.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Александър Стамболийски, блок на ул. "Александър Стамболийски" 86, вх. А и вх. Б, гр. Разлог, общ. Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.762.267.3 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Военния Блок” блок на ул. "Цар Иван Асен II” бл. 2, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.245.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Мехомия”, град Разлог, община Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов” блок 001, вход А и вход Б, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.233.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Надежда”, гр. Разлог, общ. Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов" блок 4 , са предвидени следните дейности: 1. Изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието на предстоящите за изработване проекти в съответствие с чл. 142, ал. 6, т.2 от ЗУТ. Обхватът на дейностите по изработване на комплексния доклад за оценка на съответствието на работните проекти със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с: • Предвижданията на подробния устройствен план; • Изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 на Закона за устройство на територията; • Правилата и нормативите за устройство на територията; • Взаимна съгласуваност между отделните частите на работния проект • Пълнотата и струткурното съответствие на инженерните изчисления • Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; • Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; • Изискванията на изготвените обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 2 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност. 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на обектите. Обхватът на дейностите по осъществяване на строителен надзор по време на строителството е съгласно чл. 168, ал. 1 и 3 от ЗУТ, включително координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор след приключване на СМР изготвя окончателни доклади и технически паспорти за обектите. 3. Оценка за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ. | 20 162.00 | 24 194.40 |
Въвеждането на обекта в експлоатация - Разходи, свързани с набавянето на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, разходи за комисии дължими на съответните компетентни органи за въвеждане на обекта в експлоатация.: За всеки един от 5-те обекта на интервенция по настоящото проектно предложение, включващо: Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.22.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС „Розовият блок, блок на ул. "Изворите" 99, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.760.4.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Александър Стамболийски, блок на ул. "Александър Стамболийски" 86, вх. А и вх. Б, гр. Разлог, общ. Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.762.267.3 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Военния Блок” блок на ул. "Цар Иван Асен II” бл. 2, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.245.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Мехомия”, град Разлог, община Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов” блок 001, вход А и вход Б, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.233.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Надежда”, гр. Разлог, общ. Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов" блок 4 , са включени разходи, свързани с набавянето на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, разходи за комисии дължими на съответните компетентни органи за въвеждане на обекта в експлоатация. | 6 500.00 | 5 059.55 |
Информация и комуникация: Дейностите по информация и комуникация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020 г." договори за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: 5.1. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта. 5.2. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод приключването на проекта. 5.3. Плакати /разработване и разпечатване в тираж 20 копия. 5.4. Печатни и информационни материали - 500 броя дипляни 5.5. Печатни и информационни материали - 60 броя папки 5.6. Промоционални материали - 60 броя химикалки 5.7. Промоционални материали - 60 броя флаш-памет /USB 5.8. Банер - 1 брой 5.9. Платени публикации в местни/регионални/национални печатни медии - 2 броя 5. 10. Билборд - 1 брой 5.11. Постоянна обяснителна табела - 5 броя (по една табела за всяка сграда, обект на интервенция) 5.12. Официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" - 1 брой 5.13. Официална церемония за откриване на обекта - 1 брой Всички дейности предвидени в Дейност 5: "Публичност и визуализация" следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” Отговорности на Община Разлог в процеса по информация и комуникация от задължителен характер: При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Разлог изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на проекта, съгласно изкискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” По време на осъществяването на проекта Община Разлог ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като включва на уеб-сайта (www.razlog.bg) подробна информация за проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. Първата публикация ще бъде направена в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. Публикувана информация следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, Община Разлог ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в проекта информирани за това финансиране. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. При публични изяви и интервюта на представители на Община Разлог свързани с проекта, в изказванията и словата ще се подчертае ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез съответната програма. Ще бъде спомената и финансовата помощ. Предвидените дейностите по Информация и комуникация отговарят на задължителните изискванията за мерки по информация и комуникация на ЕС, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. | 4 772.00 | 3 580.80 |
Одит: Одитът на проекта се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата за проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Дейността е изпълнение на Договор за независим цялостен одит по изпълнение на проекта от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит. Одитен доклад ще бъде представен при искане за окончателно плащане по проекта. Необходими условия за изпълнение на дейността са подготвени отчети с всички изискуеми приложения от страна на бенефициента и съдействие от страна на екипа на проекта. | 950.00 | 1 140.00 |
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители: Дейността по подготовка и извършване на тържни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност за всеки един от 5-те обекта на интервенция по настоящото проектно предложение, включващо: Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.22.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС „Розовият блок, блок на ул. "Изворите" 99, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.760.4.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Александър Стамболийски, блок на ул. "Александър Стамболийски" 86, вх. А и вх. Б, гр. Разлог, общ. Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.762.267.3 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Военния Блок” блок на ул. "Цар Иван Асен II” бл. 2, град Разлог, община Разлог”, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.245.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС "Мехомия”, град Разлог, община Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов” блок 001, вход А и вход Б, Многофамилна жилищна сграда с № 61813.761.233.1 по КК на гр. Разлог, с регистрирано СС " Надежда”, гр. Разлог, общ. Разлог, ул. "Иконом Никола Ангелов" блок 4 да бъдат подготвени необходимите тържни процедури и след това да бъдат възложен Договор за инженеринг, Договор за строителен надзор, Договор за информация и комуникация, Договор за одит. | 0.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN