Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

Within the current project we plan the information services of the PPO to be improved through further development of the main information systems of the PPO - UIS and UISCOC in two basic activities:
Through act. 1 will be assured the capability of gradual transition to electronic document exchange in the PPO of Bulgaria through upgrade of the Unified Information System of the PPO incl. education of magistrates and staff for paperless workflow. This will contribute for the provision of more and better electronic service for citizens, business and government institutions which is also aimed in the activity. Also the widening of the scope of electronic statistics in the PPO and the providing of free access to open data concerning the work of the PPO is envisaged. Considering this a numerous activities for providing information security and operational compatibility are planned. The expected result is secure medium for paperless document exchange and handling of electronic content, working electronic services and open data access.
Through  act. 2 the UISCOC will be further developed in the field of security for authentication and authorization of UISCOC core resources access. As well the subsystem for monitoring, control and reporting will be developed. Also  the information scope of UISCOC Will be widened. Free access to aggregated information of the system core, concerning the initiative Open Data will be provided. Will be developed and implemented new system and technological architecture, communication scheme and on-line interface for automated output of information from the core of UISCOC and provisioning of data to open data portals in Bulgaria. A mechanism for keeping up to date description of the open interfaces and open data formats etc. will be developed. Integrated administrative services will be provided through the use of internal electronic services, also clear, fast and easy access to the internal electronic service of the UISCOC will be provided.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Редизайн на УИС-2 в ПРБ с цел преминаване към използване на електронни документи в рамките на ПРБ и между ПРБ и др. държавни институции. Предоставяне на електронни услуги и информация за граждани.: Поддейност 1: Въвеждане на електронен документооборот в ПРБ Поддрейността предвижда автоматизиране на процесите на обмен на електронни документи в рамките на ПРБ. За тази цел ще бъдат разработени: • Опростен интерфейс за въвеждане на прок. актове и ел. деловодна регистрация на документи. • Маршрутизиране на документите в рамките на ПРБ • Въвеждане на електронен документооборот в следствените отдели - унифициран документоборот с прокуратурите, достъп до данни, търсене, следене на срокове С това ще се ускори процесът на обмен на документи, ще се намалят хартиените документи, ще се намалят допуснатите грешки. В изпълнение на мярката за осигуряване на условия за предоставяне на електронни услуги на граждани и други държавни институции ще се изпълни: • Привеждане на УИС в съответствие с наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите • Проектиране и реализация интерфейс на УИС към други системи. За осигуряване надежден електронен документооборот ще бъде извършен редизайн на модула за обработка и съхранение на документите, настройване на параметри на обмен, междинно съхраняване на попълнените електронни форми, повишаване на информационната сигурност на УИС-2 Поддейност 2: Предоставяне на електронни услуги за граждани, фирми, държавни институции и ЕИСПП. Поддейността предвижда да се реализират 6 електронни услуги - 2 от 4-то ниво и 4 от 3-то ниво, за което ще се извърши: • Проектиране и реализиране на услуги за граждани и бизнеса и вътрешни електронни административни услуги в единна среда на обмен. • Подготовка на документите за регистриране на услугите и удостоверяване съгласно Наредба за оперативна съвместимост и информационна сигурност С оглед ангажимента на ПРБ по ЗСВ за обмен на данни с ядрото на ЕИСПП ще бъде изпълнено: • Осигуряване на възможност за предаване/получаване на електронен неструктуриран документ на/от органите на наказателно производство, свързани с ЕИСПП. • Импортиране на входящи съобщения свързани с наказателния процес от ЕИСПП до 5 бр. В рамките на дейността ще се реализира модул за използване на вътрешноадминистративни услуги от системите на Булстат, бълг. документи за самоличносст, търг. регистър и свидетелства за съдимост. Също така ще предоставят ел. услуги на други държавни институции при спазване на ЗЕУ. Поддейност 3: Надграждане на хранилището на данни и справочната подсистема на УИС-2 и осигуряване на възможност за предоставяне на отворени данни Тази поддейност предвижда да се актуализира справочния модул на УИС с оглед подобряване на статистическата отчетност и прозрачност на работата на прокуратурата като се предвижда и предоставяне на данни в отворен формат. Дейността включва: • Определяне обхвата на публичните статистически данни, които ще се предоставят като „отворени данни“ • Разработване и внедряване на онлайн интерфейс за достъп до данните • Поддържане на публичен достъп до спецификацията на формата на данните и интерфейса за достъп. • Интеграция с портала за отворени данни • Актуализация на ETL процедури, хранилище от данни, справки, разработени с Oracle BI Поддейност 4: Обучение на магистрати и служители за работа с електронно съдържание. Съобразно проекта на учебна програма са предвидени общо 6 тридневни обучения, с по две нощувки, които ще се проведат в апелативните центрове, както следва: в гр. София – 2 обучения (едното без нощувки); гр. В. Търново – 1; гр. Пловдив – 1; гр. Бургас – 1 и в гр. Варна – 1 обучение както и 2 двудневни обучения за работа с ел. съдържание, с една нощувка, в гр. Велико Търново. На обучението в гр. В. Търново ще се представи ел. документооборот пред аудитория от прокурори и служители. Другите шест тридневни обучения са насочени към служители и ще обхванат ел. документооборот и останалите промени, свързани с въвеждането и извеждането на информация от УИС. Обученията ще се проведат на групи с теоретически и практически занимания. 1 039 473.00 1 050 295.61
„Доразвитие на ЕИСПП и предоставяне на публичен достъп до информация на ядрото на системата, свързан с инициативата Open Data както и при предоставяне на КАО“: Подд-т 2.1: "Доразвитие на ЕИСПП", вкл.: разширяване на зоните на сигурност, доразвитие на ядрото на ЕИСПП, доразвитие на рековери центъра на ядрото на ЕИСПП, осъвременяване на базовия софтуер и хардуер, създаване на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с доразвитие на интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи: Целта е повишаване степента на сигурност, чрез въвеждане в експлоатация на КЕП в уеб-услугите и справочната дейност към ядрото на ЕИСПП, както и доразвитие на системата за мониторинг, контрол и отчетност чрез създаване на централизирана система за наблюдение на качеството на IT услугите представяща по ясен и визуален начин взаимовръзката на различните компоненти на ЕИСПП. Доразвитието на рековери центъра и разширяването обхвата на информационните обекти от стандартите на ЕИСПП, както и създаването на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи, е конкретна следваща стъпка за повишаване достоверността, интегритета и защитеността на обмена на информация между всички участници в ЕИСПП и значително намаляване риска от загуба на информация, дори и при критични ситуации; Подд-т 2.2: "Предоставяне на публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на системата, във връзка с инициативата Open Data". В поддейността е включено изготвянето на доклади с аналитичен характер, поради обстоятелството, че съобразно чл.378 ал.2 от ЗСВ информацията, която се обменя и интегрира е създадена от различни ведомства и институции, участващи в ЕИСПП и чието мнение трябва да се вземе предвид. В рамките на изготвянето на докладите и съгласуване между ведомствата от ЕИСПП ще бъде определена и дефинирана обобщената информация, подлежаща на предоставяне по инициативата Open Data. Последващо ще се изгради система за реализиране на автоматичен обмен към порталите за отворени данни на електронното правителство и/или съдебната система. В рамките на тази поддейност ще бъде проведена работна среща за напредъка на проекта. В срещата ще участват експертите по проекта и представители на заинтересованите страни и участници в ЕИСПП и ще бъдат представени доклади за напредъка по етапите на Д-ст 2, както и решаването на организационни, междуведомствени, технологични и технически проблеми за дефиниране на обощената информация, подлежаща за предоставяне към http://opendata.government.bg. На участниците в работната срещата ще бъдат предоставени рекламни материали. Подд-т 2.3: "Предоставяне на вътрешно административни услуги към институции и ведомства доставчици на КАО, ": В поддейността е включено изготвяне на спецификация на вътрешно-административните услуги, предоставяни от ведомства и институции, следвайки разпоредбите на чл.8, ал.2 от Наредба за ЕИСПП - „За нуждите на наказателния процес информация в ЕИСПП се предоставя и за: съдимост на лицата - от МП и от районните съдилища; за български документи за самоличност - от МВР; за гражданската регистрация на физически лица - от МРРБ чрез национална база данни "Население"; за код по БУЛСТАТ - от МП чрез АВ.“ По предходния проект по ОПАК беше реализиран модул за използване на програмен интерфейс и уеб-услуга към националната база данни „Население“. По аналогия на въведения в експлоатация модул до национална база данни „Население“, следва да се проучи, анализира и реализират модули и за другите услуги, определени в чл. 8, ал.2 от Наредбата за ЕИСПП. В тази поддейност ще се извърши миграция на данни и описване на услуги, предоставяни от ядрото, вписване на услуги в регистрите на ЕУ. Продължава в допълнително прикачен в т.12 документ: „Детайлен план за изпълнение на дейностите" 1 362 955.75 1 317 980.69
"Публичност и визуализация." : 1. Организиране на встъпителна пресконференция (със собствени средства на бенефициента). Ще бъде проведена непосредствено след подписване на Договор с ОПДУ. 2. Заключителна пресконференция за отчет на изпълнението на проекта и постигнатите резултати с не по-малко от 60 участника. В конференцията се предвижда участието на ръководството на ПРБ, на представители на съответните органи имащи отношение към ЕИСПП - МП, МВР, ВСС, съдилища, прокуратури, представителството на ЕК, средствата за масово осведомяване, неправителствени организации и др. 3. Периодично публикуване на официалния сайт на прокуратурата на прессъобщения за дейностите, резултатите по някои по-важни направления и публично оповестяване на предстоящи събития-около 12. 4. Пакети с рекламни материали, чрез които да се популяризира приноса на ОПДУ и ЕСФ към реализацията на проекта: Рол-банер табели за визуализация на проекта – 2 броя, ще се използва за 1 конференция, работна среща, заключителна пресконференция, обучения и др. Химикалки – 300 бр., ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медиите и заинтересованите страни – 150 бр. Бележник – 300 броя, ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медии и заинтересовани страни 150бр. Информационна брошура с целите на проекта-200бр., ще бъде предоставяна на конференцията за публично обсъждане, на работната среща, на обученията, ще бъде предоставена и на медиите. Информационна брошура с резултатите от проекта - 200бр., ще бъде раздаван на заключителната конференция, на медии, на заинтересованите страни и разпратена до всички териториални звена. Комплект Power Bank - 50 броя., ще бъдат използвани за популяризиране на проекта, като бъде предоставен на работната среща със заинтересованите страни и на медиите. Стикери - 100 броя, за обозначаване на проекта в ПРБ и в териториалните звена. Покани за конференции, пресконференции и работна среща – 200 броя. Подготовката и изпращане на информация до медиите ще се извърши от експерт информация и публичност и служители на прокуратурата. Разработени програми, присъствени списъци, анкети, снимков материал. При изпълнение на дейността ще се спазват всички задължения на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност / Приложение 14 /. 24 493.63 19 869.48

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).